Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lohkolämmittimen johdon kuumeneminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    #16
    Aihetta sivuten nuo Defan kaapelit ovat kyllä luokattoman huonoja, pakkasella koppuroita ja jostain syystä ikääntyessään juuri tuo pistoke alkaa lämpiämään. Lisäksi vielä aika kalliita piuhanpätkiksi. Calixilla huomattavasti laadukkaammat kaapelit.
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

    Comment

    • Lördagskorv
      Aluevastaava
      • Nov 2016
      • 2099
      • Lohja city

      #17
      Mulla ollu Defan pistoke -99 Borassa jo usean vuoden.

      Toimi vallan normaalisti pienellä Defan sisälämppärillä.
      Nyt ostin viime talvena isoimman Defan sisälämppärin (joku 2100w) ja kerran jopa piuha sulanut kiinni autoon, siten että jouduin lämmittämään ja repimään väkivalloin piuhaa todella reilusti jotta sain edes irti!!

      Hommasin uuden piuhan ja huomaa kyllä selvästi, että piuhan pää on lämmin muutaman tunnin lämmittämisen jälkeen.
      Työpaikalla oleva piuha alkaa vastaavassa ajassa jo vähän sulamaan.

      En tiedä onko tuo iso lämppäri tämän syyn aiheuttaja, mutta uskoisin että on koska sen jälkeen ongelman vasta alkaneet.

      Kaikki käytössä olleet piuhat on ollu Defan OEM kamaa.

      yt. Veikkolan piuhapyromaani
      E92 M3 -10 Jerezschwarz
      E28 528i -84 Diamantschwarz
      G20 320e -22 Sunset Orange
      Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

      E92 M3 -08 Silverstone 2
      E38 740i -00 Imolarot 2
      E46 320d -02 Orientblau

      Comment

      • anv
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2012
        • 333
        • Oulu

        #18
        Yksi mikä tuohon vaikuttaa on kuinka se johto laitetaan autoon kiinni ja siitä pois. Aina pitäisi kiinnittäessa laittaa ensin autoon ja sitten vasta pistorasiaan ja irroitettaessa päinvastoin. Tällöin se syntyvä kipinä tapahtuu "seinän" päässä, joka kyllä sen normaalisti kestää. Sen sijaan tuo defan pikkupää ottaa pitemmän päälle siitä nokkiinsa ja aiheuttaa ylimenovastusta ja sitä kautta kuumenemista.

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #19
          Originally posted by 525iiäxä View Post
          Onko normaalia?

          En ole aiemmin kiinnittänyt asiaan huomiota, ilmeisesti aina on ollut jotkut käsineet kädessä. Pari aamua sitten nenään tuntui kuuman sähkölaitteen aromi auton etupäässä. Sattui olemaan paljaat näpit ja nykäsin johdon irti auton nokasta, niin johdon pää oli selkeästi melko kuuma. Sen verran kuuma ettei ihan huvikseen kehdannut sitä kädessä pidellä. Seuraavaksi aamuksi vaihdoin toisen johdon, kun sellainen oli varalla. Tällä kertaa johdon pää ei ollut kuuma, ehkä nyt kuitenkin lämmin, mutta puskurin puoleinen osa vaikutti melko lämpöiseltä. En ole aiemmin asiaa tutkinut, enkä tuota aromia havainnut, mutta onko normaalia? Mielestäni ei pitäisi lämmetä, ainakaan enempää kuin pistoke seinärasiassakaan.

          Sisälämppäri toimi normaalisti ja varmaan moottorinlämmitinkin.
          Kuinka paljon sulla on kuormaa perässä siinä piuhassa?
          Miten vanha lohkis, miten vanha sisälämppäri? Miten vanhat panssarikaapelit?
          Tosi usein näkee että panssarikaapeleista on kuoret huonona, ei oo ikuisia.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17548
            • Turku

            #20
            Originally posted by Convertible View Post
            Kyllä minullakin lämpenee se autoon menevä muovipää, mutta ei johto. Tosin aika paljon siitä meneekin, kun sisätilan lämppäri on 2000w ja lohkari varmaan saman 2000w.
            No hohhoijaa. Lohkolämmitin vie 500W ja säteilylämmitin 300W.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1856
              • Lappeenranta, Finland

              #21
              Originally posted by petrolhead View Post
              Kuinka paljon sulla on kuormaa perässä siinä piuhassa?
              Miten vanha lohkis, miten vanha sisälämppäri? Miten vanhat panssarikaapelit?
              Tosi usein näkee että panssarikaapeleista on kuoret huonona, ei oo ikuisia.
              Ei tietoa. Todennäköisesti lohkis laitettu autoon, kun tuotu Suomeen, yli kymmenen vuotta sitten. Auto ollut minulla vuoden. Sisälämppäri on melko uusi. En muista watteja, yksiasentoinen Calix, todennäköisesti 1200W.

              Mutta, tänään oli piuhan päässä vajaa pari tuntia eikä mitään lämpenemistä esiintynyt. Putsaus ja tuoreempi johto näköjään auttoi. Täytyy katkaista vanha johto, ettei se vahingossakaan eksy kenenkään autoon. Muistettava myös seurata tilannetta, ettei pääse yllättämään.

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16503
                • Asikkala

                #22
                Ääh, ei mitään sittenkään... Ei kaikki asiat mulle kuulu.

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10512
                  • Saaressa

                  #23
                  Originally posted by Convertible View Post
                  Kyllä minullakin lämpenee se autoon menevä muovipää, mutta ei johto. Tosin aika paljon siitä meneekin, kun sisätilan lämppäri on 2000w ja lohkari varmaan saman 2000w.
                  Sama homma. Johto on yhden talven käytetty niin auton päässä kuin tolpassa. Sisätilalämmitin on 1200W ja tt-thermo 1500W + kiertovesipumppu.

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by Laku View Post
                    No hohhoijaa. Lohkolämmitin vie 500W ja säteilylämmitin 300W.
                    Hyvä, että joku tietää
                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14510
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Convertible View Post
                      Hyvä, että joku tietää
                      Kyllä, muunlaisia lohkon lämmittimiä ei ole.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • GOOFY
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 4139
                        • .

                        #26
                        Originally posted by zener View Post
                        Kyllä, muunlaisia lohkon lämmittimiä ei ole.
                        Muuttuuko kiertovesipumpulla oleva letkulämmitin lohkolämmittimeksi
                        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5274
                          • Pirkkala

                          #27
                          Käytin kerran lohkon lämmittämiseen lohkolämmitintä.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #28
                            Alkaa senverran lämpeämään tämä topikki, että parempi nypätä johto irti tolpasta
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4339
                              • Turku

                              #29
                              Lohkolämmittimen johdon kuumeneminen 2

                              Edellinen topic lukittu



                              Halusin tuoda välttämättä oman kokemukseni esille.
                              Mulla oli aiemmin e34 iso liitin ja vanha piuha joka tuntui lämpimältä usein irroitettaessa.
                              Loppujen lopuksi kävi niin että jostain taloyhtiön sulaketaulusta paloin sulake ja mä menin onneissani ostamaan sen pienemmän liittimen johtosarjan motonetista et nyt löytyi vika. No vaihdoin johtosarjan liittimineen ja sitten mittailin vanhaa johtoa ja siinä taisi olla jotain epämääräisyyttä. No puukotin piuhan auki toisesta päästä ja päälikuoren alta paljastui puhkikuluneet sisäjohtimet, joista ainakin toinen oli kulunut poikki ja molemmat oli sen verran kuluneet, että johtimet meni pahimmillaan oikosulkuun.

                              Tulipa turhaan vaihdettua vihreä pikkuliitin. No saipa kaupan päällisiksi pakkasessa jäykistyvän piuhan. Jes.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎