Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    Originally posted by poke View Post
    Kaksi autoa olen ajellut ruotsin läpi keltapääkilvillä. Ekan 2014 ja toisen 2019.
    Kummallakaan kertaa ei virkavaltaa ole kiinnostanut.
    Tiedän pari jotka on käännytetty takaisin Tanskaan Ruotsin rajalla kun on keltapäisillä yrittäneet Ruotsiin...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6709
      • PK-seutu

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Tiedän pari jotka on käännytetty takaisin Tanskaan Ruotsin rajalla kun on keltapäisillä yrittäneet Ruotsiin...
      Ajoivatko keltaisen kilpien vakuutuksella vai oliko suomalainen liikennevakuutus sen lisäksi ja greencard mukana? Ei pitäisi olla svenssonilla mitään oikeutta käännyttää.
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3096

        Originally posted by pyroz View Post
        Ajoivatko keltaisen kilpien vakuutuksella vai oliko suomalainen liikennevakuutus sen lisäksi ja greencard mukana? Ei pitäisi olla svenssonilla mitään oikeutta käännyttää.
        joo, siis mulla oli täydet vakuutukset ko autoihin suomesta ja greencard.
        en tiiä olisiko sit auttanut jos olis kyylät sattunnu kohdalle.
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7518
          • Jyväshyvä

          Originally posted by pyroz View Post
          Ajoivatko keltaisen kilpien vakuutuksella vai oliko suomalainen liikennevakuutus sen lisäksi ja greencard mukana? Ei pitäisi olla svenssonilla mitään oikeutta käännyttää.
          Jos tarkkoja ollaan niin on oikeus käännyttää kun Saksan viranomainen sanoo keltapäisten olevan voimassa vain Saksassa.

          Jossain vaiheessa keltapäisiä hakiessa piti allekirjoittaa lappu jossa vannotettiin ajavan vain Saksassa.

          Isäukko on ainakin kerran käännytetty takaisin Tanskaan, eikä kielitaidottomuudestakaan ollut kyse kun on ex. Ruotsin lehtori...

          Tästä tosin on aikaa puolenkymmentä vuotta jo.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • j328
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 310
            • Vantaa

            Keltaiset kilvet

            Torstaina tultiin Ruotsin ja Tanskan rajan yli keltaisilla kilvillä. Rajalla oli passintarkastus ja poliisi katsoi kilpiä pitkään, mutta ei kommentoinut eikä kysynyt niistä mitään. Eli tämän kokemuksen perusteella noilla pystyy ajamaan Ruotsissakin.

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              Tyska korttidsskyltar är giltiga även i Sverige

              EDIT:
              Keltaiset ovat ok, olleet jo vuosikausia. Suomalaiset siirtotarrat ovat helpompi vaihtoehto.

              Asiassa C-54/05: Suomen tasavallan mukaan siirtolupajärjestelmällä taataan se, että käytettävää ajoneuvoa ja siirtoluvan haltijaa koskevat tiedot ovat ajoneuvoliikennerekisterissä.
              Last edited by nullzwei; 22-08-2022, 10:50.

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7518
                • Jyväshyvä

                OK, tämä oli uutta tietoa ja hyvä että käyvät nykyään jo Ruotsissa keltapäiset, tietämäni tapaukset ovat tapahtuneet ennen ko. muutosta...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6709
                  • PK-seutu

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  OK, tämä oli uutta tietoa ja hyvä että käyvät nykyään jo Ruotsissa keltapäiset, tietämäni tapaukset ovat tapahtuneet ennen ko. muutosta...
                  Ja tavallaan samaa pitäisi voida soveltaa noihin mitä nyt olemme ymmärtäneet täällä suomen tarrojen osalta.

                  EU:n kansalaisen pitää voida ajaa esteittä väliaikaisessa EU-maan rekisterissä olevalla autollansa. Ihan sama oli sitten Suomen tarrat tai Saksan keltaiset niin ei Svenssonilla ole mitään syytä käännytellä mihinkään. En siis tarkoita, että tietämäsi tapaukset eivät pitäisi paikkansa, vaan sitä että jos olisivat osanneet oikeuksiaan penätä niin olisivat saattaneet päästä jatkamaan matkaa ongelmitta. Eli Svenssonit ovat vaan olleet kujalla niinkuin trafi aikanaan. Näin meitä veronmaksajia palvellaan
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    OK, tämä oli uutta tietoa ja hyvä että käyvät nykyään jo Ruotsissa keltapäiset, tietämäni tapaukset ovat tapahtuneet ennen ko. muutosta...
                    Ei tuo kovin uutta tietoa ole.

                    Ruotsalaiset viranomaiset vetkuttelivat asian kanssa vielä viisi vuotta (vuoteen 2015) kun ensitieto oli 2010. Suomalaiset viranomaiset vetkuttelevat vieläkin vaikka jo c-54/05 mukaan julistivat rekisteritiedon siirtomerkeillä olevan ok.

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?


                      Entistä useampi venäläinen hankkii itse autonsa ulkomailta. Syyskuussa yksityishenkilöiden Venäjälle tuomat autot muodostivat jopa 32 prosenttia koko autotuonnista.

                      Entäs sitten

                      Vielä viime vuoden marraskuussa käytettyjen tuonnin suhde uusien myyntiin oli Suomessa yli 56 %.

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6709
                        • PK-seutu

                        Originally posted by nullzwei View Post

                        Vielä viime vuoden marraskuussa käytettyjen tuonnin suhde uusien myyntiin oli Suomessa yli 56 %.
                        Eipäs nyt huudella siellä tuollaisia epäolennaisuuksia. Suomen mediassa ei Suomen autokannasta uutisoida mitään muuta kuin suomalaisten maahantuojaliikkeiden uutena myymiä. Siitä on katsos Suomen autokanta tehty!
                        Last edited by pyroz; 14-11-2022, 19:51.
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • rgaweer
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 1670
                          • Vantaa

                          Täällä kun on monet hakenut autoja tarralapuilla niin kysytään täällä. Pyysin siirtolappuja konttorilta ulkomailta tuodulle autolle, tarkoituksena oli ajaa se rekisteröintikatsastukseen. He eivät kuitenkaan suostuneet antamaan lappuja ennen kuin käyttöönottoilmoitus suomeen on tehty. Olin kuitenkin pari kertaa aikasemmin saanut kyseiseen autoon laput kun olin siirreellyt sitä paikasta toiseen. En saanut siinä heille todistettua että olen auton ottanut käyttöön (otin sen käyttöön siinä tiskillä kun olin rekisteröimään menossa kuitenkin samana päivänä) joten totesin että pitäkää tunkkinne ja ajelin myöhemmin leimalle vanhoilla puuhalapuilla.

                          Auto oli siis verotettu mutta ne ollut ottanut sitä käyttöön. Ei kai saksasta puuhalapuilla ajamalla tarvitse heti tehdä käyttöönottoilmoitusta? Siinä kun lähtee verotuspäätös rullaamaan jne..
                          E34 x2, E12 x2, E30
                          E28 520i -82 & 520iA -86
                          Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                          Comment

                          • pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6709
                            • PK-seutu

                            Originally posted by rgaweer View Post
                            Täällä kun on monet hakenut autoja tarralapuilla niin kysytään täällä. Pyysin siirtolappuja konttorilta ulkomailta tuodulle autolle, tarkoituksena oli ajaa se rekisteröintikatsastukseen. He eivät kuitenkaan suostuneet antamaan lappuja ennen kuin käyttöönottoilmoitus suomeen on tehty. Olin kuitenkin pari kertaa aikasemmin saanut kyseiseen autoon laput kun olin siirreellyt sitä paikasta toiseen. En saanut siinä heille todistettua että olen auton ottanut käyttöön (otin sen käyttöön siinä tiskillä kun olin rekisteröimään menossa kuitenkin samana päivänä) joten totesin että pitäkää tunkkinne ja ajelin myöhemmin leimalle vanhoilla puuhalapuilla.

                            Auto oli siis verotettu mutta ne ollut ottanut sitä käyttöön. Ei kai saksasta puuhalapuilla ajamalla tarvitse heti tehdä käyttöönottoilmoitusta? Siinä kun lähtee verotuspäätös rullaamaan jne..
                            Nyt ei tarinassa joku mätsää. Auto oli jko verotettu ja rekisterissä, mutta vain siis normaalisti liikennekäytöstä poistettuna? Tai verot maksettu, muttei vielä rekisteröity? Oletko kyseisellä autolla ajanut aiemmin tarroilla Suomessa?
                            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7518
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by rgaweer View Post

                              Auto oli siis verotettu mutta ne ollut ottanut sitä käyttöön. Ei kai saksasta puuhalapuilla ajamalla tarvitse heti tehdä käyttöönottoilmoitusta? Siinä kun lähtee verotuspäätös rullaamaan jne..
                              Tarvii. On myös verottoman käytön edellytyksiä kuten mm. siirto korjaamolle tai katsastukseen jne, omaverossa pitää tehdä (verottoman käytön)
                              ilmoitukset ja luvat saatuasi saat tarrat. Enää tarroja ei saa katsastuskonttorilta rekisteröimättömään autoon ilman verottajan lupaa...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17509
                                • Turku

                                Originally posted by MajorDrake View Post
                                Tarvii. On myös verottoman käytön edellytyksiä kuten mm. siirto korjaamolle tai katsastukseen jne, omaverossa pitää tehdä (verottoman käytön)
                                ilmoitukset ja luvat saatuasi saat tarrat. Enää tarroja ei saa katsastuskonttorilta rekisteröimättömään autoon ilman verottajan lupaa...
                                Tämä onkin uutta. Miten tuo lupa tulee verovelvolliselle ja miten se tulee esittää/todistaa käytännössä katsastuskonttorilla?
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎