Originally posted by _nixu_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW Japanista XII (+ muita merkkejä)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by nokonzok View PostEn tiedä mikä on oikein, mutta olen kymmenen vuoden ajan tehnyt kaikki autotullaukset 4000 menettelyllä, eikä ole koskaan tullut vastaan, että sen pitäisi olla joku muu. Eikö tuo ole nimenomaan se "vapaaseen liikenteeseen" koodi?
4000 Tavaran luovutus vapaaseen liikkeeseen ja kulutukseen
4071 Tullivarastoinnissa olleen tavaran luovutus vapaaseen liikkeeseen ja kulutukseen
Mitään väliä tuolla menettelyllä ei tavan kansalaiselle ole, oisko sit lähinnä tullin oman tilastoinnin kannalta jotain merkitystä.
Comment
-
-
Nosita Ruotsin kärryistä, kun joku niitäkin ehdotti. Ovat monesti aika rapsakoita. Eipä sieltä oo tietty pitkä matka koukata, jos jotain mielenkiintoista löytyy, mutta mä en jaksa sinne enää ihan helpolla lähteä. Täytyy olla hyvät ennusmerkit, ennen kuin lähden tuolta autoa katsomaan. Harrastajalta ostetut vehkeet erikseen, mutta tuolla autoja myy hyvin usein ihan tavalliset ihmiset, joilla ei niiden kärryjen kunnosta oo pienintäkään käryä. Jos on leimat kirjassa = hemmetin hyvä auto puhelimessa. Jos on mennyt huoltoihin paljon rahaa, on vielä parempi... Paikanpäällä sitten odottaa jotain ihan muuta. Eikä sitä ulkomaille myyntiä jaksa aina kinuta ja selvittää juurta jaksaen, kuinka täältä tulee ihan ehtaa rahaa nostotositteella ryyditettynä ja että kaikki menee ihan hyvin. Onneks niitä kilpiä ei tarvii enää lainata. Sen asia selventäminen vasta hankalaa olikin. Pahin vastaus on se, että juu, kuullostaa ihan hyvältä, soittelen vielä huomenna transportstyrelseniin ja kysyn tuosta ulkomaille myynnistä... Sitten meni vaikeeks. Jos Saksassa on paperityöt vähän raskaita, niin tuolla on myyjät... Tää Japanikuvio on odottelua lukuunottamatta aika jees. Pääsääntöisesti tavara on sitä mitä pitikin ja taitaa aika monella olla jopa positiivisia kokemuksia.Last edited by Juppe; 06-06-2017, 10:23.
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostNosita Ruotsin kärryistä, kun joku niitäkin ehdotti. Ovat monesti aika rapsakoita. Eipä sieltä oo tietty pitkä matka koukata, jos jotain mielenkiintoista löytyy, mutta mä en jaksa sinne enää ihan helpolla lähteä. Täytyy olla hyvät ennusmerkit, ennen kuin lähden tuolta autoa katsomaan. Harrastajalta ostetut vehkeet erikseen, mutta tuolla autoja myy hyvin usein ihan tavalliset ihmiset, joilla ei niiden kärryjen kunnosta oo pienintäkään käryä. Jos on leimat kirjassa = hemmetin hyvä auto puhelimessa. Jos on mennyt huoltoihin paljon rahaa, on vielä parempi... Paikanpäällä sitten odottaa jotain ihan muuta. Eikä sitä ulkomaille myyntiä jaksa aina kinuta ja selvittää juurta jaksaen, kuinka täältä tulee ihan ehtaa rahaa nostotositteella ryyditettynä ja että kaikki menee ihan hyvin. Onneks niitä kilpiä ei tarvii enää lainata. Sen asia selventäminen vasta hankalaa olikin. Pahin vastaus on se, että juu, kuullostaa ihan hyvältä, soittelen vielä huomenna transportstyrelseniin ja kysyn tuosta ulkomaille myynnistä... Sitten meni vaikeeks. Jos Saksassa on paperityöt vähän raskaita, niin tuolla on myyjät... Tää Japanikuvio on odottelua lukuunottamatta aika jees. Pääsääntöisesti tavara on sitä mitä pitikin ja taitaa aika monella olla jopa positiivisia kokemuksia.
Mutta tosiaan itsekin kallistun noihin harrastajien laitteisiin. Aika pitkältihän blocketin ilmotuksista jo huomaa millanen myyjä on kyseessä. Jos huoltoina pidetään öljynvaihtoja eikä autosta pahemmin muutakaan tekstiä oo, niin ei jaksa edes alkaa kyselemään mitään. Harrastajat muutenkin tuntuu jännäävän vähemmän koko prosessia ja monesti ovat netissäkin seikkailleet sen verran, että englanti taittuu.
Comment
-
Comment