Niin tuon linkin korkea kurssi taitaa olla toisinpäin, että jos myisi kruunuja ja ostaisi euroja. 10,26 löytyi tuolta oikeinpäin oleva kurssi, joka on taas kallis.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auton haku ruotsista
Collapse
X
-
Originally posted by jukkis_86 View PostNiin tuon linkin korkea kurssi taitaa olla toisinpäin, että jos myisi kruunuja ja ostaisi euroja. 10,26 löytyi tuolta oikeinpäin oleva kurssi, joka on taas kallis.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by jukkis_86 View PostOnko kellään kokemuksia Shiftgear -nimisestä autojen välittäjästä Tukholmassa? Pyytää maksamaan koko kauppahinnan ensin ja auton saisi vasta parin viikon odottelun jälkeen mennä hakemaan, onko liian iso riski? :think
Vaihda vaihdetta ei sano mitään, mutta jos yleisellä elämänkokemuksella miettisin laittaisinko jollekin itselle tuntemattomalle autovälittäjälle stokikseen x kruunua lupauksella, että parin viikon päästä saan tuotteen niin ehkä kandee tehdä x kruunun alaskirjaus jo valmiiksi:think
Tuo Ruotsista auton osto ei todellakaan ole mitään rakettitiedettä, jos osaa varata matkan viikkarilla(tallinkilla, finnlinesilla) ja ajaa auton sinne sisään niin loppu on aika simppeliä tai sitten jos väkisin haluaa jollekin maksaa niin joku visa-auto, kamux ym. ottaa sen pari tonnia ja tuo halutun kohteen himaan. Samalla saat kuluttajansuojan ostolle.
Itse olen noita ihan omaan käyttöön muutaman hakenut ja missään ei ole mennyt kahta viikkoa - nopeimmillaan puhelu kauppaan seuraavana aamuna Tukholmaan ja iltalaivalla pois pikkuliikkeessä ja pisimmillään viikko Bavaria Solnassa(silloinkin maksu vasta liikkeessä). Ostaminen on helpoimmillaan tuotteen tarkistus, koeajo ja pin koodi maksupäätteeseen - jos haluaa nopeuttaa niin vaiheet 1 ja 2 voi jättää pois
Comment
-
-
Jos vähän ajetut ja hienossa kunnossa olevat kärryt kiinnostaa, niin www.autorismo.se on ainakin yks varteenotettava paikka Gävlessä. Arlandan lentoasemalta menee juna suoraan sinne ja liikkeen jätkät on kyllä niin asiallisia kauppamiehiä, että ei varmasti jää hommat siitä kiinni. Niiltä voi myös kysellä, jos joku tietty merkki/malli kiinnostaa, koska välittävät ja myyvät omiaja toisten autoja. Tuolta ostin omani ja ei ole kyllä tippaakaan valitettavaa palvelusta eikä mistään muustakaan. Jos sanovat että auto on hyvä, niin se on sitten hyvä saksalaisella tarkkuudella.
Comment
-
-
Todellinen ongelma Ruotsista ostaessa onkin nimenomaan se, että kaikki myyjät eivät suostu myymään lainkaan autojaan Suomeen vientiin. Ei edes autoliikkeet eikä edes isot merkkiliikkeet. Ja jos suostuvat myymään, mikään sovittu asia tai aikataulu ei pidä paikkaansa ja osa liikkeistä lisäksi vaatii takuumaksun siihen asti, kunnes auto on todistetusti rekisteröity Suomen kilpiin saakka.
Aivan toinen seikka on myös se, mikä on usein autojen todellinen kunto verrattuna muihin hankintamaihin. Eroja nimittäin löytyy.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Se on juuri noin. Kaupat voivat tyssätä aivan uskomattomiin pikku yksityiskohtiin ja juuri kun luulet, että nyt ostetaan vaan lentoliput ja mennään, niin sitten myyjästä ei enää kuulukaan mitään. Myyvät myös sujuvasti autot aina ruotsalaiselle ostajalle jos paikka tulee, vaikka olisi sovittu mitä hyvänsä. Kannattaa myös selvittää tarkkaan, onko autossa rahoitusta. Ei oo kivaa, jos täällä pässä rekisteröinti tyssää siihen. Tiedän, että rahoituksella ostettuja autoja on rekisteröity täällä kilpiin (insinöörin osaamattomuutta), mutta se voi yhtä hyvin tyssätä siihen ja sitten kun ATJ:ssä on merkintä siitä, ei homma enää etene. Pääsääntöisesti voi sanoa, että mitä isompi autoketju, sitä vähemmän niitä kiinnostaa myynti suomeen. Sanovat toki aina, että myynti Suomeen onnistuu, mutta silti se kusee aina jotenkin. Sitten jos kaupat todella syntyy, niin kaupassa sitten levitellään käsiä, että eikö sulla ole osoitetta Ruotsissa, ai ei oo... no ei me sitten voida myydä. Kaiken tämän paskan suhteen tuo Autorismo oli todella positiivinen poikkeus. Mitään tällaisia ongelmia ei ollut. Ainoa asia mikä mietitytti oli pikasiirron toimivuus, mutta sekin onnistui ihan hyvin. Raha siirtyi vartissa Suomesta Ruotsiin (Hadesbanken-Handelsbanken).
Pääsääntöisesti kunnon tenttaaminen on ihan turhaa, koska se voi selvittelystä huolimatta olla ihan mitä vaan. Jos kysyt ruosteista, sitä ei ole. Paikanpäällä voi silti odottaa ihan läpimädät oven alareunat tai lokarin kaaret. Olin ostelemassa A4 B8 Audia ja kun noista nuo etulokarit ruostuu, niin piti kysellä niistäkin. Aina vastattiin että kunnossa ovet ja sitten kun sai tivattua kuvat, niin ne oli pensselöity jollain hammeritella ruosteen päälle. Siitä huolimatta ne kyllä menivät Ruotsissa kaupaksi. Moni suomalainen on myös kussut meidän muroihin ruotsalaisten kilpien kanssa. On luvattu palauttaa ja sitten kilvet ovat maanneet kuukausikaupalla jossain konttorilla ennen kuin ovat vihdoin löytäneet tiensä Ruotsiin. Tällä välin pihi ruotsalainen on maksellut vakuutuksia raivon partaalla, kun ei ole saanut poikki niitä. Nämä tarinat kyllä kiertävät ja lisäävät haluttomuutta myynnin suhteen.Last edited by Juppe; 27-03-2019, 14:49.
Comment
-
-
Juurikin kuten ylläkin kirjoitettu sieltä auton ostaminen ei todellakaan ole helppoa vaikka niin kuvittelisi.
Itse yritin varmaan viittä autoa ostaa huonoin lopputuloksin.
Nyt käyttänyt viimeisessä 3 autossa tukholmassa asuvaa välittäjää.
Hakee satamasta,yhdessä pelipaikoille,maksaa auton pois.
Tämän jälkeen mä maksan hänen tililleen auton ja paperit noin viikon päästä mulla. Saan luonnollisesti ruotsin kilvet mukaani joten ei niistäkään koidu päänvaivaa.
Lystin hinta auton sijannista riippuen 400-700€,eipä tartte jännittää eikä hoitaa mitään sekoiluja siellä päässä. Myöskin haku onnistunut mulla päivän varoitusajalla
Luonnollisesti paikallinen saanut hinnoista nipistettyä sen 500-1000€ mitä suomalainen ostaja ei välttämättä saisi.Last edited by arben; 27-03-2019, 15:08.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostTodellinen ongelma Ruotsista ostaessa onkin nimenomaan se, että kaikki myyjät eivät suostu myymään lainkaan autojaan Suomeen vientiin. Ei edes autoliikkeet eikä edes isot merkkiliikkeet. Ja jos suostuvat myymään, mikään sovittu asia tai aikataulu ei pidä paikkaansa ja osa liikkeistä lisäksi vaatii takuumaksun siihen asti, kunnes auto on todistetusti rekisteröity Suomen kilpiin saakka.
Aivan toinen seikka on myös se, mikä on usein autojen todellinen kunto verrattuna muihin hankintamaihin. Eroja nimittäin löytyy.
Onhan noista myös useammat enemmän ruosteessa kuin Saksasta haetut..Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Useita autoja Ruotsista hakenut ja useita kertoja konsultoinut auton hakua, soittamalla myyjälle jne tai jopa ollut mukana hakumatkalla mutta kertaakaan ei ole käteen tai itselle jäänyt suoranaista pommia. Vielä. (fingers crossed) Vikoja käytetyissä autoissa yleensä on... Autojen hinnat ovat vaihdelleet parin tonnin ritsoista kymppien premiumeihin.
Edullisimman auton hankinnassa serbit luulivat olevansa ovelampia ja jättivät auton dokkarit toimittamatta, kun sattumoisin sitä ja tätä blaa blaa. Posti alkoi kuitenkin aika nopeasti kulkea Suomeen päin kun eivät saaneet ajoneuvon maksuja poikki koska minulla oli ne kilvet
Yhden kerran tosin oli vaikeuksia saada auto Suomeen kun myyjällä tuli tapaamisen suhteen ylitsepääsemättömiä keksittyjä esteitä. Auto haettiin kuitenkin (mukava reissu, oltiin konkreettisesti liekeissä!) Suomeen ja kosto oli suloinen: pariin vuoteen (voi olla että meni kolmekin, ehkä neljä vuotta...) ei herra saanut autoa pois rekisteristä kun lähettämistä vaille ollut kirjekuori kilpineen oli piirongin päällä jemmassa. Ukko soitteli, lähetteli sähköpostia jne ja lopulta kun ymmärsi tehneensä gringoille yhden ainoan oharin liikaa sai kiltisti pyydettyään minut postittamaan auton rekisteristä poistoon liittyvät dokkarit. Ihan oli originaali ruotsalainen tuo erään sortin pösilö.
Helpoimman kaupan taas tein erään Malekin kanssa. Tyyppi myi tyttöystävänsä autoa ja myynnin aikana soittelimme varmistukseksi tytölle jotta asia on ok. Malek ei tosin ymmärtänyt tuon taivaallista auton myynnistä ulkomaille. Vägverketin nettisivuilla esittelin prosessin (oikopolkuineen) ja että kaikki hoituu myös oston jälkeen kuntoon. Kiitosta satoi ovista ja ikkunoista kun rekisteristä poistoa varten paperit ja kilvet olivat parin viikon päästä tyttöystävän postilaatikossa.
Niin metsä vastaa kun sinne huutaa...
Joo, hankalammaksi on muuttunut, se on totta. Eikä taida enää voida luottaa perusruotsalaisen-kaan rehellisyyteen autojen kunnon suhteen. Lisäksi ovat saaneet kokea karvaita ja työläitä pettymyksiä finnjäveleitten kummallisten temppujen takia.
PS. Mihin ne "kaikkien? tietämät pommit" Suomessa oikein menevät? Nuollaanko haavat vai pannaanko vahinko kiertoon? Millä spekseillä?Last edited by nullzwei; 27-03-2019, 16:56.
Comment
-
-
Kyllä mä oon oottanut reissut ihan silleen, että jos jää luu käteen, niin jääkööt. Yhden paskan IS:n toin, rakensin sen kuntoon hirveällä vaivalla ja myin pois. Tästä jäi semmoset oppirahat, että en tuo enää yhtään autoa, joka ei vastaa odotksia. Shoppaillaan sitten päivä vaikka Barkarbyssä, jos ei kaupat onnistu. Positiivista on se, että matkoihin ei nyt ihan kauheita mene ja jos hommat onnistuu, niin hakukulut on luokkaa 200e.
Comment
-
-
Noin se menee, hyvä periaate. Kerran, mutta vain kerran on melkein jäänyt Ruotsista auto ostamatta. Kuinka ollakaan kyseessä oli ym. iS. Ihan ok kuvissa, kaikki piti muutoinkin olla kunnossa mutta tyyppi oli varmaan unohtanut! mainita hagelschade-vammasta; konepeltiä, kattoa ja takapaksia koristi noin sata sievää lommoa. Myyjä ei ollut originaali pelle svensson mutta ei myöskään vetänyt hernettä nenään vaikka sanoimme sillä kertaa varsin jyrkästi näää...
Silloin jäi ostamatta, se auto. Kun kerran Tukholmassa oltiin niin ostettiin toinen auto, kaverille. Plan B: mäkkärille langattomaan nettiin, surffausta blocketista, myyjään keskellä päivää yhteys ja sovittiin näyttö. Ostohousut eivät kastuneet silloinkaan, hyvät puheet, huono tarjous, köpebreviin nimet ja bimmerin keula kohti Suomea. Kotiin asti ajeltiin ruotsikilvillä kun niissä oli virtaa ja hyvä vakuutus. Kilpijumppa hoitui säällisen ajan sisällä, homma klaari.
Comment
-
-
Ja vielä lisäyksenä, joskus se kasa käteistä on kauhea ongelma Ruotsalaiselle.. Rahanpesulait, kuulemma ei saa mihinkään talletettua vaikka veis kruunuina.
Kertoisko arben sen Ruotsin välittäjän tiedot jos on yritys? Aikanaan oli useampikin auto Tukholmassa kiinnostava ja yhteen firmaan yritin soitella muttei se mitään vastannut.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostJa vielä lisäyksenä, joskus se kasa käteistä on kauhea ongelma Ruotsalaiselle. Rahanpesulait, kuulemma ei saa mihinkään talletettua vaikka veis kruunuina.
Sätta in större belopp
Vill du som privatkund i Handelsbanken sätta in 10 000 kronor eller mer, behöver du kontakta ditt bankkontor i förväg. Av säkerhetsskäl hanterar vi inte stora summor på kontoren.
Glöm inte legitimationen
Vid alla insättningar måste vi notera namn och personuppgifter på den som sätter in pengar, så ta med dig en ID-handling.
Enligt penningtvättslagen måste vi på banken dessutom förstå transaktionen och då är det lämpligt att du tar med dig relevant dokumentation, som till exempel ett kvitto på det du har köpt eller sålt.
Comment
-
Comment