Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Japanista IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4927
    • Kotka

    Originally posted by Zoui View Post
    Ariston osalta voit katsoa noita myytyjä vaikka tosta linkistä;



    Siis maksaa pähkinöitä, 100-200k saa valita. Sitten voi maksaa hiukan enemmän jos haluaa että on palikkaa/vannetta valmiina, mutta halpa aihio.
    Mitens tollanen Aristo? Jos irtoaa noin kilo Eurolla niin paljonko kristallipallosi antais veroa?
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      Huomenna myös, voisi olla halpa tai sitten ei, vapari automaatti ollut mutta swapattu turbo/manuaali tekniikka.




      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        Originally posted by Dunky View Post
        Mitens tollanen Aristo? Jos irtoaa noin kilo Eurolla niin paljonko kristallipallosi antais veroa?
        Valikoi alkupään vuosimallin niin noin 1900-2000eur, reilummin ajetulla säästää vielä tuosta mutta tuo noin 100tkm mentyyn.
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • Attekun
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2013
          • 1407
          • Saarijärvi

          Originally posted by Zoui View Post
          Huomenna myös, voisi olla halpa tai sitten ei, vapari automaatti ollut mutta swapattu turbo/manuaali tekniikka.

          Joko sä osaat japania niin hyvin vai mistä sait tiedon että tuohon on tehty tekniikan vaihto? Mikä ois tämän kohdalla "halpa" hinta?
          Toyota Alphard MS
          Peugeot e-2008
          ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            Originally posted by Attekun View Post
            Joko sä osaat japania niin hyvin vai mistä sait tiedon että tuohon on tehty tekniikan vaihto? Mikä ois tämän kohdalla "halpa" hinta?
            No sen verran osaa kaikki että tuossa sheetin oikealla olevassa kentässä lukee;

            Turbo, 5f (5-speed manuaali), vanteet ja korisarja

            Vasemmalla huomioita kentässä NA -> turbo ja AT -> MT, niin lyhenteet osa englantia ja piirretty nuolella vaihto

            Jos tarjoaa tuota lähtöhintaa?

            Ja tietysti GT-V on vapari ja kuvassa on keulassa cooleri.
            Last edited by Zoui; 12-02-2016, 20:19.
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4927
              • Kotka

              Originally posted by Zoui View Post
              Valikoi alkupään vuosimallin niin noin 1900-2000eur, reilummin ajetulla säästää vielä tuosta mutta tuo noin 100tkm mentyyn.
              Eli noin 1991-1995 ja mikä variantti oli tällä mosalla:2jz-gte
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • nokonzok
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2013
                • 826
                • Espoo

                Originally posted by Dunky View Post
                Eli noin 1991-1995 ja mikä variantti oli tällä mosalla:2jz-gte
                Tuolla ikähaarukalla ollaan vielä edellisen JZS147 kopan puolella. Jos haluat aikaisemmin linkatun kaltaisen pelin, katso vuosimalleja 1997 ja siitä ylöspäin. Niihin osuu myös nuo Zouin arvailemat parin tonnin verot. Turbomalli on 300V, mutta sen erottaa melkein helpoiten mallikoodista, joka on turbossa JZS161 ja vaparissa JZS160.

                Mitä noihin Skylineihin tulee niin R34 on omasta mielestä tolkuttoman hintainen siihen nähden, mitä sillä saa. Hyvistä manuaali coupeista saa maksaa miljoonaa lähentelevää hintaa ja ne rytöläjätkin maksaa 500k. Lisäksi viripotentiaalin kanssa on vähän niin ja näin, koska moottori on RB25DET NEO, jossa melkein kaikki oleelliset osat on erilaisia (ja helvetin paljon kalliimpia) kuin vanhemmissa RB25:ssä. R33:ia on Suomessa niin paljon ja sellaiseen hintaan, että ei juuri kannata vaivautua Japanista hankkia.

                R32 Getareiden osalta väittäisin, että Suomessa on tällä hetkellä todennäköisesti maailman halvimmat hinnat. Vaikka olisi kilvetkin kiinni. Ei todennäköisesti mene kovin pitkään kun ainakin siisteimpiä yksilöitä ryhdytään viemään täältä pois päin. Niitä on nimittäin Euroopan mittakaavassa tuotu tänne vuosien varrella aivan hämmentävän paljon.

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  Voihan sieltä tuollaisen vanhemmankin kopan tuoda, pari noita itsellä joskus ollutkin, hankintahinnassa japanissa ei käytännössä eroa uudempaan ole, mutta veroissa hiukan säästää. Vanha on ilman vvt-i:tä ja joiltain osin vanhempaa 2JZ-GTE konetta pidetään parempana viritysaihiona, mutta ei merkinne mitään vielä näillä tehoilla. Uudempi vvt-i koneinen on ajoltaan ainakin imho mielyttävämpi.




                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    Nätti, sliipattu 500SEL, -93, ajettu 75tkm, grade 4/C. Jotain hassua tossa autossa on, on se niin siloitellun oloinen. Kiva. Tosin takapöntön olis voinut jättää sinne kauppaan.




                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Attekun
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1407
                      • Saarijärvi

                      Vaimon kanssa jo katteltiin Alphardeja... Niitä on aivan sikana myynnissä.
                      Toyota Alphard MS
                      Peugeot e-2008
                      ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                      Comment

                      • nokonzok
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2013
                        • 826
                        • Espoo

                        Originally posted by Attekun View Post
                        Vaimon kanssa jo katteltiin Alphardeja... Niitä on aivan sikana myynnissä.
                        Laita viestiä jos haluat arjen käyttökokemuksia

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Originally posted by Attekun View Post
                          Vaimon kanssa jo katteltiin Alphardeja... Niitä on aivan sikana myynnissä.
                          meinaat ettei S500L anna tarpeeksi hyvää kyytiä? että se alphard pelastaisi tilanteen? Mites Viano, sekin on tila-auto, mutta hieman tyylillä?

                          okei, onhan tää postiauto, mutta niin se on Alphardkin. Ajettu rohkeet 90tkm, mutta grade 4.5/B. Ja näitä on välillä tarjolla vasureinakin. Voi olla mese kuitenkin helpompi hävittää tulevaisuudessa kuin alphard.

                          Suomessahan ruoste on tappanut kaikki varsinkin alkuvuosien vianot, mutta näistä löytyy ruosteettomia.





                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • Attekun
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1407
                            • Saarijärvi

                            Originally posted by BeamR View Post
                            meinaat ettei S500L anna tarpeeksi hyvää kyytiä? että se alphard pelastaisi tilanteen? Mites Viano, sekin on tila-auto, mutta hieman tyylillä?

                            okei, onhan tää postiauto, mutta niin se on Alphardkin. Ajettu rohkeet 90tkm, mutta grade 4.5/B. Ja näitä on välillä tarjolla vasureinakin. Voi olla mese kuitenkin helpompi hävittää tulevaisuudessa kuin alphard.

                            Suomessahan ruoste on tappanut kaikki varsinkin alkuvuosien vianot, mutta näistä löytyy ruosteettomia.

                            Ei se ässä tule perheen kuljettimeksi. Laitan tuon E39 pakuksi ja siitä tulee vaimon työauto ellei ketään kiinnosta tarpeeksi hyvä 530d manuaali ja 190tkm. Tuo Mersu vois olla kans. Mites toi osuu alphardin hintahaarukkaan? Saako tuota vianoa 4wd? Astrot hylkäsin kun ei jää konttia käytännössä yhtään.
                            Toyota Alphard MS
                            Peugeot e-2008
                            ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                            Comment

                            • nokonzok
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2013
                              • 826
                              • Espoo

                              Originally posted by Attekun View Post
                              Ei se ässä tule perheen kuljettimeksi. Laitan tuon E39 pakuksi ja siitä tulee vaimon työauto ellei ketään kiinnosta tarpeeksi hyvä 530d manuaali ja 190tkm. Tuo Mersu vois olla kans. Mites toi osuu alphardin hintahaarukkaan? Saako tuota vianoa 4wd? Astrot hylkäsin kun ei jää konttia käytännössä yhtään.
                              Jos lestabussiin pitää lähteä niin Alphardihan on juurikin vähän erilainen tuote. Siitä sattaa lisäksi saada jotain rahaa myös myydessä, väärän kätiselle Vitolle on aika paljon vähemmän ottajia.

                              Makuasioita toki, mutta Vito olisi kyllä aika ranteet auki ratkaisu, vaikka muuten salaa vähän Mersuista tykkäänkin.

                              Comment

                              • nokonzok
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2013
                                • 826
                                • Espoo

                                Ja jos pakulinjalle haluaa lähteä niin Granvia / Grand Hiacet on bensakoneella alle 100k autoja hyvällä gradella.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎