Pysäyttikö poliisi, saitko sakot? III

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• naikou
    replied
    Originally posted by niiksu View Post
    Tehovalvonta käynnissä stadissa E39 otettiin työmatkalla sivuun, toinen konstaapeli tutkailee sitten autoa ympäri ja keksi puuttuvan etukilven.

Kymmenen päiväsakkoa napsahti. Kohtuuton määrä omasta mielestä, mutta toki se kilven puuttuminen haittaa valtion rahantekokoneiston toimintaa.

Kevennys: Minua ennen pysäytetty audikuski huutaa ikkunasta poliiseille oletettavasti ylinopeudesta sakon saatuaan "tää ei tunnu missään, ajan kyllä jatkossakin yhtä kovaa!" ja lähtee suhteellisen sporttisesti jatkamaan matkaa. Nauratti kyllä.

Kohtuuton sanktio mielestäni, nykyäänhän etuikkunouden kalvot on kanssa päiväsakko juttuja…

Auton kun pitää asiallisena että siinä kaikki valot toimii, kilvet ja orkkis äänenvaimennin paikallaan niin kyllä välttyy pysäytyksiltä, itsellä alkaa olla nelisen vuotta siitä kun viimeks pysäytetty(ylinopeus) vaikka päivittäin liikun pk-seudulla

Leave a comment:

• Kouris
    replied
    Virossa 4 tiellä 70 alueella kameratolppaan 77 (+-4kmh). Sakkoa 21 eur. On ne tuollakin rahat loppu. No ei harmittanut.

Leave a comment:

• VilleP
    replied
    Meinaan että oliko auton omistajalla hyvää selitystä, vai oliko ns itse ansaittu sakko.

Leave a comment:

• Silmaauki
    replied
    Rekisterikilpi? Eikai sen puuttumisen huomaamiseen tarvi mitään ihmeellistä keksiä. Sen nyt huomaa varmaan heti ekaksi. Eikös toi ole aika selvä syy ohjata auto sivuun?

Eri asia tietysti on se että onko rangaistus kohtuullinen asiaan vaikuttaviin syihin nähden.

Leave a comment:

• VilleP
    replied
    Oliko hyvää seitystä kilven puuttumiselle?

Leave a comment:

• MikeDry
    replied
    Mitä 10 pvä sakkoa, no huhuhuhu

Leave a comment:

• niiksu
    replied
    Tehovalvonta käynnissä stadissa E39 otettiin työmatkalla sivuun, toinen konstaapeli tutkailee sitten autoa ympäri ja keksi puuttuvan etukilven.

Kymmenen päiväsakkoa napsahti. Kohtuuton määrä omasta mielestä, mutta toki se kilven puuttuminen haittaa valtion rahantekokoneiston toimintaa.

Kevennys: Minua ennen pysäytetty audikuski huutaa ikkunasta poliiseille oletettavasti ylinopeudesta sakon saatuaan "tää ei tunnu missään, ajan kyllä jatkossakin yhtä kovaa!" ja lähtee suhteellisen sporttisesti jatkamaan matkaa. Nauratti kyllä.

Leave a comment:

• anv
    replied
    Mulle on käynyt ohittajana joskus vastaava tilanne, kun vastaantulija ajoi valoitta jonkin matkaa rekan edessä. Näin siis vastaantulevan rekan riittävän kaukana ja lähdin ohi edelläni menevästä rekasta. Vasta keskellä rekkaa hokasin että siinähän on lähempänäkin vastaantulija. Onneksi oli riittävästi turvamarginaalia rekkaan nähden ja ehdin ennen tuota yllätystä takaisin omalle kaistalle.

Leave a comment:

• VilleP
    replied
    Mulla löytyy samanlainen video jossa harrikka mies tulee minua vastaan samalla tavalla, eikä edes väistänyt keskikaistalle.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by racing02 View Post
    Tällä kertaa rangaistus oli kohdallaan. Se että saman sakon voi saada pelkästä ylinopeudesta tyhjällä tiellä on väärin.
    Samaa mieltä. Audikuski vaaransi oman henkensä lisäksi konkreettisesti muiden tienkäyttäjien hengen samassa. Tuossa olisi voinut käydä todella huonosti.

Leave a comment:

• racing02
    replied
    Tällä kertaa rangaistus oli kohdallaan. Se että saman sakon voi saada pelkästä ylinopeudesta tyhjällä tiellä on väärin.

Leave a comment:

• Rattiukko
    replied
    Audi kuskin olisi varmaankin syytä käydä optikolla.

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Jos itse olisi vastaavassa tilanteessa, että nokkakolari on hilkulla ja tilanne pelastuu ainoastaan minun väistöllä pientareelle en hetkeäkään epäilisi videon julkaisemista tai jopa suoraa poliisille sen esittämistä. Olisin sitten vaikka minkälainen kotipoliisi. Toki minulla ei ole tällä hetkellä kameraa kummassakaan autossa.

Leave a comment:

• VilleP
    replied
    Juu omasta kamerasta löytyis varmaan tusinan verran kortti hyllylle videoita, jos jaksaisi leikkiä kotipoliisia.

Leave a comment:

• Heguli 31
    replied
    Se on toisaalta ihan hyvä. Saa noille kaikista törkeimmille ihan kunnon sanktiot.

Leave a comment:

Working...
X