Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto Saksasta Suomeen III
Collapse
X
-
Ja jälleen kerran on mietiskeltävä tässä "ääneen", että kun ottaa jo Suomesta vakuutuksen ja siihen ilmaiseksi vielä Greencard paperin mukaansa vakuutusyhtiön leimoilla ja auto on todistettavasti sinun, niin mitä sanomista siihen enää on.
EDIT: ja vaikka Saksan ja pohjoismaiden rajalla lätkäisee suomen siirtotarrat ikkunaan niin ei tarvitse mitään kilpiä. Ei mitään mieltä niissä punaisissa nykyään enää ellei ole tarve yli 5 päivän ajeluille Saksassa / muualla euroopassa.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostJa jälleen kerran on mietiskeltävä tässä "ääneen", että kun ottaa jo Suomesta vakuutuksen ja siihen ilmaiseksi vielä Greencard paperin mukaansa vakuutusyhtiön leimoilla ja auto on todistettavasti sinun, niin mitä sanomista siihen enää on.
EDIT: ja vaikka Saksan ja pohjoismaiden rajalla lätkäisee suomen siirtotarrat ikkunaan niin ei tarvitse mitään kilpiä. Ei mitään mieltä niissä punaisissa nykyään enää ellei ole tarve yli 5 päivän ajeluille Saksassa / muualla euroopassa.
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostJa jälleen kerran on mietiskeltävä tässä "ääneen", että kun ottaa jo Suomesta vakuutuksen ja siihen ilmaiseksi vielä Greencard paperin mukaansa vakuutusyhtiön leimoilla ja auto on todistettavasti sinun, niin mitä sanomista siihen enää on.
EDIT: ja vaikka Saksan ja pohjoismaiden rajalla lätkäisee suomen siirtotarrat ikkunaan niin ei tarvitse mitään kilpiä. Ei mitään mieltä niissä punaisissa nykyään enää ellei ole tarve yli 5 päivän ajeluille Saksassa / muualla euroopassa.
Rekisteröimättömällä autolla ajaminen, jos autossa ei ole asianmukaisia kilpiä kiinni. Ja jos auton katsastus ei ole voimassa, niin katsastamattomalla autolla ajaminen. Ainakin noista tulee sakot Saksassa mikäli jäät kiinni..
Ainahan näitä suomalaisia sankareita on, jotka kokeilevat kaikkea mutta aika monelle on kalliiksi tullut.
Jos puhe oli, että autossa on kuitenkin voimassa olevat Saksan keltaiset kilvet, niin mitään ongelmaa ei ole ajaa Pohjoismaissa. Eikä siihen tarvitse edes vakuutusta Suomesta. Vaan saksalainen vakuutus + Green card riittää.Last edited by Juhis; 21-06-2018, 19:05.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by isa View PostTerve,
Mikä se nyt on tilanne Ruotsin suhteen tänäpäivänä. Tuleeko sakkoa Saksan keltaisilla rekkareilla eli pitääkö ottaa ne punaiset?
Ja Kiitos nopeista vastauksista.
Kannattaa muistaa, että auton katsastus täytyy olla voimassa myös keltaisia kilpiä varten.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostViestisi oli hieman hankala ymmärtää, koska lainaus puuttui.
Rekisteröimättömällä autolla ajaminen, jos autossa ei ole asianmukaisia kilpiä kiinni. Ja jos auton katsastus ei ole voimassa, niin katsastamattomalla autolla ajaminen. Ainakin noista tulee sakot Saksassa mikäli jäät kiinni..
Ts. Niillä Saksan keltapäisillä ajaminen on yhtä laitonta/laillista kuin Suomessa tai pohjoismaissa Saksan keltapäisillä ajaminen.
Sain kerran Sakot Traven satamassa siirtolapuilla ajamisesta, aikaa tästä on nyt 4 kk eikä sakkoja ole vielä maksettu eikä mitään virallsta ole tullut perässä. Ei saatu edes minkään sortin sakkomääräyksiä, vain lappu viitteen kera ja tilinumero mihin se 500€ olisi pitänyt maksaa. Poliisin mukaan Saksalaiseen autoon ei saa kiinnittää muun maan rekisterikilpiä. Tästä päästäänkin tulkintakysymykseen että missä vaiheessa siitä Saksalaisesta autosta tulee Suomalainen jos Suomalainen on sen ostanut ja auto on Suomalaisessa väliaikaisrekisterissä? Ja kaiken lisäksi kun kysyin että jos ostan auton Ranskasta voinko ajaa siirtolapuilla Saksassa niin kuulemma se on OK jos autossa on vakuutus... Sotii kyllä aika pahasti eu:n pykäliä vastaan...
Viime reissulla kaksi kertaa oltiin poliisin kanssa tekemisissä Saksassa, eka kerran kun illalla ruuvattiin merkkliikkene pihalla siirtolappuja autoon. Joku soitti poliisit. Ei mitään ongelmaa kun selvisi että myyjä on tulossa antamaan autot.
Toisella kertaa kaveri puhui puhelimeen motarilla, sai siitä 130€ sakot ja siirtolaput eivät olleet mikään ongelma... n. 20-30 kertaa on Saksassa pysäytetty ja vain kerran on tullut sakot...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
^Tarrakilvillä saa nykyisin lähteä jopa muista Pohjoismaista...
Olen ajellut suomalaisilla tarroilla Itävallasta Tsekin kautta Suomeen. Samoin Saksasta, useampaankin kertaan, jopa Munchenin alapuolelta. Tanska ja Ruotsi ovat myös olleet lähtömaina.
Koskaan ei ole ollut minkäänlaisia vaikeuksia tarrojen kanssa, kaikkein haastavinta on ollut hankkia ne. Toiseksi haastavinta on yli-innokkaat tullimiehet jotka mm Kilpilahden satamassa alkavat haukkana kyselemään että milloin olet autoon tarrat liimannut. Ensimmäisellä kerralla kerroin että muncheniläisessa autokaupassa ja sain kuulla noin kymmenen minuutin vuorisaarnan miten typerän tempun olin tehnyt. "Mutta... saat tämän kerran mennä". Oi ihanaa... Seuraavilla kerroilla kerroin liimanneeni ne laivan autokannella juuri ennen kieltolaan tulemista. Säästin virkamiehen aikaa eikä minunkaan tarvinnut kuunnella jonninjoutavaa virkamiesmolinaa.
hästäk marco grilli
kohta 48.
t. mursu.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostEi ole ollut mitään ongelmia enää keltaisten kilpien kanssa. Suosittelen ottamaan keltaisiin kilpiin myös Green cardin kilpipajalta tai vakuutusmyyjältä. Kaikissa maissa keltaiset kilvet eivät kelpaa mutta Tanska ja Ruotsi nykyään hyväksyy ne.
Kannattaa muistaa, että auton katsastus täytyy olla voimassa myös keltaisia kilpiä varten.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Terveisiä Tukholmasta. Ostin tänään aamulla auton Saksasta, aivan Tanskan rajalta ja ajoin Suomesta otetuilla siirtotarroilla Tukholmaan. Autolla ei toki ajettu Saksan puolella tarroilla. Ainakaan tällä kertaa... Oli kyllä niin optimi tilanne hakukulujen kanssa ettei paremmasta väliä. Ei tarvittu edes keltaisia kilpiä. Aamulla sitten hikoilemaan autokannelle ahtaisiin väleihin tunkevien suomea puhuvien kansallispukuisten kuljettamien ruotsinkilpisten Mersujen ja Opelien joukkoon Kekkoslovakian paskat tiet kutsuu
Ps. Olihan hassu sattuma. Myyjä oli ostanut pari vuotta sitten Pohjanmaalta harmaan E34 M5:n takaisin Saksaan. Tunnistaako joku täältä myyneensä ko. auton?
Pps. Myös väliaikainen veroton käyttö plakaatti on toki verohallinnon leimoin tulostettuna mukana.Last edited by pyroz; 23-06-2018, 01:42.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostIhan samalla tavalla ne Suomen tarrat on "rekisterissä" kuin Saksan keltapäisetkin kilvet. Saksan kilvet on Saksalaisten mukaan voimassa vain Saksassa ja Suomen siirtolaput Suomesta alkavassa matkassa skandinaaviassa.
En suosittelisi antamaan näinkin isolla autofoorumilla neuvoja, jotka voivat olla kohtalokkaita esimerkiksi onnettomuustilanteessa. Ainoa asianmukainen tapa hoitaa asia on ottaa saksalaiset vientikilvet tai siirtokilvet autoon mikäli auto hankitaan Saksasta.
Suomalaisilla siirtotarroilla on nykyään mahdollista hakea auto esimerkiksi Tanskasta tai Ruotsista mutta tällöin hankittavan auton valmistenumero, ajoreitti ja siirtopäivä täytyy olla etukäteen tiedossa siirtotarroja hakiessa.
Asiat voi tehdä aina kahdella tavalla. Oikealla ja väärällä.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Nyt se tuli eteen että lähdetään itse Saksasta hakemaan autoa, saadaan tietysti samalla kesälomareissu.
Kaikki vinkit on tervetulleita, lentämällä olisi tarkoitus Saksaan mennä, halvinta lentoa on yritetty etsiä, mutta hajontaa on paljon lähtöpaikasta ja saapumispaikasta riippuen.
Tarkkaa yksilöä ei myöskään ole kiikarissa, joten vuokra-autolla pitää sitten ajella ja täten määränpää kaupunkikin on avoin.
Ilmeisesti yksityismyyjien kanssa välillä kauppa onnistuu, välillä ei? Onko jonkunnäköinen liike/jobbari paras vaihtoehto? Jotta kilpi/rekisteröinti hommat menis helpoiten?
Tässä juuri puhuttu punaisista ja keltaisista kilvistä, punaiset vissiin varmemmat ottaa.
Mitä muita tärkeitä huomioita?Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostNyt se tuli eteen että lähdetään itse Saksasta hakemaan autoa, saadaan tietysti samalla kesälomareissu.
Kaikki vinkit on tervetulleita, lentämällä olisi tarkoitus Saksaan mennä, halvinta lentoa on yritetty etsiä, mutta hajontaa on paljon lähtöpaikasta ja saapumispaikasta riippuen.
Tarkkaa yksilöä ei myöskään ole kiikarissa, joten vuokra-autolla pitää sitten ajella ja täten määränpää kaupunkikin on avoin.
Ilmeisesti yksityismyyjien kanssa välillä kauppa onnistuu, välillä ei? Onko jonkunnäköinen liike/jobbari paras vaihtoehto? Jotta kilpi/rekisteröinti hommat menis helpoiten?
Tässä juuri puhuttu punaisista ja keltaisista kilvistä, punaiset vissiin varmemmat ottaa.
Mitä muita tärkeitä huomioita?
Jos yksityiseltä ostat, niin käytännössä tarvitset häneltä yhden arki vapaapäivän, koska joutuu tulla kilpikonttoriin kanssasi hoitamaan rekisteröintiä. Kilpikonttorit on usein auki vain osan päivästä riippuen paikasta. Kekustele siis tuosta jo heti alussa myyjän kanssa jos yksityinen.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostNyt se tuli eteen että lähdetään itse Saksasta hakemaan autoa, saadaan tietysti samalla kesälomareissu.
Kaikki vinkit on tervetulleita, lentämällä olisi tarkoitus Saksaan mennä, halvinta lentoa on yritetty etsiä, mutta hajontaa on paljon lähtöpaikasta ja saapumispaikasta riippuen.
Tarkkaa yksilöä ei myöskään ole kiikarissa, joten vuokra-autolla pitää sitten ajella ja täten määränpää kaupunkikin on avoin.
Ilmeisesti yksityismyyjien kanssa välillä kauppa onnistuu, välillä ei? Onko jonkunnäköinen liike/jobbari paras vaihtoehto? Jotta kilpi/rekisteröinti hommat menis helpoiten?
Tässä juuri puhuttu punaisista ja keltaisista kilvistä, punaiset vissiin varmemmat ottaa.
Mitä muita tärkeitä huomioita?
Sas lentää edukkaasti ja luotettavati, pomppu Arlandassa joka nopea & helppo.
Yksityisiltä ok ostaa, monesti haluavat tulla mukaan konttorille, ei pakko läheskään kaikkialla jos luottaa että hoidat rekisteröinnin omiin nimiisi. Muista ottaa dokumentti matkaan jolla voit luotettavasti todistaa asuvasi Suomessa, sillä meidän passi ei tahdo tähän aina riittää !
Frankfurtin alueella irtoaa myös punaiset varsin huokeasti, ajelu vaivattomampaa niillä eikä katsota kuin spitaalista keltaisien kanssa.
Kieltä on hyvä osata hiukan, monikaan ei vielä Englantia Saksassa puhu, koska ei halua.
Europcarilta voi suositella vuokra-autoja, ei turhaa nipottamista tms. Siljalinen jne koodeilla tippuu vielä hinta..Joskus myös pitempi vuokra-aika on halvempi kuin lyhyt, kannattaa kokeilla !Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Kiitoksia neuvoista.
Mitähän muuta dokumenttia voi todisteeksi ottaa kuin passin ja ajokortin?Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Comment