Aihetta sivuten nuo Defan kaapelit ovat kyllä luokattoman huonoja, pakkasella koppuroita ja jostain syystä ikääntyessään juuri tuo pistoke alkaa lämpiämään. Lisäksi vielä aika kalliita piuhanpätkiksi. Calixilla huomattavasti laadukkaammat kaapelit.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lohkolämmittimen johdon kuumeneminen
Collapse
X
-
'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
-
-
Mulla ollu Defan pistoke -99 Borassa jo usean vuoden.
Toimi vallan normaalisti pienellä Defan sisälämppärillä.
Nyt ostin viime talvena isoimman Defan sisälämppärin (joku 2100w) ja kerran jopa piuha sulanut kiinni autoon, siten että jouduin lämmittämään ja repimään väkivalloin piuhaa todella reilusti jotta sain edes irti!!
Hommasin uuden piuhan ja huomaa kyllä selvästi, että piuhan pää on lämmin muutaman tunnin lämmittämisen jälkeen.
Työpaikalla oleva piuha alkaa vastaavassa ajassa jo vähän sulamaan.
En tiedä onko tuo iso lämppäri tämän syyn aiheuttaja, mutta uskoisin että on koska sen jälkeen ongelman vasta alkaneet.
Kaikki käytössä olleet piuhat on ollu Defan OEM kamaa.
yt. Veikkolan piuhapyromaaniE92 M3 -10 Jerezschwarz
E28 528i -84 Diamantschwarz
G20 320e -22 Sunset Orange
Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael
E92 M3 -08 Silverstone 2
E38 740i -00 Imolarot 2
E46 320d -02 Orientblau
Comment
-
-
Yksi mikä tuohon vaikuttaa on kuinka se johto laitetaan autoon kiinni ja siitä pois. Aina pitäisi kiinnittäessa laittaa ensin autoon ja sitten vasta pistorasiaan ja irroitettaessa päinvastoin. Tällöin se syntyvä kipinä tapahtuu "seinän" päässä, joka kyllä sen normaalisti kestää. Sen sijaan tuo defan pikkupää ottaa pitemmän päälle siitä nokkiinsa ja aiheuttaa ylimenovastusta ja sitä kautta kuumenemista.
Comment
-
-
Originally posted by 525iiäxä View PostOnko normaalia?
En ole aiemmin kiinnittänyt asiaan huomiota, ilmeisesti aina on ollut jotkut käsineet kädessä. Pari aamua sitten nenään tuntui kuuman sähkölaitteen aromi auton etupäässä. Sattui olemaan paljaat näpit ja nykäsin johdon irti auton nokasta, niin johdon pää oli selkeästi melko kuuma. Sen verran kuuma ettei ihan huvikseen kehdannut sitä kädessä pidellä. Seuraavaksi aamuksi vaihdoin toisen johdon, kun sellainen oli varalla. Tällä kertaa johdon pää ei ollut kuuma, ehkä nyt kuitenkin lämmin, mutta puskurin puoleinen osa vaikutti melko lämpöiseltä. En ole aiemmin asiaa tutkinut, enkä tuota aromia havainnut, mutta onko normaalia? Mielestäni ei pitäisi lämmetä, ainakaan enempää kuin pistoke seinärasiassakaan.
Sisälämppäri toimi normaalisti ja varmaan moottorinlämmitinkin.
Miten vanha lohkis, miten vanha sisälämppäri? Miten vanhat panssarikaapelit?
Tosi usein näkee että panssarikaapeleista on kuoret huonona, ei oo ikuisia.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Convertible View PostKyllä minullakin lämpenee se autoon menevä muovipää, mutta ei johto. Tosin aika paljon siitä meneekin, kun sisätilan lämppäri on 2000w ja lohkari varmaan saman 2000w.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostKuinka paljon sulla on kuormaa perässä siinä piuhassa?
Miten vanha lohkis, miten vanha sisälämppäri? Miten vanhat panssarikaapelit?
Tosi usein näkee että panssarikaapeleista on kuoret huonona, ei oo ikuisia.
Mutta, tänään oli piuhan päässä vajaa pari tuntia eikä mitään lämpenemistä esiintynyt. Putsaus ja tuoreempi johto näköjään auttoi. Täytyy katkaista vanha johto, ettei se vahingossakaan eksy kenenkään autoon. Muistettava myös seurata tilannetta, ettei pääse yllättämään.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by Convertible View PostKyllä minullakin lämpenee se autoon menevä muovipää, mutta ei johto. Tosin aika paljon siitä meneekin, kun sisätilan lämppäri on 2000w ja lohkari varmaan saman 2000w.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Lohkolämmittimen johdon kuumeneminen 2
Edellinen topic lukittu
Halusin tuoda välttämättä oman kokemukseni esille.
Mulla oli aiemmin e34 iso liitin ja vanha piuha joka tuntui lämpimältä usein irroitettaessa.
Loppujen lopuksi kävi niin että jostain taloyhtiön sulaketaulusta paloin sulake ja mä menin onneissani ostamaan sen pienemmän liittimen johtosarjan motonetista et nyt löytyi vika. No vaihdoin johtosarjan liittimineen ja sitten mittailin vanhaa johtoa ja siinä taisi olla jotain epämääräisyyttä. No puukotin piuhan auki toisesta päästä ja päälikuoren alta paljastui puhkikuluneet sisäjohtimet, joista ainakin toinen oli kulunut poikki ja molemmat oli sen verran kuluneet, että johtimet meni pahimmillaan oikosulkuun.
Tulipa turhaan vaihdettua vihreä pikkuliitin. No saipa kaupan päällisiksi pakkasessa jäykistyvän piuhan. Jes.
Comment
-
Comment