Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pyroz
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 6709
    • PK-seutu

    Originally posted by nullzwei View Post
    Juuri äsken hain suomalaiselta katsastuskonttorilta tarrat ja vakuutuksen. Näin tavallisena tallaajana oli muuten huomattavasti helpompaa kuin ottaa kelta- tai punapäiset Saksassa.
    Todella hyvä pointti! Siitä voisi vaikka vähän maksaakin, että voi välttää Zulassungstellellä käynnit kokonaan Mutta jos sillä vielä säästää reilun 100€ niin kaikki kotiinpäin
    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      Itse olen viime vuosina tilannut lähes aina keltapäiset kilvet netistä suoraan liikkeeseen. Näkyy vaan olevan noussut hinta melko reippaasti viime talvesta :think
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Guest's Avatar

        Originally posted by bemu2000 View Post
        Itse olen viime vuosina tilannut lähes aina keltapäiset kilvet netistä suoraan liikkeeseen. Näkyy vaan olevan noussut hinta melko reippaasti viime talvesta :think
        https://www.transit-plate.com/ ?
        Hinta näyttäisi vastikään nousseen 145 euroon (kun toimitusosoite on Saksassa), vielä edellisviikolla oli 125 euroa.

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6709
          • PK-seutu

          Originally posted by MajorDrake View Post
          Lainaus sähköpostista jonka alkuvuodesta sain kun tiedustelin asiaa Trafilta:
          "Aikaisemmin katsottiin, että siirtolupa voidaan myöntää vain Pohjoismaihin ja lisäksi katsottiin, että ajoneuvon siirtäminen siirtoluvalla tulee alkaa Suomesta. Ohjeistusta
          on myöhemmin kevennetty ja nykyisin ei ole katsottu olevan estettä siirtoluvan myöntämiselle Pohjoismaiden ulkopuolelle. Näissä tilanteissa siirtoluvan hakijan on
          kuitenkin selvitettävä oikeus siirtoluvan käyttöön kyseisessä maassa.
          Siirtolupa on ajoneuvon väliaikaista rekisteröintiä, eli se oikeuttaa ajoneuvon väliaikaiseen käyttöön liikenteessä. Euroopan unionissa väliaikaista rekisteröintiä ei ole
          harmonisoitu, eli väliaikaisten rekisteröintien käyttöajoissa ja –ehdoissa on paljon eroavaisuuksia. Jokainen jäsenvaltio saa itse päättää, hyväksyykö toiseen valtioon
          väliaikaisesti rekisteröidyn ajoneuvon käytön alueellaan. Esimerkiksi Suomi on hyväksynyt muissa EU-maissa myös väliaikaisesti rekisteröityjen ajoneuvojen käytön
          Suomessa. Sen sijaan muiden valtioiden suhtautumisesta ei harmonisoinnin puutteen vuoksi ole varmuutta. Tanskan, Suomen, Norjan ja Ruotsin välillä on solmittu sopimus
          (sopS 1986/51), jossa sopimusvaltiot ovat sopineet, että väliaikaisrekisteröidyllä ajoneuvolla voi tietyin ehdoin vierailla toisessa sopimusvaltiossa. Näin ollen, vaikka
          suomalainen siirtolupa myönnettäisiinkin, tulee niiden valtioiden, joiden alueella suomalaista siirtolupaa on tarkoitus käyttää, suhtautumisen ulkomailla
          väliaikaisrekisteröidyn ajoneuvon käyttöön alueellaan selvittää.
          Tilanteessanne on siis ratkaisevaa se, että hyväksyykö Saksa suomalaisen siirtoluvan ajoneuvon käyttöön Saksassa ja miten Saksan valvova viranomainen siihen asiaan
          suhtautuu. Asiaa tulee siis selvittää suoraan Saksan viranomaisen kanssa ja saada heiltä vahvistus siirtoluvan käytöstä Saksassa. Esimerkiksi paikallisten viranomaisten
          kanssa voi tulla ongelmia ilman erillistä vahvistusta."
          Olisiko mahdollista saada tähän vähän kättä pidempää. Kuka noin sanoi ja milloin? Vaikka privana jos et tähän halua
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            Hyvää pioneerityötä Major! Sitä en huomannut, että käytitkö tarrakilpien kanssa maatunnusta? Se ymmärtääkseni pitäisi näkyä.

            Perustuen:
            ” The requirement to display a separate distinguishing sign is not necessary within the European Economic Area, for vehicles with license plates in the common EU format, which satisfy the requirements of the Vienna Convention, and so are also valid in non-EU countries signatory to that convention.[7] Separate signs are also not needed for Canada, Mexico and the United States, where the province, state or district of registration is usually embossed or surface-printed on the vehicle registration plate.”
            Lähde: https://en.wikipedia.org/wiki/Intern...istration_code
            Jonka lähde: https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ...01:0003:EN:PDF
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7520
              • Jyväshyvä

              Originally posted by pyroz View Post
              Olisiko mahdollista saada tähän vähän kättä pidempää. Kuka noin sanoi ja milloin? Vaikka privana jos et tähän halua
              maanantai 27. tammikuuta 2020 16.25

              Vesa Virkkunen
              erityisasiantuntija
              Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
              Ajoneuvot, Rekisteröinti
              [email protected]
              P. 029 534 7205
              PL 320, 00059 TRAFICOM
              www.traficom.
              Last edited by MajorDrake; 29-07-2020, 16:46.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7520
                • Jyväshyvä

                Originally posted by Carbonfiber View Post
                Hyvää pioneerityötä Major! Sitä en huomannut, että käytitkö tarrakilpien kanssa maatunnusta? Se ymmärtääkseni pitäisi näkyä.
                Käytän, tässä esimerkki...

                Last edited by MajorDrake; 29-07-2020, 16:52.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  ^ Esimerkillistä!

                  Kun en tiedä niin kysyn: onko kaupallisella toimijalla mahdollisuus hankkia useammat kuin yhdet suomalaiset (kansainväliset) siirtokilvet? Jos ei ole niin kyseessä on (ollut) aivan samanlainen ihmisten ja tavaroiden liikkumisen este kuin suomalaisen viranomaisen pitkään ylläpitämä illuusio siitä että suomalaiset tarrat yhdistettynä suomalaiseen (väitetyn mukaan lähes maailman parhaaseen liikennevakuutukseen) toimivat ensin vain Suomessa, sittemmin myös Pohjoismaissa ja kuten todettua myös muualla.

                  Tarkoitan kysymykselläni sitä, että kaupallisella toimijalla olisi (yhden siirtokilven tapauksessa) mahdollisuus hankkia ulkomailta vain yksi ajoneuvo kerrallaan, jolloin hakukustannukset useamman auton kohdalta muodostu(isi)vat kohtuuttomiksi?
                  Last edited by nullzwei; 29-07-2020, 22:01. Reason: ajatusvirhe

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7520
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by nullzwei View Post
                    ^ Esimerkillistä!

                    Tarkoitan kysymykselläni sitä, että kaupallisella toimijalla olisi (yhden siirtokilven tapauksessa) mahdollisuus hankkia ulkomailta vain yksi ajoneuvo kerrallaan, jolloin hakukustannukset useamman auton kohdalta muodostu(isi)vat kohtuuttomiksi?
                    Koekilpiä saa helposti kolmet ja enemmänkin, ja siirtolupia rajattomasti.
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4049
                      • Turku

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Koekilpiä saa helposti kolmet ja enemmänkin, ja siirtolupia rajattomasti.
                      Voiko koekilpiä käyttää saksassa? En löytänyt trafilta tietoa.
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7520
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by suppari View Post
                        Voiko koekilpiä käyttää saksassa? En löytänyt trafilta tietoa.
                        Ei ne ole voimassa kuin pohjoismaissa. Ei edes niiden vakuutus ole voimassa (jos et ole erikseen vakuutusyhtiön kanssa niin sopinut).
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6709
                          • PK-seutu

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          maanantai 27. tammikuuta 2020 16.25

                          Vesa Virkkunen
                          erityisasiantuntija
                          Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
                          Ajoneuvot, Rekisteröinti
                          [email protected]
                          P. 029 534 7205
                          PL 320, 00059 TRAFICOM
                          www.traficom.
                          Kiitos. Näköjään Trafilla ei ole edes suomenkieliset sivut ajantasalla kun puhuvat edelleen pohjoismaista siellä. Pitänee ottaa Vesaan yhteyttä. Vai olenko vaan etsinyt Trafin sivuilta huonosti?
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          • pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6709
                            • PK-seutu

                            Virkkuseen otettu puhelimitse yhteyttä. Osoittautui jopa palvelualttiiksi tapaukseksi. Vahvisti sen mitä Major tässä ketjussa kirjoittaa. Oikein kärjistetysti tiivistettynä:

                            1) Trafin puolesta kelpaa Suomen siirtotarrakilvet missä vaan, mutta jää asiakkaan huoleksi varmistaa asia.

                            2) EU tuomioistuin on todennut selvästi, että EU jäsenvaltion kansalainen voi hankkia omasta maastaan väliaikaiset kilvet, joilla käy toisesta EU-maasta hakemassa auton ja ne on pakko hyväksyä (auton pitää toki olla liikennekelpoinen ja vakuutettu jne.)

                            Joku voisi sanoa, ettei tämäkään nyt vielä riitä, vaan EU:ssa kun ollaan niin tällainen asia pitäisi olla itsestäänselvyys. Noh. Ei tuota kannata jäädä surkuttelemaan kuitenkaan pidempään. Nyt ei sentään enää erikseen Trafi "kiellä" käyttämästä pohjoismaiden ulkopuolella.

                            Virkkuselle esitettiin myös huoli siitä, että noinkohan tällaisista uudistuksista kulkeutuu tieto jokaisen konttorin tiskin taakse, että tuleeko hankaluuksia kun hakee siirtolappuja. Ymmärsi kysymyksen, mutta sanoi että tästä nimenomaisesta asiasta on erikseen ohjeistettu kaikkia konttoreita, sekä jokaisella konttorilla on tukipuhelinnumero josta voivat asian tarkistaa. Asia löytyy myös rekisteröintiohjeista jokaisen konttorin ulottuvilla. Ei siis mitään estettä saada siirtareita, joissa lähtöpaikkana Saksa.

                            Vielä loppusilauksena Fixuksesta parilla eurolla komeat FIN eurotarrat tarrojen viereen Majordraken esimerkin mukaisesti, vakuutuksesta Greencard taskuun ja eikun menoksi!
                            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                            Comment

                            • *makke*
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 884
                              • Klaukkala

                              Originally posted by pyroz View Post

                              Vielä loppusilauksena Fixuksesta parilla eurolla komeat FIN eurotarrat tarrojen viereen Majordraken esimerkin mukaisesti, vakuutuksesta Greencard taskuun ja eikun menoksi!
                              Noilla varmaan pääsee Nyrrellekkin, toisin kuin saksan punasilla

                              Comment

                              • Jamppa
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 387
                                • Kerava

                                Originally posted by *makke* View Post
                                Noilla varmaan pääsee Nyrrellekkin, toisin kuin saksan punasilla
                                Itse olen ainakin päässyt saksan punakilvillä nyrrelle, toki tästäkin on jo useampi vuosi aikaa.
                                Mutta aiheeseen, hienoa pioneeri työtä foorumilaisilta tuo tarrakilpien käytön mahdollisuus Saksassa. Laitahan Harri kertomusta sitten, kuinka se sitten oikeasti sujui.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎