M3 vs M4

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2847
    • Kyrsälä

    #91
    Laitetaan vaikka tänne:
    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

    Comment

    • Chris Sharma
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 43
      • Espoo

      #92
      Originally posted by Esko View Post
      Halvinkin E9x M3 maksaa Suomessa +40k€, niin ei paljoa kannata vielä hätäillä oston kanssa, jos sijoituskohteeksi meinaa. Hinnat tulee vielä vähintään puolittumaan seuraavan 5 vuoden sisään. Omasta mielestä E9x M3:n suorituskyky on ollut ainakin pienoinen pettymys vrt. vaikka E46 M3 tai E39 M5:een. Omamassa huitelee melkein 1700kg ja vaikka tehoa on paperilla 20hv enemmän kuin vaikka E39 M5:lla, niin takavaloja saa silti katella M3:lla aina tuonne +200km/h nopeuksiin asti. Korkealta otetut tehot on syönyt sitä kasilta odotettavaa alavääntöä. Toki kelpuuttaisin itelle koska vaan tuollaisen E92 M3:n DCT-laatikolla, mutta tuollaisen hinnalla saisin mintin E60 M5:n ja roppakaupalla enemmän munaa, fiilistä ja suorituskykyä. Jos enempi paalua, niin valinta M4 tai F10 M5:n välillä olisi paha. Ei noi E9x M3:n spessuversiotkaan ole sytyttäny oikein millään tavalla, kun taas vaikka E46 M3 CSL oli sellainen timantti jo julkaisuhetkellä, että oksat pois!! CSL:ien hinnat on jo kovaa vauhtia menossa ylöspäin, että jos Tuomalla on pussi kunnossa, niin siitä..
      Siis mitä helvettiä??

      M3 E92 hakkaa M5 E39 ihan kaikenlaisessa ajossa, kiihdytyksissä, mutkaisella tiellä ja joka paikassa. E39 on loistava peli mutta huomattavasti hitaampi. En tiedä mikä mopo ollut käytössä mutta ei taatusti kunnon E92 M3. 200 km/h vauhtiin DCT-askinen E92 kiihtyy 3 sek nopeammin kuin E39 ja tuo ero on iso.

      Olen nyt käynyt ajamassa 3 kertaa uutta M3 F80 ja 2 kertaa M5 F10 mutta ei kumpikaan oikein napannut. M5 oli jopa karmaiseva pettymys tuon hienon E60 pelin jälkeen. F80 on ihan ok mutta ei tuo moottori oikein nappaa. Ulkonäkökin tuommoinen kulmikas.

      Enköhän kuitenkin jossain vaiheessa hanki M4:sen, Mineral White oransseilla penkeillä ja Comp pack tai oranssi kärry mustilla nahoilla. Ulkonäöltään kyllä tykkään M4:sesta vaikka siitä vielä puuttukin se ajattomuus, mikä on E92 korissa varsinkin valkoisena.
      Last edited by Chris Sharma; 02-10-2017, 23:18.

      Comment

      • Reeperbahn
        BTCF Member
        • May 2012
        • 603
        • EFOU

        #93
        Sain entisellä E39 M5:llä maililla vauhtia 247 km/h. Autossa oli Alpha-N ja pakosarjaa myöten putkisto vaihdettu, 398 hv mitattu renkailta.

        Nykyinen vakio E92 M3 DCT kelasi kesällä maililla 261 km/h. Näissä molemmissa tapauksissa ilman lämpötila oli 15-20 asteen välillä. Yllätyin kuinka paljon nopeampi M3 oli.
        Last edited by Reeperbahn; 03-10-2017, 06:48.
        -BMW M3 -09
        -MB E320 Coupe -94
        -MB E250 CGI -10
        -Husqvarna R320 -14

        Comment

        • Chris Sharma
          Bimmer Rookie
          • Nov 2013
          • 43
          • Espoo

          #94
          Originally posted by Reeperbahn View Post
          Sain entisellä E39 M5:llä maililla vauhtia 247 km/h. Autossa oli Alpha-N ja pakosarjaa myöten putkisto vaihdettu, 398 hv mitattu renkailta.

          Nykyinen vakio E92 M3 DCT kelasi kesällä maililla 261 km/h. Näissä molemmissa tapauksissa ilman lämpötila oli 15-20 asteen välillä. Yllätyin kuinka paljon nopeampi M3 oli.
          Joo, en ihan hiffaa näitä juttuja, että M3 E92 olisi jotenkin vaisu nopeuden suhteen. Toki esim. E60 M5 tarjoaa vielä väkivaltaisemman kiihtyvyyden. Persetuntumalla E60 on jopa nopeampi kuin F10 mitä se ei toki ole.

          Toistaiseksi ei ole mitään tarvetta vaihtaa F80/F82 malleihin. Tuo S65 on vaan niin addiktoiva moottori.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7551
            • Jyväshyvä

            #95
            Originally posted by Chris Sharma View Post
            Tuo S65 on vaan niin addiktoiva moottori.
            Tästä olen samaa mieltä. S85 ei jotenkin sytytä vaikka kyllähän senkin nätisti ulvoo sopivalla putkistolla, kuitenki S65 jollain performance putkistolla on aika nappi ääniltään...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15305
              • Ajamisen Iloa

              #96
              Itseäni ei ole tuo E39 napannut koskaan edes M5 formaatissa ja ties millä rääkyjillä mitä esim Reekoonilla oli tai Arvilla. Hauskinta oli joskus raikun E39 M5:n kyydissä meren jäällä, mutta ei mitenkään ihmeellistä silti.
              Jotenkin E39 on ajattoman hillitty mutta omalle kohdalle fiilis puuttuu täysin.

              E92 suorilla putkilla tai lähestulkoon on täysin eriplaneetalta fiiliksen suhteen.
              Tuota väännönpuutetta ehkä paperilla mutta miksi helvetissä sellaista ajaisi niinkuin dieseliä, käytännössä kyllä mitään tuollaisia puutteita ei todellakaan huomaa.

              E60 M5:sen moottori on parasta mahdollista mutta se on vaan väärässä kopassa se kone. Wiesmann teki ainoan automallin missä se oli oikeassa kopassa.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • Chris Sharma
                Bimmer Rookie
                • Nov 2013
                • 43
                • Espoo

                #97
                Originally posted by Remotion View Post
                E60 M5:sen moottori on parasta mahdollista mutta se on vaan väärässä kopassa se kone. Wiesmann teki ainoan automallin missä se oli oikeassa kopassa.
                Jep, en ole vielä ajanut autoa missä olisi moottori tuntunut niin mahtavalta kuin M5 E60 mallissa. Aivan käsittämätön mylly vaikkakin kulutus tasoa naurettava .
                Esim F10 on aivan maitojuna tuohon verrattuna vaikkakin mittarin mukaan kiihtyy nopeammin. Ei kyllä uskoisi kun istuu kummankin kyydissä.

                Comment

                Working...
                X