Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    Tällainen autoetulaskuri on joskus tullut tehtyä, päivitin sen tulevalle vuodelle...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Susiraja
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 361
      • Helsinki

      Originally posted by Juhaska View Post
      Varusteissa ei vissiin ihmeempiä, mutta korin kunto, voimansiirron toiminta ja moottorin käynti, niin siinä varmaan ne tärkeimmät, mitä ainakin st220 kanssa on hyvä katsoa tarkkaan.
      En nyt lonkalta muista oliko alustassa jotain juttua, mutta fiksummat lisätkööt tähän jos joku tietää ja muistaa paremmin.
      Korin kattoo niinkuin muistakin käytetyistä. Käsijarrut kai tuppaa jumittamaan aika yleisesti. Itellä kyllä oli muuten satula jumissa. Vetarit menee kait 150tkm välein. Konehuoneessa kaikki on ahdasta kun on etuvetonen kutonen. Kuskinpenkistä menee lämmitin helposti rikki, mutta johtuu yleensä euron viasta. Persauksen alla menee muutama johto jotka venyy ja katkee. Verhoilu irti ja juottamaan uutta johtoa vähän löysemmän kaavan mukaan. Aika yksinkertainen auto se on.
      www.finnishcodriver.blogspot.fi

      Comment

      • protoni
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2008
        • 1365
        • Tampere

        Ostin 5v sitten Seatin 5000 eurolla. 5v ja 150tkm aikana on normihuoltojen lisäksi uusiksi mennyt

        4 x jarrut
        2 x etutukivarret
        1 x akku
        2 x jakohihna
        2 x kaikki laakerit
        1 x sivuairbagin tunnistin
        1 x pohjapanssari
        1 x laturi
        2 x kesärenkaat
        1 x talvirenkaat

        Kun ynnään arvon sulamisen ja huollot, niin kertyy kokolailla toinen vitonen. Verottaja maksaa (työmatkavähennyksinä) polttoaineen ja vakuutuksen. Tämän lisäksi euroja "kertyy" jonkin verran kilometrikorvausten muodossa. Todelliset kulut, huomioiden ihan kaikki, on ollut noin 2 €/pvä.

        Autoetu tai täysautoetu maksaisi laskentatavasta riippumatta satoja euroja kuukaudessa. Vaikea tuosta on saada rahallisesti kannattavampaa vaihtoehtoa vaikka miten päin pyörittelisi. Auto olisi toki uusi ja monta kertaa kalliimpi, mutta pihinä miehenä arvostan rahaa enempi. Sijoitan ylijäämän mieluummin vaikka asuntoon.

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5418
          • Oulu

          protonilla pointit kohdillaan. Ainoa vikahan tuossa itselle on... että joutuisi ajamaan muutaman tonnin Seatilla

          Comment

          • protoni
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2008
            • 1365
            • Tampere

            Sitä ei voi kieltää etteikö Seatilla ajellessa olisi päällä krooninen autokuume. Toisaalta ei se kuume ole koskaan paremmillakaan autoilla hellittänyt. Eihän ne kyydit kovin kummoset ole, mutta palvellut käyttiksenä vähintäänkin kelvollisesti. Ja kun 99 % ajosta on motaria, niin se on aika sama onko hevosia 50 vai 500.

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Originally posted by rizzo View Post
              protonilla pointit kohdillaan. Ainoa vikahan tuossa itselle on... että joutuisi ajamaan muutaman tonnin Seatilla
              Siihen kun lisää säästyneillä työsuhdeauton rahoilla ostetun jakomäen neukkukuution ja ikean sohvan....avot ja touche.

              Comment

              • lj123
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2015
                • 1215
                • Lohja

                Tuon työmatkavähennyksen jo unohdinkin, kun moneen vuoteen en sitä ole hakenut.

                Eihän vaikkapa 300€ kuukaudessa neukkukuutiota ehkä osta, mutta OK loman sillä maksaa vuodessa. Tai M5:n alustan ja muuta sälää.

                Mutta ei se järkevän Mondeon osto helppoa ole. Tässä välissä niitä nettiautosta tutkiessa päädyin jotenkin selaamaan A6 2.7 biturbo quattroja.
                E39 M5 -99
                F11 530d Xdrive -14

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  Jos nyt noita mondeoita katselet niin järkevää pysyä niiden osalta ihan perusmalleissa, st220 ei mikään urheiluauto lähinnä verrattavissa ihan perhetehoiseen esim. dieselbemariin pl että on manuaali.

                  Jos haluat varman ja vähän sporttisemman kustannustehokkaan katseleppa st150 fiestoja....siinä on ajoltaankin jo hauska auto ja pelkkiin pikkuajoihin ihan hyvä peli.

                  Comment

                  • lj123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2015
                    • 1215
                    • Lohja

                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Jos nyt noita mondeoita katselet niin järkevää pysyä niiden osalta ihan perusmalleissa, st220 ei mikään urheiluauto lähinnä verrattavissa ihan perhetehoiseen esim. dieselbemariin pl että on manuaali.

                    Jos haluat varman ja vähän sporttisemman kustannustehokkaan katseleppa st150 fiestoja....siinä on ajoltaankin jo hauska auto ja pelkkiin pikkuajoihin ihan hyvä peli.
                    ST220 jää pois jo siksi kun ei ole automaatti-vaihtoehtoja. Kyllähän ne perusmallia oikeasti riittäisi, kun on tuo hupiautokin olemassa. Ja kun pääasissa ajo on työajoa niin kilometrit kertyy Turun motarilla ja kehäteillä.
                    E39 M5 -99
                    F11 530d Xdrive -14

                    Comment

                    • Susiraja
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 361
                      • Helsinki

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Jos nyt noita mondeoita katselet niin järkevää pysyä niiden osalta ihan perusmalleissa, st220 ei mikään urheiluauto lähinnä verrattavissa ihan perhetehoiseen esim. dieselbemariin pl että on manuaali.

                      Jos haluat varman ja vähän sporttisemman kustannustehokkaan katseleppa st150 fiestoja....siinä on ajoltaankin jo hauska auto ja pelkkiin pikkuajoihin ihan hyvä peli.
                      Joo ei tuo st220 mikään sporttiauto oo. Itsellä se valikoitu sen takia, että korisarjalla normimondeota kivemman näköinen ja vakiona jo hyvät varusteet. Vanhanliiton V6:ssa on myös kivat äänet. Varsinkin kun vertas mondeota edeltäneeseen -13 malliseen diesel A4:seen jossa yritti koko ajan hämmentää laatikkoa 1500rpm alueella ettei sammu tai ylhäällä tukehdu. Modernia dieseliä en enää ottas kuin automaatilla. Rengasmetelihän tuossa mondeossa on tosi kova ja jarrut onnettomat.

                      Itellä alko reilu vuos sitten ylipäätään leipimään koko pääkaupunkiseudun liikenne niin pahasti, että rupesin kulkemaan pyörällä töihin. Autoilu painottuu matka-ajoon ja sellaseen tuo Mondeo on lepposa jos musiikki on niin kovalla et unohtaa rengasmetelin. Tai räpättää puhelimeen ajaessa.
                      www.finnishcodriver.blogspot.fi

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        Tämmöinen potkulauta alkoi herättää sisäistä autokuumetta. Värikin olisi hyvä.

                        Comment

                        • escort
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 339

                          Ahdistaa taas autokuumeilu,miten sitä löytää itseään miellyttävän auton kun käytettävissä on joku tietty summa rahaa,ikäluokka on kuitenkin sellainen että aina noissa on jotain vikaa ja käytön jälkiä.
                          en ole kovin tiheästi autoa vaihtanutkaan,mutta?

                          ekaa bemaria ostaessa olisiko ollut 2003-2004? Ei 11k €urolla päässyt edes koeajamaan e36coupea missä oli takaluukku ruosteessa ja sisusta repsotti.
                          silloin ostin tampereelta -93 e36 325 coupen M varusteilla 10800€ laturi oli paskana ja myöhemmin kuskin ovesta kesi maalit pois,joku ruttu oli huonosti korjattu,peltiä oli nypitty ja siihen oli tullut reikiä mitkä pakkeloitu yli ja väri päälle,kilsoja 200000,iskarit ja puslia sai vaihtaa heti,ruostetta alkoi myös puskemaan.

                          vaihtui hiaceen mikä lahosi käsiin ja kämppä remontin jälkeen lähti afrikkaan.
                          hiace rahoilla -98 323ti compact kaikilla M heebeleillä,täysi musta sportti nahkasisusta,webastokin löytyy ja vaikka kuinka pitkä lista kaiken näköistä,auto vedetty joskus tuulilasia myöten linttaan,mutta aika hyvin korjattu, auto oli sisältä kuin uusi ja kaikki muu paitsi webasto toimi,koko auto oli myös ylimaalattu.
                          tuota on nyt tullut korjattua ja tuunattu ajettavuutta.
                          ruoste taas alkaa raiskaamaan ja koneelle kelpaa öljy 381000km mittarissa😅😅
                          nyt sitten tarvitsisi tuoreemman auton.
                          eilenkin yhtä autoa kävin katsomassa,tekniikka pelasi,paikka maalailtu,lommoja,sisältä norsun nussima ym.

                          en tiedä mistä nyt löytyisi 2 ovinen,suorituskykyinen takaveto auto mikä olisi suht siisti,kunnon penkit,ruosteeton kun tuntuu että kaikki autot ruostuu käsiin.
                          nissan 350z kiinnostaisi ovat vaan niin kalliita ja kuitenkin yli 10v ikäisiä.

                          Comment

                          • j-a
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 1522
                            • PohojosPohojammaa

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Tämmöinen potkulauta alkoi herättää sisäistä autokuumetta. Värikin olisi hyvä.
                            Tuollaista itsekin ihastelin kesällä Saksassa kun kadunvarressa näin. En ollut tietoinen koko mallista niin luulin joksikin uudeksi Jaguariksi ennenkuin pääsin lähemmäksi. Kyllä tuollainen olisi vahva vaihtoehto varmaan ainakin MX5:lle. Olis mielenkiintoinen kokeilla joskus.

                            Onko fiudella ja mazdalla joku yhteistyökuvio, tuo infotainmentsysteemi näyttää identtiseltä uuden Mazda6:n vastaavaan?
                            Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                            Ylimääräisenä tarjolla:

                            E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                            F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5018
                              • Paimio

                              Originally posted by j-a View Post
                              Onko fiudella ja mazdalla joku yhteistyökuvio, tuo infotainmentsysteemi näyttää identtiseltä uuden Mazda6:n vastaavaan?
                              http://m.nettiauto.com/fiat/124-spid...unt=2&vifNav=Y
                              Juu sama autohan se on hyvin pitkälti ymmärtääkseni kuin Mazda mx5...
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • SNK
                                Newbiemmer
                                • Sep 2014
                                • 15
                                • Sipoo

                                Autokuumetta pukkaa ja pohdiskellut muutaman välillä josta vaihtoehdot ovat
                                BMW 525D E61,BMW 530D E61 tai sitten Honda accord 2.2 diesel Farmari 2003->
                                kuskaan työnpuolesta kaikenlaista tavaraa jatkuvasti ja tällä hetkellä E220 CDI 2003 Farmarina.
                                ajanu vuosia erinlaisilla pakuilla mutta itsensä kiduttamistahan se enemmän tai vähemmän on... kilsoja tulee vuoteen 45-50tkm niin saa kyllä matkustaa riittävästi.
                                Eli BMW vai Honda??

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎