Originally posted by Lördagskorv
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pysäyttikö poliisi, saitko sakot? III
Collapse
X
-
Originally posted by MajorDrake View PostMulle kyllä kävisi sellainen vaihtoehto että saisi ajaa ilman vyötäkin ne jotka niin haluaa mutta kolaritapauksessa saisivat maksaa ne sairaalan kulut omasta pussistaan täysimääräisesti...
...Se on muuten yllättävän kallista, äkkiä palaa kymmeniä tuhansia...
Kylläpä se turvavyötön vaarantaa muutkin auton sisällä kolaritilanteessa sinkoilemalla sinnetänne. Vaikka turvavyöpakko on ollut jo kymmeniä vuosia (40+vuotta?), löytyy aikuisia ihmisiä, jotka eivät halua sitä käyttää. Emännän sisko on yksi näistä. Se ei ole yks eikä kaks kertaa kun olen antanut hänelle vaihtoehdot poistua autosta tai laittaa vyön kiinni. Minun kyydissäni ei vyöttömiä ole.
Comment
-
-
Originally posted by anv View PostKylläpä se turvavyötön vaarantaa muutkin auton sisällä kolaritilanteessa sinkoilemalla sinnetänne. Vaikka turvavyöpakko on ollut jo kymmeniä vuosia (40+vuotta?), löytyy aikuisia ihmisiä, jotka eivät halua sitä käyttää. Emännän sisko on yksi näistä. Se ei ole yks eikä kaks kertaa kun olen antanut hänelle vaihtoehdot poistua autosta tai laittaa vyön kiinni. Minun kyydissäni ei vyöttömiä ole.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by Turder View PostMuutama viikko sitten sähköpyöräilijä ajeli työmatkaa pädi tankoon kiinnitettynä ja jotain tv-sarjaa siitä katseli napit korvissa
Ihmiset on kyllä tyhmiä, ja se tyhmyys on vaan lisääntymään päin..
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostErikoista, normi pulliainen olisi varmasti etsitty kotiovelta, näitä tapauksiahan on uutisoitu usein. Ullatuus ettei poliisi toista poliisia vasikoi.
https://yle.fi/uutiset/3-12018665
Kotitiellä risteysalueella vanhempi mies kääntyi oikealle minun tulosuuntaan ja sivalsi sitten nirhaumat mun auton takakaareen, vanteeseen ja puskuriin. Hänen Corollostaan kyrvähti etupuskuri valoineen ihan paksaksi (BMW tuli todettua järeämmäksi). Tämä jannu näytti lähtevän vaan jatkamaan matkaa, hyppäsin autosta ulos ja otin kännykän ja aloin kuvaamaan autoa takaa samalla juosten/huutaen perään. Pysähtyi.
Tovi siinä juteltiin, otin kuvan ajokortista ja hän myönsi että oli hänen vika. Kaveri vaikutti tosi sekavalta, puhe sammalsi ja totesin että taitaa olla päihtynyt. Sanoin että soitan virkavallan paikalle. Jannu sanoi ettei jää odottamaan ja olis ajanu mun jaloille lähtiessään ellen olis väistäny. Soitin poliisit, odottelin varmaan melkein tunnin siitä virkavaltaa kunnes saapuivat. Selitin asian heille, kerroin rekkarit ja näytin kuvan ajokortista. Kerroin myös missä auto oli parkkeerattu kotipihaan (naapuri kävi tarkistamassa minne meni). Poliisi totesi vaan että ei ole näyttöä ja kotiin eivät voi mennä, sanoivat että tarkkaileevat rekkaria mikäli päättää vielä tänään lähteä liikenteeseen.
"Hovioikeus totesi, että kuljettajan henkilöllisyyden selvittäminen olisi vaatinut poliisipartiota menemään kotirauhan suojaamalle alueelle.
Hovioikeus kuuli todistajana poliisin johtamiskouluttajaa, jonka mukaan kotietsinnän suorittaminen edellyttää, että poliisilla on tieto kuljettajasta ja selvitystä päihtyneenä ajamisesta. Nyt partiolla oli käytössään vain ilmoittajan havainnot ajovirheistä eikä lainkaan tietoja kuljettajasta."
Eivätpä vaivautuneet minunkaan tilanteessa vaikka tavallisen pulliaisen henkilöllisyys tiedossa ja todisteet videota myöten. Totesivat vaan että siellähän se on voinut nyt vetää pullon viinaa kun päässyt kotiin.
P.S. Vastapuolen vakuutukseen meni minun vauriot.BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Comment
-
-
Originally posted by -challenger- View PostTohonku viel yhistää että jos on etuajooikeus niin ajelee autotien yli tarkistamatta tuleeko autoja niinkuin fb yksi nainen ihmetteli ja kysy multa katonko aina muka että tuleeko autoja, no vittu katon
Ihmiset on kyllä tyhmiä, ja se tyhmyys on vaan lisääntymään päin..
..tänä kesänä yhden kerran meinasin mennä pyörällä autotien yli siten että en nähnyt mihin autoilija katsoo ja meinasin heti jäädä alle.. nopea reaktio, levyjarrut ja moottoripyöräkisamainen jarrutus takarengas ilmassa pelasti täpärästi. Ei hajuakaan kenen vika olisi ollut.. varmaan oma kun vauhtia oli reilusti kuitenkin.
Comment
-
-
Itse fillaroidessa mielummin vaikka väistän,kuin ajan sokkona. Vaikka olisin kuinka oikeassa. Tilanne napsahtaessa on se,että fillaristille tulee ottelussa aina hopeaa. Ja autoilija vie pääpalkinnon. Sitä on sitten kiva miettiä turpa ruvella sairaalan vuoteella,että olisiko sitten kumminkin pitänyt...
Comment
-
-
Originally posted by -challenger- View PostTohonku viel yhistää että jos on etuajooikeus niin ajelee autotien yli tarkistamatta tuleeko autoja niinkuin fb yksi nainen ihmetteli ja kysy multa katonko aina muka että tuleeko autoja, no vittu katon
Ihmiset on kyllä tyhmiä, ja se tyhmyys on vaan lisääntymään päin..On vaan tosi rasittavaa, kun et voi "luottaa" väistämisvelvollista, että se väistää tai edes hidastaa, kun toiset harrastaa sitä, että tulla miljoonaa risteykseen ja liuetetaan todella lähelle ja sitten viime hetkellä liinat kiinni, siinä kun autosta hajoaa jotain, niin alle tulee
Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostItse fillaroidessa mielummin vaikka väistän,kuin ajan sokkona. Vaikka olisin kuinka oikeassa. Tilanne napsahtaessa on se,että fillaristille tulee ottelussa aina hopeaa. Ja autoilija vie pääpalkinnon. Sitä on sitten kiva miettiä turpa ruvella sairaalan vuoteella,että olisiko sitten kumminkin pitänyt...
Tällä on menty ja pärjätty. En edes tiedä milloin polkupyörällä saa ajaa suojatiestä yli eikä itse ole väistämisvevollinen, tuskin tietää autoilijoistakaan suurin osa.
Toi em tilanne oli vähän yllättävä kun oli hämärää ja aurinkolasit päässä (meni reissu pitkäksi). Autoilija oli pysähtynyt suojatien eteen ikäänkuin olisi odottanut että menen yli. Väärin.. se odotti että toinen autoilija laittaa vilkun päälle ja lähti heti liikkeelle.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostTässä ratkaisu:
Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostSaahan sen plimplutuksen onneksi koodattua poiskinNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment