Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Japanista XIV (+ muita merkkejä)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    Originally posted by j-a View Post
    Voihan sillä ajaa Ahvenistoa eka 5tkm ennenku kilvittää.
    Eihän se kyllä olis kun 1760 kierrosta :think:
    Jos sellaista 1,40 aikaa ajaisi, niin 48h tulisi jo tuo täyteen. Pari tuntia päälle tankkausaikoja. Ultimate endurancea
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • unknown
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 40
      • -

      Originally posted by Zoui View Post
      11v ja 1tkm, arvonsa säilyttävä SLR
      Onko se vielä niin, että Japanissa saa omistaa varastetun auton? Jonkun verran saa nimittäin olla tarkkana kalliimmissa autoissa, on nimittäin tapauksia, missä auto on pompannut rungonumeroltaan tullissa ja oikea omistaja on hakenut auton pois, eikä siinä sitten sen enempää.

      Comment

      • -TPI-
        Bimmer Rookie
        • May 2013
        • 195
        • JNS

        Originally posted by BeamR View Post
        Eihän se kyllä olis kun 1760 kierrosta :think:
        Jos sellaista 1,40 aikaa ajaisi, niin 48h tulisi jo tuo täyteen. Pari tuntia päälle tankkausaikoja. Ultimate endurancea
        Siihenpä sitten ainakin yhden uuden ykkössarjalaisen verran jarruremonttiin, mut eihän se tunnu missään

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          Originally posted by unknown View Post
          Onko se vielä niin, että Japanissa saa omistaa varastetun auton? Jonkun verran saa nimittäin olla tarkkana kalliimmissa autoissa, on nimittäin tapauksia, missä auto on pompannut rungonumeroltaan tullissa ja oikea omistaja on hakenut auton pois, eikä siinä sitten sen enempää.
          olisko jotain linkkiä oikeaan tapaukseen että japanista on tullut auto joka on pompannut?
          Ja olisko jotain aktuaalia tietoa, että japanissa olisi joskus saanut omistaa varastetun auton, kyseessä kun ei kuitenkaan ole mikään kehitysmaa?

          Tämäkin SLR on ihan Japanin maahantuojan uutena myymä auto ja jos oikein harakan varpaat tulkkaan niin ekalta omistajalta.

          Originally posted by -TPI- View Post
          Siihenpä sitten ainakin yhden uuden ykkössarjalaisen verran jarruremonttiin, mut eihän se tunnu missään
          Omistavan luokan ongelmia
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • Attekun
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2013
            • 1407
            • Saarijärvi

            Originally posted by unknown View Post
            Onko se vielä niin, että Japanissa saa omistaa varastetun auton? Jonkun verran saa nimittäin olla tarkkana kalliimmissa autoissa, on nimittäin tapauksia, missä auto on pompannut rungonumeroltaan tullissa ja oikea omistaja on hakenut auton pois, eikä siinä sitten sen enempää.
            Haen popparit ja odottelen Zouin kommenttia.
            Toyota Alphard MS
            Peugeot e-2008
            ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              Originally posted by Attekun View Post
              Haen popparit ja odottelen Zouin kommenttia.
              Ei kun tuo on ihan tosiasia, japani on aasian romania, siellä autoista noin 38% on oikeasti varastettuja kun siellä niitä saa ihan laillisesti omistaa. Tällä hei selittyy se että autot maksaa huutokaupassa muutamasta satasesta tonniin, kun nistit kauppaa niitä seuraavan annoksen toivossa.

              Hangon satamakin on tästä syystä jaettu kahteen osaan, tullissa napsahtavat autot kierrätetään toisen läänin kautta suoraan paluulaivassa japaniin. Meillä noin tuhannesta autosta vajaa kolmisensataa lähetettiin takaisin.
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                Originally posted by Zoui View Post
                Meillä noin tuhannesta autosta vajaa kolmisensataa lähetettiin takaisin.
                Älä unohda niitä, jotka EI jääny tullissa kiinni ja jotka sen jälkeen on myyty muualle maailmaan (jottei niistä jäisi kiinni täällä katsastuksessa niin niitä ei uskalla Suomessa leimakonttorille viedä, sen sijaan esim Kanadaan niitä on hyvä tyrkkiä kun siellä ei välitetä onko varastettu vai ei).
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • Attekun
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1407
                  • Saarijärvi

                  Originally posted by Zoui View Post

                  Hangon satamakin on tästä syystä jaettu kahteen osaan, tullissa napsahtavat autot kierrätetään toisen läänin kautta suoraan paluulaivassa japaniin. Meillä noin tuhannesta autosta vajaa kolmisensataa lähetettiin takaisin.
                  Eiköhän tää trollaaminen riitä.
                  Toyota Alphard MS
                  Peugeot e-2008
                  ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                  Comment

                  • Susiraja
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 361
                    • Helsinki

                    Originally posted by unknown View Post
                    Onko se vielä niin, että Japanissa saa omistaa varastetun auton? Jonkun verran saa nimittäin olla tarkkana kalliimmissa autoissa, on nimittäin tapauksia, missä auto on pompannut rungonumeroltaan tullissa ja oikea omistaja on hakenut auton pois, eikä siinä sitten sen enempää.
                    Tämähän on ihan täysin totta. Kaikki tunnetaan omasta kaveripiiristä ihmisiä joille näin on käynyt. Jos hyvä tuuri käy niin kalliimpi auto on vain jenkeistä ostettu vakuutusyhtiön tulvavahinkoauto, joka jobbaillaan Japanin kautta jälkien peittämiseksi.

                    Ettei mee off topiciks, niin tästä vähän halvempi alfa. En pyytänyt käännöstä, mutta en usko että on varastettu. Italian mafia tuppaa näitä ajelemaan tuonne kun menevät poikaporukalla rilluttelureissulle. Eivät muista sitten kännissä mihin parkkeeraasivat ja kaupunki myy jossain välissä pois kun sakkolappukertymä on täynnä ja auto on hinattu varikolle.
                    www.finnishcodriver.blogspot.fi

                    Comment

                    • unknown
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2009
                      • 40
                      • -

                      Ai te ette tienneet, että Japani ei tee yhteistyötä varastettujen autojen kohdalla, muiden maiden kanssa?
                      Kyllä, Japani taitaa olla ainoa maa maailmassa, missä ulkomailla varastettuja autoja ei takavarikoida. Kuuluisin tapaus taitaa olla tämä Ferrari F50, joka varastettiin Italiassa 2002 ja on ilmeisesti vieläkin Japanissa rekisterissä:


                      F50 S/N 103794, Assembly #20681, Original engine #40862 (not 42458), Build #037/349, original color Argento Nürburgring, seats with yellow inserts
                      11/28/95 thru Denzel, Vienna/Austria, to first owner Jean-Robert Grellet, Lustenau/Austria
                      12/05/95 registered on Austrian plates DO F 50
                      06/96 driven at Ferrari meeting in Radstadt/Germany
                      07/03/96 at Girard-Perregaux F50 Watch Presentation in La Chaux-de-Fonds
                      07/20/96 at the Ferrari Racing Days at the Nürburgring
                      03/30/97 at the Ferrari meeting in Monte Carlo
                      06/06/97 at the 50th Anniversary meeting in Modena
                      09/20/97 at the Club Ferrari Suisse meeting at the private racetrack of L'Anneau du Rhin/France
                      08/22/98 at the Ferrari Days Eastern Switzerland at Altenrhein
                      12/19/98 sold at Brooks auction in Gstaad to John Hunt, England
                      05/06/99 at Maranello Sales, Egham/England, now on British license plates N 880 OGC
                      2001 repainted dark red
                      06/06/2001 displayed at the FOC UK meeting at Bond Street, London
                      10/20/2001 stolen from a hotel car park at Lake Como in Italy
                      2002 in Japan, now painted white?

                      Comment

                      • unknown
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2009
                        • 40
                        • -

                        Originally posted by Zoui View Post
                        Ei kun tuo on ihan tosiasia, japani on aasian romania, siellä autoista noin 38% on oikeasti varastettuja kun siellä niitä saa ihan laillisesti omistaa. Tällä hei selittyy se että autot maksaa huutokaupassa muutamasta satasesta tonniin, kun nistit kauppaa niitä seuraavan annoksen toivossa.

                        Hangon satamakin on tästä syystä jaettu kahteen osaan, tullissa napsahtavat autot kierrätetään toisen läänin kautta suoraan paluulaivassa japaniin. Meillä noin tuhannesta autosta vajaa kolmisensataa lähetettiin takaisin.
                        Nyt taitaa olla puppua, tai ei mitään tietoa; Tullin kuuluisi tarkistaa maahatuotavat auto erilliseltä listalta. Jenkeissä se on julkinen, mutta jostain syystä Interpol ei anna listaa julkiseksi. Homma menee niin, että viimeistään Trafi automaattisesti tarkastaa rungonnumerot rekisteröinnin kohdalla ja jos VIN pomppaa listalta, ei reisteröintilupaa tule ja poliisi takavarikoi auton. Ongelma on siinä, että on ostajan asia saada rahat sitten takaisin (sieltä Japanista) mutta auton menee yleensä vakuutusyhtiölle tai alkuperäiselle omistajalle.

                        Tuossa on tarina yhdestä Ferrari 288 GTO:sta:

                        53775 was stolen 15 September 1995 in Bolzano, Italy. Owner at the time was a Swiss friend of mine, now deceased (4 November 2013). At the time of the theft the car was fitted with F40 seats instead of the standard GTO seats. Car was on Venezuela plates, owner received 600 Grand Swiss from the insurance company. The thieves had the 288 GTO flown to Dubai and then with Cathay Pacific to Osaka in Japan.
                        Joten kysyn nyt uudestaan, jos vaikka saisi jonkilaisen vastauksen joltakulta, joka oikeasti asiasta tietää:
                        Onko vielä niin, että japanissa saa omistaa ulkomailla varastetun auton, ajaa sillä normaalisti liikenteessä ja myydä sen ulkomaille, ilman, että rikkoo Japanin lakia?
                        Last edited by unknown; 07-12-2017, 11:01.

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5063
                          • Paimio

                          Varmasti varastettujakin superautoja ym on Japanissa ja varmasti tulee huutokauppoihinkin silloin tällöin...

                          Mutta eipä varmasti ole ongelma alle miljoonan jenin kinnereissä mistä täällä lähinnä kauppoja väännetään.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            Originally posted by unknown View Post
                            Ai te ette tienneet, että Japani ei tee yhteistyötä varastettujen autojen kohdalla, muiden maiden kanssa?
                            Kyllä, Japani taitaa olla ainoa maa maailmassa, missä ulkomailla varastettuja autoja ei takavarikoida. Kuuluisin tapaus taitaa olla tämä Ferrari F50, joka varastettiin Italiassa 2002 ja on ilmeisesti vieläkin Japanissa rekisterissä:


                            F50 S/N 103794, Assembly #20681, Original engine #40862 (not 42458), Build #037/349, original color Argento Nürburgring, seats with yellow inserts
                            11/28/95 thru Denzel, Vienna/Austria, to first owner Jean-Robert Grellet, Lustenau/Austria
                            12/05/95 registered on Austrian plates DO F 50
                            06/96 driven at Ferrari meeting in Radstadt/Germany
                            07/03/96 at Girard-Perregaux F50 Watch Presentation in La Chaux-de-Fonds
                            07/20/96 at the Ferrari Racing Days at the Nürburgring
                            03/30/97 at the Ferrari meeting in Monte Carlo
                            06/06/97 at the 50th Anniversary meeting in Modena
                            09/20/97 at the Club Ferrari Suisse meeting at the private racetrack of L'Anneau du Rhin/France
                            08/22/98 at the Ferrari Days Eastern Switzerland at Altenrhein
                            12/19/98 sold at Brooks auction in Gstaad to John Hunt, England
                            05/06/99 at Maranello Sales, Egham/England, now on British license plates N 880 OGC
                            2001 repainted dark red
                            06/06/2001 displayed at the FOC UK meeting at Bond Street, London
                            10/20/2001 stolen from a hotel car park at Lake Como in Italy
                            2002 in Japan, now painted white?
                            missä tuo viimeinen lause lukee tuolla linkissä, mä tarviin paremmat lasit?

                            Japanissakin on varastettujen autojen seurantajärjestelmä (hoitaa JEVIC, Japan Export Vehicle Inspection Center). Ko firma toimii myös mm. Singaporessa ja Englannissa.

                            Japanissa rekisteristäpoistojärjestelmä (export certificaten luonti) sisältää varastettujen autojen listalta tarkistuksen. Jos se on varastettu, niin ulos maasta vienti on HYVIN haasteellista (lue: mahdotonta laillisesti).

                            Interpolin raportissa todetaan japanista vietävä varastettuja autoja ulos maasta mm. pilkkomalla ne osiin, shipataan kontissa ja sitten kasataan uudestaan muualla, esim UAE on mainittu. Saman raportin mukaan aikaisemmin suurin osa varastetuista autoista päätyi japanista Venäjän ja Kiinan kautta markkinoille, nyt siis Arabiemiraattien ja Afrikan kautta.

                            INTERPOLin raportti



                            Jos hieman tiivistetään, niin huutokaupan kautta varastettujen vehkeiden ostaminen on äärettömän epätodennäköistä:
                            - huutokauppa tekee papereille tarkistuksen, ja epäselvät tapaukset ei tule myyntiin
                            - jos välittäjä on rehellinen ja tekee duuninsa, niin ne tarkistaa paperit huutokaupan jälkeen
                            - export certificaten luonti sisältää myös varastettujen autojen listan tarkistuksen
                            - huutokauppapapereista selviää, onko auto virallisen maahantuojan kautta japaniin tuotu. jos on, niin tuskinpa on varastettu muualla maailmassa

                            Esim tää SLR: maahantuojan uutena myymä, huutokaupassa ekalta omistajalta. Jos tuo on varastetu jossain muualla maailmassa niin mä syön hatullisen paskaa ja lopetan internetin käytön loppuiäksi.

                            Sitten noihin varastettuihin arvoautoihin: niitä on varastettu Suomesta ja viety esim Venäjälle. Niitä on varastettu keski-euroopasta ja tuotu Suomeen.
                            Niissä pyörii oma bisneksensä, mutta todennäköisyys että keskiverto finnjävla saisi japanilaisesta huutokaupasta ostettua varastetun 288GTO:n on MERKITTÄVÄSTI pienempi kuin ostaa Suomesta jossain entisen itäblokin nyrkkipajassa kolmesta varastetusta autosta kasattu "laatuauto".

                            Kokonaan toinen asia on sitten mennä ostamaan vaikka puolasta EU-elueelle rekisteröimätön Z3, joka on sinne japanista tuotu "jotain reittiä" epämääräisillä selityksillä rekisteröimättömyydestä ("jotta ostaja olisi eka omistaja EU-alueella").

                            Ja vielä kolmas asia on ostaa esim tradecarviewsta joku raato, ja sitten ihmetellä, että
                            A tuleeko sieltä autoa koskaan Suomeen
                            B tuleeko sieltä edes sama auto kuin oli myyntikuvissa (joku voi foorumilla kertoa enemmän tällaisesta kokemuksesta)
                            Last edited by BeamR; 07-12-2017, 11:12.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • unknown
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2009
                              • 40
                              • -

                              Originally posted by BeamR View Post
                              missä tuo viimeinen lause lukee tuolla linkissä, mä tarviin paremmat lasit?
                              Kiitos asiallisesta vastauksesta.
                              Se on laajemmasta autohistoriasta, tuo linkin historia on tynkä.

                              Ilmeisesti ovat joutuneet hoitamaan tuon nolon asian noista varastetuista autoista järjestykseen siten, että varastettuja autoja ei viedä ulos maasta.
                              Muuten asia on aiheellisempi niille, jotka ostaa 2000-luvun arvoautoja jotka nyt on halpoja.

                              Ferrari piireissä tämä Japanin ongelma on ihan tunnettu juttu ja aina on sanottu, että japanin autojen kanssa pitää aina ennakkoon tarkistaa rungonumero ennen kuin ostaa auton. Varastettujen Ferrareiden listaa pidetään yllä tietyissä yksityisissä piireissä ja suoraan viranomaisilta voi myös kysyä.

                              ps.
                              Missä niitä popcorneja oli?
                              Last edited by unknown; 07-12-2017, 11:44.

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                Originally posted by unknown View Post
                                Kiitos asiallisesta vastauksesta.
                                Se on laajemmasta autohistoriasta, tuo linkin historia on tynkä.

                                Ilmeisesti ovat joutuneet hoitamaan tuon nolon asian noista varastetuista autoista järjestykseen siten, että varastettuja autoja ei viedä ulos maasta.
                                Muuten asia on aiheellisempi niille, jotka ostaa 2000-luvun arvoautoja jotka nyt on halpoja.

                                Ferrari piireissä tämä Japanin ongelma on ihan tunnettu juttu ja aina on sanottu, että japanin autojen kanssa pitää aina ennakkoon tarkistaa rungonumero ennen kuin ostaa auton. Varastettujen Ferrareiden listaa pidetään yllä tietyissä yksityisissä piireissä ja suoraan viranomaisilta voi myös kysyä.

                                ps.
                                Missä niitä popcorneja oli?
                                mä en jaksa uskoa että huutokauppojen kautta tämä olisi mikään suuri ongelma.

                                Eiköhän ne epämääräisesti japaniin viedyt autot lähdekin sieltä ulos vähän epämääräisemmin. Tuo huutokauppajärjestelmä on kuitenkin hyvin virallinen kuvio.

                                Jo pelkästään se, että auto on vaikka merkitty virallisen maahantuojan uutena myymäksi (dealer car) on jo sellainen tieto, että ei tarvitse miettiä auton laillisuutta sen enempää, koska siitä eteenpäin sen historia sielläkin tiedetään, ja jos on varastettu, niin jää kyllä nalkkiin tuohon prosessiin.
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎