Pitkästä aikaa pääsin aamutuimaan (6:20) fotoon, kun lähdin yli-innokkasti ohittamaan edellä ajavaa rekkaa, vaikka olishan sen muutaman sekunnin voinut odottaakin. Suunnittelin, että kamera jää perävaunun taakse 'varjoon', mutta sieltähän se putkati 'yllättäen' hivenen liian nopeasti esiin, koska 318i on aika lapanen kiihtymään, varsinkin 6.vaihteella . Vähennysten jälkeen fifty-sixty tuleeko huomautus vai muikkari. Arvioisin, että ylimääräistä on 5...12km/h. No muutaman päivän sisään selviää, toki voihan kuva olla huono - auto oli puoliksi toisella kaistalla, jolloin ei tule mitään postia :smiley: Eikös kuskin pidä näkyä kuvassa edelleen, vai riittääkö pelkkä rekkari nykyään.
Pitääpä tässä kertoa kuukausi takaperin tapahtunut pysäytys, kun vieläkin sylettää..
Olin kääntymässä moottoritielle ja näin, että maija oli kääntymässä myös moottoritielle punaisissa valoissa henkilöauton takana (Vastaantulevien kaistalla). Pääsin itse kääntymään suoraan liittymään ja kiihdytin niin rivakasti kaasupohjassa niin paljon kuin tuollaisesta iX3:sta lähtee 90km/h painoin sitten vakkarin set nappia joka on +8km/h nopeusrajoitus.
Ajelin siinä muutaman liittymän välin ja katsoin peileistä, että sieltähän se maijakin on tulossa. Iskivät sitten discovalot päälle ja pysäyttivät. Naispoliisi siinä sitten kyseli ajokortit ja puhallutti ja sen jälkeen kysyi, että mihinkäs sinulla on kiire. Vastasin, että ei mihinkään miten niin? Heillä kuulemma tutkassa sellaisia lukemia, että käy kortin päälle. Siihen vastasin, että höpön löpö, ei ole.
Siinä sitten selitti, että kyllä oli tuossa motarilla ajoin kuulemma kovaa ja aloin himmaamaan, kun huomasin heidät. Hetkelliset nopeudet olivat kuulemma kovat, mutta jäi keskinopeusottamatta. Sanoin, että sittenhän sinun pitää kirjoittaa sakko. Mainitsin myös, että näin heidät siinä liittymässä, ja että vaikka en nyt mikään järisyttävän viisas ole niin en niin tyhmäkään, että ajan ylinopeutta, kun tiedän poliisien olevan hetken päästä perässä. Sanoin, että voin sanoa käsisydämmellä, että millisekuntiakaan minula ei ollut ylinopeutta, voitko sanoa samaa sinun tutkalukemista. Vastaus oli, että heidän pitää lähteä toiselle tehtävälle, ajelahan rauhalisemmin. Vastasin tähän tuohtuneena, että minä ajan aivan samalla tavalla.
Vielä tässä kuukauden jälkeenkin tässä ketuttaa tämä pysäytys. Siinähän pysäyttävät, mutta valehtelu päin naamaa ja se, että ei voida virhettä myöntää ottaa kupoliin...
No, Floridassa mummot lähtee liikennevaloista buickilla kovempaa, kuin Suomessa nuori mies Nissanilla, niin kovat kiihdytykset paistaa silmään. Samoin käynyt itselle ainakin kahdesti. Kun mä lähden valoista omasta mielestäni normaalisti, niin sadan metrin ajon jälkeen takana oleva auto on 95 metrin päässä. Reipas kiihdytys ei ole rikos ja liikennekin vetäisi paremmin, jos ymmärrettäisiin tämä.
Pitkästä aikaa pääsin aamutuimaan (6:20) fotoon, kun lähdin yli-innokkasti ohittamaan edellä ajavaa rekkaa, vaikka olishan sen muutaman sekunnin voinut odottaakin. Suunnittelin, että kamera jää perävaunun taakse 'varjoon', mutta sieltähän se putkati 'yllättäen' hivenen liian nopeasti esiin, koska 318i on aika lapanen kiihtymään, varsinkin 6.vaihteella . Vähennysten jälkeen fifty-sixty tuleeko huomautus vai muikkari. Arvioisin, että ylimääräistä on 5...12km/h. No muutaman päivän sisään selviää, toki voihan kuva olla huono - auto oli puoliksi toisella kaistalla, jolloin ei tule mitään postia :smiley: Eikös kuskin pidä näkyä kuvassa edelleen, vai riittääkö pelkkä rekkari nykyään.
No se tuli nopeasti, hyvä että edes joku tässä maassa vielä toimii. 7km/h ylitys, (eli oikeesti 10km/h). Kuva hyvälaatuinen, ei nyt passikuva mutta melkein, tosin kalliimpi näin, 70€.
Nyt tuli maksulappu heinäkuun autonhakureissulta Saksasta. Baanalla 100km/h alueella 111km/h (toleranssi vähennyksen jälkeen, paljonkoahna on?), pelkäsin kyllä pahempaa. En tiedä mikä tuo järjestely on, mutta niitä oli muutamia matkan varrella joidenkin baanan ylittävien siltojen kohdalla. Vapaasta nopeudesta lyhyellä matkalla 120...100...80km/h ja heti perään rajoittamaton vauhti taas sallittu. Kyllä noihin tuli hiljennettyä asaillisesti, mutta tässä tapauksessa tuli ajetua vapaalla pätkällä lappulattiassa, 240km/h. Jarruttaminen oli liian velttoa, oletin välähdyksen sattuessa, että vauhtia olisi ollut parikymppiä enemmän...Maksettavaa 40€.
Saksan sakkoja tullut vuosien varrella mun autokuskeille kymmeniä, eivät ole niitä maksaneet, vain yhdet on menny perintään Suomen oikeusrekisterikeskuksen kautta (alle 70€ ei sinne päädy), tien päällä ei koskaan ole ollut ongelmaa maksamattomien sakkojen kanssa joten eivät niitä siellä näe...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Eilen aamulla töihin mennessäni pääsin pysähtymään puhallusratsiaan. edellisestä kerrasta taitaa olla lähemmäs 10 vuotta, jos ei enemmänkin. positiivinen yllätys oli. Ja pääsin jatkamaan matkaa omalla autolla
Saksan sakkoja tullut vuosien varrella mun autokuskeille kymmeniä, eivät ole niitä maksaneet, vain yhdet on menny perintään Suomen oikeusrekisterikeskuksen kautta (alle 70€ ei sinne päädy), tien päällä ei koskaan ole ollut ongelmaa maksamattomien sakkojen kanssa joten eivät niitä siellä näe...
Ok. Nykyään on melkein puolet työajasta Saksassa pitänee hoitaa tuo kuitekin pois. Toki eipä tuo vaikuttaisi jos/kun liikkuu pääasissa junalla ja lentäen. DB on muuten VR verrattuna kivikaudella, käsittämtöntä säätöö, aina myöhässä
Totta, tuntu että DB on kyllä huonontunut tässä viimevuosina, vähän väliä joku junavuoro perutaan ja aikataulut kusee kun jakoyhteydet menee uusiksi... Äkkiseltään viimeiseltä 5 matkalta (joissa vähintään pari vaihtoa) 2 tai 3 on mennyt pieleen...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Tuli todettua että noi uuet nopeuskamera tolpat välähtää n.5 metriä ennen tolppaa vaikka se maassa oleva anturi olisi n.20-30 metriä ennen tolppaa.
Nyt sattu olemaan kamera, tyhmä teko, mutta vähän ihmetyttää tuo liikennevirhemaksun tieto eli 40 nopeus, kevyt kiihdytys, sakossa vauhtia 60, niin siellä lukee näin
-Päätöksen perusteena oleva liikennerikkomus vaikuttaa ajo-oikeuteen
ei muuta
RIKKOMUKSESTA MAHDOLLISESTI AIHEUTUVAT MUUT SEURAAMUKSET Toistuvat liikennerikkomukset voivat johtaa määräaikaiseen ajokieltoon. Ajo-oikeuteen vaikuttavasta liikennerikkomuksesta määrätystä liikennevirhemaksusta ilmoitetaan Liikenne- ja viestintävirastolle, joka tekee siitä merkinnän liikenneasioiden rekisteriin.
Tuollain lukee alempana ja vielä lisäksi näin
Päätöksen perusteena oleva liikennerikkomus vaikuttaa ajo-oikeuteen. Osa ajoneuvokohtaisista liikennevirhemaksuista vaikuttaa ajo-oikeuteen. Poliisi voi määrätä ajo-oikeuden haltijan ajokieltoon toistuvista liikennerikkomuksista, jos tälle on määrätty liikennevirhemaksuja, ajoneuvokohtaisia liikennevirhemaksuja tai sakkorangaistuksia moottorikäyttöisellä ajoneuvolla tehdyistä liikennerikkomuksista tai -rikoksista. Liikennevirhemaksulla käsiteltäviä ajo-oikeuteen vaikuttavia liikennerikkomuksia ovat - nopeusrajoituksen ylittäminen yli 10 kilometrillä tunnissa alueella, jonka nopeusrajoitus on 20–60 km/h
Eli tässä on vielä riski että kortti lähtisi
Kun taas poliisi.fi sivulla lukee näin
Liikennevirhemaksut ja ajokielto
Lievimmistä liikennerikkomuksista määrättävät liikennevirhemaksut eivät vaikuta ajo-oikeuteen. Jos saat liikennevirhemaksupäätöksen tällaisesta rikkomuksesta, johon joku muu on syyllistynyt sinun autollasi, voit antaa sen suoraan oikean kuljettajan maksettavaksi. Oikaisuvaatimusta ei tarvitse tehdä.
Liikennerikkomuksia, jotka eivät vaikuta ajo-oikeuteen, ovat
nopeusrajoituksen ylittäminen korkeintaan 10 kilometrillä tunnissa alueella, jonka nopeusrajoitus on 20–60 km/h
Osa liikennevirhemaksuista vaikuttaa ajo-oikeuteen. Kuljettaja voidaan määrätä ajokieltoon toistuvista liikennerikkomuksista, jos ajo-oikeuteen vaikuttavia rikkomuksia kertyy kolme vuoden tai neljä kahden vuoden sisällä. Jos kuljettajalla on ollut ajokortti alle kaksi vuotta, ajo-oikeuskäsittelyn raja on kaksi rikkomusta vuodessa tai kolme kahdessa.
Ajo-oikeuteen vaikuttavia liikennerikkomuksia ovat
nopeusrajoituksen ylittäminen yli 10 kilometrillä tunnissa alueella, jonka nopeusrajoitus on 20–60 km/h
Liikennevirhemaksupäätöksessä lukee aina, vaikuttaako kyseinen liikennerikkomus ajo-oikeuteen vai ei.
Eli mä ymmärrän tosta vikasta lauseesta, että tuo mun sakko vaikuttaa ajo-oikeuteen, mutta kun liikennevirhemaksussa lukee vain näin
-Päätöksen perusteena oleva liikennerikkomus vaikuttaa ajo-oikeuteen. Eli tässä nyt sitten jännittää tuleeko lisää sanktiota, kun musta tuossa voisi lukea suoraan että tämä sakko vaikuttaa vuosi sakkoihin tai ei, piste...
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment