Originally posted by j-a
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW Japanista XIV (+ muita merkkejä)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
-
-
Originally posted by Zoui View PostHyvä kokemuspohjainen kertomus, mutta ei kyllä omaa makua muuta mihinkään... japseista uitetut euroautot on lähes poikkeuksetta hienomassa kunnossa kuin mitä euroopasta saisi lähellekään samaan budjettiin, useamman sadan auton kokemuksella.
Suhtaudun myös hiukan skeptisesti, esimerkiksi jos puhutaan yli kymmenen vuotta vanhoista autoista ja ilmastoinnin kulumisesta... mikä siinä nyt niin kuluisi eri tavalla että puupennin vertaa vaikuttaisi ostopäätökseen. Näkisin päinvastoin, japseissa ilmastoinnit toimii vielä -80 luvun autoissakin kun NIITÄ TÄYTYY siellä korjata/huoltaa ellei halua paistua siellä ruuhkassa. Euroopassa, tai etenkin suomessa näissä ei edes ole koko ilmastointia ja jos on niin onko risaa edes jaksettu enää korjata.
Totta on että ilmastointia on pakko huoltaa Japanissa. Japanintuonnissa on hyvä tiedostaa, että niissä vehkeissä ilmastoinnit oikeasti ovat tehneet paljon töitä ja kompuran tunnit saattavat tulla täyteen tai komponenttien tiiveys voi vaatia korjausta, vaikka auton kilometrit olisivat miten pienet. Samoin automaateilla seisotaan ruuhkissa jarrua vasten ja turbiini pumppaa koko ajan jarrua vastaan jos ei jaksa heittää N:lle, ja mekatroniikka vatkaa madellessa ees taas pikkuvaihteita, niin onhan se erilaista jos vertaa maantieajoon ja aivan varmasti näkyy automaatin sisuskaluissa... Mutta kun autojen hintataso on oikeasti halpa, niin onpahan sitten varaa korjata jos sattuu jotakin yllätystä tulemaan.
Pointtini on se, että ei kannata turhaan korostaa pieniä kilometrimääriä. Vähäiset kilometrit eivät tarkoita sitä etteikö autoja olisi käytetty, niitä on vaan käytetty eri tavalla. Ja kyllä voin suositella Japanintuontia, siellä liikkuu todellisia helmiä ja tosiaan hinnat voivat yllättää todella positiivisesti, ja vaikka mitä spesiaalia mallia voi tulla vastaan. Kunhan vaan on tarkkana, niin kuin missä tahansa käytetyn tavaran kaupassa, niin voi tehdä hyviä diilejä. Mainittakoon, että ajelin omalla tuontimersullani aikani, ja sitten myin sen eteenpäin ja sain siitä enemmän, mitä oli siitä Japanissa maksanut...
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostTotta on että ilmastointia on pakko huoltaa Japanissa. Japanintuonnissa on hyvä tiedostaa, että niissä vehkeissä ilmastoinnit oikeasti ovat tehneet paljon töitä ja kompuran tunnit saattavat tulla täyteen tai komponenttien tiiveys voi vaatia korjausta, vaikka auton kilometrit olisivat miten pienet.
Mutta ihan totta on toki että pienillä kilometreillä näissä voi olla esimerkiksi kuluneempi sisusta lyhyen ajon myötä, mutta tämän ongelman voi ohittaa ostamalla autonsa A/B graden sisustalla.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Attekun View PostMinejä en. Volvoja on XC90 T6 välillä LHD ja sit V70R sitäkin useammin. Ei kovin usein niitäkään. Muita volleja ei pahemmin LHD:na ole huomannut.
Volvo S80 V8 2008 saa hakea kohta kilvet, aika kivuttomasti menny hommat
-Rekisteröintikatsastus 190e. Takasumuvalon siirsin oikealta vasemmalle ja autossa alustasarja niin tuv-todistus sille ja nelipyöräsuuntaus
-Massatiedot löyty tyyppikilvestä
-Valolausunto 124e, bi xenonit niin kuvion sai suoraksi kun paino vaan vivusta
-Todistus Volvo Carsilta että täyttää vaatimukset 65e, tästä taisin saada jonku alennuksen kun toimitusaika oli yllättävän pitkä ja ehdin soittaa pari kertaa perään että missä se viipyy.
-Auction sheetin "CONDITION TRIANGLE CHECK LAMP IS ON" korjaantu vaihtamalla uusi paisuntasäiliö ja tasoanturi. Ruotsista purkamolta 18e posteineen
-Autovero -20% koska rhd, löyty mahdista
Comment
-
-
Originally posted by performance View PostXC90 V8 aika suuri osa LHD, mutta eihän niitä välttämättä ole edes joka kuukausi myynnissä.
Volvo S80 V8 2008 saa hakea kohta kilvet, aika kivuttomasti menny hommat
-Rekisteröintikatsastus 190e. Takasumuvalon siirsin oikealta vasemmalle ja autossa alustasarja niin tuv-todistus sille ja nelipyöräsuuntaus
-Massatiedot löyty tyyppikilvestä
-Valolausunto 124e, bi xenonit niin kuvion sai suoraksi kun paino vaan vivusta
-Todistus Volvo Carsilta että täyttää vaatimukset 65e, tästä taisin saada jonku alennuksen kun toimitusaika oli yllättävän pitkä ja ehdin soittaa pari kertaa perään että missä se viipyy.
-Auction sheetin "CONDITION TRIANGLE CHECK LAMP IS ON" korjaantu vaihtamalla uusi paisuntasäiliö ja tasoanturi. Ruotsista purkamolta 18e posteineen
-Autovero -20% koska rhd, löyty mahdista
Comment
-
-
-
Originally posted by nokonzok View PostNykyisten pykälien mukaan valolausuntoa ja Volvon todistusta ei olisi tarvinnut, eikä sumariakaan olisi tarvinnut siirtää. Jos alusta oli jo Japanista tullessa alla, siitäkään ei olisi tarvinnut todistusta.
Sumuvalon suhteen säännös on ollut että vasemmalla tai molemmin puolin, pelkkää oikealla palavaa ei hyväksytä. Onko tämä siis nyttemmin muuttunut?Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
Comment