Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2320
    • Vantaa

    Neliveto ongelmat sen verran marginaalisia, että eipä niistä stressiä kannata ottaa. Ymmärtääkseni valta osa BMW:stä myyty nelikkona uutena, joten selittää isoa tarjontaa. Enempi siitä nelikosta hyötyä on, kun haittaa. Mutta nämä nyt on äiti/tytär hommia...
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Kraftwerk
      Bimmer Rookie
      • Mar 2022
      • 133
      • Joensuu area

      Suurin osa jakolaatikon ongelmista liittynee huoltamattomuuteen, että autolla vedetty 260 tkm huoltamatta kertaakaan. Sitten huolto tulee ensimmäisen kerran mieleen, kun Kamuxilta ostetun viritetyn kiertopalkinnon neliveto alkaa nykimään tai antaa häiriökoodia.

      Itse näkisin, että esim F10:ssä suurin etu takavedossa on, että ei olisi etuvetareita murehdittavaksi. Lisäksi takaveto on kevympi, joten isoissa nopeuksissa takaveto kiihtyy havaittavasti paremmin. Toisaalta takavedossa on sähköinen ohjaustehostin, joten oma makuasia on, että hydraulisessa ohjaustimella F10 tuntuu vielä ison Bemarin jämäkältä ohjaukselta. Lisäksi arkiautolla tulee vedettyä kärriä ja talvella on ihan kiva päästä joskus ohikin lumipolanne yms. keleillä ja liikkeelle valoista, joten takaveto ei tule kysymykseen. Kesäharrasteeksi katselisin kyllä vain takavetoja.
      Last edited by Kraftwerk; 17-04-2023, 22:20.
      F11 -16 535d xD M-Sport Champagner Quarz Met

      Comment

      • peto2
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 8274
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Kraftwerk View Post
        . Lisäksi arkiautolla tulee vedettyä kärriä ja talvella on ihan kiva päästä joskus ohikin lumipolanne yms. keleillä ja liikkeelle valoista, joten takaveto ei tule kysymykseen.
        Sanoisin että kaasupolkimessa tai kaasun käyttäjässä vikaa jos ei takavedolla onnistu
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2320
          • Vantaa

          Nelikkolla se vaan onnistuu paremmin.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1968
            • Seinäjoki

            Mitä vanhempi ja enemmän ajettu auto niin sitä vaikeampi on päästä xdrive malleista eroon. Jos se on varusteltu ja m sport niin onnistuu vielä jotenkin mutta karvalakkia niin mikään muulla kuin hinnalla sitä ei pysty markkinoimaan. Siinä 250tkm kohdilla se xdrive alkaa kääntymään itseään vastaan myyntitilanteessa.
            Monelle se etuvetarien vaihtelu, etukardaanin ristikko murheet ja jako laatikko on aika iso mörkö. Itse en sitä nelivetoa pelkää mutten myöskään tee sillä yhtään mitään joten siitä syystä en omiin autoihin halua ylimääräisiä vetoakseleita eteen. Myös nelivetoon liittymättömiä asioita on kuitenkin siinä xdrive mallissa paljon työläämpi korjata kuten vaikkapa jakopää tai koneen irrotus jotka molemmat alkaa siinä 250tkm korvilla olla ajankohtaisia. Harvassa on ne jotka nelivetoa oikeasti tarvitsevat ja tämä alkaa korostua kun autoille tulee ikää ja ostajakunta on "köyhempää" ja huoltosopparit ja takuut on ohitse ja nrempat maksaa artisti itse niin vaikeaa on nelivedon myynti

            Edit: tietysti tätä ei suoraa voi sitten yleistää malleihin joita ei ole takavetona edes saanut kuten. Vaikkapa m550d tai joku x5 (niiden myynti taitaa muutenkin vanhemmiten olla vaikeaa)
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 7111
              • Forssa

              Jossain vaiheessa oli kampanjoita, sai nelikon ilmaiseksi uutta tilatessa. Väitän että tällä osuutensa sopassa, miksi nelikkoja paljon.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • VilleP
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2320
                • Vantaa

                Originally posted by joko View Post
                Mitä vanhempi ja enemmän ajettu auto niin sitä vaikeampi on päästä xdrive malleista eroon. Jos se on varusteltu ja m sport niin onnistuu vielä jotenkin mutta karvalakkia niin mikään muulla kuin hinnalla sitä ei pysty markkinoimaan. Siinä 250tkm kohdilla se xdrive alkaa kääntymään itseään vastaan myyntitilanteessa.
                Monelle se etuvetarien vaihtelu, etukardaanin ristikko murheet ja jako laatikko on aika iso mörkö. Itse en sitä nelivetoa pelkää mutten myöskään tee sillä yhtään mitään joten siitä syystä en omiin autoihin halua ylimääräisiä vetoakseleita eteen. Myös nelivetoon liittymättömiä asioita on kuitenkin siinä xdrive mallissa paljon työläämpi korjata kuten vaikkapa jakopää tai koneen irrotus jotka molemmat alkaa siinä 250tkm korvilla olla ajankohtaisia. Harvassa on ne jotka nelivetoa oikeasti tarvitsevat ja tämä alkaa korostua kun autoille tulee ikää ja ostajakunta on "köyhempää" ja huoltosopparit ja takuut on ohitse ja nrempat maksaa artisti itse niin vaikeaa on nelivedon myynti

                Edit: tietysti tätä ei suoraa voi sitten yleistää malleihin joita ei ole takavetona edes saanut kuten. Vaikkapa m550d tai joku x5 (niiden myynti taitaa muutenkin vanhemmiten olla vaikeaa)
                Perustuuko tuo nyt johonkin tilastoon vai mutuun? Kaikki nelikot on menneet kaupaksi helposti, vaikka metrejä on ollut 300-370tkm.
                Last edited by VilleP; 18-04-2023, 06:43.
                F11 530xd LCI
                S2 Avant

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1968
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by VilleP View Post
                  Perustuuko tuo nyt johonkin tilastoon vai mutuun? Kaikki nelikot on menneet kaupaksi helposti, vaikka metrejä on ollut 300-370tkm.
                  No tuollaisia tilastoja tuskin on kukaan virallisia tehnyt mutta oon myyny useamman auton suoraan pienimpiin liikkeisiin niin aik monesti kysymys on bemarin kohdalla ollut aseteltu muotoon eihän ole neliveto.
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16520
                    • Asikkala

                    Onko nelivetolinjasto tehtaalla kirottu vai miksi niistä tuli susia ?

                    Comment

                    • PNM2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2015
                      • 1124
                      • Espoo

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Onko nelivetolinjasto tehtaalla kirottu vai miksi niistä tuli susia ?
                      No huoltamattomuus ja normaalit kuluvat osat lienee suurin syy ongelmille. Mä vaihdatin käytettyinä ostettujen autojen jakolaatikoihin öljyt ja pari etuvetaria olen joutunut vaihdattamaan. Ei ollut mikään älytön kustannus tai vaiva.
                      i4 M50
                      ex: G30 530e xDrive M-Sport
                      ex: F11 525d xDrive
                      ex: F11 520d
                      ex: E91 318i

                      Comment

                      • VilleP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2320
                        • Vantaa

                        Ja eikä ne jakolaatikot isommissa määrin vaivanneet kun 2010 luvun alkupuoliskon laitteita, ja etuvetarit F1x koreja samalta aikakaudelta. Samalla tavalla ne etumurrokset kuluu ihan etuvedoissakin ja kardaanit takavedoissa. Vetareita tai murroksia saa muutamalla sadalla ja jakolaatikon sisukset uusii touhutonnilla. Lienee perus BMW:n yllöpitokuluja?
                        F11 530xd LCI
                        S2 Avant

                        Comment

                        • J_h
                          Newbiemmer
                          • Apr 2023
                          • 8
                          • Hki

                          Niin no muista merkeistä siirtyvänä BMW:n ylläpitokulut ja duunin määrä vaikuttaa jo takavetoisen kohdalla lähentelevän sietokyvyn rajoja, jos siis kaikki tiedossa oleva paska osuu koskaan tuulettimeen. Siihen en ite ainakaan kaipais enää nelivedon lisätonneja jos sille ei ole totisesti käyttöä. Ajattelin että tämä vois monella muullakin olla se ajatusmaailma, mutta spekulointia tietysti. Harva ainakaan ollut sitä mieltä että bemaria olis mukavan edullista ylläpitää ja lisää touhua kaipais.

                          Enemmän mekaniikkaa, enemmän vikoja, ja koska kaikkihan ei yleensä mene niinkuin strömsössä vaikka systeemi olisi kuinka hienosti suunniteltu.

                          En tiedä, parempi varmaan omassa tapauksessa myynnin kannalta ajatellen (ja toki muutenkin) pysyä takavedossa, koska budjetti itellä menee juurikin noissa jonkin verran jo ajetuissa (+100-150tkm). Seuraavan omistajan kohdalla alkaa olemaan 200tkm ahdistusraja täynnä tai lähellä. Siellä alkaa jakopäät ja turbot jo kuumottelemaan riittävästi. AINA löytyy takavedolle ostajia ja samaan aikaan kuten joku jo mainitsikin, alkaa olemaan vaikea löytää vuosimalliltaan uudempia takavetoja. Esim. F31 kohdalla bensakoneisena LCI mallisena suorastaan harvinaisuus tällä hetkellä.

                          Ihan tyhmältähän se tuntuu jälleenmyyntiä niin paljon miettiä, mutta tätä palstaa kun lukenut niin alkaa tuntua järkevältä taktikoida edes vähän Käsittääkseni huonoilla valinnoilla voi näiden autojen kohdalla olla aika isot seuraukset.

                          Tosiaan uuden auton kohdalla ottaisin varmasti nelivedon ja niin moni muukin, siitä selittyy niiden korkea määrä. Mutta tossa 200tkm kohdalla myydessä varmasti muuttuu asetelma toisin.

                          Comment

                          • joko
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2004
                            • 1968
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by VilleP View Post
                            Ja eikä ne jakolaatikot isommissa määrin vaivanneet kun 2010 luvun alkupuoliskon laitteita, ja etuvetarit F1x koreja samalta aikakaudelta. Samalla tavalla ne etumurrokset kuluu ihan etuvedoissakin ja kardaanit takavedoissa. Vetareita tai murroksia saa muutamalla sadalla ja jakolaatikon sisukset uusii touhutonnilla. Lienee perus BMW:n yllöpitokuluja?
                            Montako kardaani vilkaista takavetoa on tullut vastaan? Itellä on ollut 505tkm ajettu f11 530d takaveto niin siinäkin oli kardaanissa oem osanumerotarrat päiväyksineen ja koskemattomat ristikot. Ei niitä ajamalla saa kyllä loppuun ja erittäin usein esim joku rätti nivelen vaihto on väärän diagnoosin takia vaihdettu uuteen heikompaan tarvike versioon. Kun taas xdrive etuvetarit varsinkin sport tai siitä matalemmalla alustalla on kulutustavaraa. Tarvikevetarit ei tahdo kestää kauaa ja uudet oem maksaa hunajaa. Takavedoasa nuo samat oem vetarit näytti kestävän sen 500tkm mutta vasemmasta oli silloin suojakumi halkeamilla. Kun taas xdrive ei taida löytyä montaakaan 250-300 ajettua missä olisi vielä tehtaan jäljiltä etuvetarit. Ja nyt otin just ton äffän esimerkiksi kun niissä juuri tämä asia korostuu että tällä hetkellä niiden myynnissä neliveto on useimmiten jarruna eikä myyntiä edistävä tekijä. Iso osa näiden autojen omistajista ajelee ihan yleisillä, enimmäkseen auratuilla asfalttiteillä j sille nelivedolle ei oikein löydy monellkaan perusteita miksi pitäisi saada muutaman touhu tonnin edestä lisää rempattavaa kun sitä alkaa äffä korisissa olla muutenkin jo. G3x sarjassa ei niinkään vielä vaikuta tuo nelivetoisuus kun ovat tuoreempia ja vähemmän ajettuja ja ostaja kunnassa on enemmän ihmisiä jotka ei ymmärrä tekniikasta hölkäsen pöläystä. En siis hauku sitä xdriveä varmasti sillekin paikkansa on mutta tosisia on se että monelle se on täysin tarpeeton ylimääräinen kuluerä.
                            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                            W906 319 sprinter - 14

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by J_h View Post
                              Niin no muista merkeistä siirtyvänä BMW:n ylläpitokulut ja duunin määrä vaikuttaa jo takavetoisen kohdalla lähentelevän sietokyvyn rajoja, jos siis kaikki tiedossa oleva paska osuu koskaan tuulettimeen. Siihen en ite ainakaan kaipais enää nelivedon lisätonneja jos sille ei ole totisesti käyttöä. Ajattelin että tämä vois monella muullakin olla se ajatusmaailma, mutta spekulointia tietysti. Harva ainakaan ollut sitä mieltä että bemaria olis mukavan edullista ylläpitää ja lisää touhua kaipais.

                              Enemmän mekaniikkaa, enemmän vikoja, ja koska kaikkihan ei yleensä mene niinkuin strömsössä vaikka systeemi olisi kuinka hienosti suunniteltu.

                              En tiedä, parempi varmaan omassa tapauksessa myynnin kannalta ajatellen (ja toki muutenkin) pysyä takavedossa, koska budjetti itellä menee juurikin noissa jonkin verran jo ajetuissa (+100-150tkm). Seuraavan omistajan kohdalla alkaa olemaan 200tkm ahdistusraja täynnä tai lähellä. Siellä alkaa jakopäät ja turbot jo kuumottelemaan riittävästi. AINA löytyy takavedolle ostajia ja samaan aikaan kuten joku jo mainitsikin, alkaa olemaan vaikea löytää vuosimalliltaan uudempia takavetoja. Esim. F31 kohdalla bensakoneisena LCI mallisena suorastaan harvinaisuus tällä hetkellä.

                              Ihan tyhmältähän se tuntuu jälleenmyyntiä niin paljon miettiä, mutta tätä palstaa kun lukenut niin alkaa tuntua järkevältä taktikoida edes vähän Käsittääkseni huonoilla valinnoilla voi näiden autojen kohdalla olla aika isot seuraukset.

                              Tosiaan uuden auton kohdalla ottaisin varmasti nelivedon ja niin moni muukin, siitä selittyy niiden korkea määrä. Mutta tossa 200tkm kohdalla myydessä varmasti muuttuu asetelma toisin.
                              Jälleenmyynnin kannalta aito m sport, takaveto ja edes kohtuulliset kilsat on ollut aina varma valinta tämä noin 15 yksilön kokemuksella . Yksi jälkeenpäin m sportattu e60 oli joskus ja kyllä sen myynti oli yhtä tuskaa. Ehkä yksi syy on se että ilman m sport pakettia on yksinkertaisesti hankala edes erottua sieltä nettiauton valikoimasta kun f1x lienee semmonen 700 kpl sielä listoilla niin millä muulla sieltä voi erottua kuin joko varusteilla, tai sitten pienellä km määrällä tai pienellä hinnalla. Aitoa m sporttina takavetona ei oo koskaan tarvinnut hinnalla polkea pihasta pois.
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7458
                                • Oulu

                                Originally posted by joko View Post
                                Montako kardaani vilkaista takavetoa on tullut vastaan?
                                Vain toi oma E92, tosin diagnoosin oikeellisuudesta ei ole vielä(kään) 100% takeita kun koko kardaania en oo vaihtanu.
                                Last edited by Petri.Kekkonen; 18-04-2023, 12:33.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎