Originally posted by Heguli 31
View Post
Viikon munakuski III
Collapse
X
-
-
Paikalliset mopoilijat!!! Kävin äsken paikallisessa Prismassa. Perjantaisin parkkihallikin on yleensä aika täysi,niin tänäänkin. Yhdessä parkkirivissä viisi mopoa autopaikoilla ja kaikki ERI ruuduissa siististi rinnakkain. Kyllä teki mieli mennä "Sveitsiläis linkkurilla" käydä jokaisesta tarkastamassa rengaspaineet.
EDIT: Asiaa mietiskellessäni ihmettelin miten viisi vierekkäistä ruutua on mopoilijat saanut kaapattua,kun kiireisenä päivänä autojakin on pirusti liikkeelä. Olisiko janterit olleet jo aamusta liikenteessä ja tulleet Prismaan töihin. Siellähän näkyi monia nuoria apupoikia ja tyttöjä hyllyjä täyttämässä. Muuten noin ruuhkassa viiden vierekkäisen ruudun kaappaaminen olisi melkoinen haaste. No jotain rotia tuollaiseenkin toimintaan.Last edited by Heguli 31; 06-10-2017, 16:20.
Leave a comment:
-
Originally posted by GOOFY View PostJa pitääkö painaa jarrua kun nopeusrajoitus laskee? Eikö sitä kylttiä nää sen verran kauempaa että nostaa vain jalan kaasulta ja antaa moottorijarrutuksen hoitaa homman.
Eilen kävin Joensuun ruutukaavalla ja kolmessa peräkkäisessä tasa-arvoisessa risteyksessä koitti joku tulla vasemmalta kylkeenEikä kertaakaan väistövelvollisten kuskien pää edes kääntyny risteyksen kohdalla... Kävi kyllä mielessä, että tarviisin kyllä melkein uuden etupuskurin.
Leave a comment:
-
Originally posted by GOOFY View PostAina kolarin jälkeen pitää käydä potkimassa toisen osapuolen autosta kaikki vilkut paskaksi niin poliisi näkee että eihän rikkinäisillä ole voinutkaan vilkuttaa
Leave a comment:
-
Aina kolarin jälkeen pitää käydä potkimassa toisen osapuolen autosta kaikki vilkut paskaksi niin poliisi näkee että eihän rikkinäisillä ole voinutkaan vilkuttaa ja samalla vaivalla hajottaa kaikki muutkin lyhdyt niin eihän sitä oikealta tullutta ole nähnyt väistellä
Autoilessa monesti on niitä leikkejä, montako oman merkkistä tai väristä autoa tulee vastaan jne. Meilä on semmonen arvauspeli että kuka edellä ajavista painaa ensimmäisenä/seuraavana jarrua ilman mitään järkevää syytä.
Jos kauempana pysäkillä on parkissa auto niin aina joku edellä menijä polokee jarrua. Tiedoksi tälläiselle jarruttelijalle. Jos se pysäkillä oleva on poliisi, se on jo tutkannu nopeutesi ja sama kameran kohdalla. Ei siinä tolpan kohdalla enää vaikuta jarruttaa jos ajaa ylinopeutta.
Ja pitääkö painaa jarrua kun nopeusrajoitus laskee? Eikö sitä kylttiä nää sen verran kauempaa että nostaa vain jalan kaasulta ja antaa moottorijarrutuksen hoitaa homman.
Ja jarrua ei tarvitse painaa kun siirtyy rampille moottoritieltä.
Ihime jarruttelijoita
Leave a comment:
-
Originally posted by JiiVee92 View PostKouvolassa vaakunan risteyksessä todella törkeästi päin punaisia ajanut
(vihreillä ajaneet joutuivat jarruttamaan) bussikuski ansaitsee viikon munakuskin tittelin. Ihmettelen kyllä, että miten se isomman oikeus saa noin pahasti kusen nousemaan päähän.
Leave a comment:
-
Kouvolassa vaakunan risteyksessä todella törkeästi päin punaisia ajanut
(vihreillä ajaneet joutuivat jarruttamaan) bussikuski ansaitsee viikon munakuskin tittelin. Ihmettelen kyllä, että miten se isomman oikeus saa noin pahasti kusen nousemaan päähän.
Leave a comment:
-
Tuli eilen Espooseen ajellessa Turun moottoritietä siinä Ämmässuon kohdalla missä vaihtuu rajoitus 120 --> 100 joku uudenkarhea Fordi puskuriin kiinni. Mietin että varmaan on menossa ohi kun sen rinnalla oli auto, mutta vaikka toinen meni mustakin ohi niin edelleen puskimessa kiinni. Ja siis sen verta lähellä, että en ihan oikeasti nähnyt kaverin ajovaloja, joten etäisyyttä tuskin viittäkään metriä. Vauhtia oli kuitenkin karvan yli sata, niin en tiedä mitä kaveri meinas sitten tehdä kun on jo puol metriä mun kontin sisällä jos eteen olisi jotain tullutSumarin ja keskisormen jälkeen onneksi antoi turvaväliä.
En ymmärrä.
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Originally posted by Vibex View PostTähän vielä, ei se ole se jonon ensimmäinen auto mikä sen letkan tekee, vaan toinen.. Jos yksi ajaa hissukseen, se ei aiheuta minkään näköistä letkaa jos takana tuleva toinen auto toimii oikein: joko menee ohi, jos siihen ei ole aikomuksia niin vähintään riittävä turvaväli johon viitsii kolmas auto ilman mulkunmainetta tuutata. Jos sitä ei ole, niin ohitus kahdesta autosta vaatii enemmän tilaa, ja yhden auton ohitus kerrallaan hyvin epämiellyttävää jos ei ole rakoa mihin palata. Sama koskee myös muita joilla ei ole aikomusta ohittaa hitaampia. Riittävän turvavälin merkitystä liikenteen sujuvuuden sekä turvallisuuden kannalta ei voi kyllin korostaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by van cleef View PostYhdeksässä tapauksessa kymmenestä maantiellä jonon keulalla on Nissan.
Leave a comment:
-
Toistan itseäni kun sanon, että harva asia pelottaa liikenteessä niin paljon, kuin motarin rampilla edessäsi ajava (jarruttava) Tiida-kuski.
Leave a comment:
Leave a comment: