Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    Originally posted by -Markus- View Post
    Omaan hakuun ei edes tulisi, koska automaagi :(. Sit voisin miettiä, jos ois käyny Siekkisen kautta jo.

    Miksi porukalle kynnyskysymys että paku? Helppo palauttaa HA:ksi.
    Komppaan molempia sarakkeita

    Hämmästyin myös miten näin moni vierastaa yhtä 5min hommaa ja muutoskatsastusta. Nykyisistä farkuista toinen rekattu pakuksi viime vuonna, kun myynnin aika tulee niin tottakai ostaja saa sen paketti tai henkilöautona. Myyjä asentaa penkin ja maksaa muutoskatsastuksen. Helppoa.

    Moni myös etsii pakettiautoksi rekattua, siihen muutoskatsastukseen on tullu muutoksia eikä taida niin helposti saada rekattua pakuks ku aiemmin :think
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Originally posted by nokonzok View Post
      Kaikki mikä on erilaista jännittää, oli siihen aihetta tai ei. Ja tosiaan kun vaihtoehtoja on, 99% siirtyy suoraan seuraavaan. Niin minäkin tekisin, ellei myyntikohde muuten ole aivan poikkeuksellisen hyvä tai halpa.
      Originally posted by janne30 View Post
      Hämmästyin myös miten näin moni vierastaa yhtä 5min hommaa ja muutoskatsastusta. Nykyisistä farkuista toinen rekattu pakuksi viime vuonna, kun myynnin aika tulee niin tottakai ostaja saa sen paketti tai henkilöautona. Myyjä asentaa penkin ja maksaa muutoskatsastuksen. Helppoa.
      Nokonzok tuossa yllä sen oikeastaan tiivisti aika tyhjentävästi:
      Koska vielä helpompaa on siirtyä seuraavaan ilmoitukseen.

      on-topic: ei ole vaikeaa bemarin myynti kun ei ole mitään just nyt myynnissäkään.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6929
        • N/A

        Originally posted by Zeta View Post
        Itsellä 13v vanha ranskalainen ja maalipinnassa ei yhtään ruostetta. Jos olisi samanikäinen vaikkapa e46 niin satavarmasti jotain kukkaa jo olisi esim kaarissa tai luukun reunoissa
        Sehän nyt vaan on fakta että ranskalaiset osasi tehdä paljon paremmin korit ja luukut kun saksalaiset tuohon aikaan. En ole itseasiassa koskaan kuullut että renaultillakaan olisi koskaan ollut saumavikoja luukuissa.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by protoni View Post
          Oletin myöskin valtaosan tietävän minkälaisesta tempusta on siinä on kyse. Yleensä taitaa olla kyse jostain 5min hommasta jossa poistetaan joku pop-niitti ja asennetaan takapenkki. Hyvähän se olisi ilmoituksessa lukea että myyminen onnistuu kumpsin kampsin.
          Kyllä oli eräässä tapauksessa 5min homma kun oli rikottu turvavöiden kierteet ja penkkien kiinnikkeet laikattu pois koska katsastusmies oli näin halunnut...

          Helpompi vain ottaa seuraava listalta mikä on jo HA.

          Comment

          • protoni
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2008
            • 1358
            • Tampere

            Jos kerran listalla on yllin kyllin identtisiä vaihtoehtoja, niin sittenhän kannattaa valita vaan se minne on lyhin matka. Jos rekisteröinti jännittää, niin kannattaa nakittaa se myyjälle. Ainakin omat muutostyöt olen tehnyt niin että niiden purkamiseen ei yli 5 min aikaa kulu.

            Comment

            • jaegarmaisteri
              BTCF Member
              • Jan 2015
              • 384
              • Turku

              Originally posted by protoni View Post
              Jos kerran listalla on yllin kyllin identtisiä vaihtoehtoja, niin sittenhän kannattaa valita vaan se minne on lyhin matka. Jos rekisteröinti jännittää, niin kannattaa nakittaa se myyjälle. Ainakin omat muutostyöt olen tehnyt niin että niiden purkamiseen ei yli 5 min aikaa kulu.
              Tässäkin tapauksessa ehkä kannattaisi myyjän tehdä se etukäteen. Onhan nuo nyt sellasia asioita, että ehkä autoharrastajat ymmärtää enemmän sen päälle mitä on muutoskatsastus ja sen "helppous". Mutta, Pentti Perustallaaja välttämättä ei. Joskus pikkuinen satsaaminen myyjän puolelta voi tarkoittaa sitä että autokin lähtee helpommin pihasta. Pikkuvikojen korjailu jne. on myös usein varsin halpaa ja varmaan edesauttaa kauppojen syntymistä. Pätee moneen muuhunkin kuin vaan autoihin.
              F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
              --------------------------------------------
              ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
              ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
              ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
              ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
              ex. vRS -11 - 270hp/428N
              ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
              ex. VW Jetta :think
              ex. Opel Ascona :think

              Comment

              • protoni
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2008
                • 1358
                • Tampere

                Mielestäni kannattaa pitää tuollaisenaan ja kirjottaa ilmotukseen että katsastetaan ostajalle henkilöautoksi niin haluttaessa. Osalle PA on plussaa ja siihen suuntaan katsastus on työläämpää. Ihan höpöpuhetta jos tuon jälkeen joku muka jättäisi ostamatta tuon takia.

                Comment

                • Danukos
                  Alueaktiivi
                  • Feb 2011
                  • 1083
                  • pks

                  Originally posted by Antti O View Post
                  Sehän nyt vaan on fakta että ranskalaiset osasi tehdä paljon paremmin korit ja luukut kun saksalaiset tuohon aikaan. En ole itseasiassa koskaan kuullut että renaultillakaan olisi koskaan ollut saumavikoja luukuissa.
                  Koska puolet korista on muovia
                  E34 ///M5 -90 Alpin Weiss II
                  E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6929
                    • N/A

                    Originally posted by Danukos View Post
                    Koska puolet korista on muovia
                    Ja siitä on .. mitä haittaa? On munkin RS cliossa etulokarit muovia, ja konepelti alumiinia. Ruosteeton ja priima.
                    Ne on äkkiseltään ollut aika hyvät, kun ne kestää pieniä osumiakin ja palautuvat muotoonsa. Lienevät myös kevyempää kun pelti?
                    Last edited by Antti O; 05-12-2017, 16:23.

                    Comment

                    • Danukos
                      Alueaktiivi
                      • Feb 2011
                      • 1083
                      • pks

                      Originally posted by Antti O View Post
                      Ja siitä on .. mitä haittaa? On munkin RS cliossa etulokarit muovia, ja konepelti alumiinia. Ruosteeton ja priima.
                      Ne on äkkiseltään ollut aika hyvät, kun ne kestää pieniä osumiakin ja palautuvat muotoonsa. Lienevät myös kevyempää kun pelti?
                      Eikai siinä mitään varsinaista haittaa ole Toki kovilla pakkasilla noista renooista on lokareita mennyt säpäleiksi, mitä ei pellin kanssa luonnollisesti koskaan tapahtuisi. Makunsa kullakin, itse en vaan hirveästi fanita uudempia ranskalaisia autoja. Enkä pelkästään muovisuuden vuoksi
                      E34 ///M5 -90 Alpin Weiss II
                      E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4181

                        On esim. e92:ssa etulokarit muovia...
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          Originally posted by Antti O View Post
                          Sehän nyt vaan on fakta että ranskalaiset osasi tehdä paljon paremmin korit ja luukut kun saksalaiset tuohon aikaan. En ole itseasiassa koskaan kuullut että renaultillakaan olisi koskaan ollut saumavikoja luukuissa.
                          W215 kori on muovia/alumiinia. Ei ole saumaongelmia, eikä ruostetta. Ja siis ihan koko kylki takavaloista eteenpäin on alumiinia ja etuloksut sitten muovia. Ja se korihan tuli -99 myyntiin.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6929
                            • N/A

                            Originally posted by BeamR View Post
                            W215 kori on muovia/alumiinia. Ei ole saumaongelmia, eikä ruostetta. Ja siis ihan koko kylki takavaloista eteenpäin on alumiinia ja etuloksut sitten muovia. Ja se korihan tuli -99 myyntiin.
                            No ehkä mersulla on asia paremmin, mutta ainaski e39 ja e46 ole mitenkään kehuttavia korien keston suhteen tai kittisaumojen kanssa.
                            Melko hyvä otanta noihin molempiin korimalleihin. Joskus 5v takaperin Saksassa kierreltiin noita E39 katsomassa 11 kpl ja 10 oli kaikki saumoista ihan valmiita luukut. Tai sitten osui vaan huono tuuri..
                            Ehkä E90 on tehty paremmin, en osaa sanoa. Sen tosin tiedän että meillä on ollut nyt 5 kpl ranskiksia ja yhdessäkään ei ole ollut ruosteita. En minä sen isompi ranskisfani ole, mutta tuo yleiskunto juuri koreissa on vaan herättänyt huomiota.
                            Last edited by Antti O; 05-12-2017, 17:42.

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              Originally posted by Antti O View Post
                              No ehkä mersulla on asia paremmin, mutta ainaski e39 ja e46 ole mitenkään kehuttavia korien keston suhteen tai kittisaumojen kanssa.
                              Melko hyvä otanta noihin molempiin korimalleihin. Joskus 5v takaperin Saksassa kierreltiin noita E39 katsomassa 11 kpl ja 10 oli kaikki saumoista ihan valmiita luukut. Tai sitten osui vaan huono tuuri..
                              Ehkä E90 on tehty paremmin, en osaa sanoa. Sen tosin tiedän että meillä on ollut nyt 5 kpl ranskiksia ja yhdessäkään ei ole ollut ruosteita. En minä sen isompi ranskisfani ole, mutta tuo yleiskunto juuri koreissa on vaan herättänyt huomiota.
                              Hmm... mulla on tossa pihassa E39, jonka kori on täysin ruosteeton. Siis totaalisen ruosteeton. Se on vissiin sitten se yhdestoista.
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              • Juha U
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2012
                                • 64
                                • ristiina

                                Originally posted by BeamR View Post
                                Hmm... mulla on tossa pihassa E39, jonka kori on täysin ruosteeton. Siis totaalisen ruosteeton. Se on vissiin sitten se yhdestoista.
                                Harvinainen auto sulla kyllä. Mulla on -02 ja siitä on ruosteviat korjattu. Eivät olleet pahat mut kuskin puolen ovien alaosat ja takakontinluukku saivat uutta maalia. Tälläisenä Volvomiehenä ku ei oo tottunut ruosteisiin, niin onhan nuo tietyt bemarin mallit vähän huonosti tehtyjä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎