Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton haku ruotsista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thmas
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 531
    • HEL

    Ihan sattumaa mistä sen hyvän löytää, näkemättä ei kannata ostaa kuin merkkiliikkeestä jos priimaa etsii, silloinkin puhutaan alle 4 vuotta vanhoista autoista. Riddermarkin kohdalla loppui ymmärrys kun alkoivat myydä toista rengassarjaa erikseen, ts. ilmoituksen hinta sisälsi vain yhdet renkaat. En tiedä mikä heillä on käytäntö tällä hetkellä. Samaa on tullut vastaan myös muutamassa muussa liikkeessä.

    Yleisesti ottaen Ruotsissa autoihin suhtaudutaan kuitenkin enemmän käyttöesineenä. Jos 10 v vanhassa autossa on naarmuja tai ruostetta, niin niistä ei erikseen välttämättä mainita koska se on normaalia. Pääsääntöisesti parempia onnistumiskokemuksia on tullut syntyperäisten ruotsalaisten omistamista liikkeistä.
    Audi e-tron 55

    Exiä:
    1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7518
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Thmas View Post
      Ihan sattumaa mistä sen hyvän löytää, näkemättä ei kannata ostaa kuin merkkiliikkeestä jos priimaa etsii, silloinkin puhutaan alle 4 vuotta vanhoista autoista.
      Eipä Ruotsin marmoriinkaan näköjään voi täysin luottaa kun alle yksivuotias 9300 km ajettu 530en piti olla uuden veroisessa kunnossa ja en ole missään Saksan autossa nähnyt alle 100 tkm ajettuna noin pahasti kiveniskemää, lisäksi pieni lommo ja etupuskurin lipassa naarmut...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • ommiK
        Bimmer Rookie
        • May 2012
        • 147
        • Helsinki

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Eipä Ruotsin marmoriinkaan näköjään voi täysin luottaa kun alle yksivuotias 9300 km ajettu 530en piti olla uuden veroisessa kunnossa ja en ole missään Saksan autossa nähnyt alle 100 tkm ajettuna noin pahasti kiveniskemää, lisäksi pieni lommo ja etupuskurin lipassa naarmut...
        Olen muuallakin sanonut että ruotsalaisille tekisi hyvää hävitä yksi sota niin sekin maa vähän paranisi palveluasenteen puolesta.
        ex-E93

        -- I'll do the stupid thing first and then you shy people follow. --

        Comment

        • Ihmemies
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 83
          • Tampere

          Welcome, Ihmemies. You last visited: 15-09-2005 at 12:20

          Juuh elikkäs hetki sitten viimeksi tullut täällä näemmä käytyä Ideana siis on hakea auto Ruotsista.

          Hakuprosessi menee siis suurin piirtein näin:
          - aamusta a-katsastuksesta haen siirtokilvet ja siirtoliikennevakuutuksen alkamaan esim. seuraavana päivänä auton VIN-koodin perusteella
          - päivälento/siirtyminen kohteeseen
          - illalla auton tsekkaus, vikakoodien luku, koeajo
          - seuraavana päivänä esim. vielä autotohtoria vastaavan palvelun käyttäminen, jossa auto syynätään mekaanisesti läpi.

          Tämä on selvää. Hämminkiä enää lähinnä sen suhteen, miten privat-privat välisessä kaupassa maksaminen kannattaa hoitaa niin, että myyjä saa massit ja mä auton, ja mitään ongelmia ei tule?

          Ilmeisesti tilisiirto myyjän tilille ennen klo 14, niin rahat näkyvät klo 17 mennessä myyjän tilillä? Pitääkö venata yhdessä kahvilassa kunnes rahat ovat siirtyneet, vai miten? Kauppakirjaan ehdoksi että omistusoikeus siirtyy kun rahat näkyvät tilillä? Voiko ton tilisiirron tehdä ihan oman läppärin verkkopankissa, vai pitääkö/kannattaako raahautua pankin konttoriin asioimaan?

          Mites toi kun ruotsissa käytetään omaa valuuttaa, ja pankki vetää välistä jonkun summan X... että miten myyjälle saa sen verran rahaa haluamassaan valuutassa toimitettua kätevimmin, kun ilmeisesti toteutuvan tilisiirron määrä "elää" jatkuvasti kurssien vaihtelun vuoksi...
          Audi A6 1999 | Audi S8 2001

          Comment

          • asse21
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2005
            • 1233
            • Tampere

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Eipä Ruotsin marmoriinkaan näköjään voi täysin luottaa kun alle yksivuotias 9300 km ajettu 530en piti olla uuden veroisessa kunnossa ja en ole missään Saksan autossa nähnyt alle 100 tkm ajettuna noin pahasti kiveniskemää, lisäksi pieni lommo ja etupuskurin lipassa naarmut...
            Ruotsiautoja pahempia kiveniskuautoja saa hetken hakea.
            Todella pahan näköistä keulaa jo alle 100tkm ajetuissa.
            Eikä siellä autojen huoltaminen aina kuulu tapoihin.
            Toki hyvääkin kalustoa löytyy. 1-omisteisena kannattaa kattoa.
            Historiatiedot saa ainakin biluppgifter.se
            E39 525i touring
            E39 523i
            i3

            Comment

            • Eemeli
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 1605
              • pk-seutu

              Originally posted by Ihmemies View Post
              Welcome, Ihmemies.

              Mites toi kun ruotsissa käytetään omaa valuuttaa, ja pankki vetää välistä jonkun summan X... että miten myyjälle saa sen verran rahaa haluamassaan valuutassa toimitettua kätevimmin, kun ilmeisesti toteutuvan tilisiirron määrä "elää" jatkuvasti kurssien vaihtelun vuoksi...
              Olen itse ostanut vain merkkiliikkeestä, joten maksu tilille ja auto liikkeelle kun ok.

              Maksat ulkomaanmaksuna kruunuissa ja myyjä saa mitä on sovittu. Ainakin OP oli siedettävä kurssi ja ilmoitettu netissä, joten tiedät myös itse minkä verran euroja häviää.

              Comment

              • Juice
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 817

                Originally posted by asse21 View Post
                Ruotsiautoja pahempia kiveniskuautoja saa hetken hakea.
                Todella pahan näköistä keulaa jo alle 100tkm ajetuissa.
                Eikä siellä autojen huoltaminen aina kuulu tapoihin.
                Toki hyvääkin kalustoa löytyy. 1-omisteisena kannattaa kattoa.
                Historiatiedot saa ainakin biluppgifter.se
                Tästä suurempiakin kokemuksia ?
                Last edited by Juice; 12-08-2018, 01:59.

                Comment

                • asse21
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2005
                  • 1233
                  • Tampere

                  Originally posted by Juice View Post
                  Tästä suurempiakin kokemuksia ?
                  Joka viikko näen n. 5-6 Tukholman tuontiautoa. Kyllä niissä tuppaa olemaan tuulilasit halki ja keula hakkaumilla.
                  Keskimääräiset kilsat n. 100tkm. Ei muualla ruotsissa varmastikaan niin pahasti kivet/suola lennä.
                  E39 525i touring
                  E39 523i
                  i3

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6708
                    • PK-seutu

                    Ja tuo huoltamattomuus on myös ihan tosiasia valitettavan usein. "Täys huoltokirja" on aina, ja sitten löytyy kuitenkin konehuoneesta moottorin ilmanputsarista 5 vuotta vanha aikaleima... Todella yleistä.
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • Juice
                      BTCF Member
                      • Apr 2003
                      • 817

                      Totta, mutta ihan sama se on Suomessa ja Saksassa, halvimmat on 90% paskaa. Kyllä Ruotsistakin löytyy hyviä, vain merkkihuollettuja yksilöitä. Pitää vain unohtaa jobbarit ja halvimmat kolhuset romut.

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6708
                        • PK-seutu

                        Originally posted by Juice View Post
                        Totta, mutta ihan sama se on Suomessa ja Saksassa, halvimmat on 90% paskaa. Kyllä Ruotsistakin löytyy hyviä, vain merkkihuollettuja yksilöitä. Pitää vain unohtaa jobbarit ja halvimmat kolhuset romut.
                        Kyllä hajontaa tietysti on joka paikassa. Mutta Saksassa aika usein on vielä 10 vuotiastakin autoa huollettu ihan oikeasti. Siellä myös näkee miten perheen sunnuntaipäivän aktiviteetti on käydä auto pesemässä ja imuroimassa sisältä jne. Ruotsalaista ei kyllä kiinnosta auton ylläpito pätkääkään siihen verrattuna.
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • Ihmemies
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 83
                          • Tampere

                          Originally posted by pyroz View Post
                          Kyllä hajontaa tietysti on joka paikassa. Mutta Saksassa aika usein on vielä 10 vuotiastakin autoa huollettu ihan oikeasti. Siellä myös näkee miten perheen sunnuntaipäivän aktiviteetti on käydä auto pesemässä ja imuroimassa sisältä jne. Ruotsalaista ei kyllä kiinnosta auton ylläpito pätkääkään siihen verrattuna.
                          Kai se riippuu autosta. Jotain kalliimpaa autoa jotkut saattavatkin jaksaa huoltaa, koska auto antaa sen verran nautintoa myös ajamisesta ym. eikä ole pelkkä kehonsiirtoväline. Espanjasta katselin paria samanlaista, mutta toisen molemmat ovet oli mutkalla (jo edellisen omistajan jäljiltä!) johonkin vitun betoniporsaaseen ajamisen vuoksi. Sitten ovenkahvojen kohdalta maalit olivat kuluneet paljaalle pellille! Ja ihme naarmuja joka puolella. Toisessa yksilössä katon lakkaus oli huonona ja oikea etulokari mutkalla.. eisss ei Espanjasta kyllä ikinä mitään.

                          Tämä ruotsiauto mitä katselen vaikuttaa ainakin hyvältä, ettei pitäisi olla mitään damagea tai paljoa kiveniskemiä. Auto tosin on länsirannikolla pienemmässä kaupungissa, ehkei siellä ole niin raaka peli kuin Tukholmassa. Harmi vaan että myyjän into katosi sen jälkeen, kun kerroin miten tää auton myynti exporttiin menisi... eli että käytännössä hänelle jäisi riski vielä siitä, saako hän tiedon minulta/trafilta auton rekisteröimisestä Suomeen, jotta hän voi itse poistaa auton ruotsin rekisteristä.

                          Sanoin kyllä että voidaan tehdä Blocketin antama kauppakirja ja luovari ja kaikki laput mitä hän haluaa, ja lupaan että rekkaan auton ASAP kun pääsen Suomeen. Toivottavasti myynti ei Ruotsissa vedä, niin ehkä myyjän mieli vielä tuosta muuttuu.
                          Last edited by Ihmemies; 12-08-2018, 13:36.
                          Audi A6 1999 | Audi S8 2001

                          Comment

                          • Driver22
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2093
                            • *

                            Voithan ottaa Suomesta siirtokilvet ja myyjä saa pitää omansa.
                            F31 330D Xdrive M-Sport

                            Comment

                            • Ihmemies
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2004
                              • 83
                              • Tampere

                              Originally posted by Driver22 View Post
                              Voithan ottaa Suomesta siirtokilvet ja myyjä saa pitää omansa.
                              Juu sitä ehdotinkin ekana, että tuun omien kilpien kanssa ja sä saat pitää omasi. Ehkä se tosta vielä lämpenee...
                              Audi A6 1999 | Audi S8 2001

                              Comment

                              • Driver22
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 2093
                                • *

                                Originally posted by Ihmemies View Post
                                Juu sitä ehdotinkin ekana, että tuun omien kilpien kanssa ja sä saat pitää omasi. Ehkä se tosta vielä lämpenee...
                                Originally posted by Ihmemies View Post
                                Harmi vaan että myyjän into katosi sen jälkeen, kun kerroin miten tää auton myynti exporttiin menisi... eli että käytännössä hänelle jäisi riski vielä siitä, saako hän tiedon minulta/trafilta auton rekisteröimisestä Suomeen, jotta hän voi itse poistaa auton ruotsin rekisteristä.
                                Tästä sain vähän eri kuvan. Mutta tulostat trafin sivuilta ne kauppakirjat, nehän on myös toisella kotimaisella kielellä. Kun myyjällä on kauppakirja ja kilvet niin mitään riskiä ei jää ja hän saa auton pois vakuutuksista.

                                Itsehän olen myyjän kilvillä ajanut Suomeen, jotka rajalta sitten lähettänyt takaisin samantien. Vasta sitten myyjä on ongelmissa jos ei saa kilpiä takaisin, joutuu mahdollisesti kuukausikaupalla odottamaan että tiedot tulee Suomen viranomaisilta auton rekisteröinnistä tänne. Ja sehän tieto ei liiku ennenkuin verot yms. on maksettu ja suomikilvet paikallaan.
                                Last edited by Driver22; 12-08-2018, 15:38.
                                F31 330D Xdrive M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎