Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • icecold
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 2337
    • 🌍

    Originally posted by E39Fin View Post
    Hidasta tuntuu olevan F15 30d myynti, vaikka on tyrkyllä juuri ketjurempattuna ja reippaasti Suomen edullisimpaan hintaan. Ei luultavammin sitten kalliimpiakaan yksilöitä juuri kysytä. :think

    Täytynee varmaan antaa kohta autoliikkeelle vaihdossa, kun vaan keksisi että mitä haluaa tilalle.
    Liikaa hintaa suhteessa kilometreihin. Yli 100 000 kilometriä vähemmän ajettu maksaa ainoastaan 3000€ enemmän (lisäksi myyjänä autoliike). Viiden tonnin lisähinnalla saa jo toisesta liikkeestä 150tkm vähemmän ajetun. Ei tarvitsisi tuolla hintaerolla itse miettiä, ostaisiko 340tkm vai 190tkm ajetun auton. Ajatuksena, että ostaja ajaisi autolla vaikka 3v & 20tkm vuodessa, niin sen jälkeen tuo teidän auto olisi 400tkm ajettu ja nyt viittä tonnia kalliimpi verrokki vasta 250tkm menty. Hintaero todennäköisesti siinä vaiheessa enemmän kuin nyt. Remontteihinkin menee todennäköisesti (ei kuitenkaan varmasti) enemmän rahaa enemmän ajetussa. Lisäksi tuollainen 250tkm olisi vielä kohtuu helppo kaupata (tai viedä liikkeeseen vaihdossa järkirahalla) 400tkm ajettuun verrattuna.

    Hinta lähelle kahtakymppiä, niin voikin mennä yksityisenä kauppaamalla kaupaksi. Tuurilla se yksittäinen ostaja voi tietysti tulla vastaan nykyiseenkin pyyntiin, mutta todennäköisenä en sitä pidä ja mielestäni hinta vähemmän ajettuihin ei ole linjassa.

    Comment

    • E39Fin
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2013
      • 1762
      • HKI/Orimattila

      Originally posted by icecold View Post
      Liikaa hintaa suhteessa kilometreihin. Yli 100 000 kilometriä vähemmän ajettu maksaa ainoastaan 3000€ enemmän (lisäksi myyjänä autoliike). Viiden tonnin lisähinnalla saa jo toisesta liikkeestä 150tkm vähemmän ajetun. Ei tarvitsisi tuolla hintaerolla itse miettiä, ostaisiko 340tkm vai 190tkm ajetun auton. Ajatuksena, että ostaja ajaisi autolla vaikka 3v & 20tkm vuodessa, niin sen jälkeen tuo teidän auto olisi 400tkm ajettu ja nyt viittä tonnia kalliimpi verrokki vasta 250tkm menty. Hintaero todennäköisesti siinä vaiheessa enemmän kuin nyt. Remontteihinkin menee todennäköisesti (ei kuitenkaan varmasti) enemmän rahaa enemmän ajetussa. Lisäksi tuollainen 250tkm olisi vielä kohtuu helppo kaupata (tai viedä liikkeeseen vaihdossa järkirahalla) 400tkm ajettuun verrattuna.

      Hinta lähelle kahtakymppiä, niin voikin mennä yksityisenä kauppaamalla kaupaksi. Tuurilla se yksittäinen ostaja voi tietysti tulla vastaan nykyiseenkin pyyntiin, mutta todennäköisenä en sitä pidä ja mielestäni hinta vähemmän ajettuihin ei ole linjassa.

      Hinta oli mulla siellä kahdenkympin pinnassa niin hukkui viimeisetkin kysyjät, ilmeisesti alkoi jännittämään epäilyttävän paljon muita halvempi hinta Okei, joku venäläinen kyseli että voiko ostaa käteisellä kun ei pankki kuulemma toimi… en lähtenyt siihen.

      Olen siis aivan samaa mieltä sun kanssa. Ja tuon tosiaan suoralla kaupalla saa matalilla kakkosilla hakea pois, jolloin alkaa hintaeroa jo olemaan.
      Last edited by E39Fin; 28-03-2023, 16:31.
      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
      E39 523iA Oxfordgreen

      Comment

      • tiko4tiko
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2020
        • 818
        • Lappeenranta

        Originally posted by E39Fin View Post
        Hinta oli mulla siellä kahdenkympin pinnassa niin hukkui viimeisetkin kysyjät, ilmeisesti alkoi jännittämään epäilyttävän paljon muita halvempi hinta Okei, joku venäläinen kyseli että voiko ostaa käteisellä kun ei pankki kuulemma toimi… en lähtenyt siihen.

        Olen siis aivan samaa mieltä sun kanssa. Ja tuon tosiaan suoralla kaupalla saa matalilla kakkosilla hakea pois, jolloin alkaa hintaeroa jo olemaan.
        Kyllä tuon hinnan kanssa on varmaan noinkin, että jos poikkeaa paljon niin sitä kierretään. Mutta kyllä se hintajousto vaan kuitenkin toimii, ja tuossa perusteluna käy hyvinkin kilometrit alhaiselle hinnalle ja pitääkin olla selvä ero vähemmän ajettuun, kuten jo hyvin onkin perusteltu. Väittäsin että se tosi ostaja tulee varmimmin paikalle, kun hinta on 'valmiiksi neuvoteltu'.

        F15 3-litraisella dieselkoneella on kuitekin selkeästi paras malli sarjassaan. Hybridiin verrattuan hyvä ajaa, ja ei läheskään yhtä monimutkainen korjata vanhemmiten. Toki dieselveron verran kalliimpi käyttää, mutta erinomainen vetoauto 3,5tn asti. Kyllä näille vielä ottajia on, erittäin monipuolinen kärry moneen käyttöön. (disclaimer kahden vuosikymmenen äksviislasit silmillä)
        Mini, E24, E90, G70
        exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

        Comment

        • van cleef
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1895
          • 01830

          Mä en nyt ymmärrä miksei käteinen kelvannut? En alkuunkaan.
          ...

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1863
            • Karjaa

            Originally posted by van cleef View Post
            Mä en nyt ymmärrä miksei käteinen kelvannut? En alkuunkaan.
            Kyllä se käteinen on semmoinen riesa, aina kun sen käyttöä voi välttää niin hyvä. Ja tämmöisenä maailmanaikana muutenkin ei kuulosta kovin hyvältä yhdistelmä venäläinen jolla ei ole mahdollisuutta saada rahojaan pankkiin.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • E39Fin
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2013
              • 1762
              • HKI/Orimattila

              Originally posted by Wespa View Post
              Kyllä se käteinen on semmoinen riesa, aina kun sen käyttöä voi välttää niin hyvä. Ja tämmöisenä maailmanaikana muutenkin ei kuulosta kovin hyvältä yhdistelmä venäläinen jolla ei ole mahdollisuutta saada rahojaan pankkiin.
              Tässähän se aikalailla oli tiivistettynä. Harvemmin on rehdillä ostajalla ollut ongelmaa maksaa tilille.
              Last edited by E39Fin; 28-03-2023, 20:06.
              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
              E39 523iA Oxfordgreen

              Comment

              • mige95
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 1186
                • lahti



                Tämäki roikkunu nettiautossa ~2v, luulen että ongelma on kilsat ja hinta, pitäisi olla selkeästi halvempiku noi 200tkm ajetut. Ekankerran kun näin tämän nettiautossa oli hinta muistaaksee 32900e

                Ceeray:llähän oli kans juttua kun yritti eroo omasta g31 540xd m-sportista, autoliike oli aika hävyttömän hyvityksen siitä luvannut.
                -g20 330e
                -e31 840ci sc
                -e46 316i (m52tub25)

                EX- f11 530d lci
                Ex- f01 730d
                Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                Ex: -06 e61 535d m-sport
                Ex:-02 e39 530d manual
                Ex -93 e34 520i

                Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                M62tu ajoitustyökalut.
                N47/n57 ajoitustyökalut.

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7573
                  • Kotona

                  Originally posted by Wespa View Post
                  Ja tämmöisenä maailmanaikana muutenkin ei kuulosta kovin hyvältä yhdistelmä venäläinen jolla ei ole mahdollisuutta saada rahojaan pankkiin.
                  Kyllä raha pankkiin kelpaa, kun on näyttää kauppakirjan autokaupoista. Kokemusta tästä on, ei toki venäläisten kanssa mutta noin muuten

                  Jokaisella pankilla ei toki nykyään ole joka kylässä paikkaa, joka ottaa rahaa vastaan (automaateissa muutaman tonnin talletusraja) mutta esimerkiksi Helsingistä löytyy
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                  Myydään: HP 14" kannettava Win11 **230e**
                  -

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1968
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by mige95 View Post
                    https://www.nettiauto.com/bmw/530/13195024

                    Tämäki roikkunu nettiautossa ~2v, luulen että ongelma on kilsat ja hinta, pitäisi olla selkeästi halvempiku noi 200tkm ajetut. Ekankerran kun näin tämän nettiautossa oli hinta muistaaksee 32900e

                    Ceeray:llähän oli kans juttua kun yritti eroo omasta g31 540xd m-sportista, autoliike oli aika hävyttömän hyvityksen siitä luvannut.
                    M sport puute ja kilsat, hinta 19 900 niin joku voi kiinnostua. Ei paljon ajettua bemaria ilman m pakettia ja hyviä varusteita kukaan halua
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • Ceeray
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 1400
                      • Kuopio

                      Originally posted by mige95 View Post
                      https://www.nettiauto.com/bmw/530/13195024

                      Ceeray:llähän oli kans juttua kun yritti eroo omasta g31 540xd m-sportista, autoliike oli aika hävyttömän hyvityksen siitä luvannut.
                      Joo... Tampereella bmw merkkari tarjos 28.5k vaihos ylihintaseen käytettyyn x4. Uuteen skodaan 1v toimitusajallakin jo 35k luvattiin. Möin suoralla pois adblue vikoineen 41300. On tossa eroa..
                      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1968
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by Kanerv4 View Post
                        Vaikka oliskin niin sanotusti markkinoihin Suomen halvin niin noi kilsat tappaa ton laitteen. Ei tolla hintaa kiinnosta ketään eikä noilla kilsoillakaan ennenkuin se on varmaan alle 20k. Volvo ja Mersu vetää ehdottomasti myydyimpinä ja ovatkin nopeita myydä noissa paljon ajetuissa ja kalliimmissa vermeissä. Ei kahta sanaa mutta 400 ajetun Volvon tai Mesen myy viiteen kertaan 20 tonnilla kuin mitään muuta merkkiä Henkilöauto puolelta.


                        Mutta toki, 1 ostaja tuollekin riittää. Se voi tulla koska vain! Kelit ainakin puoltaa nelivetoa
                        Kyllä se on just tasan noin. Bemarilla noi enempi ajetut menee sitten kun hintaluokka on sielä kympin molemmin puolin ja silloinkin se pitää olla aito m sport ja hyvillä kamoilla. Joku 500 ajettu perus 530d niin kyllä hankala on päästä eroon millään järkevällä rahalla.
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • icecold
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 2337
                          • 🌍

                          Originally posted by E39Fin View Post
                          Hidasta tuntuu olevan F15 30d myynti, vaikka on tyrkyllä juuri ketjurempattuna ja reippaasti Suomen edullisimpaan hintaan. Ei luultavammin sitten kalliimpiakaan yksilöitä juuri kysytä. :think

                          Täytynee varmaan antaa kohta autoliikkeelle vaihdossa, kun vaan keksisi että mitä haluaa tilalle.
                          Näkyi ilmestyneen autoliikkeeseen. Mihin vaihtui?

                          Comment

                          • E39Fin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2013
                            • 1762
                            • HKI/Orimattila

                            Originally posted by icecold View Post
                            Näkyi ilmestyneen autoliikkeeseen. Mihin vaihtui?
                            2019 Jaguar XF

                            Nautitaan siitä, ettei nuo kelpaa kellekään vaan saa tuoretta tavaraa kohtuurahaan. Kirotaan sitten kun ensimmäinen remppa tulee vastaan.
                            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                            E39 523iA Oxfordgreen

                            Comment

                            • J_h
                              Newbiemmer
                              • Apr 2023
                              • 8
                              • Hki

                              Onkohan se nyt niin päin että X-drive olis hankalampi tulevaisuudessa myydä kuin takavetoinen, vai toisin päin? Vai ei mitään merkitystä?

                              Itse juuri etsimässä takavetoa syystä etten halua sekaantua X-driven ongelmiin. Lisäksi myös takavedon ominaisuudet edelleen jonkin verran enemmän viehättää. Periaatteessa muuten olisi ihan kiva ollakin neliveto, mutta tarvetta sellaiselle on oikeasti niin vähän ja mahdolliset jakolaatikon ongelmat tuntuu vaan painavan vaakakupissa enemmän. Sen lisäksi noissa nelikoissahan on yleensä korkea löysä alusta, mikä on itselle miinusta, kun taas takavetoa löytää paljon valmiiksi sportlinenä tms.

                              Mutta ajatteleekohan valtaosa (tavalliset tallaajat) vaan niin yksinkertaisesti, että neliveto on suuri plussa tai jopa itsestäänselvyys ja ongelmat ei kiinnosta tai edes ole tiedossa? Toisaalta luulis että takavetoja arvostavia nimenomaan bemaria etsiviä on vielä vähintään yhtä paljon, varsinkin hauskuusmielessä ajavia.

                              Suuresta X-drivejen määrästä vois päätellä että niitä on vaikeampi kaupata jos yksilö ei erotu esim. M-sporttina, tai sitten takaveto nähdään vanhanaikaisena ja huonona talviautona ym selittelyä.

                              Ehkä joku jolla on kokemusta näiden myynnistä tietää paremmin. Ilmeisesti kuitenkaan takaveto ei ole vastaava turn-off kuin manuaaliloota nykypäivänä.

                              Edit: Ja tosiaan farkusta kyse, eli perheihmiset voi olla X-driven perään enemmänkin..
                              Last edited by J_h; 17-04-2023, 19:53.

                              Comment

                              • peto2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 8274
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Itte en ole nelivetoja huolinut. Koska sellaiselle ei ole minun käytössä mitään tarvetta, käteen ei jää kuin isompi kulutus ja ongelmat.

                                Harmittavin ongelma on vaan se että mitä uudempiin mennään niin sen vähemmän löytyy takavetoja.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎