Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

Mutta pakostihan niissä jää viivanki alle kun eihän niit muuten ole järkiä jobata....
    Olisko et harrastsjat hakee itekkin saksasta ja perustallaaja kävelee vain liikkeesee jättää vanhan sinne ja lähtee uudella jatkaa matkaa...
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

Comment

• Tojopa
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 1592
      • Kuopio

Originally posted by arben View Post
      No liike yllä olevasta autostani tarjosi 27,se on hyvä tarjous,oikeastaan sen myisin yksityiselle siihen rahaan..ei vaan jostain syystä innosta avustaa ketään 4-5te.
      Eikö se nyt ole se ja sama, mistä sen oman "käyvän hinnan" saa, jos autosta pääsee eroon?

Comment

• rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

Hieno auto arben, jotenkin tuo 2-sarjan coupe mennyt ihan ohi.

Mutta se miksei autollesi ole kysyntää, johtuu luultavasti siitä, että noita on kovin vähän tarjolla --> myös ostajakunta vähäinen. Ja sitten se joka tuollaisen päättää haluta, todennäköisesti aukaisee tämän haun.

Comment

• arben
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1117
          • suomi

Originally posted by rizzo View Post
          Hieno auto arben, jotenkin tuo 2-sarjan coupe mennyt ihan ohi.

Mutta se miksei autollesi ole kysyntää, johtuu luultavasti siitä, että noita on kovin vähän tarjolla --> myös ostajakunta vähäinen. Ja sitten se joka tuollaisen päättää haluta, todennäköisesti aukaisee tämän haun.
          Mut yritin hinnoitella auton,tai myyn sen siihen rahaan mitä mobilen halvin vastaava maksaa,ja siihen miksen myy liikkeeseen sillä 27,mieluusti myisin sen jollekkin kuka sellaisen tarvitsee,siinähän säästää ostaja sen 4kiloo.
          Oikeestaan sanonta ei oo pakko myydä sopii tähän

Comment

• T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

Mut yritin hinnoitella auton,tai myyn sen siihen rahaan mitä mobilen halvin vastaava maksaa,ja siihen miksen myy liikkeeseen sillä 27,mieluusti myisin sen jollekkin kuka sellaisen tarvitsee,siinähän säästää ostaja sen 4kiloo.
            Sulla on hieno auto, ihan perhanan hieno. Itse olen katsellut uudeksi käyttöautoksi juurikin kakkoscoupea, valkoisena, Msportina ja 2L dieselinä. Kangas/alcantara penkeillä. Oikeastaan sun auto on todella houkutteleva, mutta siinä on omaan makuuni yksi "vika". Auto on maksalaatikolla, kun itselle pitää ehdottomasti olla manuaali. Ihan varmasti tuo menee kaupaksi, en epäile hetkeäkään. Hintakin enemmän kuin sopiva.
            .

Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

Comment

• pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6707
              • PK-seutu

Auto 21000€
              Verot 3700€
              Hakukulut 800€
              Rek. katsastus 125€

Kuluineen ja veroineen 25625€ omassa pihassa. Tuo on sentään uudemmalla B48 moottorillakin ja siitä löytyy 2010-luvun autoon ominaisesti edes pieni navigaattori. Ja toki myös mallivuotta uudempi.

Rahaa jäi vielä aika monta tonnia ostella M-performance teippejä ja toisia vanteita.
              S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

Comment

• arben
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2011
                • 1117
                • suomi

Originally posted by pyroz View Post
                https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=266629072

Auto 21000€
                Verot 3700€
                Hakukulut 800€
                Rek. katsastus 125€

Kuluineen ja veroineen 25625€ omassa pihassa. Tuo on sentään uudemmalla B48 moottorillakin ja siitä löytyy 2010-luvun autoon ominaisesti edes pieni navigaattori. Ja toki myös mallivuotta uudempi.

Rahaa jäi vielä aika monta tonnia ostella M-performance teippejä ja toisia vanteita.
                Nii i,~1500€ eroa millä mä myyn autoni. Mun makuun auto on 218d huonommilla varusteilla. Ja on tossa jonkunmoinen työkin,800€ kulut kuulostaa pieneltä mutta varmaan ihan mahdollista.

Jos mä oisin tollasta ostamassa ottaisin omani mielummin,saa kunnon talvikumitkin mukaan ja hakuaika on joitain tunteja.
                Ainut mitä tossa on parempaa siinä on navi,toivon mukaan ihmisillä on jo älypuhelin missä navi.
                Last edited by arben; 11-09-2018, 10:51.

Comment

• pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6707
                  • PK-seutu

Nii i,~1500€ eroa millä mä myyn autoni. Mun makuun auto on 218d huonommilla varusteilla. Mitä 220d maksaa?
                  Itse sanoit tuolla edellä, että ei vaikuta vaihteistot tai 18d vs. 20d. Hidas ja vajaatehoinen 2L diesel se on kumpikin, 218d ja 220d. Mun makuun taas varustelutaso on toisinpäin. Haluat asiaa miten vain itse katsoa, niin kyllä tuo sinun kohdeyleisöllesi ostajina on "vastaava". Ja sitä myöten vaikuttaa asiaan.

Autosihan on hieno noin muuten ei sillä. Piti vaan tarkistaa kun alettiin oikein uhoomaan, että saksan halvimman hinnalla myydään

EDIT: Itse olen hakenut Saksasta 6xx€ kuluillakin. 800€ on kohtuullinen arvio. Jos 1300€ menee niin siinä on sitten jo erotiikkaturismikulua varmasti mukana reilulla kädellä

EDIT2: Hmmmikä 1500€? ymmärsinkö nyt jotain väärin. Sulla on nettiautossa hinta 32k€ ja siihen tässä viittaan.
                  Last edited by pyroz; 11-09-2018, 10:53.
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

Comment

• rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

28 000 € voisin tuon coupen itsekin ostaa, jos ei olisi E93 Aika outo logiikka tuo että pyydät 32 mutta myyt 28. wat.

Comment

• Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17500
                      • Turku

Originally posted by BeamR View Post
                      Noissa arvokkaammissa autoissa tuo arvonalenema on se mikä lopulta maksaa eniten. Yllä mainitussa esimerkissä 10k€ puhdasta per vuosi. Sen voi ajatella myös niin päin, että jääkö joka vuosi palkasta 10k€ nettona laittaa uuteen autoon (eli karkeesti 800€/kk nettopalkasta). Siihen päälle käyttökulut. Ja jos on rahoituksella ostettu niin korot ja tilinhoitokulut.

Tietty, toi kaksi vuotta on ehkä kaikkein pahin aika pitää, jos pitää useamman vuoden niin vuosikohtainen arvonalenema tasoittuu jo merkittävästi (koska euromääräinen arvonalenema hidastuu, vaikka prosentuaalinen pysyisi samana)

Autoilu on kallis harrastus.
                      Joo, taitaa olla minullakin runsaassa kahdessa vuodessa hävinnyt 20-25k€. Ajettu n. 100tkm lisää. Km:t jo yli 250tkm, joten kohta on sama "ajaa loppuun". Autossahan ei ole tähän asti ollut juuri mitään vikoja ja korjattavaa *kopkop*.

E46:ssa opin aikanaan sen, että ekat 2-3 vuotta hinnanlasku oli rajuinta (oh. 35k€ -> alaspäin).
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• arben
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1117
                        • suomi

28 000 € voisin tuon coupen itsekin ostaa, jos ei olisi E93 Aika outo logiikka tuo että pyydät 32 mutta myyt 28. wat.
                        Pyysin 28,autoliikkeet soittaa ja tarjoaa yleisesti 24-25.

Comment

• rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5418
                          • Oulu

Pyysin 28,autoliikkeet soittaa ja tarjoaa yleisesti 24-25.
                          Joo ymmärrän, mutta kun sun nettiauton ilmotus sanoo 32 Laita se 28 takaisin, toivotaan että joku käy hakemassa

Comment

• arben
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1117
                            • suomi

Joo ymmärrän, mutta kun sun nettiauton ilmotus sanoo 32 Laita se 28 takaisin, toivotaan että joku käy hakemassa
                            Odotan että t3 vanhenee ja haluaa automaatin

Comment

• BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

Odotan että t3 vanhenee ja haluaa automaatin
                              ajattelit sitten ajaa tuolla kakkosella hautaan asti :think
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

Comment

• T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

Kuinka vanha pitää olla, että haluaa automaatin Minä luulin nopealla vilkaisulla, että tuossa autossa olisi ollut navi, kun siinä näytti olevan joku ipadin näköinen ruutu kyljellään kojelaudan yläosassa:think
                                .

Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎