Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saksasta / Euroopasta bongailtua (mobile/autoscout24/ebay)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HC91
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 998
    • 29100/310053

    Originally posted by 928 GTS View Post
    viimeisen 10-20 vuoden aikana on tehty aivan älyttömästi enemmän harrastuskalustoa kun tuota edeltävinä vuosikymmeninä.
    Ei mitään saittia löytyis jossa olisi valmiiksi vertailtu vaikkapa M/AMG/RS tuotantolukuja?

    Uudet markkinat itä-Euroopassa ja Aasiassa syö toki osan
    Eräs pandoistakin tunnettu kansantasavalta, joka edustaa globaaleista kulutusmarkkinoista merkittävää osaa lienee ns. ulkona keräilyautoista. Valtio kontrolloi hyvin tehokkaasti rahavirtoja ulkomaille ja paikalliset eivät saa tuontilupaa edes paluumuuttajina. Käytännössä siis vain maassa työskentelevät ulkomaalaiset + diplomaatit voivat saada luvan yhden auton tuomiseen ja senkin pitää olla valmistettu 2005 tai uudempi, verot 25-200% riippuen miten ökypelistä on kyse yms.
    92' ///M5 3.8 individual
    09' 320d xDrive
    16' NIU N1 Sport
    19' NIU U+ Sport

    Comment

    • L.H
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2481
      • Lohja

      Originally posted by burtsi View Post
      Tällä hetkellä pohjat on jo nähty vuosituhannen vaihteen E38, E39 ja E46 mallien osalta ja niissä suunta on ylöspäin. E60, E90 jne hinnat laskevat varmaankin vielä. Eikö se tyypillinen hetki hintojen käännökselle ole noin 20-25 vuoden malli-ikä? Tässä pitää kuitenkin huomioida se, että mahdollinen arvonnousu koskee alkuvaiheessa tyypillisesti vain vähän ajettuja, "mint-kuntoisia" yksilöitä, kunnes sitten lopulta tarttuu niihin vähän heikompiinkin yksilöihin.
      Ei ole tullut seurattua ovatko oikeasti hyvät e38/e39/e46 olleet jossain vaiheessa halvempia kuin tällä hetkellä, mutta muutenhan noita on kuitenkin nettiautossakin useampi sata ~parin-kolmen tonnin ja alle pyynneillä tarjolla, niin onhan siinä vielä valinnanvaraa. Paljonkohan aikoinaan oli enimmillään saman ikäisiä e23/e28/e21 tarjolla Keltaisessa pörssissä?

      Originally posted by 928 GTS View Post
      Markkinoiden kannalta ongelma on, että viimeisen 10-20 vuoden aikana on tehty aivan älyttömästi enemmän harrastuskalustoa kun tuota edeltävinä vuosikymmeninä. Johonkin nuo kaikki keskimoottoriset Italialaiset, nopeat Saksalaiset, isokoneiset Englantilaiset jne kalusto pitää työntää. Samaan aikaan tehtaat tekee edelleen kymmeniä tuhansia uusia erikoisautoja joka vuosi (Ferrari 7000 ja nousussa, Lambo jotain 3000 ja nousussa, Porsche useampi 10000 taka- ja keskimoottoria, muut saksalaiset kymmeniä tuhansia M, AMG ja RS jne) ja jotka on kaikki 10-15-20 vuoden kuluttua kilpailemassa samasta harrasteautojen ostajakunnasta kun nyt jo olemassa oleva kalusto. Uudet markkinat itä-Euroopassa ja Aasiassa syö toki osan mutta niissä ei vielä pitkään aikaan tule olemaan isoja markkinoita vanhoille autoille samalla tavalla kun lännessä. Siellä uusi on aina uusi menttaliteetti on voimissaan vielä pitkään eikä 20v kalusto kiinnosta monia maissa missä ei vielä joku vuosi sitten myyty yhtään uutta erikoisautoa.
      Josta päästäänkin tähän, eli ihan jo valmistusmäärien takia tarjontaa on jatkuvasti enemmän ja toisaalta koritekniikan kehittymisen takia autot eivät katoa itsestään ihan entiseen malliin. Tosin jonkinlaisena uhkana varmaan voi pitää sitä, että näitä aletaan päästötalkoiden nimissä romuttamaan reilulla kädellä ennen kuin halukkaat harrastajat haalivat autot talteen. Entä miten tekniikan kehittyminen(=kallistuminen ja varaosat esim. turvalaitteisiin) vaikuttaa haluttavuuteen? Yksi itseä kiinnostava esimerkki autosta, joka on ladattu keskimääräistä monimutkaisemmalla ja kalliimmalla tekniikalla on c215 cl500.

      80-luvun mallit kelpaavat harrastajille ilman M/AMG/RS-lätkääkin, mutta miten jatkossa? Riittääkö noita niin paljon, että kenenkään ei tarvitse tyytyä karvalakkimalleihin. Superautot sitten asia erikseen, kun ne koskettaa aika marginaalista osaa "tavallista" harrastajaa
      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

      Comment

      • burtsi
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 67
        • Espoo

        Originally posted by L.H View Post
        Ei ole tullut seurattua ovatko oikeasti hyvät e38/e39/e46 olleet jossain vaiheessa halvempia kuin tällä hetkellä, mutta muutenhan noita on kuitenkin nettiautossakin useampi sata ~parin-kolmen tonnin ja alle pyynneillä tarjolla, niin onhan siinä vielä valinnanvaraa. Paljonkohan aikoinaan oli enimmillään saman ikäisiä e23/e28/e21 tarjolla Keltaisessa pörssissä?
        Viittasin aiemmalla kommentillani nimenomaan niihin vähän ajettuihin, mint-kuntoisiin yksilöihin. Nuo sinun mainitsemasi parin-kolmen tonnin pommit Nettiautossa eivät edusta sitä sarjaa, vaan ovat pääosin 300+ tkm ajettua, paalauskuntoista kamaa. Katsopa, mitä maksaa esim. Saksassa 40-60 tkm ajettu, isomoottorinen, kunnoltaan uudenveroinen E38/39/46. Eivät ole ilmaisia, koska tarjontaa on vähän ja hinnat ovat hiljalleen jo nousussa. Sama trendi alkaa näkyä mm. Japanin huutokaupoissa.

        Comment

        • L.H
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2481
          • Lohja

          Originally posted by burtsi View Post
          Viittasin aiemmalla kommentillani nimenomaan niihin vähän ajettuihin, mint-kuntoisiin yksilöihin. Nuo sinun mainitsemasi parin-kolmen tonnin pommit Nettiautossa eivät edusta sitä sarjaa, vaan ovat pääosin 300+ tkm ajettua, paalauskuntoista kamaa. Katsopa, mitä maksaa esim. Saksassa 40-60 tkm ajettu, isomoottorinen, kunnoltaan uudenveroinen E38/39/46. Eivät ole ilmaisia, koska tarjontaa on vähän ja hinnat ovat hiljalleen jo nousussa. Sama trendi alkaa näkyä mm. Japanin huutokaupoissa.
          Siksi kirjoitinkin heti alkuun, että ei ole tullut seurattua ovatko ne oikeasti hyvät olleet jossain vaiheessa halvempia kuin tällä hetkellä. Jos ovat, niin paljonko? Noi muutaman kympin ajetut +20 vuotta vanhat auto on muutenkin niin harvinaisia, että en niiden perusteella vetäisi liian suuria johtopäätöksiä jonkun mallin hinnasta. Tonninpommit otiin mukaan sen takia, että ne eivät kuitenkaan ole keskimäärin lähelläkään sitä kuntoa, mistä noita vanhempia autoja on pahimmillaan parsittu harrasteiksi ja niissä riittää tarjontaa, jos halua harrastamiseen on.
          Last edited by L.H; 29-03-2018, 09:34.
          “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

          Comment

          • van cleef
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1886
            • 01830

            Originally posted by burtsi View Post
            Viittasin aiemmalla kommentillani nimenomaan niihin vähän ajettuihin, mint-kuntoisiin yksilöihin. Nuo sinun mainitsemasi parin-kolmen tonnin pommit Nettiautossa eivät edusta sitä sarjaa, vaan ovat pääosin 300+ tkm ajettua, paalauskuntoista kamaa. Katsopa, mitä maksaa esim. Saksassa 40-60 tkm ajettu, isomoottorinen, kunnoltaan uudenveroinen E38/39/46. Eivät ole ilmaisia, koska tarjontaa on vähän ja hinnat ovat hiljalleen jo nousussa. Sama trendi alkaa näkyä mm. Japanin huutokaupoissa.
            Eivät ole ilmaisia, mutta ei ne liikukaan. E24-korisia tullut seurattua pitkään ja niiden hinnan nousua, mutta samat yksilöt roikkuvat mobilessa vuositolkulla. Korjausliike tulee, markkina pienenee.
            ...

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Ostakaa nyt ne harrasteautot ja ajakaa niillä kun vielä voi. Kymmenen vuoden päästä voi olla harvassa ne kaupungit jonne pääset jollain vuosituhannen vaihteen bensarosvolla.
              Jossain maalla tai radalla onnistuu, mutta ajaminen sitten niin kallista.

              Uskon että seuraavan kymmenen vuoden aikana autoilu muuttuu enemmän kuin viimeisen 50 vuoden aikana. En tarkoita autoja teknisesti, vaan asennetta autoiluun ja sen rajoittamiseen, eli missä saat enää ajaa milläkin kulkuneuvoll Etenkin suuripäästöisillä (jotka nyt jokseenkin normipäästöillä/kulutuksella).

              Dieseli tapetaa ensin, sitten "vanha" bensamoottori.

              Vanhojen "normaaliautojen" arvonnousua on tukenut aina harrastuskulttuuri. Tulevaisuudessa auto/mp on todella pienen vähemmistön harrastuskohde.

              Erikoisautot seisoo museoissa, mangaveissa yms ajamamattomana.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • HC91
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 998
                • 29100/310053

                Originally posted by bemmeri View Post
                Dieseli tapetaa ensin, sitten "vanha" bensamoottori.
                RE85-/etanoli-/kaasukonversio tekee bensakrematorioista lähes väyrysen veroisia torakaita, joita ei saa hengiltä niin millään?

                Pikaisesti kun haki mobilesta E39:jä kriteereillä sedan+528i/530i + alle 100tkm, löytyi vain kymmenkunta autoa hintahaarukka reilusta kuudesta tonnista lähes kolmeen kymppiin. Jos tuohon lisää manuaalin ja M-sportin on tulos pyöreä nolla :think
                92' ///M5 3.8 individual
                09' 320d xDrive
                16' NIU N1 Sport
                19' NIU U+ Sport

                Comment

                • cojama
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 1421
                  • www.e30m3.fi

                  Muutaman vuoden päästä tullaan todennäköisesti näkemään harrasteautojen muuttamista sähköllä kulkeviksi.

                  Uskon siis vanhoilla ja siisteillä klassikoilla olevan kysyntää tulevaisuudessakin, vaikka museorekisteröimättömien Diesel autojen käyttö liikenteessä kiellettäisiinkin.

                  Itseänikin kiinnostaa tekniikaltaan ja varustukseltaan mahdollisimman huoleton ja yksinkertainen 70-luvun BMW tai Mersu. Akuston viemä tila ei harrasteautoilijaa haittaa, eikä suorituskykykään ole se tärkein tekijä useimmille.

                  Originally posted by bemmeri View Post
                  Ostakaa nyt ne harrasteautot ja ajakaa niillä kun vielä voi. Kymmenen vuoden päästä voi olla harvassa ne kaupungit jonne pääset jollain vuosituhannen vaihteen bensarosvolla.
                  Jossain maalla tai radalla onnistuu, mutta ajaminen sitten niin kallista.

                  Uskon että seuraavan kymmenen vuoden aikana autoilu muuttuu enemmän kuin viimeisen 50 vuoden aikana. En tarkoita autoja teknisesti, vaan asennetta autoiluun ja sen rajoittamiseen, eli missä saat enää ajaa milläkin kulkuneuvoll Etenkin suuripäästöisillä (jotka nyt jokseenkin normipäästöillä/kulutuksella).

                  Dieseli tapetaa ensin, sitten "vanha" bensamoottori.

                  Vanhojen "normaaliautojen" arvonnousua on tukenut aina harrastuskulttuuri. Tulevaisuudessa auto/mp on todella pienen vähemmistön harrastuskohde.

                  Erikoisautot seisoo museoissa, mangaveissa yms ajamamattomana.
                  Last edited by cojama; 29-03-2018, 11:22.

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    Originally posted by cojama View Post
                    Muutaman vuoden päästä tullaan todennäköisesti näkemään harrasteautojen muuttamista sähköllä kulkeviksi.
                    .
                    +VR sisältö.

                    Tekniikasta ymmärtämättönä vaikea arvioida kuinka kauan menee vielä kun saadaan täyden todentuinen virtuaalinen "peli/maailma". Tyyliin 5d jossa aistit ruosteen, vitutuksen jakopään hajoomisesta, tai maistaa pilllun maun suussa :think
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • Attekun
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1407
                      • Saarijärvi

                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Tyyliin 5d jossa aistit ruosteen, vitutuksen jakopään hajoomisesta, tai maistaa pilllun maun suussa :think
                      Kiva kun löysit näinkin positiivisia asioita, joita VR mahdollistaa.
                      Toyota Alphard MS
                      Peugeot e-2008
                      ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6935
                        • N/A

                        Californiassa tuntu suosittua olevan noitten klassikoitten muuntaminen sähköllä toimiviksi, jos katsoitten wheeler dealersia. Missä ne sen maseratin kanssa pelasivat.

                        Comment

                        • Tojopa
                          BTCF Member
                          • Mar 2004
                          • 1592
                          • Kuopio

                          Originally posted by HC91 View Post
                          RE85-/etanoli-/kaasukonversio tekee bensakrematorioista lähes väyrysen veroisia torakaita, joita ei saa hengiltä niin millään?
                          Täysin ot, mutta olipas harvinaisen hyvä ja osuva vertaus! Torakka ja väyrynen siis

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 4974
                            • Paimio

                            Että tuommoisen vaihdekepinnupin sitten laittanut.....

                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • Cunttory
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2004
                              • 1772
                              • Kuopio

                              Kyllä tuohon hintaan pitää ollakkin kaikkea extraa
                              onhan noita laiteltu myös pre e60:n myös.
                              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                              Comment

                              • ///Joonas
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 187
                                • Göteborg

                                http://https://suchen.mobile.de/fahr...9-698dc0687853

                                Maistuu vähä liian hyvälle :think
                                "en käytä spostia, ottakaa yhteyttä Whatsappil"

                                Edit: En löytäny ilmoitusta ainakaan hetken etsinnän jälkee enää sitten millää. Mutta kyseinen auto oli:
                                e92 330dA, prelift alkupään oisko ollu vm06.
                                -täysi m-sport
                                -160-170tkm
                                -musta ja ruskeilla nahoillla
                                -yksityisellä myynnissä
                                Hinta: 7200€
                                Last edited by ///Joonas; 30-03-2018, 16:59.
                                .

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎