Teknisesti ottaen verottaja toimii ihan oikein. Auto kun on verollepantava, kun se ensimmäisen kerran otetaan käyttöön Suomessa, tjsp. Ei virkamies varmaankaan ole käyttöönottoilmoitusta ihan turhan päiten juuri noin nimennyt.
Sen sijaan, jos autoa vain siirretään Suomessa, niin se ei kai välttämättä ole käyttöönottoa?
Teknisesti ottaen verottaja toimii ihan oikein. Auto kun on verollepantava, kun se ensimmäisen kerran otetaan käyttöön Suomessa, tjsp. Ei virkamies varmaankaan ole käyttöönottoilmoitusta ihan turhan päiten juuri noin nimennyt.
Sen sijaan, jos autoa vain siirretään Suomessa, niin se ei kai välttämättä ole käyttöönottoa?
Jos samaan aikaan levitetään virkamiehen pelkoa ohjeella, että kun laivasta ajaa auton ulos pitää käyttöönottoilmoitus olla tehtynä ja verottajalle ilmoitettuna, niin jossain ei nyt toimita ihan oikein?
Jos samaan aikaan levitetään virkamiehen pelkoa ohjeella, että kun laivasta ajaa auton ulos pitää käyttöönottoilmoitus olla tehtynä ja verottajalle ilmoitettuna, niin jossain ei nyt toimita ihan oikein?
Näinhän järjestelmä toimi aikoinaan. Metriäkään et saanut ajaa vaikka oli voimassaolevat ulkomaiset tai kotimaiset siirtokilvet, jos Tullille ei oltu tehty käyttöönottoilmoitusta. Ilmeisesti ohjeistus on sittemmin muuttunut. Toki onhan tässä vuosien varrella vetovastuukin siirtynyt Tullilta Verohallinnolle.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Miten maksupuoli on järkevintä hoitaa Saksassa? Alle 20k€ hankintahinta. Käteistä ei varmaan kannata roudata mukaan, pankeilla joku pikasiirto ilmeisesti palveluna? Onnistuuko nettipankin puolelta vai täytyykö olla puhelimitse pankkiin yhteydessä?
Onko Dansken osalta tietoa jollain ja mitä ne sellaisesta siirrosta mahtaa veloittaa?
Miten maksupuoli on järkevintä hoitaa Saksassa? Alle 20k€ hankintahinta. Käteistä ei varmaan kannata roudata mukaan, pankeilla joku pikasiirto ilmeisesti palveluna? Onnistuuko nettipankin puolelta vai täytyykö olla puhelimitse pankkiin yhteydessä?
Onko Dansken osalta tietoa jollain ja mitä ne sellaisesta siirrosta mahtaa veloittaa?
Pankkisiirron kanssa se vähintään yksi päivä pitää varata extraa..joidenkin pankkien kanssa jopa kaksi.
Kyllä käteinen on vielä kuningas, vaikka jotkut liikkeet ovat vissiin sielläkin jo alkaneet sitä vierastaa. Kysymällä siitä selviää.
Miten maksupuoli on järkevintä hoitaa Saksassa? Alle 20k€ hankintahinta. Käteistä ei varmaan kannata roudata mukaan, pankeilla joku pikasiirto ilmeisesti palveluna? Onnistuuko nettipankin puolelta vai täytyykö olla puhelimitse pankkiin yhteydessä?
Onko Dansken osalta tietoa jollain ja mitä ne sellaisesta siirrosta mahtaa veloittaa?
Itse olen sopinut pankin kanssa että kun auto löytyy niin soitto pankkiin.
Ottavat masterilta sillä hetkellä nostorajan ja maksun pois ja nostavat tapin sovittuun ilman lisäkuluja.
Sitten vaan hinkuttanu automaatista rahat pois ja siirtänyt sovitun ajan sisällä rahat masterille takaisin.
Kannattaa muistaa kun lentelee käteisen kanssa niin eri mailla on eri rajat tullattavalle käteismäärälle. Ei jää vahingossa rahat tulliin.
Itse olen sopinut pankin kanssa että kun auto löytyy niin soitto pankkiin.
Ottavat masterilta sillä hetkellä nostorajan ja maksun pois ja nostavat tapin sovittuun ilman lisäkuluja.
Sitten vaan hinkuttanu automaatista rahat pois ja siirtänyt sovitun ajan sisällä rahat masterille takaisin.
Kannattaa muistaa kun lentelee käteisen kanssa niin eri mailla on eri rajat tullattavalle käteismäärälle. Ei jää vahingossa rahat tulliin.
Onko sulla joku oma diili käteisnostopalkkiosta? Meinaan se pari prosenttia alkaa parinkymmenen tonnin summassa olla jo rahaa sekin...
Paljonkohan tuommoisen verot on? Mikä ero tuolla on vrt 330e? Tuossa ei ole latauspistoketta?
Mitä nyt nopeasti googlailin, niin onhan noilla eroa. AH:ssa on kolmen litran ahdettu bensakone ja pieni sähkömoottori ja pikku-e:ssä on kahden litran bensakone ja vähän AH:ta isompi sähkömoottori. Pikku-e:ssä lienee myös isommat akustot, joilla voi ajella sähköllä pidempäänkin kuin vain 4 kilometriä.
Miten maksupuoli on järkevintä hoitaa Saksassa? Alle 20k€ hankintahinta. Käteistä ei varmaan kannata roudata mukaan, pankeilla joku pikasiirto ilmeisesti palveluna? Onnistuuko nettipankin puolelta vai täytyykö olla puhelimitse pankkiin yhteydessä?
Onko Dansken osalta tietoa jollain ja mitä ne sellaisesta siirrosta mahtaa veloittaa?
Minä kävin hakemassa rahat käteisenä pankista. Tuohon täytyy vaan varata sitten 4 pankkipäivää että saavat rahat. Nostaminen on tehty varsin hankalaksi.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Mitä nyt nopeasti googlailin, niin onhan noilla eroa. AH:ssa on kolmen litran ahdettu bensakone ja pieni sähkömoottori ja pikku-e:ssä on kahden litran bensakone ja vähän AH:ta isompi sähkömoottori. Pikku-e:ssä lienee myös isommat akustot, joilla voi ajella sähköllä pidempäänkin kuin vain 4 kilometriä.
AH3 on vielä vanhanliiton isolla ahdetulla kutoskoneella ("N55"), missä on jatkona sähkömoottorit ja akustot. Hybdinä tekniikka on auttamatta vanhentunutta, ei latausmahdollisuutta, eikä juuri pääse ajamaan pelkällä sähköllä. Sähkö on enemmänkin tasoitamassa ajamista ja vaikuttaa hyvin maltillisesti kulutukseen. Positiivisena puolena, autossa on menoa ja meininkiä, kuten 335i mallissa. 330e on sitten ajantasaisempaa tekniikkaa, kaikki ym päälaellaan.
Paljonkohan tuommoisen verot on? Mikä ero tuolla on vrt 330e? Tuossa ei ole latauspistoketta?
En sekaantuisi. Vanhaa tekniikkaa ja tavallaan niin ”vierasta”
täälläpäin, että jälleenmyynninkin kannalta ei se paras ratkaisu. Ja toki tuokin joku jenkeistä uitettu yksilö. Kyllä se vaan rehti 330e on huomattavasti turvallisempi vaihtoehto ja siinä nyt on jotain ideaakin sähköautoilun vinkkelistä katsottuna.
Onko sulla joku oma diili käteisnostopalkkiosta? Meinaan se pari prosenttia alkaa parinkymmenen tonnin summassa olla jo rahaa sekin...
Kyllä, tehnyt pankin kanssa asiasta aina tapauskohtaisen diilin, ei mitään ongelmia.
Viimeksi meni niin että käteisnostopalkkio ensin veloitettiin ja sitten palautettiin. Mutta kumminkin käytännössä kuluton.
Kyllä, tehnyt pankin kanssa asiasta aina tapauskohtaisen diilin, ei mitään ongelmia.
Viimeksi meni niin että käteisnostopalkkio ensin veloitettiin ja sitten palautettiin. Mutta kumminkin käytännössä kuluton.
Ok, no se kuulostaa jo hyvinkin järkevältä konstilta. Itse olen luottokortteina käyttänyt ilmaisen NorskiVisan lisäksi viime aikoina etupäässä Finskin Mastercardia (SEB:in myöntämää), sillä kun saa sen 1,5 pojoa per euro kun on kulta- tai platinakortti Finskille. Mahtaako SEB:n kanssa onnistua tuollaisen homman neuvottelu vai oletko neuvotellut oman "tilipankin" kanssa?
Comment