Originally posted by Laku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW Japanista II - (FAQ + muita merkkejä)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by BeamR View Postmontaa 70tkm ajettua ruosteetonta on suomessa kaupan ja mihin hintaan?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Posteikä sekään taida olla kaupan, I thinkNäillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Moro kaikille…!
En tiedä onko tästä kommentista mitään lisäarvoa kaiken tähän asti näissä kahdessa ketjussa ( part 1 & 2) sanotun jälkeen, mutta komppaan niitä joiden mielestä tämä on ollut pitkään aikaan paras keskusteluketju millään (auto)foorumilla. Informatiivinen, mielenkiintoinen, hauska; tämä on oikeastaan kiteyttänyt parhaalla mahdollisella tavalla tällaisen harrastefoorumin parhaat puolet.
ISO kiitos Zoui, BeamR & kaikki muut ketjuun osallistuneet – tämä oli (ja on yhä!!) paras mahdollinen jatkokertomus.
BeamR:lle vielä erityismaininta upeasta projektit- jutusta. Esimerkillistä (harrastus)toimintaa kaikilla mahdollisilla tavoilla.
Minulla on ollut autoja ajokortin saamisesta (v. 1980) lähtien noin 70, joista Bemareita liki 30. Tällä hetkellä kahden hengen taloudessa on neljä BMW:tä. Yksi on myyty uutena Suomeen (E90 325iA -05), vaimon auto (E46 320iA -04) haettiin pari vuotta sitten Tukholmasta, kymmenen vuotta harrasteauton virkaa toimittanut E30 320iS on kulkenut reitin Italiasta Englannin (kiitos Cojamalle) kautta minulle ja sen kaverina tallissa torkkuu viime vuonna Japanista rantautunut BMW 635 CsiA 1989. Se ei toki ole täydellinen, mutta ruosteeton, alkuperäinen, ehjä, siisti ja mittarilukema 83000 km saa vahvistusta kun tutkii vaikka vain kuljettajan plyysiverhoillun sporttipenkin kulumista. Toki asia saa vahvistusta muutenkin autoa tutkiessa, mm. tuulilasi on alkuperäinen.
Pakko on todeta, että aina pahalla mallilla oleva autokuume saa yhä vain tuskallisempi piirteitä tätä ketjua ja noista huutokauppasivustoja tutkiessa. Pakko kai sitä on vielä jotakin hankkia ensi kesäksi, vaikka se tarkoittaa käytännössä sitä, että nykyinen talli (60 m2) jää pieneksi ja seuraavaksi on ostettava lisää tilaa!!
Keep Up The Good Thread!! sopii varmaan tähän…??
-Mika-
PS: kuvassa siis yksi ruosteeton, alkuperäinen BMW 635 CsiA -89 ml. 83000 km, taustalla hupun alla ujostelee BMW 320iS -90. Kumpikaan ei ole kaupan Last edited by paavo62; 24-06-2017, 12:29.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Posttämä S600L meni juuri kaupaksi hintaan 360kJPY:
vm 2001, ajettu 95tkm, Grade 4/B. ilmeisesti airbagin merkkivalo palaa?
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostOn kyllä hieno kutonen... mistä silmiin pistikin että tuossa huomenna japanissa myytävässä autossa on näköjään shadowline paketti kun on koko musta ulkoasultaan.
Luettuani +1000 postausta tästä aiheesta minä olin hetken jo niin täpinöissäni tuosta Zouin linkittämästä E24:sta, että hetken ajattelin että tuo on SAATAVA! Sitten hetken hengitettyäni ja palattuani takaisin maan pinnalle hoksasin että minullahan on jo yksi tuollainen…. tosin vain kangas(plyysi)penkeillä.
Mutta kyllä sen kunto tosiaan hakkaa varmasti useimmat Euroopassa olevista autoista. Taisi BeamR mainita omassa projektitopicissaan, että näissä japanintuonneissa kaikki ruuvit ja mutterit aukeavat ihan normaalisti, ja niin se on tämäkin kanssa. Kaikki varusteet toimivat (ilmastointi vain ajoittain) eikä sitä perkeleen ruostetta ole missään. Ja autolla on sentään ikää 26 vuotta!
Ostin tuon kaverilta joka oli jäänyt huolella koukkuun näihin japsihuutokauppoihin. Tuo oli hänen eka ostoksensa, sitten oli tullut E30 M3:nen, sen jälkeen 911 ja tuosta kauppaa tehdessäni laivassa oli matkalla Boxster! Myöhemmin talliin oli ilmaantunut vielä 1-sarjan 1M….!! Minä olin ihan helvetin kateellinen – avoimesti ja vilpittömästi.
Jokaisella meistä on oma TOP-listamme autoista jotka pitäisi omistaa. Minulla niitä on kolme; BMW E24, Ford Mustang 1966 GT (HT) ja Jaggen E-type. Tämä on toinen E24:nen, Mustang minulla on ollut, tosin ei GT, mutta HT ja 1966 (289 V8) – tuo Jagge vaatii vielä joskus brutaalin verityön säästöpossun kanssa….
Mika
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postpaavo62: On muuten komea E24, ja tuon kuvan perusteella tallisi on ihailtavan siistiNäillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostMitään käsitystä tällaisen veroista? Olis melllko hyvä talvilinttaMB W204 200cdi -08 -Käyttis-
MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-
Comment
-
-
Mitä muita lhd edustusautoja tuolta Japanista sais halvalla kuin mersuja ja bemareita? Cadillacin sts olis ihan modernin näkönen, mutta muuten tuskin elämys. Jaguaarin xj:t näytti olevan enimmäkseen rhd. Tulee nykyisin työmatkatkin poljettua pyörällä, niin käyttöä olis mukavalle matka-autolle johon mahtuu perhe kyytiin.
Comment
-
-
Originally posted by Susiraja View PostMitä muita lhd edustusautoja tuolta Japanista sais halvalla kuin mersuja ja bemareita? Cadillacin sts olis ihan modernin näkönen, mutta muuten tuskin elämys. Jaguaarin xj:t näytti olevan enimmäkseen rhd. Tulee nykyisin työmatkatkin poljettua pyörällä, niin käyttöä olis mukavalle matka-autolle johon mahtuu perhe kyytiin.
Vähän ajettu Seville, yksi lommo, 50.000jpy
Used Car Auctions - Japan Partner. Japan Partner is one of the leading used/damaged cars exporters that exports not only RHD cars (Right Hand Drive cars) but also a great number of LHD cars (Left Hand Drive Cars)
Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Comment