Originally posted by MajorDrake
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III
Collapse
X
-
Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
-
-
Originally posted by j-a View PostTulihan tuo sivumennen aiemmassa postauksessani mainittua. Mutta todellinen asiantuntija tietää, että verotusarvoa vastaavasti myös alennetaan jos pystyy osoittamaan että on ajanut vähemmän kuin sallitut 18tkm omia ajoja.
Ajopäiväkirjahan on tuota osoittamista varten. Merkkaan ajopäiväkirjaan työmatkat ja loput on omaa ajoa. Omien ajojen määrä selviää matkamittarilukemasta miinus työajot. Verottajalla on todistustaakka, jos epäilee, että ajot ei täsmää...
Kyllähän tuossa vapaa-autoedussa on puolensa ja puolensa. Ilmainen se auto ei todellakaan ole, mutta eipähän tarvi murehtia korjauksia, polttoainekuluja eikä rengaskuluja, mutta suurin hyöty mielestäni siinä on, että saa ajaa uudella autolla eikä tarvi välittää paljonko se auton arvo putoaa vuosittain eli ei ole omaa pääomaa sidottuna autoon.
Miinuksena tietnkin se autoedun suuruus, joka nostaa veroprosentin kohtuu korkealle, joka vaikuttaa tietenkin nettopalkkaan.työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
kauppakassina Audi A3 sedan
kesäkissana Jaguar XKR
Comment
-
-
Tuohon itse autonvaihtopohdintaan on mulla itse asiassa nyt kolme vaihtoehtoa vielä. Joku 400-1000 € auto jolla ajaa niin kauan kuin saa leiman. Tai joku n. 3000 € hintainen Mondeo tai vastaava, tai sitte 5-6000 € e39.
Jos ekalla vaihtoehdolla pääsisi jonkun 12 kk keskimäärin aina niin olisi varmasti halvin vaihtoehto. Keskimmäinen ehkä järkevin. E39:n kohdalla on iso riski että rahaa alkaa mennä muuhunkin kuin pakollisiin huoltoihin.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostTuohon itse autonvaihtopohdintaan on mulla itse asiassa nyt kolme vaihtoehtoa vielä. Joku 400-1000 € auto jolla ajaa niin kauan kuin saa leiman. Tai joku n. 3000 € hintainen Mondeo tai vastaava, tai sitte 5-6000 € e39.
Jos ekalla vaihtoehdolla pääsisi jonkun 12 kk keskimäärin aina niin olisi varmasti halvin vaihtoehto. Keskimmäinen ehkä järkevin. E39:n kohdalla on iso riski että rahaa alkaa mennä muuhunkin kuin pakollisiin huoltoihin.- vw
Menneet:
e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.
Comment
-
-
Originally posted by nupaha View PostVerottajalla on todistustaakka, jos epäilee, että ajot ei täsmää...
Verottajalle riittä epäily ja asianomaiselle jää todistustaakka...
Verotuksen kohdalla epäilty on aina syyllinen jos ei voi osoittaa itseään syyttömäksi...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Tuohon verottaja hommaan voin kertoa omat kokemukset kun verottaja epäili, että en oikeasti ole ajanut autolla ilmoittamia kilsoja.
Tuli kirje jossa pyydettiin lähettämään kopion auton katsastuslapusta, huoltokirja ja polttoainekuitit. Laitoin ja pienen avautumisen, että mistä nämä olisi pitänyt tietää kaikki jemmata.
No näytti kuitenkin kelpaavan, mutta todistustaakka näytti tosiaan olevan minulla että ajot täsmää.Last edited by Antsah; 26-11-2016, 00:06.
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEhhh. Sulla on kyllä ihan väärä käsitys verottajasta.
Verottajalle riittä epäily ja asianomaiselle jää todistustaakka...
Verotuksen kohdalla epäilty on aina syyllinen jos ei voi osoittaa itseään syyttömäksi...Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEhhh. Sulla on kyllä ihan väärä käsitys verottajasta.
Verottajalle riittä epäily ja asianomaiselle jää todistustaakka...
Verotuksen kohdalla epäilty on aina syyllinen jos ei voi osoittaa itseään syyttömäksi...työmatkakiiturina BMW 530e Xdrive ///M Performance
kauppakassina Audi A3 sedan
kesäkissana Jaguar XKR
Comment
-
-
Selvisipä tuossa sellainenkin asia,että ainakin Bmw:n merkkiliikkeiden "myyntitiedostot" on yhteneväisiä. Eli automyyjät näkee koneeltaan autojen myyntihinnat,ostohinnat sekä vaihtohinnat silloin kun kauppaa on käyty "mekkarilla". Jopa hinta mitä vaihdokista milloinkin on tarjottu asiakkaalle,jos olet virallista "väliraha tarjousta" joskus pyytänyt joltain merkkiketjun liikkeistä.
Tämä selvisi,kun kysäisin vaihtohintaa omastani erääseen esittely autoon. Niin he kertoivat jopa sen mitä edellinen autoni omistaja olisi siitä saanut vaihtaessaan sen silloin uuteen (vuonna 2013) ihan toisessa merkkiliikkeessä.
Aika mielenkiintoinen hintarekisteri heillä käytössään. Liekö tuo sama rekisteri sitten muillakin merkeillä käytössä? Vai löytyykö peräti yhteinen eri merkkiliikkeiden väliltäkin? No jotkut foorumilaisita tuon on varmaan tienneetkin,mutta itselle se oli "shokki". Tällä kai pyritään estämään se,ettei toisen kaupungin myyjä vaan polkaise hintoja ja tarjoa muita enemmin.
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa80 View PostIki kuunaan päivänä en vaihtaisi kilometrikorvauksia työsuhdeautoon, in Cash kelpaa ainoastaan.
Sitten jos alkaa vertailla tonnin kulkinetta vs uusi liisari kannattaa jo vaihtoehdoiksi laittaa pyöräily ja filunkikilometrikorvaukset yms shaisse joilla usein lasketaan näitä.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostNo, vähän kyseenalaista usein ihmisten laskelmat sen oman auton kuluista kun verrataan täysautoetuun. Minä en ajelisi mistään hinnasta omalla autolla jos tarjolla on täysautoetu, on se vaan niin huoletonta. Ja kannattaa verrata saman hintaista omaa (tai rahoitusyhtiön) ja leasinautoa eikä tonnin kotteroa ja 50ton leasingia.
Sitten jos alkaa vertailla tonnin kulkinetta vs uusi liisari kannattaa jo vaihtoehdoiksi laittaa pyöräily ja filunkikilometrikorvaukset yms shaisse joilla usein lasketaan näitä.
Itse ainakin odotan innolla, että saan satoja euroja enemmän kuussa käteen (bensat,huollot ym. huomioiden), kun pääsen vaihtamaan siihen muutaman tonnin maksavaan omaan. Leasing-autoa kun ei voi syödä, eikä siitä saa kerrytettyä säästöjäkään.
Olen kerran ostanut lähes uuden. n 20 000 km ajetun auton ja se oli tyhmin hankinta ikinä sen arvonalentumisen myötä. Seuraavaksi tyhmin on ollut tuo liisari.
Laskelmista sen verran, että niissä kyllä moni laskee juuri niin, että saa sen tuloksen, minkä haluaa. Tai sitten ei vaan osaa laskea. Se on toki uuden oman auton etu, että sille jää joku jäännösarvo sentään. Mutta arvonalenema on kova silti.
Edit: omissa laskelmissa on siis ollut ihan rahoituskulu esim. 3000€ lainalle, bensat, liikennevakuutus, ajoneuvovero, sekä 1000€ vuodessa huoltoihin varattavaa rahaa (varmaankin liikaa). Ja mukana ei ole vielä km-korvauksia.Last edited by lj123; 30-11-2016, 19:02.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostToivottavasti ei mene herne nenään, mutta tuo uuden liisarin vertaaminen vain omaan samanlaiseen on vähän sama kuin jos vegaanin pitäisi verrata porkkanoita sisäfilepihviin. Miksi verrata sellaiseen mitä ei halua, ja jolla ei ole itselle arvo. Minä taas kyseenalaista sitä, mikä on sen huolettomuuden arvo. Useimmiten se on sitä, että autoa saa kolhia vapaasti, joku muu täyttää pesunestesäiliön, ja saa kerran vuodessa ajaa Herzin Pololla kun on määräaikaishuolto.
Itse ainakin odotan innolla, että saan satoja euroja enemmän kuussa käteen (bensat,huollot ym. huomioiden), kun pääsen vaihtamaan siihen muutaman tonnin maksavaan omaan. Leasing-autoa kun ei voi syödä, eikä siitä saa kerrytettyä säästöjäkään.
Olen kerran ostanut lähes uuden. n 20 000 km ajetun auton ja se oli tyhmin hankinta ikinä sen arvonalentumisen myötä. Seuraavaksi tyhmin on ollut tuo liisari.
Laskelmista sen verran, että niissä kyllä moni laskee juuri niin, että saa sen tuloksen, minkä haluaa. Tai sitten ei vaan osaa laskea. Se on toki uuden oman auton etu, että sille jää joku jäännösarvo sentään. Mutta arvonalenema on kova silti.
Edit: omissa laskelmissa on siis ollut ihan rahoituskulu esim. 3000€ lainalle, bensat, liikennevakuutus, ajoneuvovero, sekä 1000€ vuodessa huoltoihin varattavaa rahaa (varmaankin liikaa). Ja mukana ei ole vielä km-korvauksia.
Vaihtaa renkaat uusiin
Huoltaa ja korjaa
Pesee
Maksaa vakuutukset ja verot
Tankkaa...
Toki noista kaikista käyttäjä maksaa leasingmaksussa mutta loppupelissä vrt oma auto ollaan ihan samoissa, mutta oma on sitten se tonninpommi.
Comment
-
Comment