Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus-thread

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jontte_
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2012
    • 281
    • Nokia

    Mitä katsastusmiehet on teille sanonu noista tummennuksista jotka on etusivulaseissa?? Jaksaako ne mussuttaa niistä?!?!

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16344
      • Leppävirta

      Originally posted by jontte_ View Post
      Mitä katsastusmiehet on teille sanonu noista tummennuksista jotka on etusivulaseissa?? Jaksaako ne mussuttaa niistä?!?!
      Käy kokeilee. Mussunmussun..
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Rockford
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 8028
        • Pinsiö

        Originally posted by Rockford View Post
        -Toyota Hiace 2.4td -98
        -Vuosikatsastus päästöjen kanssa a`38€ + 30€
        -Katsastusmies Oy, Lielahti Tre
        -Hyväksytty tuli ~tunti sitten ja taas saa vuoden päästellä, mutta huomattiin, että Hiacekin voi näköjään hajota jostain - rekkarinkilven valot pimeänä ja kuskin vetarin suojakumi muusina. Varmaan laitettu jotain sekundaa joskus tilalle

        Erityiskehut varsin siististä ja ruosteettomasta kunnosta, vaikka kyseessä 381tkm rullattu Hiace Muutenkin jäi hyvä maku kyseisestä paikasta, jossa ensimmäistä kertaa vierailin.
        -E36 Cäbi -95
        -Katsastus 37€ + päästöt 19€
        -Kymppikatsastus Oy, Lielahti Tre.
        -Hyväksytty huomautuksitta
        -Rento paikka ja asiallinen katsastusmies, kahvikin oli hyvää. Asioin tuollakin toiste.
        -Dodge Charger -73
        -Mercedes-Benz GLK
        -VW Transporter

        Comment

        • smo83
          Banned
          • Dec 2009
          • 1988
          • oulucity

          Originally posted by jontte_ View Post
          Mitä katsastusmiehet on teille sanonu noista tummennuksista jotka on etusivulaseissa?? Jaksaako ne mussuttaa niistä?!?!
          käsittääkseni (ei fakta) 30% saa tummentaa. tietysti riippuu inssistä.

          Comment

          • ThemeJ
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 997
            • Turku/Raahe

            Originally posted by smo83 View Post
            käsittääkseni (ei fakta) 30% saa tummentaa. tietysti riippuu inssistä.
            ei saa ainakaan kalvoilla
            Bmw E30
            Bmw 2000Touring Scrap
            Ex. Bmw E30 316
            Ex. Bmw E36

            Comment

            • intfreak
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 2966
              • Uusikaupunni

              Originally posted by ThemeJ View Post
              ei saa ainakaan kalvoilla
              Eikä maaleilla tms.
              Vain tehdastekoiset tummennukset sallitaan.
              N62 Money Spender Club

              Comment

              • Miko
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 403
                • Aura

                - E36 325 Cäbi vm93.
                - Vuosikatsastus 50€ btcf alennuksella.
                - Kaarinan K1
                - Läpi meni heittämällä, ja ei mitään sanomista vaikka 6cm maavaraa.
                Nykyään: E60 545 sedan -04.
                Ex: F25 x3-11, E61 530d -08 touring, E91 325d -08 Touring, E46 330D -02 Touring, E39 530D -98 sedan, E34 520 -91 sedan, E36 325 Cäbi -93, E30 316 4D -91, E36 318is Coupé -96, E30 320i 2D -88 & Ford Sierra -90.

                Comment

                • ka00z
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1805
                  • Varsinais-Suomi

                  Originally posted by Miko View Post
                  - E36 325 Cäbi vm93.
                  - Vuosikatsastus 50€ btcf alennuksella.
                  - Kaarinan K1
                  - Läpi meni heittämällä, ja ei mitään sanomista vaikka 6cm maavaraa.
                  Tuolla ne samalla korkuudella olevasta touringista rutisi sumuvalojen olevan liian alhaalla -> ota polttimot pois tai vedä jesaria päälle. Tosiaan mainitsin, että laitan ne pihassa takasin, kun leima on tullut paperiin -> pienen päänraapimisen jälkeen leima nasahti. Hyvä paikka tuo, harvemmin tarvitsee kummempia vääntää.

                  Mites jos mulla on pari vuotta leimatta ollut auto -> pamautan katsastukseen ja sieltä löytyykin joku häikkä? Pitää ostaa siirtolaput, että saa ajaa takas kotio? Olen kyllä läpikäynyt auton hyvin, muttei tuota monta kilometriä ole päässyt koeajamaan.
                  W124 voll, markalla pidemmälle

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    Originally posted by ka00z View Post
                    Tuolla ne samalla korkuudella olevasta touringista rutisi sumuvalojen olevan liian alhaalla -> ota polttimot pois tai vedä jesaria päälle. Tosiaan mainitsin, että laitan ne pihassa takasin, kun leima on tullut paperiin -> pienen päänraapimisen jälkeen leima nasahti. Hyvä paikka tuo, harvemmin tarvitsee kummempia vääntää.

                    Mites jos mulla on pari vuotta leimatta ollut auto -> pamautan katsastukseen ja sieltä löytyykin joku häikkä? Pitää ostaa siirtolaput, että saa ajaa takas kotio? Olen kyllä läpikäynyt auton hyvin, muttei tuota monta kilometriä ole päässyt koeajamaan.
                    kaarinan k1 on hyvä paikka ei turhia napise toinen on wp-katsastus molemmat vähän keskitasoa kalliimpia mutta eipä tarvi vääntää ja kääntää

                    mulla oli sama noiden sumarien ja xenonien kanssa, tais vielä tunkkikin ottaa pohjaan kiinni niin porukalla kevennettiin jotta se mahtui kulkemaan taka-akselille
                    sanoi vaan lähtiessä että vaikka leiman antaakin niin valoja ei saa ottaa käyttöön ja autoa vois nostaa seuraavalle leimalle ettei tarvi nostella


                    saa ajaa kotiin
                    konttorille ja sieltä korjaamoon/kotiin vain jos on varattu aika
                    ei ole pakko ottaa edes liikennekäyttöön ennen konttorille menemistä

                    vaikka ei mensi läpi niin saa ajaa, mutta paluumatkalle vaaditaan käyttöönotto+liikenne vakuutus (katsastusta ei edes aloiteta jos ei ole vakuutusta)
                    tai näin minä olen sen ymmärtänyt
                    Last edited by Tonton; 10-06-2012, 00:35.
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • ka00z
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1805
                      • Varsinais-Suomi

                      Originally posted by Tonton View Post
                      kaarinan k1 on hyvä paikka ei turhia napise toinen on wp-katsastus molemmat vähän keskitasoa kalliimpia mutta eipä tarvi vääntää ja kääntää

                      mulla oli sama noiden sumarien ja xenonien kanssa, tais vielä tunkkikin ottaa pohjaan kiinni niin porukalla kevennettiin jotta se mahtui kulkemaan taka-akselille
                      sanoi vaan lähtiessä että vaikka leiman antaakin niin valoja ei saa ottaa käyttöön ja autoa vois nostaa seuraavalle leimalle ettei tarvi nostella


                      saa ajaa kotiin
                      konttorille ja sieltä korjaamoon/kotiin vain jos on varattu aika
                      ei ole pakko ottaa edes liikennekäyttöön ennen konttorille menemistä

                      vaikka ei mensi läpi niin saa ajaa, mutta paluumatkalle vaaditaan käyttöönotto+liikenne vakuutus (katsastusta ei edes aloiteta jos ei ole vakuutusta)
                      tai näin minä olen sen ymmärtänyt
                      Vakuutus löytyy, mutta ko. portteri on liikennekäytöstä poistettuna. Jos huomenna käyttäisi näytillä. Jopa m40 tuntuu voimakkaalta tuon VAG:n 5-pyttysen 2.4d jälkeen
                      W124 voll, markalla pidemmälle

                      Comment

                      • Night-Wind
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1534
                        • 02

                        Hylsyhän sieltä napsahti ja meinaan hommaa riittää.

                        Seisontajarru - Tehoton
                        Kallistuksen vakaajan kiinnitys - Vasemmalla edessä - Irti
                        Heilahduksenvaimennin - Edessä oikealla - Vaimennuskyky riittämätön
                        Kardaaniakselin nivel - Edessä - Vaurioitunut

                        Lisäksi ajovalot näytti päin peetä.

                        Sellaista kysyisin että:

                        -Onko käsijarrukenkien vaihto edessä, kun niiden säätö ei auttanut?
                        -Onko kallistuksen vakaaja se "koiran luu", jos se on irti niin onko se silloin rikki?
                        -Mistä tähän autoon sopiva M-Sport iskari?
                        -Tarvitseeko kardaani irroittaa, jotta tuon nivelen voi vaihtaa?

                        Mistä kannattaa hommata osat?

                        Auto siis signaturen 530d M-Sport suspension 2 alustalla.

                        Olisi hieman kiire, joten kiva jos joku viitsii helppiä.
                        ex: BMW E38 735iA -97
                        ex: MB W211 E200CDI -03
                        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                        ex: BMW E39 528iA -96
                        ex: MB W126 300SE -89
                        ex: BMW E34 525iAT -95
                        ex: BMW E36 316iA -91

                        Comment

                        • Chailou
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2009
                          • 370
                          • Hki

                          Originally posted by Night-Wind View Post
                          Hylsyhän sieltä napsahti ja meinaan hommaa riittää.

                          Seisontajarru - Tehoton
                          Kallistuksen vakaajan kiinnitys - Vasemmalla edessä - Irti
                          Heilahduksenvaimennin - Edessä oikealla - Vaimennuskyky riittämätön
                          Kardaaniakselin nivel - Edessä - Vaurioitunut

                          Lisäksi ajovalot näytti päin peetä.

                          Sellaista kysyisin että:

                          -Onko käsijarrukenkien vaihto edessä, kun niiden säätö ei auttanut?
                          -Onko kallistuksen vakaaja se "koiran luu", jos se on irti niin onko se silloin rikki?
                          -Mistä tähän autoon sopiva M-Sport iskari?
                          -Tarvitseeko kardaani irroittaa, jotta tuon nivelen voi vaihtaa?

                          Mistä kannattaa hommata osat?

                          Auto siis signaturen 530d M-Sport suspension 2 alustalla.

                          Olisi hieman kiire, joten kiva jos joku viitsii helppiä.
                          - Käsijarrukengät kannattanee vaihtaa, ei ole paha rästi ja kengät maksaa n. 15e

                          - Koiranluu kyllä, kannattaa sekin uusia samalla, uusi maksaa 16e (itse vaihdoin eilen) helppo homma sekin

                          - Schmiedmannilta saa esim. iskarin edullisesti

                          - Tarvii kardaani irroittaa.

                          Comment

                          • Night-Wind
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1534
                            • 02

                            ^ Okei, kiitos!



                            31351095661
                            34416761292
                            31312229613
                            26117572664

                            Eikös nuo ole oikeat palikat? Harmi vaan kun ei ole kaikkia varastossa.

                            Kumma kun kyllä se koiran luu siellä tuntui paikoillaan olevan kun sitä äsken ravistelin.
                            Last edited by Night-Wind; 12-06-2012, 11:39.
                            ex: BMW E38 735iA -97
                            ex: MB W211 E200CDI -03
                            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                            ex: BMW E39 528iA -96
                            ex: MB W126 300SE -89
                            ex: BMW E34 525iAT -95
                            ex: BMW E36 316iA -91

                            Comment

                            • Jakuza
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 516
                              • Brisbane

                              Originally posted by Night-Wind View Post
                              Hylsyhän sieltä napsahti ja meinaan hommaa riittää.

                              Seisontajarru - Tehoton
                              Kallistuksen vakaajan kiinnitys - Vasemmalla edessä - Irti
                              Heilahduksenvaimennin - Edessä oikealla - Vaimennuskyky riittämätön
                              Kardaaniakselin nivel - Edessä - Vaurioitunut

                              Lisäksi ajovalot näytti päin peetä.

                              Sellaista kysyisin että:

                              -Onko käsijarrukenkien vaihto edessä, kun niiden säätö ei auttanut?
                              -Onko kallistuksen vakaaja se "koiran luu", jos se on irti niin onko se silloin rikki?
                              -Mistä tähän autoon sopiva M-Sport iskari?
                              -Tarvitseeko kardaani irroittaa, jotta tuon nivelen voi vaihtaa?

                              Mistä kannattaa hommata osat?

                              Auto siis signaturen 530d M-Sport suspension 2 alustalla.

                              Olisi hieman kiire, joten kiva jos joku viitsii helppiä.
                              1. Säädithän käsijarrua sieltä renkaiden pultinreijistä? Ei siis missään tapauksessa käsijarrun kahvan luota. Mikäli kyllä: Ottiko käsijarrun kummatkin puolet edes hieman kiinni? Jos ei, saattaa olla vaijeri poikki. Käsijarrun kengät harvemmin kuluvat loppuun, mutta mikäli ne vaihdat voisi olla fiksua ostaa myös se asennussarja niille kengille, koska vanha saattaa olla ruostunut. Eikä maksa paljoa.

                              2. Kallistuksenvakaaja ei ole koiranluu, mutta kiinnittyy kyllä koiranluuhun. On mutterilla kiinni siinä nivelessä. Ei välttämättä ole rikki mikäli huollossa on esimerkiksi unohdettu kiinnittää nivel kallistuksenvakaajaan.. edit: Kallistuksenvakaaja on lisäksi kahdella kumipuslalla kiinni keskemmältä.
                              Last edited by Jakuza; 14-06-2012, 20:12.

                              Comment

                              • arska84
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1356
                                • Seinäjoki

                                27.6.2012

                                -E46 318
                                -1999
                                -määräaikaiskatsastus
                                - Etelä-Pohjanmaan katsastus 55€
                                - Hyväksytty, Kehuen jarruja ja päästöjä. 16kk ajoaikaa
                                BMW PREMIUM

                                BMW E46 318

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎