memebuy23buy

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sakari Jatkosota
    Bimmer Rookie
    • Oct 2016
    • 31
    • Järvenpää

    Originally posted by pyroz View Post
    F3x kun on sopivalla varustetasolla niin en allekirjoita halvan tunnetta. Rengasmeteli on ihan todellinen haaste niissä, mutta kaikkeen tottuu ja asialle voi tehdäkin jotain eikä ole tuhansien eurojen savotta.
    Kun ei aja siinä pahimmassa urassa koko aikaa, niin rengasmeteli vähenee huomattavasti. Oikeasti tuntuu, että moni ei tätä ymmärrä vaikka saattaakin vaikuttaa vittuilulta

    Suomen tiet on monilta osin siinä kunnossa, että siellä mikään auto kovemmassa vauhdissa kovin hiljaisesti mene.

    Mutta se on totta, että kun autoista tehdään kevyempiä ja ekologisempia niin osa asioista ottaa takapakkia. Lasit eivät myöskään nykypäivänä kestä juuri mitään iskua, kun on heti säröä valmistusprosessista puuttuvan lyijyn vuoksi.

    Comment

    • Puistis
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2013
      • 849
      • 09

      Originally posted by pyroz View Post
      F3x kun on sopivalla varustetasolla niin en allekirjoita halvan tunnetta. Rengasmeteli on ihan todellinen haaste niissä, mutta kaikkeen tottuu ja asialle voi tehdäkin jotain eikä ole tuhansien eurojen savotta.
      Kaikkeen tottuu, mutta tosiaan hyvin pienellä vaivalla ja rahallisella panostuksella F31:n rengasmeteli on siedettävä. Ei siitä E39:n veroista tule, mutta eipä uusi G31 ollut mitenkään erityisen hiljainen verrattuna vaimennettuun F31:seen :think

      Comment

      • Noppe
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 535
        • Veneen alla

        Onko alusta samaa tasoa F30 kuin E90? Edellinen E91 vakio alustalla oli siinä ja siinä oliko jo liian kova minun mieleen. Perhana kun lähin äffäläinen liikkeessä taitaa olla 200km päässä, että edes koeajolla kävisi.

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6784
          • PK-seutu

          Originally posted by Noppe View Post
          Onko alusta samaa tasoa F30 kuin E90? Edellinen E91 vakio alustalla oli siinä ja siinä oliko jo liian kova minun mieleen. Perhana kun lähin äffäläinen liikkeessä taitaa olla 200km päässä, että edes koeajolla kävisi.
          F31 M-sport alustalla oli aivan loistava. Paljon parempi kuin E9x M-sport. Mukavampi menettämättä vakautta ja sporttisuutta.
          S65, S85, H1, N63TU, IB1

          Comment

          • Thetic
            Bimmer Rookie
            • Jan 2011
            • 95
            • Suomi

            Riippuu mihin tottunut. Edellinen auto w212 e-mersu jossa joku amg alusta (vastaava kun m-sport kai) ja 18" vanteet oli hyvä ja pehmeä verrattuna nykyinen f30 vakio xdrive alustalla ja 205\60\16 munkkikumeilla. Bemari on semmonen ärsyttävä nypyttäjä pienissä epätasaisuuksissa. Isot ottaa hyvin. Kai se on sitä urheilullisuutta että uusi auto nypyttää ja kolahtelee töyssyissä
            G05 X5 45e

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17876
              • PKS

              Originally posted by Thetic View Post
              Kai se on sitä urheilullisuutta että uusi auto nypyttää ja kolahtelee töyssyissä
              Valitettavasti BMW ideologia tämä ollut aina M-Sport alustoissa. Jos kokemuksia on samoista iskareista esim. H&R jousilla tajuaa jokainen että alusta on jousilla säädetty melko pintakovaksi. Ei sillä, ei pahaa sanottavaa, mutta allekirjoitan että oman E90 LCI M-Sport alusta on pintakovin vakioalusta millä olen ikinä ajanut.
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

              E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

              E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
              Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • E39Fin
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2013
                • 1762
                • HKI/Orimattila

                Samaa taitaa olla xdrivejen kanssa. Ainakin tuo E60 xdrive on jousilla pilattu. Nypyttää ja kaikki poikkisaumat sun muut tuntee kyllä hyvin. Huomasi kun vaihtoi etujousia, että äärirajoilla ollaan kun täytyi puristaa jousi täysin kasaan hydraulipuristimella että sai yläpään kiinni.
                :think
                Sama auto takavetona ajettu kaksi tuumaa isommilla vanteilla ja menee huomattavasti smoothimmin. :think
                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                E39 523iA Oxfordgreen

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Entäs jos F30/F31:ssä on adaptive M-alusta? Katoaako sillä pintakovuus?
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17876
                    • PKS

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Entäs jos F30/F31:ssä on adaptive M-alusta? Katoaako sillä pintakovuus?
                    On se kyllä selvästi parempi, siis siinä comfort asennossa. Nim JubZ tietäs kertoa, on myös kokemusta orkkis vs. H&R jousillä...
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                    E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                    Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    Working...
                    X