Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saksasta / Euroopasta bongailtua (mobile/autoscout24/ebay)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 4974
    • Paimio

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Tämä kertoo ihmeellistä kieltä. F10/11 on varmuudella parempi auto kuin e60/61 oikeastaan kaikilla mittareilla.
    Ihmeellisempänä pidän sitä, miten järjettömän korkealla e6x sarjan hinnat edelleen on.
    Minä sentään työskelen asian ytimessä, niin tiedän asiasta jotakin.

    Edit: esimerkin e60 on niin ylihintainen kuin olla voi.
    Ei ole ylihintainen...vaan ihan linjassa yleiseen hintatasoon. Siinäpä se ihmeellisyys onkin.

    Onhan se nyt toki selvää että F-sarjassa on enemmän ja kalliimpia vikoja. Se vaikuttaa käytettyjen hintoihin varmasti. Toki myös myyntimäärältään F-sarja on ollut isompi kuin E6X sarja joten tarjontaa on enemmän.

    En kyllä ihan tiedä mitenkä suhtautua tuohon "parempi auto kaikilla mittareilla" kommenttiin...Ei ainakaan luotettavuudessa...toki hiljaisempi, mukavampi ja modernimpi se on...mutta tekniikaltaan E60 on parempi se on ihan selvä.
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17508
      • Turku

      Oman kokemuksen mukaan F11 on paljon parempi ja luotettavampi auto kuin E61, joten komppaan urpo_rottaa tässä.
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4974
        • Paimio

        Originally posted by Laku View Post
        Oman kokemuksen mukaan F11 on paljon parempi ja luotettavampi auto kuin E61, joten komppaan urpo_rottaa tässä.
        Onko näin?`

        Vaikka on EGR vikaa, EGR-jäähdytinvikaa, jakopääongelmia, imusarjanläppäongelmia, ovenkahvavikaa, erinäisiä sähkövaivoja ym?

        Puhumattakaan nelivetojen ongelmista...
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • henka
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2011
          • 251
          • inkoo

          onhan e60 myös niitä samoja vikoja. egr, sähköt(ibs,pluskaapeli,puhallin,idrive,takaluukun johdot sekä sedan että farmari, jne), ohjausvaihde, ilmakompura, imiusarjaläpät. varmaan loputon lista
          F30 LCI 330d M-sport -16

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 4974
            • Paimio

            Originally posted by henka View Post
            onhan e60 myös niitä samoja vikoja. egr, sähköt(ibs,pluskaapeli,puhallin,idrive,takaluukun johdot sekä sedan että farmari, jne), ohjausvaihde, ilmakompura, imiusarjaläpät. varmaan loputon lista
            Ohjausvaihde? Hemskatti...se on pahempi...
            Tuolle päävirtakaapelillehan on kamppanja käynnissä niin se nyt ei ole kummoinenkaan juttu...

            Imusarjaläpät myös helppohomma. Mikäs tuossa iDrivessa on?

            Edelleen hieman kyllä sitä mieltä että jotain perustetta täytyy olla miksi F10 hinta on tullut niin nopsaan alas ja E60 pitää ja pitää hintansa...:think

            EDIT:
            Eikä tuo halpuus nyt dieseleihinkään edes rajoitu:
            Last edited by TheRipper; 23-01-2020, 18:49.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              Kannattaa myös lukea nuo tekstit ilmotuksista. Tuossa 528i:n ilmotuksessa sanotaan suoraan, ettei kilometrilukemasta ole takuuta.

              ...lisäksi leima ummessa, eli kilpiä ei saa ainakaan vientiin.
              Last edited by Cunttory; 23-01-2020, 19:41. Reason: lisäys
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 4974
                • Paimio

                Originally posted by Cunttory View Post
                Kannattaa myös lukea nuo tekstit ilmotuksista. Tuossa 528i:n ilmotuksessa sanotaan suoraan, ettei kilometrilukemasta ole takuuta.

                ...lisäksi leima ummessa, eli kilpiä ei saa ainakaan vientiin.
                Katos...juu. Nyt lukaisin tuon liian nopsaan jäi huomaamatta...
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  Ensimmäinen esimerkkikin oli xdrive vs vajaavetoinen

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2151
                    • Vantaa

                    Ja muutenkin mobilen halvimman ja kalleimman vertaaminen hieman turhaa. Toki noista e6x pyydetään vielä hulluja hintoja, jos hieman tuninkia tai vähemmän metrejä. Se että kuka hullu niistä maksaa 20k, onkin eri juttu.

                    Molemmissa varmasti omat vikansa. E6x:sistä ne varmaan jo korjattu jos vähänkin paremmalla pidolla ollut. Kuten alkupään F1x:sitäkin.
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 4974
                      • Paimio

                      Originally posted by VilleP View Post
                      Ja muutenkin mobilen halvimman ja kalleimman vertaaminen hieman turhaa. Toki noista e6x pyydetään vielä hulluja hintoja, jos hieman tuninkia tai vähemmän metrejä. Se että kuka hullu niistä maksaa 20k, onkin eri juttu.

                      Molemmissa varmasti omat vikansa. E6x:sistä ne varmaan jo korjattu jos vähänkin paremmalla pidolla ollut. Kuten alkupään F1x:sitäkin.
                      Enhän minä niin tehnytkään. Ei tuo mikään poikkeus ole että F10 saa tuohon alle 15k€ hintaan eikä myöskään ole mikään poikkeus että E60 maksaa sen +12k€...

                      Sitähän tässä juurikin ihmettelen...

                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      Ensimmäinen esimerkkikin oli xdrive vs vajaavetoinen
                      No tuskin ainakaan F10 nelivetoisuus hintaa nostaa...tai ainakaan saisi kun sen verta kalliita nuo etuvetarit ja jakolaatikot on ja niitä kun tuntuu menevän ihan solkenaan.

                      EDIT:

                      Tässä muuten taitaa olla mobilen halvin F1x:
                      Last edited by TheRipper; 24-01-2020, 00:21.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        E
                        No tuskin ainakaan F10 nelivetoisuus hintaa nostaa...tai ainakaan saisi kun sen verta kalliita nuo etuvetarit ja jakolaatikot on ja niitä kun tuntuu menevän ihan solkenaan.
                        No mutta tällä logiikallahan sitten joku karvalakkihybridiauris pitäisi olla huikeasti kalliimpi kuin joku F10 kaikilla mahdollisilla varusteilla?

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17508
                          • Turku

                          Originally posted by TheRipper View Post
                          Onko näin?`

                          Vaikka on EGR vikaa, EGR-jäähdytinvikaa, jakopääongelmia, imusarjanläppäongelmia, ovenkahvavikaa, erinäisiä sähkövaivoja ym?

                          Puhumattakaan nelivetojen ongelmista...
                          On näin. Kuten henka kommentoikin, on samat viat E61:ssä ja vähän päälle vielä.

                          Jakopääongelmia tai imusarjanläppäongelmia en tunnista, takana nyt 288tkm. Aiemmin juuri raportoin omistusaikani viat tänne, taisi olla kaikki 2 kpl, EGR ja takaiskareiden kumit
                          Näillä mennään:
                          - BMW E81 118i since 2017
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 4974
                            • Paimio

                            Originally posted by brainsurgery View Post
                            No mutta tällä logiikallahan sitten joku karvalakkihybridiauris pitäisi olla huikeasti kalliimpi kuin joku F10 kaikilla mahdollisilla varusteilla?
                            Jaa mitenkä niin? Nyt mennään jo aikas älyttömyyksiin tässä.

                            Originally posted by Laku View Post
                            On näin. Kuten henka kommentoikin, on samat viat E61:ssä ja vähän päälle vielä.

                            Jakopääongelmia tai imusarjanläppäongelmia en tunnista, takana nyt 288tkm. Aiemmin juuri raportoin omistusaikani viat tänne, taisi olla kaikki 2 kpl, EGR ja takaiskareiden kumit
                            Pitkälleen tuurista varmaan kiinni myös toki kun yksilöitä ovat autotkin. Onko sitten hyvää tuuria jos sattuu vähävikainen vai huonoa tuuria jos sattuu isovikainen se onkin sitten eri juttu.


                            Tämä F-sarjan hinnan kehitys kyllä pistää miettimään että laittaako 14t€ E60 vaiko 18t€ F10... Jos hintakehitys jatkuu samana niin parin vuoden päästä F on jo halvempi, mutta siihen tuskin mennään sentään.
                            Last edited by TheRipper; 24-01-2020, 11:59.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17508
                              • Turku

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Pitkälleen tuurista varmaan kiinni myös toki kun yksilöitä ovat autotkin. Onko sitten hyvää tuuria jos sattuu vähävikainen vai huonoa tuuria jos sattuu isovikainen se onkin sitten eri juttu.
                              Ovat toki. Sen sijaan E61 535d LCI:ssä minulla katkesi ilman ennakkovaroituksia alempi jakoketju 205tkm:n kohdalla.
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Bullitt
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 2786
                                • Turku

                                Omasta mielestä E61 viat ei ole mistään tuurista kiinni. Tietyt viat tulee kaikkiin E61 ennemmin tai myöhemmin.


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎