Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW: hankinta saksastako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4629
    • Tampere

    #31
    Originally posted by *makke* View Post
    Ihme jännittämistä, kilvet kiinni ja baanalle kokeilemaan paljon vehkeet kipittää
    Mieluummin käytän aikaa etukäteen vaihtoehtojen tutkimiseen täällä kotomaassa kun käytän aikaa samaan asiaan sitten saksassa. Hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty. Siitä huolimatta reissuun voi tulla vielä lisää mutkia matkaan. Pyörää ei kuitenkaan kannata keksiä uudestaan ja siksi kannattaakin kysellä muilta jotka tuolla ovat ravanneet enemmän. Itsellä edellisestä kerrasta taitaa olla noin 10v jo aikaa eikä siitä juurikaan enää muista mitään.

    Tutulle tuollainen autobaanaan petaali pohjassa ajelu toi 2k€ laskun turboremontin muodossa sekä matkaan 2pv viivästyksen. Ainahan sitä ei voi tietä varmaksi että olisiko tuo laennut muutenkin mutta 250kh/h taulussa pidemmän ajan ei varmasti helpota asiaa.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • _Bäri_
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2014
      • 934
      • Turku

      #32
      Eiköhän tuo turbo olis rikki menny ilman talla pohjassa ajamistakin. Ei ehjä auto rikki mee vaikka sitä käskyttäiskin pidemmän aikaa.
      G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

      Ex:
      E61 535dA -05
      E91 320dA -06
      E53 X5 3.0dA - 03
      E39 535iA -01
      E39 520i -97
      E39 530dA - 00

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4629
        • Tampere

        #33
        Originally posted by _Bäri_ View Post
        Eiköhän tuo turbo olis rikki menny ilman talla pohjassa ajamistakin. Ei ehjä auto rikki mee vaikka sitä käskyttäiskin pidemmän aikaa.
        Softattu auto kestää ajaa talla pohjassa samalla tavalla kuin tappiin lastutettu? Jotenkin en usko tuota. Oma mielipide on että parempi olla kaivamatta liikaa verta nenästä tuolla... :think
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4629
          • Tampere

          #34
          Rekisterikilvistä... ilmeisesti noissa on eroja konttoreiden välillä. Sain tietoon että toisesta kilpipajasta voisi olla mahdollista saada keltaiset 5 päivän keltaiset kilvet 150€. Tällöin vaan pajan huonojen aukioloaikojen (12.30) takia tarvisi olla kyseisellä paikkakunnalla yötä.

          Toisella paikkakunnalla olevassa putiikissa(auki klo 15.00 asti) taas keltaiset eivät ole vaihtoehto koska jossain henkilötodistuksessa pitäisi olla merkintä osoitteesta. Hinnoiksi sain 150€ ja 250€. Melko kalliita. Kuulostaako tämä normaalilta hinnalta tai ylipäätään järkevälle? Ettei apinaa koijata... :think
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • _Bäri_
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2014
            • 934
            • Turku

            #35
            Originally posted by fraatti View Post
            Softattu auto kestää ajaa talla pohjassa samalla tavalla kuin tappiin lastutettu? Jotenkin en usko tuota. Oma mielipide on että parempi olla kaivamatta liikaa verta nenästä tuolla... :think
            Etpä tuota lastua aikaisemmin maininnut.
            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

            Ex:
            E61 535dA -05
            E91 320dA -06
            E53 X5 3.0dA - 03
            E39 535iA -01
            E39 520i -97
            E39 530dA - 00

            Comment

            • Thmas
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2008
              • 531
              • HEL

              #36
              Itse tehnyt nyt pari kertaa niin, että olen ostanut Saksasta merkkiliikkeestä auton takuun kera ja kaupat on tehty autoa näkemättä. Maksut jne etukäteen ettei tarvitse siellä sitten ihmetellä rahojen siirtymistä tms.

              Noutopäivää edeltävänä iltana lento kohteeseen ja kävelymatkan päähän liikkeestä hotelliin yöksi. Unta palloon, aamulla aamiainen hotellilla, sitten kävellen autoliikkeeseen. Myyjän kanssa käsipäivää niin että kellot heiluu, auton ja dokumenttien tsekkaus ja sitten myyjän tai liikkeen juoksupojan kanssa kilpipajalle. Sen jälkeen ei muuta kuin kilvet kiinni ja baanalle. Sekä BMW:llä että Audilla on mennyt prosessi moitteettomasti.

              Liikkeeseen olen mennyt 8:00-8:30 aikoihin paikalle niin valmista on ollut klo 10:30 aikoihin. Tällä tyylillä pystyy esim. to iltana lähtemään reissuun ja olemaan viikonloppuna jo kotona.

              Muualla kuin merkkiliikkeessä en ole uskaltanut noin toimia, eikä varmasti kannatakaan. Merkkiliike on toimittanut etukäteen tarkat dokumentit historiasta, sisältäen tiedot mahdollisista maalatuista osista jne. Ei ole tarvinnut pettyä kummallakaan kerralla.
              Audi e-tron 55

              Exiä:
              1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

              Comment

              • TON-III
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2018
                • 480
                • Turku

                #37
                Originally posted by fraatti View Post
                Rekisterikilvistä... ilmeisesti noissa on eroja konttoreiden välillä. Sain tietoon että toisesta kilpipajasta voisi olla mahdollista saada keltaiset 5 päivän keltaiset kilvet 150€. Tällöin vaan pajan huonojen aukioloaikojen (12.30) takia tarvisi olla kyseisellä paikkakunnalla yötä.
                :think
                Mun 5 pvän keltsit maksoivat 90 e.
                F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7538
                  • Jyväshyvä

                  #38
                  Originally posted by Thmas View Post
                  Itse tehnyt nyt pari kertaa niin, että olen ostanut Saksasta merkkiliikkeestä auton takuun kera ja kaupat on tehty autoa näkemättä. Maksut jne etukäteen ettei tarvitse siellä sitten ihmetellä rahojen siirtymistä tms.

                  Noutopäivää edeltävänä iltana lento kohteeseen ja kävelymatkan päähän liikkeestä hotelliin yöksi. Unta palloon, aamulla aamiainen hotellilla, sitten kävellen autoliikkeeseen. Myyjän kanssa käsipäivää niin että kellot heiluu, auton ja dokumenttien tsekkaus ja sitten myyjän tai liikkeen juoksupojan kanssa kilpipajalle. Sen jälkeen ei muuta kuin kilvet kiinni ja baanalle. Sekä BMW:llä että Audilla on mennyt prosessi moitteettomasti.

                  Liikkeeseen olen mennyt 8:00-8:30 aikoihin paikalle niin valmista on ollut klo 10:30 aikoihin. Tällä tyylillä pystyy esim. to iltana lähtemään reissuun ja olemaan viikonloppuna jo kotona.

                  Muualla kuin merkkiliikkeessä en ole uskaltanut noin toimia, eikä varmasti kannatakaan. Merkkiliike on toimittanut etukäteen tarkat dokumentit historiasta, sisältäen tiedot mahdollisista maalatuista osista jne. Ei ole tarvinnut pettyä kummallakaan kerralla.
                  En suosittele tuota tapaa, aika monta autoa on tullut merkkiliikkeestä ostettua ja aika monesti myös on jätetty ottamatta kun ei tuote ole ollut sitä mitä piti. Vakio lause tuntuu olevan että 1 vuotas ja 20 tkm ajetun kohdalla jo sanotaan että auto ei ole uusi vaan käytetty. Tämä on aika laveaa ja on suhteellinen käsitys onko ne naarmut normaleja vai ei...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6771
                    • PK-seutu

                    #39
                    Totuus on jossain tuossa puolessa välissä. Itsekin olen merkkarilta auton ostanut näkemättä. Tai tarkemmin vetänyt nimen paperiin näkemättä, mutta kuitenkin hoitanut maksun sitten käteisellä paikan päällä auton nähtyäni. Kilpiasiat kyllä pitäisi hoitua vielä paremmin. Kokonaan ennakkoon niin että kun kävelet liikkeeseen on kilvet jo valmiina autossa. Tuo menettely vaatinee jotain käsirahaa, mutta mieluummin tonni kuin kolmekymmentä etukäteen.
                    S65, S85, H1, N63TU, IB1

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4629
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by TON-III View Post
                      Mun 5 pvän keltsit maksoivat 90 e.
                      Ostistko kilpiin erillisen vakuutuksen jotta vakuutus on voimassa myös saksan ulkopuolella vai ajoit vakuuttamattomalla autolla ? Käsittääseni näissä keltaisissa kilvissä ei tuota vakuutusta normaalisti ole.


                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4629
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        En suosittele tuota tapaa, aika monta autoa on tullut merkkiliikkeestä ostettua ja aika monesti myös on jätetty ottamatta kun ei tuote ole ollut sitä mitä piti. Vakio lause tuntuu olevan että 1 vuotas ja 20 tkm ajetun kohdalla jo sanotaan että auto ei ole uusi vaan käytetty. Tämä on aika laveaa ja on suhteellinen käsitys onko ne naarmut normaleja vai ei...
                        En minäkään tuollaiseen lähtisi. Auton ostaminen näkemättä on mun mielestä melkoinen riski. Jokaisen autonhan liike myy jokatapauksessa kaikki autot jollekin eikä niitä kiinnosta kenelle ne helmensä luovuttavat. Jos tuon aikaisemman ruotsin auton olisin ostanut niin otsassa kasvaisi tällähetkellä sellainen tatti että oksat pois. En ymmärrä miksi moni suomessa on valmis tälläiseen, oli kyseessä sitten suomalainen tai joku muu autokauppias. Somessakin nämä jotkut liikkeet tuovat auton vaikka kotipihaan.

                        Sulla kun on kokemusta noista kilvistä varmaan riittävästi niin onko noilla kauppiailla jotain hovipajoja missä hoitavat asiansa ja ovatko mainitsemani hinnat missään oikeassa linjassa? Väkisin mielessä käy että ollaanko tässä vetämässä nyt rahhoo välistä. :think
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4629
                          • Tampere

                          #42
                          Originally posted by pyroz View Post
                          Totuus on jossain tuossa puolessa välissä. Itsekin olen merkkarilta auton ostanut näkemättä. Tai tarkemmin vetänyt nimen paperiin näkemättä, mutta kuitenkin hoitanut maksun sitten käteisellä paikan päällä auton nähtyäni. Kilpiasiat kyllä pitäisi hoitua vielä paremmin. Kokonaan ennakkoon niin että kun kävelet liikkeeseen on kilvet jo valmiina autossa. Tuo menettely vaatinee jotain käsirahaa, mutta mieluummin tonni kuin kolmekymmentä etukäteen.
                          Kyllä ne kilvet ilmeisesti saa autoon ennakkoon mutta tähän vaaditaan rahaa etukäteen. Eikö tuolloin jo omistuksen pidä kuitenkin siirtyä uudelle omistajalle?
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • Thmas
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2008
                            • 531
                            • HEL

                            #43
                            Originally posted by fraatti View Post
                            En minäkään tuollaiseen lähtisi. Auton ostaminen näkemättä on mun mielestä melkoinen riski. Jokaisen autonhan liike myy jokatapauksessa kaikki autot jollekin eikä niitä kiinnosta kenelle ne helmensä luovuttavat. Jos tuon aikaisemman ruotsin auton olisin ostanut niin otsassa kasvaisi tällähetkellä sellainen tatti että oksat pois. En ymmärrä miksi moni suomessa on valmis tälläiseen, oli kyseessä sitten suomalainen tai joku muu autokauppias. Somessakin nämä jotkut liikkeet tuovat auton vaikka kotipihaan.

                            Sulla kun on kokemusta noista kilvistä varmaan riittävästi niin onko noilla kauppiailla jotain hovipajoja missä hoitavat asiansa ja ovatko mainitsemani hinnat missään oikeassa linjassa? Väkisin mielessä käy että ollaanko tässä vetämässä nyt rahhoo välistä. :think
                            Tietysti olen kysynyt, että onko autossa naarmuja tai kolhuja ja jos on, pyytänyt kuvat. Merkkiliikkeet tuntuvat tosin maalauttavan ne pois aika herkästi ja hyvä niin. Sitten taas toisaalta, jos yllärinä löytyisi jälki puskurin kulmasta.. sen korjaus maksaa muutaman satasen, ei siihen maailma kaadu. Vaihtoehtoiskustannuksena olisi maksaa jollekin konsultille että käy katsomassa auton etukäteen ja siihen menee helposti enemmän.
                            Audi e-tron 55

                            Exiä:
                            1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7538
                              • Jyväshyvä

                              #44
                              Originally posted by fraatti View Post
                              Kyllä ne kilvet ilmeisesti saa autoon ennakkoon mutta tähän vaaditaan rahaa etukäteen. Eikö tuolloin jo omistuksen pidä kuitenkin siirtyä uudelle omistajalle?
                              Punapäisissä omistajuus siirtyy, keltapäisissä ei.

                              Edit: Keltapäisiin (Kurzzeitkennzeichen) saa ostettua Green cardin, eikä se juuri mitään maksa...
                              Last edited by MajorDrake; 15-12-2018, 18:22.
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • TON-III
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2018
                                • 480
                                • Turku

                                #45
                                Originally posted by fraatti View Post
                                Ostistko kilpiin erillisen vakuutuksen jotta vakuutus on voimassa myös saksan ulkopuolella vai ajoit vakuuttamattomalla autolla ? Käsittääseni näissä keltaisissa kilvissä ei tuota vakuutusta normaalisti ole.
                                Ennen saksan rajaa soitto kotimaahan ja vakuutus päälle valmistenumeron kera.
                                F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎