Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XXIX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masander
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2010
    • 1394
    • Dingolfing

    Originally posted by henka View Post
    Vähän sama kuin mersun AVANT GARDEN
    sigpic

    Comment

    • konsumies
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1045
      • Turkkussesss

      Originally posted by pyroz View Post
      Sama ilman prosentteja: Kaikki jakopäärempat eivät ole kunnolla tehtyjä --> Ei voi luottaa --> ei voi edelleenkään ostaa alkupään N47.

      Saatte te ostaa. Itse yritin varoitella tuttua nimimerkkiä foorumilla, ettei ainakaan tietämättömyyttään kaadu tuohon miinaan. Jos tiedostaa asian ja hyväksyy riskit niin antaa mennä.
      Huhhuh, tulipa avattua pandoran lipas tässä keskustelussa

      Joku kakkosauto me tarvitaan, budjetti alle 10k ja saisi olla BMW. Vaimo ajaa n. 10k vuodessa mutta voi olla dieselkin, koska vääntö ja ajomukavuus dieselissä on jees. Ei oikein tiedä mitä uskaltaisi katsella
      Seat Leon Cupra ST
      F20 116d
      e87 116i

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6698
        • PK-seutu

        Originally posted by konsumies View Post
        Huhhuh, tulipa avattua pandoran lipas tässä keskustelussa

        Joku kakkosauto me tarvitaan, budjetti alle 10k ja saisi olla BMW. Vaimo ajaa n. 10k vuodessa mutta voi olla dieselkin, koska vääntö ja ajomukavuus dieselissä on jees. Ei oikein tiedä mitä uskaltaisi katsella
        Ja tuossapa se minun varoittelu kiteytyykin. Jos auton hinta on alle 10k niin ei mielellään varmaankaan laita 2k ihan vaan ylläpitoremonttiin, koska "ei se haittaa jos sen jakopään joutuu tekemään". Itse en ainakaan mielellään budjetoi 20% auton arvoisia remontteja, jos toisin vaan valitsemalla sen voi välttää. Mutta eiköhän tämä riitä aiheesta taas hetkeksi (varmaan lyhyeksi)
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • Topi08
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 4450
          • .



          Siinä olisi varmaan pitkäksi aikaa autoa, alle 100t ajettu, jakoketju ja valvetronic tehty alkuvuodesta :think

          Comment

          • j-a
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 1522
            • PohojosPohojammaa

            Originally posted by Topi08 View Post
            https://www.nettiauto.com/bmw/316/10154340

            Siinä olisi varmaan pitkäksi aikaa autoa, alle 100t ajettu, jakoketju ja valvetronic tehty alkuvuodesta :think
            klassikko malli siisti kuntoinen hyvä kuntoiset. Noh, ei autokauppiaiden toki tarvikaan olla äidinkielen opettajia.

            Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

            Ylimääräisenä tarjolla:

            E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

            F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

            Comment

            • A^A
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2168
              • Seinäjoki

              Originally posted by pyroz View Post
              Ja tuossapa se minun varoittelu kiteytyykin. Jos auton hinta on alle 10k niin ei mielellään varmaankaan laita 2k ihan vaan ylläpitoremonttiin, koska "ei se haittaa jos sen jakopään joutuu tekemään". Itse en ainakaan mielellään budjetoi 20% auton arvoisia remontteja, jos toisin vaan valitsemalla sen voi välttää. Mutta eiköhän tämä riitä aiheesta taas hetkeksi (varmaan lyhyeksi)
              En ihan käsitä tätä logiikkaa. Ihan mihin vain yli 2000 luvun autoon voi tulla vuoden sisällä parin tonnin rempat. Sano joku auto 10k€ hintaluokassa minkä uskaltaa ostaa sillä mielellä ettei taatusti ole tulossa vuoden parin sisällä parin tonnin rempat? Itse en keksi.
              Sitäpaitsi monella n47 moottorilla on ajettu isojakin kilometrejä orkkis jakopäällä. Jos pelkää / ei ole varaa laittaa pari tonnia remppoihin tarvittaessa niin vaihtoehto lienee silloin 124 mersu tai vanha toyota.

              Bongaus: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/unimog/10162241
              Unimog olis kyllä härski peli
              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                Originally posted by pyroz View Post
                Ja tuossapa se minun varoittelu kiteytyykin. Jos auton hinta on alle 10k niin ei mielellään varmaankaan laita 2k ihan vaan ylläpitoremonttiin, koska "ei se haittaa jos sen jakopään joutuu tekemään". Itse en ainakaan mielellään budjetoi 20% auton arvoisia remontteja, jos toisin vaan valitsemalla sen voi välttää. Mutta eiköhän tämä riitä aiheesta taas hetkeksi (varmaan lyhyeksi)

                Ford S-max 2,5T - pakoputkisto katista taaksepäin ei ole rosteria, joten saa vaihtaa 10 vuoden jälkeen
                hinta: 1500€, saatavilla vain ja ainoastaan marmoritiskiltä. plus työt tietty. Tosin ei tuota vaihda kuin 30min jos pääsee nosturille.
                Teettäminen vois olla halvempaa, tai itse osista kasaaminen. Toki niinhän se on tuon N47 jakopäänkin kanssa; itse tekemällä pääsee rahallisesti halvemmalla.

                Joten kyllä sen pari tonnia saa varata auton kuin auton kanssa ylläripylläreihin.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • RikuBMW
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 712
                  • Laitila

                  Originally posted by A^A View Post
                  En ihan käsitä tätä logiikkaa. Ihan mihin vain yli 2000 luvun autoon voi tulla vuoden sisällä parin tonnin rempat. Sano joku auto 10k€ hintaluokassa minkä uskaltaa ostaa sillä mielellä ettei taatusti ole tulossa vuoden parin sisällä parin tonnin rempat? Itse en keksi.
                  Sitäpaitsi monella n47 moottorilla on ajettu isojakin kilometrejä orkkis jakopäällä. Jos pelkää / ei ole varaa laittaa pari tonnia remppoihin tarvittaessa niin vaihtoehto lienee silloin 124 mersu tai vanha toyota.

                  Bongaus: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/unimog/10162241
                  Unimog olis kyllä härski peli
                  Juurikin näin. Se on aivan sama minkä auton hankkii tuohon hintaan niin remonttia voi tulla ja tuleekin. Vag-konsernin vehkeissä saattaa joutua pulittamaan ihan hihnanvaihdostakin yli 1000€, mutta eihän sillä ole väliä, kun sen tietää hankkiessa. Itse olen etsimässä pitkälti tuohon kategoriaan sopivaa autoa ja tiedostan kyllä mahdolliset kalliit remontit.

                  Tuntuu olevan tämä jakopää-case jollekin hiukan liian herkkä asia täällä.
                  Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
                  Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
                  Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7506
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by A^A View Post
                    En ihan käsitä tätä logiikkaa. Ihan mihin vain yli 2000 luvun autoon voi tulla vuoden sisällä parin tonnin rempat. Sano joku auto 10k€ hintaluokassa minkä uskaltaa ostaa sillä mielellä ettei taatusti ole tulossa vuoden parin sisällä parin tonnin rempat? Itse en keksi.
                    Multa voit tulla hakeen 1.0 vapari Fiestan 2015 50 tkm ajetun alle 10 k€...
                    Tosin eihän se auto ole ;-)
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6698
                      • PK-seutu

                      Originally posted by A^A View Post
                      En ihan käsitä tätä logiikkaa. Ihan mihin vain yli 2000 luvun autoon voi tulla vuoden sisällä parin tonnin rempat. Sano joku auto 10k€ hintaluokassa minkä uskaltaa ostaa sillä mielellä ettei taatusti ole tulossa vuoden parin sisällä parin tonnin rempat? Itse en keksi.
                      Sitäpaitsi monella n47 moottorilla on ajettu isojakin kilometrejä orkkis jakopäällä. Jos pelkää / ei ole varaa laittaa pari tonnia remppoihin tarvittaessa niin vaihtoehto lienee silloin 124 mersu tai vanha toyota.

                      Bongaus: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/unimog/10162241
                      Unimog olis kyllä härski peli
                      Noh. Jos nyt otetaan vaikka E87 1er esimerkiksi. Halpa käyttis rouvalle. Olisko kuitenkin se M47:lla varustettu varmempi peli? Tottakai vanhaan autoon remontteja voi tulla, mutta miksi ottaisi juuri sen korkeimman riskin yksilön? Konsumies tekee omat valinnat. Halusin vain muistuttaa tuosta.
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • Turder
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2008
                        • 454
                        • Suomi

                        Nyt kun jakopää tehty-keskustelu ollut pinnalla niin päästään siihen, että tuon "tehty" -sanan käyttö kyllä nyppii kaikissa ilmoituksissa. Esim. jarrut tehty. Siis uusittu palat, levyt, nesteet, ehkä jarruputket tms? Vai pelkät palat? Tai esim. turbot tehty. Sitten tätä viljellään vielä jäätävän pommin yhteydessä niin vastuu on kuulijalla


                        https://www.nettiauto.com/bmw/m235i/10094568 työpaikan parkkihallissa muutama M235i ja aika rouheat äänet on jo tyhjäkäynnillä. Ensimmäisen kun kuulin niin mietin, että onko putkea vaihdettu mutta kaikissa samanlainen hörinä.

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          Originally posted by Turder View Post
                          Nyt kun jakopää tehty-keskustelu ollut pinnalla niin päästään siihen, että tuon "tehty" -sanan käyttö kyllä nyppii kaikissa ilmoituksissa. Esim. jarrut tehty. Siis uusittu palat, levyt, nesteet, ehkä jarruputket tms? Vai pelkät palat? Tai esim. turbot tehty. Sitten tätä viljellään vielä jäätävän pommin yhteydessä niin vastuu on kuulijalla


                          https://www.nettiauto.com/bmw/m235i/10094568 työpaikan parkkihallissa muutama M235i ja aika rouheat äänet on jo tyhjäkäynnillä. Ensimmäisen kun kuulin niin mietin, että onko putkea vaihdettu mutta kaikissa samanlainen hörinä.
                          On niissä vakioputkillakin aika mukavat hörinät, M- performance/aftermarket- putkistolla vielä asteen kovemmat.

                          'Muutama M235i' samassa parkkishallissa:think
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät



                            tuo se voi olla mielenkiintoinen peli ajella.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • Turder
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 454
                              • Suomi

                              Originally posted by BFI18 View Post
                              On niissä vakioputkillakin aika mukavat hörinät, M- performance/aftermarket- putkistolla vielä asteen kovemmat.

                              'Muutama M235i' samassa parkkishallissa:think

                              Aika orkkishenkisiltä ne vaikuttaa ulkonäön puolesta. Kolme yksilöä olen nähnyt tämän vuoden aikana, ensin luulin että on sama auto kun kahdessa on sama tummanharmaa väri, ja sittemmin bongattu lisäksi yksi valkea. Naiset kuskaa vielä näitä

                              Comment

                              • Thmas
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 531
                                • HEL

                                Originally posted by RikuBMW View Post
                                Juurikin näin. Se on aivan sama minkä auton hankkii tuohon hintaan niin remonttia voi tulla ja tuleekin. Vag-konsernin vehkeissä saattaa joutua pulittamaan ihan hihnanvaihdostakin yli 1000€, mutta eihän sillä ole väliä, kun sen tietää hankkiessa. Itse olen etsimässä pitkälti tuohon kategoriaan sopivaa autoa ja tiedostan kyllä mahdolliset kalliit remontit.

                                Tuntuu olevan tämä jakopää-case jollekin hiukan liian herkkä asia täällä.
                                Toyota Auris Hybrid, esim. https://www.nettiauto.com/toyota/auris/10140407

                                Meillä ollut tollanen 1,5 vuotta. Ei vikoja, automaatti, superhalpa ajaa ja omistaa. Toki ei yhtikäs mitään jännittävää tai hauskaa, paitsi tankilla käyminen 4,4 l/100 km keskikulutuksella.
                                Last edited by Thmas; 18-12-2018, 17:20.
                                Audi e-tron 55

                                Exiä:
                                1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎