Renkaanvaihdon ylivoimainen vaikeus?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakeluvesimies
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2010
    • 2726
    • On the road @ Laplandia

    #31
    Originally posted by 523i View Post
    Jos ne renkaan vaihtovehkeet on siellä mökillä niin eikö kannattais säilyttää niitä renkaita siellä?? Tai vaihtoehtoisesti säilyttää sitä tunkkia häkkivarastossa?


    Mullon ainakin renkaat ja vaihtovermeet maalla... Tai sitten toisella maalla 150km päässää, vielä vuosi sitten... Kaupunkiroijjaus hajottaa vähintään selän... Pitää vaan päättää hyvissä ajoin millon ne vaihtaa. Voihan sen homman tehdä insinöörimäisesti tai maalaisjärjellä...

    Comment

    • D`Artagnan
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 79
      • Turku

      #32
      ^Mökki rinnetontti ja varastorakennus mäen alapuolelle, olisi helvetinmoinen homma lähteä niitä sinne joka kerta punttaamaan. Päärakennukseen, joka olisi yläpuolella niitä en viitsi laittaa kun olisivat sitten tuvassa tiellä kokoajan. Tunkki tietysti voisi olla häkkivarastossakin mutta renkaiden vaihtopaikka on ongelma. Aina ne täytyy johonkin kuljettaa sitä varten.
      No täytyy vain olla tyytyväinen että on edes harrasteautolle säilytyspaikka keskustasta vaikka ei siellä mitään pysty tekemäänkään.
      Last edited by D`Artagnan; 21-11-2015, 18:18.

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #33
        Mä olisin nyt kyl vanhoilla päivilläni valmis lähtemään semmoseen kuvioon, että jos joku Turun seudulla kaipaa tallia, hallitunkkia, pulttipyssyä, kompuraa ja ärsyttävää höpötystä siinä sivussa, niin meillä saa käydä ihan veloituksetta vaihtamassa renkaat.

        Penari tiätty pitää olla.
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          #34
          Eihän siinä renkaiden vaihdossa mitään, mutta kun pitää painepesurilla pestä kunnolla pyöränkotelo ja tolpan juurelta paskat pois. Sitten vanteiden pesu sisäpuolelta liuotellen ehkä toisenkin kerran. Lopuksi vanteet kuivumaan ja sitten vahaus.

          Kyllä siitä saattais pari kymppiä maksaakkin jos joku tekisi sillä hintaa
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #35
            Originally posted by nullzwei View Post
            Tuosta tuli ainakin parin viikon banaani
            Kylläpä tuo ampu ne pyörät alle mukisematta, voin laittaa kuvallisen todisteen. Pitääkö laittaa todistusainestoa siitäkin etten ole bannissa
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6245
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by BeamR View Post
              oma talli on jees
              V***u ku olisi sellainen, niin pääsisi helpommalla, "säästäisi" korjaus kuluissa, ei tarvisi soitella kavereille saako tulla tekee, milloin jne..
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #37
                Originally posted by Sädde View Post
                V***u ku olisi sellainen, niin pääsisi helpommalla, "säästäisi" korjaus kuluissa, ei tarvisi soitella kavereille saako tulla tekee, milloin jne..
                niin no, ton tallin kylkeen oli pakko rakentaa talo, niin aika kalliiksi tämäkin käy... Sillä rahalla olis aika paljon korjauttanut laakkosella näitä romuja.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Homer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 3653
                  • Springfield-Jyväskylä

                  #38
                  Toissa iltana tuli vaihettua nastakiekot alle,kyllähän se sen hetken vähän korpes mutta sisulla vaan tekee. Ensin ajella 50km porukoille missä renkaat,tunkki ja kompuroitakin vieressä.Ja pulttipyssykin ois,mut aina oon tottunu melkein ristikkoavaimella pyörittelee. Ei suurta eroa ajallisesti mutta en luota loppukiristyksessä kuin omiin käsiini.Pienessä kuumeessa pihalla otsalampun ja parin pihavalon avittamana homma tuli tehtyä.Plussaa ettei satanut räntää tai vettä.Samalla vuotavaan syyläriin purkki paikkausainetta,tietty alkuperäinen vesiletkun klemmari niin ruosteinen että mutteri katkes heti.Rautasahalla ährää poikki.Ja tietenkään syyläriin ei meinaa millään saada kaadettua purkista litkuja ja rakeita kun harvemmin vesiletkut syylärin päällä ovat.Käsin sitten niitä rakeita sinne koitin työnnellä,samalla kun avasin sormeni peltiseen purkin kanteen.Samanlainen kuin hernekeittopurkki kun oli.Kyllä osas olla tyytyväinen ja onnellinen olo silti kun kotia pääsi. Toki vaikutusta varmaan silläkin että 3 viikkoa pitäny pöjöttää kotona flunssassa tekemättä mitään! Ex muijanikin vaihtaa itse joka vuosi renkaansa autoon,ja se on kuitenkin aika pieni nainen.

                  Comment

                  • touring39
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 3901
                    • Kaarina

                    #39
                    Originally posted by Homer View Post
                    en luota loppukiristyksessä kuin omiin käsiini.
                    Momenttiavaimesta mitään ikään kuullu?
                    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                    Ex:
                    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                    Comment

                    • Homer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 3653
                      • Springfield-Jyväskylä

                      #40
                      Originally posted by touring39 View Post
                      Momenttiavaimesta mitään ikään kuullu?
                      No juu toki kun näen rengasliikkeessä tyypin sellaisella jälkikiristävän autoni renkaat en ole yhtään huolissani. Ja itseltäkin toki sellainen ois löytynyt.Lähinnä ajoin takaa että jos pulttipyssyllä ampuisin pultit kiinni,niin kävisin vielä pultit ristikkoavaimella läpi joten sekin vie aikaa.

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        #41
                        Originally posted by Homer View Post
                        en luota loppukiristyksessä kuin omiin käsiini.
                        niin sanotusti omin käsin onneen, vai?
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17580
                          • Turku

                          #42
                          Originally posted by D`Artagnan View Post
                          Täytyy sanoa että harva autohomma vituttaa enemmän kuin tämä joka vuotinen rengasrumba. Itse ainakin koen sen vuosi vuodelta hankalammaksi. Sitä ei varmasti omakotitalossa asuva ymmärräkään kuinka hankalaa harrastaminen on keskustassa asuvalle.
                          Minulla on kaksi autoa, toinen kesäkäytössä oleva harrastepeli ja toinen käyttis. Harrastepelille tallipaikka ja käyttiksellekin oma ulkopaikka. Näiltä osin kaikki siis jees.
                          Pidän itseäni myös jonkinlaisena harrastajana, mm. puolen vuoden sisällä vaihtanut alapallonivelet ja takatukivarren puslat, etujarrusatulat+palat, vaihtanut jarrunesteet ja ilmannut ne, vaihtanut vesipumpun ja päälle vielä erinäisiä pelti ja maalaus hommia. Mutta se renkaiden vaihto..

                          Tänään vaihdoin sitten talvirenkaat käyttikseen. Ulkona sataa räntää, jes.
                          Ensiksi kellarin häkkivarastosta tavivanteiden pultit mukaan, sitten takapenkin suojaus vanhalla vahakangaspöytäliinalla. Sen jälkeen ajoin talliin hakemaan talvirenkaat kyytiin, tässä kohtaa mennyt vasta 15min. Sitten auton nokka kohti kesämökkiä jossa renkaanvaihtovehkeet. Siellä kumisaappaat ja sadetakki niskaan, räntää tulee jo ihan huolella. Vituttaa.
                          Renkaat oikeille paikoilleen valmiiksi ja Motonetin hallitunkin kanssa maahan konttaamaan. Täytyy laittaa töpinäksi kun alkaa pikkuhiljaa jo hämärtymään. Itse vaihtotyössä ei mene kuin n.25min. aikaa kaikkine työvaiheineen. Sitten taas likaisten ja likomärkien 17" 225 renkaiden punttaus takapenkille. Juuri ja juuri sai mahtumaan kun veti etupenkkejä eteenpäin.
                          Sitten vielä huoltamon metsästys jossa olisi toimiva mittari ilmanpaineiden tarkastusta varten. Tässä kohtaa mennyt jo monta tuntia aikaa ja vielä pitäisi renkaat viedä parvekkeelle talvisäilöön. Häkkivarasto ja harrasteauton talli ovat huonoja paikkoja säilyttää alukiekkoja, varmasti pöllitään. Ei jaksa tänään enää lähteä niitä viemään, olkoon yön yli autossa
                          Nyt joku kommentoi että olisit vaihtanut ajoissa niin ei tarvitsisi sateessa puntata, mutta joka tapauksessa renkaiden säilytys ja se kun ei ole vaihtopaikkaa on todellinen ongelma. Rengashotelli olisi tietysti ratkaisu...
                          Originally posted by BeamR View Post
                          alkoi tulla lunta. Vaimo ilmoitti että nyt pitää vaihtaa talvirenkaat. Ajoin auton talliin, saksinosturilla sopivaan korkeuteen, pulttipyssyllä pultit auki, keväällä pestyt alle ja pultit kiinni. Paineiden tarkastus. Nosturi alas. 15min. Sisälle jatkamaan kahvin juontia. Täytyy varmaan jossain välissä pesaista paineella noi kesävalssit.

                          oma talli on jees
                          Tämähän on jo v...lua !
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • D`Artagnan
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2008
                            • 79
                            • Turku

                            #43
                            ^Heh. BeamR:llä on kyllä kadehdittavat tilat ja nosturi.
                            Tuollaiset olisi haaveissa joskus itsellänikin olla. Eipä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan kun muidun kanssa seuraavaksi yhteen muutetaan:think.

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              #44
                              Originally posted by Laku View Post
                              Tämähän on jo v...lua !
                              ei kait nyt sentään...

                              Originally posted by D`Artagnan View Post
                              ^Heh. BeamR:llä on kyllä kadehdittavat tilat ja nosturi.
                              Tuollaiset olisi haaveissa joskus itsellänikin olla. Eipä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan kun muidun kanssa seuraavaksi yhteen muutetaan:think.
                              ei ne nyt niin kadehdittavat ole, pitkä matka vielä noihin tallishowroomin komeisiin laboratorioihin. Ja pieneksi se on jo käynyt, häkellyttävästi tuota romua kertyy nurkkiin, ja sitten sitä ei kehtaa heivaa mäkeen. Olis esim yks 40tkm ajetusta purettu E39 M5/Z8/hotclimate E38 750 syylari, joka on tullut joskus haalittua niin sanotusti "varmuuden vuoksi" nurkkiin.

                              No, jos ens vuonna saisi laajennettua tallia.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • PatarautaE34
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2005
                                • 183

                                #45
                                Originally posted by Homer View Post
                                ... mutta en luota loppukiristyksessä kuin omiin käsiini.
                                Originally posted by BeamR View Post
                                niin sanotusti omin käsin onneen, vai?
                                Pakosta oli tässäkin luottaa omiin käsiin, kun momenttiavain porsi käteen satasen loppukirityksessä. Momenttiavaimiakin on moneen lähtöön, alkaen Mate In Taivas-romuista luksukseen. Suosituksia käyttöystävällisestä ja -varmasta momenttiavaimesta?
                                Ein Moment bitte. Ich habe eine Frage
                                Mord komission II

                                Comment

                                Working...
                                X