Auton haku ruotsista
Collapse
X
-
Kyl mä sieltä nuo pari viimeisintä olen saanut ostettua. M5 myyjät olivat melko nihkeitä kun blocketissa laitoin kyselyä ihan toisella kotimaisella. Mutta kyl sielt ostettua saa kun hieman jaksaa nähdä vaivaa ja tosissaan ruotsia laskettelee menemään. Autoliikkeet toki asia ihan erikseen niistä useimmat kyllä myyvät mieluusti suomalaisillekin.
-
-
Ostattelin aikanaan muoviluodin (E36 328i soupe) eräältä serbiltä, voi olla että oli albaani, en viitsi tarkkaan muistaa.
Auto jäi myyjän pihaan pariksi päiväksi kun piti jatkaa toisaalle, lupasi paperit hoitaa kuntoon kun tulen noutamaan. Ukkoa ei tietenkään noutaessa näkynyt ja kiirekin oli... Ajeltiin muoviluoti kotiin ja ooteltiin että pian se ottaa yhteyttä kun alkaa maksut juoksemaan...
Ensin tuli sähköpostia, sitten se soitti. Selitin uudelleen -uskotko jo- etten voi ilmoittaa autoa Suomeen tuoduksi ennen kuin on rekisteriote ns handussa. Ymmärsi.
Posti toi paperit ja tehtiin asiallinen poisto.
Mitä noihin siirtareihin tulee niin jos auton osto on kiinni siitä ettei voi varautua (esmes kahden tai kolmen auton osalta) ylimääräisiin 70 euron kuluihin niin voi voi. On se niin helppoa nykyään kun voi ottaa tarrat ja vakuutuksen Suomesta, tehdä kaupat, lätkiä tarrat kiinni ja ajella kotiin. Kuten edellä todettiin, ennen piti ajoreitit keksiä soveltaen tai kirjoittaa ruotsi suomeksi, heh. Pisin matka minkä olen suomitarroilla ajanut, alkoi Itävallasta, Tsekin kautta vienosti kiertäen Suomeen.
Sen verran vielä että jos oikein tarkkaan lukee noita Trafin sivuston juttuja niin sanan införselorten voi tässä asiayhteydessä käsittää monellakin eri tavalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostSvenssonit nykyään karsastaa kovasti vientiin myyntiä, vaikka kilvet jäisi sinne.
Pelkäävät että autoa ei koskaan rekisteröidä ulkomailla ja se jää roikkumaan ruotsin rekisteriin myyjän vastuulle. Asiaa ei yhtään auta että paikallinen transportstyrelsen pelottelee kysyttäessä asialla. Autohan poistuu automaattisesti ruotsin järjestelmästä kunhan se on rekattu suomeen. Mutta kun ei.
Toki onhan noita autoja silti tänne saatu hommattua kun löytyy apuri lahden toiselta puolen
10v takaperin vaihtoehdot oli saada kilvet mukaan, saada auto satamaan ja antaa kilvet myyjälle, tai ottaa siirtarit koti-ruotsi-koti (tuskinpa kovin laitonta mutta toki jännä tulkintakysymys kun reitti ei ole kuin osaltaan voimassa). Kaikki yo vaihtoehdot olen kokeillut.Last edited by Dualfun; 05-10-2017, 17:41.
Leave a comment:
-
-
-
Svenssonit nykyään karsastaa kovasti vientiin myyntiä, vaikka kilvet jäisi sinne.
Pelkäävät että autoa ei koskaan rekisteröidä ulkomailla ja se jää roikkumaan ruotsin rekisteriin myyjän vastuulle. Asiaa ei yhtään auta että paikallinen transportstyrelsen pelottelee kysyttäessä asialla. Autohan poistuu automaattisesti ruotsin järjestelmästä kunhan se on rekattu suomeen. Mutta kun ei.
Toki onhan noita autoja silti tänne saatu hommattua kun löytyy apuri lahden toiselta puolen
Leave a comment:
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostMikä sitten on parempi vaihtoehto, jos myyjä ei anna kilpiä mukaan?
2. Puhut myyjälle nätisti että ajat hänen kilvillä Suomeen
3. Siirtokilvet Suomesta, runkonumero pitää olla etukäteen tiedossa ja vakuutus otettuna ko. runkonumerolle että ylipäätään saat siirtokilvet
4. Tuot trailerilla auton Suomeen
Siinäpä ne lailliset vaihtoehdot. Toki en tiedä onko tuo nro.2 myöskään laillinen varsinaisesti, koska muuten myyjä ei saa omia vakuutuksiaan poikki eikä autoa pois omista nimistäänmutta se on toiminut joka kerta, kun vaan sanoo että kaupat tulee vain jos saan kilvet mukaan... asiallisesti ilmaistuna toki. Svenssonit yleensä ottaen puhuu kyllä hyvää englantia, jopa parhaiten eurooppalaisista omien kokemuksien mukaan. Itsellä on toiminut aina se kun ensikontaktin on hoitanut ruotsissa asuva sukulainen/kaveri jonka jälkeen asiointi on hoitunut kyllä englanniksi.
Last edited by Driver22; 05-10-2017, 15:51.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Driver22 View PostItse en jaksaisi nähdä sitä vaivaa siirtokilpien kanssa, jopa useammalle eri autovaihtoehdolle pitäisi ottaa kun reissuun lähtee. Kyllähän niihin siirtokilpiin sitten jokaiseen tarvitsee oman vakuutuksensakin ottaa ja maksaa pitää niistä muutamistakin päivistä. Melko säätäminen siihen verrattuna että lupaat myyjälle lähettää hänen kilpensä takaisin kun olet Suomessa, on toiminut aina tähän asti.
Eli siirtokilvet saa auton runkomerolla ja hommaamalla vakuutuksen omasta yhtiöstä tai konttorilta, toki konttorilta ne hinnat on aika kovat.
Leave a comment:
-
-
Itse en jaksaisi nähdä sitä vaivaa siirtokilpien kanssa, jopa useammalle eri autovaihtoehdolle pitäisi ottaa kun reissuun lähtee. Kyllähän niihin siirtokilpiin sitten jokaiseen tarvitsee oman vakuutuksensakin ottaa ja maksaa pitää niistä muutamistakin päivistä. Melko säätäminen siihen verrattuna että lupaat myyjälle lähettää hänen kilpensä takaisin kun olet Suomessa, on toiminut aina tähän asti.
Eli siirtokilvet saa auton runkomerolla ja hommaamalla vakuutuksen omasta yhtiöstä tai konttorilta, toki konttorilta ne hinnat on aika kovat.Last edited by Driver22; 05-10-2017, 12:33.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Driver22 View PostMikäs siinä, jos tietää minkä auton ostaa. Minun mielestä on hulluutta tehdä ostopäätös autoa näkemättä oli se sitten liike tai yksityinen, mutta jokainen tavallaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Driver22 View PostMikäs siinä, jos tietää minkä auton ostaa. Minun mielestä on hulluutta tehdä ostopäätös autoa näkemättä oli se sitten liike tai yksityinen, mutta jokainen tavallaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostJos joku hyvin ruotsia puhuva haluis auttaa ja soittaa yhdestä autosta, niin paiskaa privaa. Sen verran olisi erikoisempi laite ja ruotsalaisten haluttomuuden englannin puhumiseen tietäen en edes halua lähteä kokeilemaan ensin englanniksi... :think
Ja upataas vielä tälle sivulle
Leave a comment:
-
-
Samaa mieltä edellisen kanssa, pohjautuen viimevuoden autonostoon juurikin Ruotsista. Kolmea autoa kävin katsomassa ja ennakolta parhaalta vaikuttanut auto oli joukon paskin... "ei vikoja, priimakunto" sisälsi varmaan viisi eri kukintakohtaa, irronneita ovitiivisteitä ja kruunauksena paskana oleva tummentuva taustapeili. Mistään näistä ei tosiaan ollut mainintaa puhelikeskusteluissa eikä sähköpostiviesteissä... ja kyseessä autoliike.
Onneksi samassa kaupungissa (Eskilstuna) oli myös toinen autoista, jolla lopulta lähdin kotia. Olisi muuten vituttanut raskaasti.
Leave a comment:
-
Leave a comment: