Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus-thread

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tarke
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 73
    • Ikaalinen

    Hylsy...

    E 34 520 -93, vuosikatsastus Ikaalisten A-katsastus.
    -helvetin kallis..........mun mielestä, 82e.
    -päästöistä jäi kiinni..........korkeita arvoja kautta linjan.

    Kai siellä on jokin oikea vika kun lambda ja katti vaihdettiin vuosi sitten.

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      Originally posted by Haju69 View Post
      Meneekö OT:n puolelle mutta kysynpä kuitenkin katsastukseen liittyvän asian. Oletteko katsastaneet autoja niin että edessä ja takana on eripari vanteet(myös erikokoiset). Eli onnistuuko niin vai hylkykö sillätavoin odottaa?

      Meinaan että edessä 195/40/16 jos olis ja takana normi pullonkorkit niille soveltuvilla renkailla eli jotain 185 tai 175 ja pullakumit 14" vanteella... Vai onko se suosiolla vaihdettava pullarenkaat joka kulmaan?
      Muistaakseni joskus taannoin käynyt aikaisemminkin tuolla tavalla ja huomenna menen taas. Takana cäbissä Keskinit ja eteen nakkasin peltivanteet kunnon pullaprofiililla kovilla paineilla. Sai mukavasti hieman keulaan maavaraa Sittenpähän näkee miten käy..
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        Originally posted by Rockford View Post
        Muistaakseni joskus taannoin käynyt aikaisemminkin tuolla tavalla ja huomenna menen taas. Takana cäbissä Keskinit ja eteen nakkasin peltivanteet kunnon pullaprofiililla kovilla paineilla. Sai mukavasti hieman keulaan maavaraa Sittenpähän näkee miten käy..
        Just tänään soitin tuosta asiasta varmuuden vuoksi, sanoi katsuri ettei haittaa tuo että edessä 16" ja takana 14" vanteet kunhan on sama vanne/rengaskoko per akseli ja renkaiden kantavuudet täsmää... Se luuli että olen tarjoamassa vakiokoko 16" vanteilla olevaa autoa johon nyt välttämättä haluan 14" laittaa taakse.. Aika monta kertaa piti selvittää että vakio koko on 14"(nämä laitan taakse) ja eteen tulisi nyt 16" katsastuksen ajaksi. Vihdoin tajusi mistä kyse ja sanoi ettei mitään probleemaa ole jos kerran otteessa jo lukee 17" vanteille/renkaille luvat.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Rockford
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 8028
          • Pinsiö

          Originally posted by Rockford View Post
          Muistaakseni joskus taannoin käynyt aikaisemminkin tuolla tavalla ja huomenna menen taas. Takana cäbissä Keskinit ja eteen nakkasin peltivanteet kunnon pullaprofiililla kovilla paineilla. Sai mukavasti hieman keulaan maavaraa Sittenpähän näkee miten käy..
          No niin, aamulla cäbin vakuutus voimaan ja tallille. Olipa jokseenkin hieno päästellä Golffin jälkeen - tuntui järkyttävältä ohjukseltakin oudokseltaan tuon TD:n joskus uutena olleen 75hv:n jälkeen

          Matkalla korjaamolle ottamaan päästötesti. Arvot erittäin hyvät, joten siltä osin lähti hienosti etenemään...Siitä konttorille, 47€ ja kahvia naamariin. Kokeilin tällä kertaa uutta hiljattain avattua Sastamalan (Vammalan) firmaa. Sumppien jälkeen herra katsastajan mukaan ja oli todella leppoinen kaveri. Puheli juuri myyneensä vuosia omistamansa Z3:sen ja projektina on A Manta, niin siitähän juttua syntyi. Kiinnostui osiakin ostamaan Jännä, että osui kohdalle autoharrastaja ja siinä mielessä samalla aaltopituudella, monen niuhon sijaan.

          En ollutkaan vielä avon pohjia tsekkaillut, niin aivan priimat. Ei koskaan korjattu mistään ja ei edes pieniä ruosteenalkuja, joten todella positiivinen yllätys viime kesänä hankitulle eli siinä mielessä vielä "oudolle" vehkeelle. Palkeista vaan aika rankasti viistänyt peltiä menemään tontituksen myötä.

          Valitettavasti tuli hylätty, mutta aivan kunnolliset viat löytyi. Kuskinpuolen takatukivarren se iso kumipusla aivan humpalla (otin jo irti ja käytännössä koko kumia ei ollut enään) ja apparinpuolen se ihme kaksipäinen pallonivel takatuennasta (tämänkin otin jo veks ja sanotaanko, että loppuunajettu tämäkin...).

          Pienet sanomiset tuli vielä sileästä eturenkaasta. Hieman repeilytti, kun kerroin laittaneeni siirtelypyörät maavaraa varten, mutta epähuomiossa olin laittanut jonkun aivan sliksin. Kyseisessä sarjassa kolme hyvää ja yksi huono, tietenkin sen laitoin alle... No, ei siinä mitään - jokainen tajuaa, että jos takana on Keskinit ja edessä pellit, että kyseinen ratkaisu ei ole konttoria pidemmälle pysyvä.

          Kaikinpuolin jäi helkkarin hyvä maku paikasta. Ei rutistu turhista ja kahvikin oli ihan kelpoa.
          Nyt hakea vaan uudet osat ja käydä näyttämässä hätpikaa, niin saa ajoon. Varmaan ensi viikkoon menee.
          Last edited by Rockford; 15-04-2010, 16:25.
          -Dodge Charger -73
          -Mercedes-Benz GLK
          -VW Transporter

          Comment

          • Peteyz
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 614
            • 05

            Tänä aamuna tuli käytettyy oma neljäkutonen katsastuksessa. Läpi meni, käsijarrussa oli jotain pientä heittoo. Etupään puslia suositteli vaihtamaan ennen seuraavaa katsastusta. Ajokilometrejä kertyny joku ~237tkm ja vm. -00.

            Paikkana oli Kouvolan K1. Hintaa kerty tuohon aikaan pakokaasumittauksen kanssa 58e etukäteen maksettuna.

            Sano vaan että kyllä nää tän ikäset vielä on ihan hyvin menny läpi mut sittenku aletaan puhumaan jostain alle -95 vuosimallista ni alkaa hylsyjäki tulemaa enempi. Enpä sit tiedä tuosta...

            Comment

            • Madfexx
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3646
              • Lempäälä

              -E28 518i
              -11/84
              -vuosikatsastus
              -Katsasta Oy (Katsastus Sastamala)
              -HYLÄTTY, käsijarrun erot liian suuret
              -67e päästömittauksineen
              Last edited by Madfexx; 19-05-2010, 07:41.
              Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
              Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

              Comment

              • nut
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1613
                • Vaasa/Kauhajoki

                -E39 B10 3.2
                -02/1998
                -rekisteröintikatsastus
                -Lännen Autokatsastus / Seinäjoki
                -Toisella yrittämällä läpi, vaatimuksenmukaisuusteodistus piti hankkia
                -163 eur sisältäen kuntotarkastuksen & pakokaasut

                Heilahtamalla onnistui Alpinan rekisteröinti tuolla, ja todella hyvää palvelua kuten aina myös rekisteröintikatsastuksen suhteen
                BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                Comment

                • shakes
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 2870
                  • Lahti

                  - E30 325i cabrio '91
                  - Lahden A-Katsastus, katsastajankadulla
                  - Inssinä H. Hietala
                  - Vuosikatsastus
                  - Ei pakokaasumittausta

                  Meni huomautuksitta läpi. Renkaat jouduin muutoskatsastamaan ja alusta meni siinä samalla otteeseen myös. Muutoskatsastuksen hinta 30€

                  Normikatsastuksen hinta oli jotai 53€ eli yhteensä reissu 83€
                  Last edited by shakes; 05-05-2010, 00:27.
                  E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                  E30 328i Projekti '88
                  E61 523i '08

                  EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                  Comment

                  • mtv67
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2008
                    • 364
                    • Kokkola

                    06.05.2010
                    -m3 e36 coupe
                    -1997
                    -määräaikaiskatsatus
                    -k1 kokkola
                    -hyväksytty
                    -35€ (nettivaraus/maksu) ilman päästömittausta
                    e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
                    e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

                    Comment

                    • Madfexx
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3646
                      • Lempäälä

                      -E28 518i
                      -11/84
                      -vuosikatsastuksen uusintakatsastus
                      -Katsasta Oy (Katsastus Sastamala)
                      -HYVÄKSYTTY
                      -12e
                      Last edited by Madfexx; 19-05-2010, 07:41.
                      Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                      Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                      Comment

                      • KuuKi
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 1055
                        • Lahti

                        Entäpäs sitte pk-seutu (hki-vantaa-espoo) ja lauantai?

                        Pitäis katsastaa e30 lauantaina.. missä olis sit edullista ja semmonen mesta, mis menee 'helposti' läpi? Pitää kyl pe tsekkaa, et auto on kaikin puolin kunnossa.

                        Sitten toinen juttu.. 00.00.88 käyttöönotto, 1 viimeinen numero. eli jos/kun katsastan nyt, nii on leima tammikuun 2011 loppuun asti voimassa?
                        KuukiFix palvelee...
                        sigpic
                        NYT: A1 8X, T3, 190e
                        EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

                        Comment

                        • Wanna
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 1393
                          • Lohja

                          Originally posted by KuuKi View Post
                          Sitten toinen juttu.. 00.00.88 käyttöönotto, 1 viimeinen numero. eli jos/kun katsastan nyt, nii on leima tammikuun 2011 loppuun asti voimassa?
                          Juuri näin.. Saat ns. lyhkäsen leiman.
                          ¨
                          ~* Tin Can Tuners *~

                          Käyttis: E46 316Ti - Ex: E39 523i -96 - Ex: E30 316 -84 'Elviira' - Ex: E30 325 -87

                          Comment

                          • Dew
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 272
                            • Jyväskylä

                            Kuinkas tarkasti ne yleensä kattoo osuuko renkaat kaariin kun renkaat on linkussa. Tasasel ei itel osu mutta jos jotain töyssyö tulee niin vähä raapii.
                            BMW 325i Cabriolet -90

                            Comment

                            • Dew
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 272
                              • Jyväskylä

                              Puimuri sai hylsyn kun helman sauma oli revennyt yhdestä kohtaa Ihme kyllä ettei muuta kummempaa löytyny. Toinen asia mistä laittoi korjauskehotuksen oli etuparkki, oon siihen koittanu polttimoo laittaa muttei vaan pala, sulakekkin on ehjä. En viitti yhen parkin takia ruveta noita johtoja tutkimaan niin riittääköhän kun jälkitarkastuksessa on toi helman sauma laitettu kun siitä sen pomppaskin?
                              BMW 325i Cabriolet -90

                              Comment

                              • mulletti
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2587
                                • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                                Originally posted by Dew View Post
                                Puimuri sai hylsyn kun helman sauma oli revennyt yhdestä kohtaa Ihme kyllä ettei muuta kummempaa löytyny. Toinen asia mistä laittoi korjauskehotuksen oli etuparkki, oon siihen koittanu polttimoo laittaa muttei vaan pala, sulakekkin on ehjä. En viitti yhen parkin takia ruveta noita johtoja tutkimaan niin riittääköhän kun jälkitarkastuksessa on toi helman sauma laitettu kun siitä sen pomppaskin?
                                Toi parkki riippuu ihan katsurista. Mulla oli molemmilla kerroilla ajovalot säädetty liian alas mut ei inssi siihen mitenkään sen kummemmin toisella kerralla puuttunu, huomautti vain.
                                E28 - E30

                                HUNAJATA HUNAJATA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎