Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • protoni
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2008
    • 1365
    • Tampere

    Mikä on sedan golf? Jetta/Bora kenties? Löytyyhän demarilta nelivetojakin jos baijerilainen muutoin kuumottaa. VAGiltakin kannattaa katsella melkeinpä nelivetoa jos automaatti on pakollinen. Niissä on naksun kestävämmässä maineessa olevat askit kuin vajaavedoissa. Toki neliveto sitten rajoittaa valikoimaa roimasti.

    Joku V50 voisi löytyä tuohon haarukkaan ja taitavat olla ihan luotettavia automaatteinakin. Pienihän se on farmariksi, mutta kyllä sinne justiinsa rattaat saa taiteltua. Tai jos hajuttomuus/mauttomuus ei jatkossakaan haittaa, niin joku Hyundai tms. Myöskin ilmeisen kestäviä rautoja. Ehtii varmasti viettämään enemmän aikaa jälkikasvun kanssa kuin bemarin omistajana.

    Comment

    • konsumies
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1046
      • Turkkussesss

      Originally posted by protoni View Post
      Mikä on sedan golf? Jetta/Bora kenties? Löytyyhän demarilta nelivetojakin jos baijerilainen muutoin kuumottaa. VAGiltakin kannattaa katsella melkeinpä nelivetoa jos automaatti on pakollinen. Niissä on naksun kestävämmässä maineessa olevat askit kuin vajaavedoissa. Toki neliveto sitten rajoittaa valikoimaa roimasti.

      Joku V50 voisi löytyä tuohon haarukkaan ja taitavat olla ihan luotettavia automaatteinakin. Pienihän se on farmariksi, mutta kyllä sinne justiinsa rattaat saa taiteltua. Tai jos hajuttomuus/mauttomuus ei jatkossakaan haittaa, niin joku Hyundai tms. Myöskin ilmeisen kestäviä rautoja. Ehtii varmasti viettämään enemmän aikaa jälkikasvun kanssa kuin bemarin omistajana.
      Sedan golffilla tarkoitin hatchback/tylppäperää mihin ei juuri kauppakassia suurempaa mahdu. V50tä olen itsekin ajatellut. Se turboton 2.4 on vaan niin laiska ja janoinen ettei voi harkita ja turbollisissa hinta pompsahtaa. Farkkumazdaakin tuossa ollaan harkittu. Täytynee käydä koeajamassa noita "vieraita" merkkejä, myös Huyndain malleja
      Seat Leon Cupra ST
      F20 116d
      e87 116i

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        Onko kukaan seuraillut menneisyydessä, että miten vaikuttaa uuden korimallin julkaisu vanhempien hintoihin? Esim. nyt kun G30 tulee myyntiin niin vaikuttaako suoranaisesti F10 hintoihin? Mitä itse seuraillut noita (mopojen, karvalakkien) F10 hintoja niin ovat nyt viimeisen vuoden about samaa tasoa :think

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2724
          • Tampere

          Originally posted by rizzo View Post
          ...miten vaikuttaa uuden korimallin julkaisu vanhempien hintoihin?
          Valitettavasti minulla ei ole esittää tutkimustietoa, vaan esitän tässä omia havaintojani kuluttajakäyttäytymisestä:

          Jos puhutaan käytettyjen premiumautojen markkinoista, niin vaikuttaa pyyntihintaa alentavasti selvemmin vasta siinä vaiheessa kun uudesta automallista ensimmäiset tuodaan käytettyinä vaihtoon. Ne joilla on varaa hankkia uusia korimallin autoja, ovat vähemmistössä ja enemmistö auton ostajista sen sijaan tyytyy käytettyihin autoihin ja hankkii seuraavankin auton käytettynä, pääasiassa alhaisemman hinnan johdosta. Käytännössä siis 1-2 vuotta ensimmäisten uutena hankittujen jälkeen, jolloin useammalla kuluttajalla on mahdollisuus ostaa/vaihtaa uuden korimallin auto vähäisellä ajosuoritteella. Tällöin vaihtoautomarkkinoille tulee yleensä lyhyessä ajassa enemmän tarjontaa, mikä tuo mallin yleistä pyyntihintaa alemmas.
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11687
            • Kouvola

            Originally posted by konsumies View Post
            Sedan golffilla tarkoitin hatchback/tylppäperää mihin ei juuri kauppakassia suurempaa mahdu. V50tä olen itsekin ajatellut. Se turboton 2.4 on vaan niin laiska ja janoinen ettei voi harkita ja turbollisissa hinta pompsahtaa. Farkkumazdaakin tuossa ollaan harkittu. Täytynee käydä koeajamassa noita "vieraita" merkkejä, myös Huyndain malleja
            Tässä nyt kuukauden ajellut V50 T5:lla, kun tuli vaihdossa. Meinasin ensin, että pistän samantien eteenpäin, mutta ollut yllättävän mukava laite päivittäiseen ajoon vielä asiallisilla varusteilla. Tuon sähkönahkajakkarat on osoittautunu yksiksi parhaimmista penkeistä istua pidempää matkaa (selkävammaisena osaa arvostaa tällaista). Ohjelmoituna toi liikkuu varsin kiitettävästi ja toimii mukavasti yhteen automaattilaatikon kanssa. Kulutus on ollut pienoinen yllätys, kun matkassa pääsee 80:n alueella reiluun 6l/100km ja 100 alueellakin pääsee vielä 7l/100km kulutuksella. Taajamassa keskikulutus pyörii siellä 10-11l/100km haarukassa. Löytyy kanssa kelpo poppivehkeet jos on vaan ruksittu tehtaalla samoten xenoneilla näkee pimeässäkin kivasti. Jos muutama miinus, niin rengasmeteli ainakin noilla 19 tuumaisilla aluilla ja kuluneilla kiinakumeilla on kohtuu kova (vai tottunu liian hyvään?) ja etuveto on perseestä. Vetelee melkoisesti varsinkin ohituksissa, että saa kaksin käsin pidellä ratista kiinni. Tuossakin varmasti tuolla rengastuksella tekemistä. Katsellaan uudestaan ku laittaa talvipyörät alle..

            Comment

            • Attekun
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1407
              • Saarijärvi

              Originally posted by JaniLap View Post
              Valitettavasti minulla ei ole esittää tutkimustietoa, vaan esitän tässä omia havaintojani kuluttajakäyttäytymisestä:

              Jos puhutaan käytettyjen premiumautojen markkinoista, niin vaikuttaa pyyntihintaa alentavasti selvemmin vasta siinä vaiheessa kun uudesta automallista ensimmäiset tuodaan käytettyinä vaihtoon. Ne joilla on varaa hankkia uusia korimallin autoja, ovat vähemmistössä ja enemmistö auton ostajista sen sijaan tyytyy käytettyihin autoihin ja hankkii seuraavankin auton käytettynä, pääasiassa alhaisemman hinnan johdosta. Käytännössä siis 1-2 vuotta ensimmäisten uutena hankittujen jälkeen, jolloin useammalla kuluttajalla on mahdollisuus ostaa/vaihtaa uuden korimallin auto vähäisellä ajosuoritteella. Tällöin vaihtoautomarkkinoille tulee yleensä lyhyessä ajassa enemmän tarjontaa, mikä tuo mallin yleistä pyyntihintaa alemmas.
              Eli tahtoo siis sanoa sitä, että kun ekoja G30 korisia alkaa tulemaan käytettynä myyntiin, silloin vasta tippuu F10/F11 hinnat reilummin?
              Toyota Alphard MS
              Peugeot e-2008
              ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2550
                • Kirkkonummi

                Originally posted by Attekun View Post
                Eli tahtoo siis sanoa sitä, että kun ekoja G30 korisia alkaa tulemaan käytettynä myyntiin, silloin vasta tippuu F10/F11 hinnat reilummin?
                Kyllä. Lisäksi viimeisimmät F1x:t ovat tälläkin hetkellä autohalleissa yleisimmin myytävinä, jolloin niiden hinnat ovat vielä aika kovia. Nyt kun G30 on juuri julkaistu, voi kyllä saada ehkä parhaimmat F1x-tarjoukset moneen vuoteen, esim. juuri Executive/Pro + talvirenkaat jne.
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10510
                  • Saaressa

                  Originally posted by konsumies View Post
                  Mitäs raati on mieltä?

                  Meillä on kakkosautona vaimolla 125tkm ajettu sedan Golf. V-koppainen siis.
                  1.6 FSI jonka perässä automaatti, ei siis kulje mihinkään ja tilaakin huonosti.
                  Ollut meillä 5 vuotta ja ei kyllä haukkua voi, varmatoiminen, hajuton ja mauton auto...

                  Vauva kun tuli taloon kaivattaisi bensa-automaatti, farmari ja hieman enemmän tehoa. Bemarit ei oikein käy kun rouvalla ei takaveto ole tuttu. Mitä kannattaisi katsella? Budjetti olisi alle 10k, tuosta varmaan jotain 5 pintaan saa vielä vaihdossa. Niin ja 7-8 tkm tulee vain vuodessa kilsoja.
                  Meillä vaihdettiin golffista octaviaan. Hajuton ja mauton sekin, mutta tilavampi, mahtuu koira takaboxiin ja pikkuinen takapenkille niin että minäkin pystyn istumaan etupenkillä.

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2724
                    • Tampere

                    Originally posted by Petteri75 View Post
                    Nyt kun G30 on juuri julkaistu, voi kyllä saada ehkä parhaimmat F1x-tarjoukset moneen vuoteen, esim. juuri Executive/Pro + talvirenkaat jne.
                    Tarkoittanet tässä tapauksessa uutena hankittaessa?
                    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5018
                      • Paimio

                      Originally posted by Attekun View Post
                      Eli tahtoo siis sanoa sitä, että kun ekoja G30 korisia alkaa tulemaan käytettynä myyntiin, silloin vasta tippuu F10/F11 hinnat reilummin?
                      Ei se nyt välttämättä ihan noinkaan ole...Sillä tarjontaa tulee käytettyjen markkinoille ihan mielettömästi lisää kun uusi malli tulee myyntiin...kyllä se tulee myös hinnassa näkymään. Ei nyt ehkä mitään -10k€ mutta varmasti vaikutusta tulee olemaan...sekä täällä että Saksassa...ehkäpä vielä enemmän siellä kun varmasti uuteen vaihtaviakin on enemmän.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • Roito
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2009
                        • 3921
                        • Tavastila/Kotka

                        Originally posted by Roito View Post
                        4th gen paku fleetsi suunnitelmissa ympärivuotiseksi käyttö"harrasteeksi".. 4,3l (262) V6 bensa vai 6.2l (378) V8 diesel?

                        Suuri osa ylistää tuota 4,3l parhaaksi gm koneeksi, lähinnä luotettavuuden, edullisen ylläpidon ja yksinkertaisuuden takia.. 6.2D porukka taas jakaantuu kahteen kuntaan, toiset ylistää ja toiset haukkuu ihan paskaksi :think

                        Vaihteistolla aut/man ei väliä ja takaveto/neliveto ei myöskään suurta merkitystä.. tuota 262 bensaa olis nelivetona paremmin pakuissa tarjolla kun 378 dieseliä

                        dieselin perässä ehkä se TH700 vois olla hyvä?

                        Tuli näistä nyt sitten hankittua tuo 6.2D+TH700 combo.. pitkällä hytillä ja pitkällä lavalla, 3+3hlö

                        Vaikuttais ihan asialliselta paketilta
                        BMW E70 X5 käyttismöhkö
                        MB W639 Kummisetä

                        Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          Originally posted by TheRipper View Post
                          Ei se nyt välttämättä ihan noinkaan ole...Sillä tarjontaa tulee käytettyjen markkinoille ihan mielettömästi lisää kun uusi malli tulee myyntiin...kyllä se tulee myös hinnassa näkymään. Ei nyt ehkä mitään -10k€ mutta varmasti vaikutusta tulee olemaan...sekä täällä että Saksassa...ehkäpä vielä enemmän siellä kun varmasti uuteen vaihtaviakin on enemmän.
                          Kyllä F10 hinnat pitäisi alkaa tippua reilummin(kin) melko nopeasti.
                          Muistan itse Kun -11 ostin E61:n ja F11 oli vähän aikaa sitten tullut, niin kyllä ainakin E60/E61 M-sporttien hinnat tuli 10-11 vuosina, kun niitä seurasin aktiivisesti, melko nopeesti alas.
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • Petteri75
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 2550
                            • Kirkkonummi

                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Tarkoittanet tässä tapauksessa uutena hankittaessa?
                            Kyllä, tosin jos on esim. ex-näyttelyauto rivissä, niin tähänkin kyllä on yleensä saanut kaikenlaista mukaan jos on ollut kyse myös jälleenmyyjän omasta kampanjasta. Esim. talvirengastarjous oli ainakin aiemmin syksyllä BMW Finlandin.

                            Mutta kuten aina, auto riippuu omasta tarpeesta. Jos tulee ajamaan useamman vuoden ja paljon, niin esim. 518d Executive -varustuksella + talvirenkailla tarjoaa hyvin paljon, koska siihen saa myös 2 vuoden takuun ja olikos se ihan ilman km-rajoituksia? Bemareista puhuttaessa ei aivan tyhjä etu.
                            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                            Comment

                            • Juh4
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 5450
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by Petteri75 View Post
                              Mutta kuten aina, auto riippuu omasta tarpeesta. Jos tulee ajamaan useamman vuoden ja paljon, niin esim. 518d Executive -varustuksella + talvirenkailla tarjoaa hyvin paljon, koska siihen saa myös 2 vuoden takuun ja olikos se ihan ilman km-rajoituksia? Bemareista puhuttaessa ei aivan tyhjä etu.
                              2v ilman kilsarajoitusta. Pakko korjata sen verran, että ei nää mitään Civikkejä ole, eli Exclusive
                              -Official member of BTCF-Sauna team-

                              Comment

                              • hander
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 152
                                • Mylly

                                Originally posted by konsumies View Post
                                Mitäs raati on mieltä?

                                Meillä on kakkosautona vaimolla 125tkm ajettu sedan Golf. V-koppainen siis.
                                1.6 FSI jonka perässä automaatti, ei siis kulje mihinkään ja tilaakin huonosti.
                                Ollut meillä 5 vuotta ja ei kyllä haukkua voi, varmatoiminen, hajuton ja mauton auto...

                                Vauva kun tuli taloon kaivattaisi bensa-automaatti, farmari ja hieman enemmän tehoa. Bemarit ei oikein käy kun rouvalla ei takaveto ole tuttu. Mitä kannattaisi katsella? Budjetti olisi alle 10k, tuosta varmaan jotain 5 pintaan saa vielä vaihdossa. Niin ja 7-8 tkm tulee vain vuodessa kilsoja.
                                Farkku ei ole millään tavalla pakollinen kun on lapsi(a). Sedaniin menee ihan heittämällä kaikki tuttipullot ja megaisot emmaljungat ym. Viikonlopun mummolareissuun tarvittavat kamat. T: 2 lasta ja e39 sedan, tilaa on. Tosin maasturi/pick up haaveissa koska omat harrastukset alkaa vaatimaan

                                Pointtina vaan se, että valinnanvaraa riittää. Jopa viistoperä menee helposti lapsen kanssa.
                                - vw

                                Menneet:
                                e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                                vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎