Neliveto ongelmat sen verran marginaalisia, että eipä niistä stressiä kannata ottaa. Ymmärtääkseni valta osa BMW:stä myyty nelikkona uutena, joten selittää isoa tarjontaa. Enempi siitä nelikosta hyötyä on, kun haittaa. Mutta nämä nyt on äiti/tytär hommia...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin myymisen sietämätön vaikeus VI
Collapse
X
-
Suurin osa jakolaatikon ongelmista liittynee huoltamattomuuteen, että autolla vedetty 260 tkm huoltamatta kertaakaan. Sitten huolto tulee ensimmäisen kerran mieleen, kun Kamuxilta ostetun viritetyn kiertopalkinnon neliveto alkaa nykimään tai antaa häiriökoodia.
Itse näkisin, että esim F10:ssä suurin etu takavedossa on, että ei olisi etuvetareita murehdittavaksi. Lisäksi takaveto on kevympi, joten isoissa nopeuksissa takaveto kiihtyy havaittavasti paremmin. Toisaalta takavedossa on sähköinen ohjaustehostin, joten oma makuasia on, että hydraulisessa ohjaustimella F10 tuntuu vielä ison Bemarin jämäkältä ohjaukselta. Lisäksi arkiautolla tulee vedettyä kärriä ja talvella on ihan kiva päästä joskus ohikin lumipolanne yms. keleillä ja liikkeelle valoista, joten takaveto ei tule kysymykseen. Kesäharrasteeksi katselisin kyllä vain takavetoja.Last edited by Kraftwerk; 17-04-2023, 22:20.F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met
Comment
-
-
Originally posted by Kraftwerk View Post. Lisäksi arkiautolla tulee vedettyä kärriä ja talvella on ihan kiva päästä joskus ohikin lumipolanne yms. keleillä ja liikkeelle valoista, joten takaveto ei tule kysymykseen.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Mitä vanhempi ja enemmän ajettu auto niin sitä vaikeampi on päästä xdrive malleista eroon. Jos se on varusteltu ja m sport niin onnistuu vielä jotenkin mutta karvalakkia niin mikään muulla kuin hinnalla sitä ei pysty markkinoimaan. Siinä 250tkm kohdilla se xdrive alkaa kääntymään itseään vastaan myyntitilanteessa.
Monelle se etuvetarien vaihtelu, etukardaanin ristikko murheet ja jako laatikko on aika iso mörkö. Itse en sitä nelivetoa pelkää mutten myöskään tee sillä yhtään mitään joten siitä syystä en omiin autoihin halua ylimääräisiä vetoakseleita eteen. Myös nelivetoon liittymättömiä asioita on kuitenkin siinä xdrive mallissa paljon työläämpi korjata kuten vaikkapa jakopää tai koneen irrotus jotka molemmat alkaa siinä 250tkm korvilla olla ajankohtaisia. Harvassa on ne jotka nelivetoa oikeasti tarvitsevat ja tämä alkaa korostua kun autoille tulee ikää ja ostajakunta on "köyhempää" ja huoltosopparit ja takuut on ohitse ja nrempat maksaa artisti itse niin vaikeaa on nelivedon myynti
Edit: tietysti tätä ei suoraa voi sitten yleistää malleihin joita ei ole takavetona edes saanut kuten. Vaikkapa m550d tai joku x5 (niiden myynti taitaa muutenkin vanhemmiten olla vaikeaa)F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Jossain vaiheessa oli kampanjoita, sai nelikon ilmaiseksi uutta tilatessa. Väitän että tällä osuutensa sopassa, miksi nelikkoja paljon.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostMitä vanhempi ja enemmän ajettu auto niin sitä vaikeampi on päästä xdrive malleista eroon. Jos se on varusteltu ja m sport niin onnistuu vielä jotenkin mutta karvalakkia niin mikään muulla kuin hinnalla sitä ei pysty markkinoimaan. Siinä 250tkm kohdilla se xdrive alkaa kääntymään itseään vastaan myyntitilanteessa.
Monelle se etuvetarien vaihtelu, etukardaanin ristikko murheet ja jako laatikko on aika iso mörkö. Itse en sitä nelivetoa pelkää mutten myöskään tee sillä yhtään mitään joten siitä syystä en omiin autoihin halua ylimääräisiä vetoakseleita eteen. Myös nelivetoon liittymättömiä asioita on kuitenkin siinä xdrive mallissa paljon työläämpi korjata kuten vaikkapa jakopää tai koneen irrotus jotka molemmat alkaa siinä 250tkm korvilla olla ajankohtaisia. Harvassa on ne jotka nelivetoa oikeasti tarvitsevat ja tämä alkaa korostua kun autoille tulee ikää ja ostajakunta on "köyhempää" ja huoltosopparit ja takuut on ohitse ja nrempat maksaa artisti itse niin vaikeaa on nelivedon myynti
Edit: tietysti tätä ei suoraa voi sitten yleistää malleihin joita ei ole takavetona edes saanut kuten. Vaikkapa m550d tai joku x5 (niiden myynti taitaa muutenkin vanhemmiten olla vaikeaa)Last edited by VilleP; 18-04-2023, 06:43.F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostPerustuuko tuo nyt johonkin tilastoon vai mutuun? Kaikki nelikot on menneet kaupaksi helposti, vaikka metrejä on ollut 300-370tkm.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostOnko nelivetolinjasto tehtaalla kirottu vai miksi niistä tuli susia ?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Ja eikä ne jakolaatikot isommissa määrin vaivanneet kun 2010 luvun alkupuoliskon laitteita, ja etuvetarit F1x koreja samalta aikakaudelta. Samalla tavalla ne etumurrokset kuluu ihan etuvedoissakin ja kardaanit takavedoissa. Vetareita tai murroksia saa muutamalla sadalla ja jakolaatikon sisukset uusii touhutonnilla. Lienee perus BMW:n yllöpitokuluja?F11 530xd LCI
S2 Avant
Comment
-
-
Niin no muista merkeistä siirtyvänä BMW:n ylläpitokulut ja duunin määrä vaikuttaa jo takavetoisen kohdalla lähentelevän sietokyvyn rajoja, jos siis kaikki tiedossa oleva paska osuu koskaan tuulettimeen. Siihen en ite ainakaan kaipais enää nelivedon lisätonneja jos sille ei ole totisesti käyttöä. Ajattelin että tämä vois monella muullakin olla se ajatusmaailma, mutta spekulointia tietysti. Harva ainakaan ollut sitä mieltä että bemaria olis mukavan edullista ylläpitää ja lisää touhua kaipais.
Enemmän mekaniikkaa, enemmän vikoja, ja koska kaikkihan ei yleensä mene niinkuin strömsössä vaikka systeemi olisi kuinka hienosti suunniteltu.
En tiedä, parempi varmaan omassa tapauksessa myynnin kannalta ajatellen (ja toki muutenkin) pysyä takavedossa, koska budjetti itellä menee juurikin noissa jonkin verran jo ajetuissa (+100-150tkm). Seuraavan omistajan kohdalla alkaa olemaan 200tkm ahdistusraja täynnä tai lähellä. Siellä alkaa jakopäät ja turbot jo kuumottelemaan riittävästi. AINA löytyy takavedolle ostajia ja samaan aikaan kuten joku jo mainitsikin, alkaa olemaan vaikea löytää vuosimalliltaan uudempia takavetoja. Esim. F31 kohdalla bensakoneisena LCI mallisena suorastaan harvinaisuus tällä hetkellä.
Ihan tyhmältähän se tuntuu jälleenmyyntiä niin paljon miettiä, mutta tätä palstaa kun lukenut niin alkaa tuntua järkevältä taktikoida edes vähänKäsittääkseni huonoilla valinnoilla voi näiden autojen kohdalla olla aika isot seuraukset.
Tosiaan uuden auton kohdalla ottaisin varmasti nelivedon ja niin moni muukin, siitä selittyy niiden korkea määrä. Mutta tossa 200tkm kohdalla myydessä varmasti muuttuu asetelma toisin.
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostJa eikä ne jakolaatikot isommissa määrin vaivanneet kun 2010 luvun alkupuoliskon laitteita, ja etuvetarit F1x koreja samalta aikakaudelta. Samalla tavalla ne etumurrokset kuluu ihan etuvedoissakin ja kardaanit takavedoissa. Vetareita tai murroksia saa muutamalla sadalla ja jakolaatikon sisukset uusii touhutonnilla. Lienee perus BMW:n yllöpitokuluja?F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by J_h View PostNiin no muista merkeistä siirtyvänä BMW:n ylläpitokulut ja duunin määrä vaikuttaa jo takavetoisen kohdalla lähentelevän sietokyvyn rajoja, jos siis kaikki tiedossa oleva paska osuu koskaan tuulettimeen. Siihen en ite ainakaan kaipais enää nelivedon lisätonneja jos sille ei ole totisesti käyttöä. Ajattelin että tämä vois monella muullakin olla se ajatusmaailma, mutta spekulointia tietysti. Harva ainakaan ollut sitä mieltä että bemaria olis mukavan edullista ylläpitää ja lisää touhua kaipais.
Enemmän mekaniikkaa, enemmän vikoja, ja koska kaikkihan ei yleensä mene niinkuin strömsössä vaikka systeemi olisi kuinka hienosti suunniteltu.
En tiedä, parempi varmaan omassa tapauksessa myynnin kannalta ajatellen (ja toki muutenkin) pysyä takavedossa, koska budjetti itellä menee juurikin noissa jonkin verran jo ajetuissa (+100-150tkm). Seuraavan omistajan kohdalla alkaa olemaan 200tkm ahdistusraja täynnä tai lähellä. Siellä alkaa jakopäät ja turbot jo kuumottelemaan riittävästi. AINA löytyy takavedolle ostajia ja samaan aikaan kuten joku jo mainitsikin, alkaa olemaan vaikea löytää vuosimalliltaan uudempia takavetoja. Esim. F31 kohdalla bensakoneisena LCI mallisena suorastaan harvinaisuus tällä hetkellä.
Ihan tyhmältähän se tuntuu jälleenmyyntiä niin paljon miettiä, mutta tätä palstaa kun lukenut niin alkaa tuntua järkevältä taktikoida edes vähänKäsittääkseni huonoilla valinnoilla voi näiden autojen kohdalla olla aika isot seuraukset.
Tosiaan uuden auton kohdalla ottaisin varmasti nelivedon ja niin moni muukin, siitä selittyy niiden korkea määrä. Mutta tossa 200tkm kohdalla myydessä varmasti muuttuu asetelma toisin.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostMontako kardaani vilkaista takavetoa on tullut vastaan?Last edited by Petri.Kekkonen; 18-04-2023, 12:33.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment