Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14446
    • Oulu

    Onkohan tässä mitää järkiä. Tuossa ois kivasti pakattu 730d E38 ja vaihtaahan se tekis mieli. Dieselillekkään oo varsinaista käyttöä, mutta plussaahan se reissuilla on ku käyttis vähän kuluttaa. Hydraulikonttia, tuplalasia, pro navia/hifiä löytyy. Ja kun emäntäkin sillä ajelee ni muistilla penkit.

    Joutuukohan sitä lähtä vaihtamaan.:think
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • kktune
      Bimmer Rookie
      • Oct 2013
      • 164
      • Tuusula

      Auto nyt perusvarusteinen 130tkm ajettu F10 520dA. Kysymys lyhyesti:
      jos vaihdan 100tkm ajettuun Audi A6 3.0tdi 245hv quattro farmariin jossa erittäin hyvät varusteet ja auto huippusiisti, kadunko jälkeenpäin? Vai yritänkö etsiä edelleen mieleistä BMW:tä(jota ei ole neljän kk etsinnällä löytynyt)
      F20 116i M-sport
      F11 530dA M-sport

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10043
        • KVLA

        Itse en ainakaan ostaisi (mitään) autoa,mikä ei tunnu "sille oikealle". Oli syynä sitten auton varusteet tai mikä muu syy hyvänsä. Tai olipa auton merkki/malli mikä hyvänsä. Muuten katuu varmasti jälkeenpäin.

        Comment

        • pertsa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 219
          • Tampere

          Originally posted by kktune View Post
          Auto nyt perusvarusteinen 130tkm ajettu F10 520dA. Kysymys lyhyesti:
          jos vaihdan 100tkm ajettuun Audi A6 3.0tdi 245hv quattro farmariin jossa erittäin hyvät varusteet ja auto huippusiisti, kadunko jälkeenpäin? Vai yritänkö etsiä edelleen mieleistä BMW:tä(jota ei ole neljän kk etsinnällä löytynyt)
          Itsekkin vastaavia Audeja katsonut, kun mieleistä 530d F10:ä ei tunnu löytyvän. Vähän kyllä kiinnostus lopahti, kun luki audiforumilta jakopää ja stronic ongelmista. Onhan niitä toki bemareissakin omat ongelmansa. Muuten toki Audia kehuttu.
          G31 530dxA 2017
          ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
          ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
          ex:E60 525iA 2008 titan silber

          Comment

          • Fabsu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1754

            Originally posted by kktune View Post
            Auto nyt perusvarusteinen 130tkm ajettu F10 520dA. Kysymys lyhyesti:
            jos vaihdan 100tkm ajettuun Audi A6 3.0tdi 245hv quattro farmariin jossa erittäin hyvät varusteet ja auto huippusiisti, kadunko jälkeenpäin? Vai yritänkö etsiä edelleen mieleistä BMW:tä(jota ei ole neljän kk etsinnällä löytynyt)
            Et varmasti. Kerran oli ajossa useamman päivän tuollainen. Oli kyllä huippuhieno peli.
            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
            e30 318i -88

            Comment

            • Bones
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2007
              • 267
              • Lahti

              Monta vuotta menty välissä audeilla.
              Nyt viimeiseksi ollut 4vuotta s4. Sisätilojen ahtaus ja tarve isommille ajokilometreille laitto soittamaan tutulle automyyjälle.
              Tuntia myöhemmin koeajo ja sovittiinhan sitä sitten kaupat e61 535 m-sportista.
              Kai tätä voi kutsua jonain paluuna juurille tai keski-iän kriisiksi.

              Comment

              • kktune
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 164
                • Tuusula

                "sen oikean" BMW:n etsintä jatkuu...
                F20 116i M-sport
                F11 530dA M-sport

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  Originally posted by kktune View Post
                  Auto nyt perusvarusteinen 130tkm ajettu F10 520dA. Kysymys lyhyesti:
                  jos vaihdan 100tkm ajettuun Audi A6 3.0tdi 245hv quattro farmariin jossa erittäin hyvät varusteet ja auto huippusiisti, kadunko jälkeenpäin? Vai yritänkö etsiä edelleen mieleistä BMW:tä(jota ei ole neljän kk etsinnällä löytynyt)
                  No jos vertaat 520d RWD F10 4F 3.0 TDI quattroon niin kyllä Autismi iskee... Mutta oikea verrokki oliskin 530xd...

                  Mikä siinä Bemarin etsimisessä on niin vaikeaa?
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • AC*
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 205
                    • Tampere

                    Tuohon vuosimalliasiaan vielä. Kävin kotimaisessa liikkeessä katsomassa yhtä 328:a, joka oli rekisteröity 8/13. Siihen nähden hinta oli linjassa ja varusteet aika hyvät. Katsoin kuitenkin tarjouksen saatuani että tehtaalta se oli rullannut ulos 1/12 eli vuoden ja 7 kk aiemmin. Ollut varmaan ikkunalla näytillä kun oli ensimmäisiä mallisarjan autoja Suomessa.
                    Ei tullut sittemmin kauppoja, nyt näkyy auto menneen kaupaksi. Mainostivat kyllä ensirekisteröintipäivän mukaan, että sen puolesta ok.
                    i4 M50

                    Comment

                    • Smistik
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1130
                      • Kanta-Häme

                      Autokuumeessa kävin Xdrive Tourilla koittamassa 435d A xDrive Gran Coupén ja X5 M50d M Performancen.

                      X5 oli todella ketterän oloinen ja kyllähän tuohon kokoon tottui aika nopeasti. Oli Sport+ moodilla todella mukava pakutella vaihteita sisään ja 315 leveillä mitä lie nastarenkailla suht hiljainen. Varmasti kitkoilla menisi sukkasillaan. Nyt kun on F25 ajanut myös (20d), niin onhan X5 auto. Ei sillä, jos olisi 35d X3, niin sekin kyllä menettelisi.

                      Audiopuoli oli hyvä Harman Kardoneilla. Hieman voisin antaa miinusta lootasta, koska kun ajeli semi reippaasti, niin ikään kuin jäi välillä hetken odottelemaan mennäänkö vai laitetaanko isompaa. Sellanen vanhanajan pieni viive ja sitten pykälä sisään. Muutenhan tuo loota on upea sportilla ja aivan leppoisasti ajellessa. Voi tietysti olla että on koeajoautossa adaptaatiot oppineet revittelyyn. 10/10 ja ulkonäkö aika makea Performance kilkkeillä.

                      Olen muutaman kerran ottanut nelossarjaisesta GC:stä kylmät tyypit ja tykästynyt konseptiin. Lukenut rengasmelusta F3x koreissa ja asennoiduin hieman skeptisesti ajoon. Täytyy todeta että kaupunkinopeuksilla auto on yllättävän hiljainen, mutta maantiellä varsinkin karkealla asfaltilla talvirenkaiden äänet tunkee kabiiniin latistamaan tunnelmaa. Erikoista, että muuttuu noin paljon 80+ vauhdeissa.

                      Noh nyt tuo kone alkaa olla kyllä oikeassa korissa, sillä paukkuja on kyllä mukavasti ja hauen lähdöt sekä ramppikiihdytykset nelivedon turvin aika hapokkaita. Varusteita oli runsainmäärin. Ratin lämmitys, Harmanit, kaikki kaistavahdit, aktiivicruiset jne jne. 7 vaihteella satasen vauhdista tuntui alarekisteri kyllä yllättävän puhdittomalta, mutta kun kierrokset sai yli 2000, niin sitten mentiin. Kyllähän tuo on sellainen peli että kiekat pitää olla 3000 että on liukas. Jos hinnat tippusi nopeammin, niin tässä voisi olla seuraava auto (tai ei autoveroa ) 9/10. Pieni miinus ajomelusta maantiellä.

                      Asia mihin ei nykyaikana voi vaikuttaa, mutta molemmat kärsivät kevyestä ja tunnottomasta ohjauksesta ja oma E91 oli kyllä tältä osin kiva hypätä rattiin.
                      ex E91 320d käsiaskilla
                      ex E46 330dat
                      japski
                      ranu

                      ex E30 316i 4d

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17526
                        • Turku

                        Tuollaista samanlaista odottamista ilmenee F11:ssani, kun ajaa reippaammin ja sitten rauhoittuu . Toki tuosta on ainakin omassa helppo laittaa rattiohjaimilla suoraan isompaa pesään.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • *PexU*
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 1989
                          • Vantaa

                          Taidanpa kantaa omankin korteni kekoon tähän autonvaihtopohdinta topicciin.

                          Tällä hetkellä alla oleva sigun äx5 on kyllä kiva peli, ja pienillä muutoksilla siitä on saanut vieläkin mukavamman (valo&softapäivitykset, putken päät, teippaus yms.) mutta nyt tuntuisi taas siltä perinteiseltä, kun tämä tuntuisi olevan valmis, niin jotain uutta pitäisi saada alle, ihme touhua

                          X6:n on mallina kiehtonut pitkään, ja kun alkaa muksutkin olemaan siinä iässä että pieninkin alkaa (ehkä) kohta kävelemään, niin voi jättää isompia vaunuja pois kyydistä, niin se pienempikin takakontti uppoaisi.
                          (ja x5 40d ei sinällään paljoa mitään muuttaisi nykyiseen)

                          Mutta, tässä kun viimeiset ~10 bemaria tulleet saksasta, ja kaikkiin on yritetty ladata aina vähän enemmän pölyjä, niin alkaa äxän(6) kanssa nousemaan tie pystyyn jo(pa) saksassakin

                          Tässä (monen mielestä tylsät) ne varusteet ja värit jotka mahdollisessa uudessa tulokkaassa pitäisi olla

                          *5-paikkainen
                          *Ulkoväri, musta (ihan aikuisten oikea musta), valkoinen, harmaan sävyt
                          (rouva ei siniseen lämpene, ja ikävä kyllä silläkin on rahansa pelissä
                          *Sisusta ehdottomasti mustaa comfort (tai hätä tapauksessa sport) nahkaa, aktiivijakkaratkin olis kivat
                          Hud, soft-close, comfort access, panorama (tai x6 tavallinen lasiluukku), m-sport/pkt,pro/indihifit, sähköluukku taakse, aktiivicruise ja kilsoja siinä 100-150tkm.
                          Hinta pitäisi olla saksassa 30-max 35tke

                          Tämän listan kun laittaa esim mobileen, vaihtoehdot on helposti laskettavissa spitaalisen yhden käden sormissa
                          Last edited by *PexU*; 06-02-2017, 11:35.
                          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                          E61 530xd M-Sport Touring -07
                          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                          Duunissa: F11 520d x-drive -17

                          Comment

                          • Das_Bimmer
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2009
                            • 142
                            • Espoo

                            Originally posted by *PexU* View Post
                            Taidanpa kantaa omankin korteni kekoon tähän autonvaihtopohdinta topicciin.

                            Tällä hetkellä alla oleva sigun äx5 on kyllä kiva peli, ja pienillä muutoksilla siitä on saanut vieläkin mukavamman (valo&softapäivitykset, putken päät, teippaus yms.) mutta nyt tuntuisi taas siltä perinteiseltä, kun tämä tuntuisi olevan valmis, niin jotain uutta pitäisi saada alle, ihme touhua

                            X6:n on mallina kiehtonut pitkään, ja kun alkaa muksutkin olemaan siinä iässä että pieninkin alkaa (ehkä) kohta kävelemään, niin voi jättää isompia vaunuja pois kyydistä, niin se pienempikin takakontti uppoaisi.
                            (ja x5 40d ei sinällään paljoa mitään muuttaisi nykyiseen)

                            Mutta, tässä kun viimeiset ~10 bemaria tulleet saksasta, ja kaikkiin on yritetty ladata aina vähän enemmän pölyjä, niin alkaa äxän(6) kanssa nousemaan tie pystyyn jo(pa) saksassakin

                            Tässä (monen mielestä tylsät) ne varusteet ja värit jotka mahdollisessa uudessa tulokkaassa pitäisi olla

                            *5-paikkainen
                            *Ulkoväri, musta (ihan aikuisten oikea musta), valkoinen, harmaan sävyt
                            (rouva ei siniseen lämpene, ja ikävä kyllä silläkin on rahansa pelissä
                            *Sisusta ehdottomasti mustaa comfort (tai hätä tapauksessa sport) nahkaa, aktiivijakkaratkin olis kivat
                            Hud, soft-close, comfort access, panorama (tai x6 tavallinen lasiluukku), m-sport/pkt,pro/indihifit, sähköluukku taakse, aktiivicruise ja kilsoja siinä 100-150tkm.
                            Hinta pitäisi olla saksassa 30-max 35tke

                            Tämän listan kun laittaa esim mobileen, vaihtoehdot on helposti laskettavissa spitaalisen yhden käden sormissa

                            Tuohon pakollisten varusteiden listaan voisi laittaa aktiiviohjauksen, näissä möhköissä varsinkin aikas mukava varuste Muutoin X6 suunnitelmat kuullostaa hyvältä, onsiinä vaan jotain mitä näistä nyky SUV/City maastureista puuttuu, vaikka ikää jo pikkasen onkin.
                            ___________________
                            E61 535D ja reilusti rompetta
                            E36 M3 Coupe

                            Comment

                            • *PexU*
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 1989
                              • Vantaa

                              Originally posted by Das_Bimmer View Post
                              Tuohon pakollisten varusteiden listaan voisi laittaa aktiiviohjauksen, näissä möhköissä varsinkin aikas mukava varuste Muutoin X6 suunnitelmat kuullostaa hyvältä, onsiinä vaan jotain mitä näistä nyky SUV/City maastureista puuttuu, vaikka ikää jo pikkasen onkin.
                              Aivan, aktiiviohjaus ja aktiivialusta,ne tässä nykyisessä onkin, ja tulevat myös seuraavaan

                              Nyt taitaa vaan sittenkin käydä niin että vaaka alkaa kääntymään -11 40d äx5:n suunnille, löytyi aika mukavan oloinen peli, mutta ei juhlita ennen kun tili on (taas jälleen) tyhjä

                              Noilla spekseillä ei edelleenkään löydy yhtään alle 150tkm ajettua ja alle 35ke maksavaa x6:sta saksan mualta
                              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                              E61 530xd M-Sport Touring -07
                              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                              Duunissa: F11 520d x-drive -17

                              Comment

                              • kktune
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2013
                                • 164
                                • Tuusula

                                Harkinnassa 12/2011 käyttöönotettu 535i xdrive, ajettu 50tkm, varusteina oikeastaan kaikki muu paitsi M-sport korisarja.
                                Välirahan tarve 25000€ nykyiseen.
                                Tuntuu hirveän isolta rahalta noin vanhasta autosta vaikka onkin vähän ajettu ja hyvin varusteltu.
                                Vaihtaisitko ja paljonko käyttäisit kuukausierään olettaen että koko laina pitää maksaa pois auton pitoaikana?

                                Tuossa vielä varustelista, pahoittelut että tuli hankalasti luettavaan muotoon:

                                Vehicle information

                                Type
                                Value
                                VINWBAMW51080C697621Prod. Date2011-11-02Type codeMW51Type535IX (EUR)SeriesF11 (5 Series)Body TypeTOURSteeringLHDEngineN55Displacement3.00Power225kw / 306hpDriveALLRTransmissionAutomaticColourSOPHISTOGRAU BRILLANTEFFEKT METALLI (B90)UpholsteryLEDER DAKOTASCHWARZ (LCSW)options

                                S1CAASelection of COP relevant vehiclesS1CBACO2 packageS230AExtra package, EU-specificS255ASports leather steering wheelS2TBASport automatic transmissionS316Aautomatic trunk lid mechanismS322AComfort

                                accessS323ASoft-Close-Automatic doorsS358AClimate comfort windscreenS3AGAReversing cameraS402AElectric panoramic roofS417ARoller sun vizor, rear doorS423AFloor mats, veloursS428AWarning triangle and first aid

                                kitS430AInterioroutside mirror with auto dipS431AInterior mirror with automatic-dipS453AClimate-controlled seats, frontS456AComfort seat with memoryS488ALumbar support, driver and passengerS494ASeat heating

                                driverpassengerS4NBAAutom. climate control with 4-zone ctrlS4NEABlow-by heaterS4URAAmbient interior lightingS502AHeadlight cleaning systemS508APark Distance Control (PDC)S522AXenon LightS524AAdaptive

                                HeadlightsS536AAuxiliary heatingS575ASupplementary 12V socketsS609ANavigation system ProfessionalS610AHead-up displayS612ABMW AssistS614AInternet, preparationsS615AExpanded BMW Online

                                InformationS616ABMW OnlineS620AVoice controlS633APreparation, mobile phone, BusinessS677AHiFi System Professional DSPS698AArea-Code 2 for DVDS6AAABMW TeleServicesS6ABAControl for TeleservicesS6FGARear

                                compartment entertainmentS6FLAUSBAudio interfaceS6VCAControl for ComboxS6WAAInstrument cluster, expanded equipmentS6WAAInstrument cluster, expanded equipmentS760AHigh gloss shadow lineP7A2AInnovation

                                Package IIP7RSAPackage ComfortS7SPANav Professionalcellph. prep. BluetoothL801ANational version GermanyS879AOn-board vehicle literature GermanS8KAADummy-SALAPAS8SCATelematics access request,country

                                spec.S8TFAActive pedestrian protectionS8THARoad sign detectionS8TNADaytime run.lights adjus.via light menuS8V1ALabel

                                Standard equipment
                                S1CCAAuto startstop functionS1CDABrake Energy RegenerationS2K1ABMW LA wheel, V Spoke 236S4ATAInterior trim finishers black high-glossS4U2ADriving experience switch incl. ECO PROS548AKilometer-calibrated speedometerS851ALanguage version German
                                Last edited by kktune; 10-02-2017, 09:01.
                                F20 116i M-sport
                                F11 530dA M-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎