Mikäs olis hyvä tapa hakea useammalta päivältä tuntumaa käytettyyn bemuun, kun ei ole tullut noilla 2000-luvun malleilla ajettua? Uusia (tai ainakin riittävän kalliita) autojahan saa viikonlopun yli koeajolle autoliikkeistäkin ja vuokratakin niitä voi, mutta jos kiinnostuksen kohde onkin siellä E6x-ikäisissä, niin puhutaan jo 10-vuotiaista. Tuollaisella olis kiva päästellä muutaman päivän verran, niin saisi kokemusta sekä pidemmästä matka-ajosta ja arkisesta lähipyörittelystä. Vaan vuokraamoista ei vanhoja saa ja arvelisin, että käytettyjä myyvät liikkeetkään eivät halua lainailla pidemmäksi aikaa, kun käytettyjen katteet ovat olemattomat ja arvaavat kyllä, että osa asiakkaista haluaa kuitenkin vain revittää sitä bemua viikonlopun verran. Tuollaisella tunnin parin koeajolla aika menee siihen, että etsitään sivuääniä ja kolinoita ja testataan vipstaakeleiden toimintaa ja moottorin nöyryyttä, eli varsinaista ajokokemusta on vaikea mahduttaa lyhyeen lenkkiin.
Jaa-a, tuollainen ~10v vanha bemari on todennäköisesti kilometreillä 150-250tkm joten kyllähän niissä aina jotain pientä kolinaa ilmenee koeajolla. Merkkiliikkeestä ei varmaan tänä päivänä ihan helpolla kympin, viidentoista autoa anneta viikonlopuksi mahdollisen ostajan rällättäväksi. Toisaalta kyllä parin tunnin ajoilla perusjutut pitäisi pystyä selvittämään, se on sitten tuurista kiinni miten pelaa 1kk-1v jälkeen eikä tähän viikonlopunkaan selvittelyt paljoa auta!
Jos E60 on halutuilla varusteilla ja kunnossa niin kyllä se mun mielestä pitää lyhyellä koeajolla jo tuntua omalle. Jos ei niin tuskin se viikon jälkeen siitä miksikään muuttuu :think
Ja jos vielä myyjälle ehdottaa noilla perusteilla pidempää koeajoa niin tuskin lupaa irtoaa. Toisaalta jos sovitte alustavat kaupat niin eiköhän silloin myyjä jousta myös koeajon suhteen..
Jos E60 on halutuilla varusteilla ja kunnossa niin kyllä se mun mielestä pitää lyhyellä koeajolla jo tuntua omalle. Jos ei niin tuskin se viikon jälkeen siitä miksikään muuttuu :think
Toisin kuin 2-3 tunnin koeajolla, sellaisessa 2-3 päivässä ehtii jo huomata kaikenlaista pientä, mitkä sitten ihastuttavat tai vihastuttavat jokapäiväisessä käytössä. Tää on se pääasiallinen syy, että miksi.
Ja jos vielä myyjälle ehdottaa noilla perusteilla pidempää koeajoa niin tuskin lupaa irtoaa. Toisaalta jos sovitte alustavat kaupat niin eiköhän silloin myyjä jousta myös koeajon suhteen..
Nihkeäksi arvelen minäkin myyjäpuolen joustamista. Tosin kymppitonnillahan noita saa. Sen voi ostaa ja jos ei jotenkin natsaa, niin saa sen aina sitten myytyä. Pientä vaivaa vaan tulee.
4 sylinterinen diesel. Lompakko ei anna tunteelle sijaa niin pitää tyytyä vain 170hv. Auton kunto korvaa jonkin verran moottorista aiheutuvaa mielipahaa.
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
4 sylinterinen diesel. Lompakko ei anna tunteelle sijaa niin pitää tyytyä vain 170hv. Auton kunto korvaa jonkin verran moottorista aiheutuvaa mielipahaa.
Joo, itellä se 200d.. On se kyllä melko mopo.
No nyt kattelen ajan kans 530d tai 535d e61 tilalle..
___________________ BMW G30 520d -17
---------------------------------------------------------------------- MB c350 -11 BMW F11 M550D -14 Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue MB w211 -07 BMW e39 525i -01 BMW e36 325i -93 BMW e36 320i -92
No nyt kattelen ajan kans 530d tai 535d e61 tilalle..
Meinaatko tohtia laittaa e61:sen w211 jälkeen? Jospa löytäisit luotettavan hyvän yksilön. Itse en edes katsellut bemareita, tai no vähän, mutta hinta ja kilometrit ei täsmännyt. Kriteereina oli, että alle 10v
vanha ja alle 150tkm, oikeasti luotettava ja onhan tuo mersun tekniikkakin ehtinyt tulla tutuksi 3 viime vuoden aikana.
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment