Announcement

Collapse
No announcement yet.

Renkaanvaihdon ylivoimainen vaikeus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    Renkaanvaihdon ylivoimainen vaikeus?

    Uutisissa terveenoloinen suomalainen mies kertoo silmät kirkkaana, miksi kannattaa jonottaa puolitoista tuntia maksulliseen renkaanvaihtoon.

    Onko se vissiin niin hankala toimenpide, ettei siitä raavas mies selviä...?
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
  • 523i
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2009
    • 319
    • Iisalmi

    #2
    Sekin takia hyvä ite vaihtaa niin tulee samalla katsottua levyt\palat yms

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      #3
      Aika paljon näkee, että kyllä se hyvin monella vaan kannattaisi jonottaa. Niin vaarallisia tapauksia tulee, kum on itse vaihdettu renkaat. Ja sitten tullaan ku täristää tai pitää ihme ääntä tms.

      Sovitteet välissä rullalla, väärät pultit/mutterit, löysällä, avomutterit väärinpäin yms.
      Last edited by zener; 20-11-2015, 22:53.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Vielä helpommalla pääsee jos vaihtaa koko pyörän eikä pelkkää rengasta, helvetin hikinen homma ährää pelkät renkaat alta

        Pyöriä irrottaessa huomaa kyllä mitkä on aivanitse parkkipaikalla laitettu alle. Jos autossa on 2 pulttisarjaa niin pyörä on kiinni just niillä väärillä pulteilla ja ylikiristettynä + paineet on joka nurkassa eri, muttei yhdessäkään sitä mitä pitäisi olla.
        Last edited by petrolhead; 20-11-2015, 22:56.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by petrolhead View Post
          Vielä helpommalla pääsee jos vaihtaa koko pyörän eikä pelkkää rengasta, helvetin hikinen homma ährää pelkät renkaat alta
          PADA BUM TSIH

          Tänään vaihdettiin töissä autoihin renkaat.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            #6
            Originally posted by touring39 View Post
            Uutisissa terveenoloinen suomalainen mies kertoo silmät kirkkaana, miksi kannattaa jonottaa puolitoista tuntia maksulliseen renkaanvaihtoon.

            Onko se vissiin niin hankala toimenpide, ettei siitä raavas mies selviä...?
            Naulankantaan!
            Nauroin juuri samaa kun näin tän uutisissa ja mietin et mikä helvetti siitä tekee niin vaikeaa.
            Ai niin, on niin paljon muita kiireitä...😈
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3026
              • Sjundeå

              #7
              Originally posted by zener View Post
              Aika paljon näkee, että kyllä se hyvin monella vaan kannattaisi jonottaa. Niin vaarallisia tapauksia tulee, kum on itse vaihdettu renkaat. Ja sitten tullaan ku täristää tai pitää ihme ääntä tms.

              Sovitteet välissä rullalla, väärät pultit/mutterit, löysällä, avomutterit väärinpäin yms.
              Puhumattakaan siitä että niitä yritetään niillä auton omilla työkaluilla vaihtaa... Ne taitaa nykypäivänä olla enemmänkin sellanen hätätilanteen kertakäyttösetti kuin jokavuotiseen pyöränvaihtojumppaan.

              Ja toisaalta joissain taitaa olla jopa kiellettyä säilyttää renkaita esim häkkikellarissa. Joten rengashotellit on ihan kohtuubisnes. Myös laiskoille.
              -22 Lexus ES300h
              -08 Subaru Impreza

              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4987
                • Forssa

                #8
                Onhan se iso vaiva. Itsellä meni viimeksi 25min ja homma oli valmis, paineet tarkistettu ja pyörät momentissa kiinni.
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • heifetz
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2015
                  • 429
                  • Finland

                  #9
                  Jos jollakin on intoa ja aikaa ahertaa renkaidenvaihdon parissa niin siitä vaan. Omasta mielestä rengashotelli on vaan niin helppo ja 15minuutissa on homma hoidettu.
                  Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                  Ex. E81 118d LCI Bluewater

                  Comment

                  • 9313juha
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 1272
                    • Ratissa vuodesta 1968

                    #10
                    Huhtikuu 1971. Faija ja isoveli renkaanvaihtopuuhissa. Tuohon aikaan nastarenkaat oli vielä nastarenkaita, Urkki pressa, tunkit tunkkeja, miehet miehiä ja rengasavaimella tappoi tarvittaessa naapurin koiran. Tuollaisella tunkilla, jossa kampi (= puolimetrinen rengasavain) kädestä livetessään lyö leuan irti tai ranteen luut silpuksi, tänään kun antaisit viisvuotiaan koittaa voimiaan, johan lähtisi lapsi kiireelliseen sijoitukseen. Taitaa olla GameOverinkin äitee tuon Rambler American 440:sen kyydissä nuorena likkana matkustanut.

                    "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by 9313juha View Post
                      , tänään kun antaisit viisvuotiaan koittaa voimiaan, johan lähtisi lapsi kiireelliseen sijoitukseen.



                      Otan riskin.

                      P.s. ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen Amerikassa tehty autoni oli pienellä takalasilla varustettu American 440. Siinä oli Riikosen tekemääsi väitetty erikoismaalaus.

                      Karkasipa aiheesta.
                      Attached Files
                      Olli.

                      Comment

                      • nullzwei
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 11056
                        • ?

                        #12
                        Siinä meillä rämpylämiehet...

                        Autokauppiaitten keskusliitto tjms puliveivausorganisaatio suosittelee hommaamaan kunnon tunkin koska autojen vakiovarustetunkit on vain hätävara. Eli ei rengashommiin.

                        Jos sitä tunkkia (tahi varapyörääkään) on ollenkaan eli paukkupullosta "rengas täyteen".

                        Comment

                        • GameOver
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3026
                          • Sjundeå

                          #13
                          Originally posted by 9313juha View Post
                          . Taitaa olla GameOverinkin äitee tuon Rambler American 440:sen kyydissä nuorena likkana matkustanut.
                          Sehän on luultavasti juurikin näin
                          -22 Lexus ES300h
                          -08 Subaru Impreza

                          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17509
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by 9313juha View Post
                            Huhtikuu 1971. Faija ja isoveli renkaanvaihtopuuhissa. Tuohon aikaan nastarenkaat oli vielä nastarenkaita, Urkki pressa, tunkit tunkkeja, miehet miehiä ja rengasavaimella tappoi tarvittaessa naapurin koiran. Tuollaisella tunkilla, jossa kampi (= puolimetrinen rengasavain) kädestä livetessään lyö leuan irti tai ranteen luut silpuksi, tänään kun antaisit viisvuotiaan koittaa voimiaan, johan lähtisi lapsi kiireelliseen sijoitukseen. Taitaa olla GameOverinkin äitee tuon Rambler American 440:sen kyydissä nuorena likkana matkustanut.
                            Juuri näin. Olen usein sanonut samaa, että lastensuojeluun otettaisiin yhteys, jos annettaisiin 3-vuotiaalle kirves käteen kuten itselleni aikanaan: kuusen latvan karsimishommia, harmi, ettei ole siitä kuvia olemassa .
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • 9313juha
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 1272
                              • Ratissa vuodesta 1968

                              #15
                              Asiaan: pihalla olis kaksi pinoa renkaita ja IKH:n 2,5tn tunkki. Tunkki tarttis vähän huoltoa. Uskomattoman huono kestävyys hydraliikalla vaikka tukevuudessa ei ole valittamista.

                              Unohtuipa kertoa tänne kun monella muulla varmaan sama ongelma IKH 2,5ton hallitunkin kanssa:
                              Tunki tuli kuntoon, kun heitti mukana tulleen huolto-ohjeen kuikkaan. Ohjeen mukaan öljyn määrä on tunkki pystyyn nostettuna täyttäreiän tasalle sylinterin korkeutta.

                              Fuckit!

                              Tunkki lattialla normaaliasennossa ja em. ohjekirjn mukaisen täytön jälkeen 0,6dl lisää öljyä. Ilmaukset ohjekirjan mukaan. Nyt futaa kuten pitää ja koko nostoalueella!
                              Last edited by 9313juha; 08-02-2016, 12:43.
                              "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎