Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teboil Drive+ 99E5 vs. Shell V-Power / Pohdintaa ns paremmista bensiineistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kmn
    Moderator
    • May 2009
    • 6022
    • Sipoo

    Teboil Drive+ 99E5 vs. Shell V-Power / Pohdintaa ns paremmista bensiineistä

    Itselleni uutta asiaa, enkä löytänyt juttua foorumilta. Modet sulkekoot, jos on duplikaatti-topikki.

    Eli Teboil on tuonut markkoinoille tämmösen: http://www.teboil.fi/tuotteet/bensii...l-drive-99-e5/

    Nyt tietysti kiinnostaisi heti tietää vähän käyttökokemuksia tästä ja etenkin, miten tämä eroaa nykypäivän V-Powerista?

    Itse olen M3:lla ajellut vain V-Powerilla ja auto tuntuu pelaavan sillä paremmin, kuin normi 98:lla.. Autosta on myös penkissä ajettu paremmat lukemat V-Powerilla vs. normi 98:lla, joten kai tuossa jotain perää on, tiedä häntä :think

    Pitää ainakin tänään käydä katsomassa Tebikalta hinnat, kun tuosta ohi ajelen.

    Mitenkäs muut?

    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
    --
    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    V power on samaa kuin st1 98? St1 omistaa Shellin asemat Suomessa.

    Comment

    • BFI18
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1456
      • Turku

      #3
      Kiinnostavaa. Täytyy melkeinpä testata seuraava tankillinen, kun näyttää kylillä kaksi tebbaria tätä myyvän.
      G26 i4 M50 Black Sapphire

      Comment

      • *PexU*
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 1989
        • Vantaa

        #4


        Kyllä mä lähtisin kuitenkin veikkaamaan että vaikka st1:n shellit suomessa nykyään omistaakin, niin Nitro on kyllä ihan Shellin omaa ainetta:think
        AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

        E61 530xd M-Sport Touring -07
        Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
        Duunissa: F11 520d x-drive -17

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Originally posted by *PexU* View Post
          http://www.shell.fi/motorists/shell-...wer-nitro.html

          Kyllä mä lähtisin kuitenkin veikkaamaan että vaikka st1:n shellit suomessa nykyään omistaakin, niin Nitro on kyllä ihan Shellin omaa ainetta:think
          Vertaa tuotetiedotteita, ainakin aiemmin oli samaa kamaa. Nitro on 98 oktaanista.

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Vertaa tuotetiedotteita, ainakin aiemmin oli samaa kamaa. Nitro on 98 oktaanista.
            Nitro+: http://www.shell.fi/motorists/tuotet...tuotetieto.pdf

            St1 98: http://www.st1.fi/files/12703/St1+be...5_01012011.pdf

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Vertaa tuotetiedotteita, ainakin aiemmin oli samaa kamaa. Nitro on 98 oktaanista.
              Näin oli ainakin jossain kohtaa.

              Nyt ei jaksa alkaa vertaamaan noita tuotetiedotteita tabletilla. Joten joku muu saa katsoa sen.

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15229
                • Ajamisen Iloa

                #8
                Originally posted by Bmw Master View Post
                V power on samaa kuin st1 98? St1 omistaa Shellin asemat Suomessa.
                Ei ole sama olen sen kysynyt korkeimmalta tekniseltä pallilta Shellin Suomen konttorissa, hänen kanssa juttelin kolmevarttia bensan ominaisuuksista.
                V powerissa on kitkaa poistavia komponentteja ja liuottaa tehokkaasti karstaa pois.

                Teboilin kamasta en tiedä toivottavasti se ois ihmeainetta koska teboil todella lähellä missä asun.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

                  #9
                  Työmatkan varrella olisi paikka missä tuota myydään. Eipä se kokeilu nyt ainakaan haittaa tee.
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

                  Comment

                  • uusis
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2016
                    • 192
                    • finland

                    #10
                    Originally posted by Remotion View Post
                    Ei ole sama olen sen kysynyt korkeimmalta tekniseltä pallilta Shellin Suomen konttorissa, hänen kanssa juttelin kolmevarttia bensan ominaisuuksista.
                    V powerissa on kitkaa poistavia komponentteja ja liuottaa tehokkaasti karstaa pois.

                    Teboilin kamasta en tiedä toivottavasti se ois ihmeainetta koska teboil todella lähellä missä asun.

                    Tämä onkin mielenkiintoista koska täällä foorumilla on aikaisemmin jokunen väittänyt faktana että Shellin nitro on samaa kuin mikä vaan suomen 98oct..

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by uusis View Post
                      Tämä onkin mielenkiintoista koska täällä foorumilla on aikaisemmin jokunen väittänyt faktana että Shellin nitro on samaa kuin mikä vaan suomen 98oct..
                      Nitrohan on nyt tämä uudempi tavara mutta se edellinen V-power oli ainakin tuotetiedoilta kovin samaa.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16422
                        • Asikkala

                        #12
                        Päästöjä xx % vähemmän kuin x, paskat, en usko pätkääkään tai ainakaan maailma ei pelastu.

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6169
                          • Helsinki

                          #13
                          Voihan tuo olla ihan jees, mitähän hinta on litralta:think
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15229
                            • Ajamisen Iloa

                            #14
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Päästöjä xx % vähemmän kuin x, paskat, en usko pätkääkään tai ainakaan maailma ei pelastu.
                            On tuo nyt teoriassa aika järkeensä käypää että ainetta millä saadaan enemmän tehoa, tarvitsee polttaa vähemmän saman työn aikaan saamiseksi.
                            Kyllähän ero tuntuu tietenkin aika huimalta kun oktaanissa ero on 1 ja luvuissa 20-30%.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • TFV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 3080
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by Remotion View Post
                              On tuo nyt teoriassa aika järkeensä käypää että ainetta millä saadaan enemmän tehoa, tarvitsee polttaa vähemmän saman työn aikaan saamiseksi.
                              Kyllähän ero tuntuu tietenkin aika huimalta kun oktaanissa ero on 1 ja luvuissa 20-30%.

                              Itseasiassa sillä korkeammalla oktaanilla ei saavuteta enempää tehoa, saati polttoainetaloutta. Etuja tulee vasta kun puristussuhdetta nostetaan. Esim. Re85:sta käyttämällä voidaan ahdetun koneen puristussuhdetta nostaa ilman nakutusta, oktaaniluku yli sata.
                              Tavallisessa ahtamattomassa patissa vaikutus on placeboa. Ihan sama ajeleeko 95:lla tai nitroydinpommilla
                              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎