Neljän auton historialla; kyllä ne aika hyvin paikkaansa on pitäneet.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW Japanista V (+ muita merkkejä)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Zoui View PostJep... ja ainakin itse saan sheetistä paremmat tiedot mitä olen saanut saksasta autoja noutavilta ammattilaisilta.
Toki sitten on nämä ihmiset erikseen mitkä vaativat sen koeajon ja änträämisen fyysisesti auton kanssa ennen kuin mitään uskaltavat ostaa, mutta itse en ainakaan kuulu tuohon kastiin.
Comment
-
-
Eikös se kuitenkin ole ratkaisevassa roolissa, että näillä Japanin huutokaupoilla, tai tarkemminkin autot tarkastavilla ja kuvaavilla tahoilla ei ole penniäkään kiinni siinä paljonko jonkun auton hinnaksi huutokaupassa tulee? Elikkä se on ihan mahdollista, että tarvetta kusetukselle ei edes ole kun se ei tilinauhassa näy.
Jos ostaa auton yksityiseltä omistajalta, liikkeestä, tai jobbarin kautta niin aina noilla kaikilla on omat kaupalliset intressinsä mukana. Pitää saada mahdollisimman hyvä hinta ja sen myötä motiivi myös asioiden kaunisteluun tai muuhun vilppiin on aina olemassa.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Koko huutokaupan bisnes perustuu siihen, että tarkastukseen on voitava luottaa. Loppuisi kaupanteko lyhyeen jos sheetit olisivat vähän mitä sattuu. Tästä syystä tuppaavat olemaan aika inhorealisteja, mikä tietysti johtaa keskimäärin ihan positiivisiin yllätyksiin satamassa. Tai ehkä meillä on vaan totuttu niin paskoihin autoihin
Comment
-
-
Originally posted by Attekun View PostE500 loppuunajettuna 184tkm.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostPalvelumaksu japanissa, kiinteä 100kJPY (n. 800€)
DHL (paperit tulee kotiin): 3700JPY (30€ about)
Rahti (riippuu auton koosta): 1000-1500€
Satamamaksu suomessa: 100-200€
Eli noi yht. ~2000-2500€, johon päälle
Tulli 10% (200-250€)
ALV 24% (530-650€)
Yht: 2700-3200€, noin karkeesti. Eikä se auto sieltä hangosta ihan ilmaiseksi taikoudu kotipihallekaan.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostRahti (riippuu auton koosta): 1000-1500€
Vaikka oma auto ei ookkaan tullut, niin oon sitä mieltä että pakko tuolta on uskaltaa ostaa auto sheetin perusteella. Ei noilla volumeilla huutokauppasysteemi voisi tosiaan toimia, kun ei ihmiset uskaltaisi ostaa autoja jos niihin sheetteihin ei voisi luottaa. Suomesta ja Euroopasta ostaessa en muista myyjien ja jobbareiden paljoa luetelleen ilmotuksessa tai puhelimessa kiveniskemiä tai öljytahroja. Tosin omia autoja ei oo tainnu olla ku 15kpl, mutta oon niitä käyny Suomesta, Virosta, Ruotsista, Saksasta ja Belgiasta ostamassa.
Pakko kommentoida tuohon äskettäin linkattuun alfaan, että ei ollu hinnat SZ:lla mitään 6000 euroo enää vuonna 2008 kun ostin 156 alfan italialaisiin autoihin erikoistuneesta belgialaisliikkeestä. Muistaakseni SZ:n pyynti oli 30k€. Hyvä sijoitushan se olisi ollut, kun nyt hintoja katsoo. Omalle kukkarolle tosin kallista, kun ei oo kolmea kymppiä varaa autoihin laittaa.
Comment
-
-
Originally posted by habahaba View PostTuohon listaan todennäköisesti täytyy lisätä vielä rahti japanin sisällä huutokauppatalosta satamaan. Eli jos laivaus tapahtuu vaikkapa Nagoyasta ja auto ostetaan vaikkapa USS huutokaupasta Sapporosta(välimatka lienee yli 800km) voi japanin sisäinen rahti olla jopa 100.000 JPY.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostRiippuu ihan välittäjästä: Joillakin se rahti tosiaan on eri veloitus! JPC:llä se kuuluu aina kiinteään välityspalkkioon. Tuo on ihan älyttömän tärkeä asia: Vertaile palveluiden hintoja ja sisältöä jo etukäteen!
Tuolta huutokauppadatasta näkyy millä hinnalla myyty, tämä näky olevan 310.000JPY.Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostRiippuu ihan välittäjästä: Joillakin se rahti tosiaan on eri veloitus! JPC:llä se kuuluu aina kiinteään välityspalkkioon. Tuo on ihan älyttömän tärkeä asia: Vertaile palveluiden hintoja ja sisältöä jo etukäteen!
Minulla tuli yhteen autoon 5000jpy kustannus kuljetuksesta.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostKerro lisää?
190:iin tuli inland transportation 6000jpy, ei näkynyt lukevan invoicessa mistä se tuli.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Post190:iin tuli inland transportation 6000jpy, ei näkynyt lukevan invoicessa mistä se tuli.
Esim E36 siirtyy Shizuokasta Nagoyaan (128km) ihan palveluun (100kjpy) kuuluvana.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
Comment