Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin myymisen sietämätön vaikeus VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2567
    • Kirkkonummi

    Omalla kohdalla ei ole koskaan ollut 4-vetoista käyttöautoa niin, että olisi pidempää käyttökokemusta. Ne vähäiset ajot joskus kouluaikana 90-luvun lopussa silloisilla uusilla Audeilla ja nyt yksi pv xDrviella talvella kyllä osoittivat, että niillä on paikkansa - talvella. Muuten ei oikein, varsinkin kun eteläsuomalaista asfalttia kulutetaan suurin osa ajoista. Kun on autoa hakenut, niin xDrive on aina pitänyt ruksia pois, lisähinnan ja -painon takia. Valitettavasti valikoima on sitten melkolailla huventunut, minkäs teet.

    Jos allekirjoittanutta pidetään yhdenlaisena esimerkkinä, niin kyllä tämänkin forumin kautta tulleet tornihuhut jakolaatikon ja etuvetoakseleiden vaihdosta saavat pysymään kaukana, koska viatonta bemaria ei ole tullut koskaan vastaan. Ei vanhana eikä upouutena. Tähän päälle lisää vikoja? Jos voi valita, ei kiitos.
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2730
      • .fi

      Originally posted by Petteri75 View Post
      Jos allekirjoittanutta pidetään yhdenlaisena esimerkkinä, niin kyllä tämänkin forumin kautta tulleet tornihuhut jakolaatikon ja etuvetoakseleiden vaihdosta saavat pysymään kaukana, koska viatonta bemaria ei ole tullut koskaan vastaan. Ei vanhana eikä upouutena. Tähän päälle lisää vikoja? Jos voi valita, ei kiitos.
      tässähän tämä, ja lisävikojen lisäksihän moni takavetoon helppo operaatio viekin sitten enemmän aikaa/vaivaa.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • Crete88
        Bimmer Rookie
        • Mar 2023
        • 50
        • Lohja

        Itsellä oli neliveto lähes vaatimus kun talvellakin pitää päästä joskus hiukka huonompaakin tietä eikä takaveto oikein vakuuta. Bemarilla onneksi xDriveja on paljon, jos ei jopa suurin osa käytetyistä F10/11 korisista.

        Kun vähän kattoo millaisessa käytössä ollut, edessä ja takana ei ole erikoon renkaat ja kilsoja ei paljon päälle satkun ole niin eiköhän se huollettuna ja fiksusti käytettynä kestä, eikä sitä mihinkään räppäilykäyttöön tietty kannata hankkiakaan. Kaikki voimansiirron öljyt tietysti kesällä vaihtoon.

        Comment

        • mige95
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 1184
          • lahti

          Originally posted by aae30 View Post
          tässähän tämä, ja lisävikojen lisäksihän moni takavetoon helppo operaatio viekin sitten enemmän aikaa/vaivaa.
          Joo neliveto vaikeuttaa useempaa remonttia ja karsii vielä varusteitakin listalta, tai lisää sinne esim adbluen, onkose muuten sillee että f1x lci mallit xdrivenä on aina adblue vehkeillä ? Takavetoja löytyy ilmanki esim oma.
          Last edited by mige95; 19-04-2023, 18:25.
          -g20 330e
          -e31 840ci sc
          -e46 316i (m52tub25)

          EX- f11 530d lci
          Ex- f01 730d
          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
          Ex: -06 e61 535d m-sport
          Ex:-02 e39 530d manual
          Ex -93 e34 520i

          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

          M62tu ajoitustyökalut.
          N47/n57 ajoitustyökalut.

          Comment

          • joko
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1968
            • Seinäjoki

            Originally posted by mige95 View Post
            Joo neliveto vaikeuttaa useempaa remonttia ja karsii vielä varusteitakin listalta, tai lisää sinne esim adbluen, onkose muuten sillee että f1x lci mallit xdrivenä on aina adblue vehkeillä ? Takavetoja löytyy ilmanki esim oma.
            Niin se tais urea vehkeiden kanssa olla että lci nelivedossa ne on aina. Tosiaan jos tyyppivikoja ja forumej, lukee riittävästi niin ei voi ostaa mitään autoa jos vikoj pelkää. Kaikissa on omat juttunsa ja ne voi osua kohdalle tai olla osumatta. Ainahan näiden vanhojen vehkeiden kanssa mistä takuut on ohi niin on syytä olla muuutam touhutonni taskussa ja vehkeet kun makselee kukkarosta ostohetkellä pois niin ei tule ostettua itselle liika kallista autoa minkö ylläpitämiseen ei ole varaa (noh ei tämäkään välttämättä toimi jos ostaa opel omega mv6 koneella siihen varmaan riittää kaikkien rahat kerta iskulla mutta korjaamiseen ei kyllä sitten enää kovin monen).
            Se tässä nykyään on hauskinta kun oletetaan että vielä yli 300 tkm ajetuissa 10v vanhoissa vehkeissä olis hirveästi takuuta vielä perääsä kun sen liikkeestä hakee ja sitten kun selviää että omaakin kukkaroa joutuu avata niin katastrofi on valmis
            F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
            W906 319 sprinter - 14

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1184
              • lahti

              Originally posted by joko View Post
              Niin se tais urea vehkeiden kanssa olla että lci nelivedossa ne on aina. Tosiaan jos tyyppivikoja ja forumej, lukee riittävästi niin ei voi ostaa mitään autoa jos vikoj pelkää. Kaikissa on omat juttunsa ja ne voi osua kohdalle tai olla osumatta. Ainahan näiden vanhojen vehkeiden kanssa mistä takuut on ohi niin on syytä olla muuutam touhutonni taskussa ja vehkeet kun makselee kukkarosta ostohetkellä pois niin ei tule ostettua itselle liika kallista autoa minkö ylläpitämiseen ei ole varaa (noh ei tämäkään välttämättä toimi jos ostaa opel omega mv6 koneella siihen varmaan riittää kaikkien rahat kerta iskulla mutta korjaamiseen ei kyllä sitten enää kovin monen).
              Se tässä nykyään on hauskinta kun oletetaan että vielä yli 300 tkm ajetuissa 10v vanhoissa vehkeissä olis hirveästi takuuta vielä perääsä kun sen liikkeestä hakee ja sitten kun selviää että omaakin kukkaroa joutuu avata niin katastrofi on valmis
              Luulen tämän harhan tulevan siitä kun noi 300tkm ja yli ajetut maksavat edellee ihan sikana niin ihmiset vaan olettaa jos ostan 20ke auton niin onhanse oltava ehjä ja vian tullessa liike tulee vastaa no näinhänse ei ole oikeestaa enää 200tkm jälkee, reilu vuos sit vielku noi f15 korin x5:set makso lähes 40ke 200tkm ajettuna ajattelin itekki et onkoha ostajakunta ihan perillä et noilla kilsoilla voi laukeilla jo vaikka ja mitä siitä saa jo hyvän potin ku laittaa jakopään ja nelivedon romut uusiks + edc iskarit.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              • melperri
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2011
                • 254
                • espoo

                Originally posted by joko View Post
                Niin se tais urea vehkeiden kanssa olla että lci nelivedossa ne on aina. Tosiaan jos tyyppivikoja ja forumej, lukee riittävästi niin ei voi ostaa mitään autoa jos vikoj pelkää. Kaikissa on omat juttunsa ja ne voi osua kohdalle tai olla osumatta. Ainahan näiden vanhojen vehkeiden kanssa mistä takuut on ohi niin on syytä olla muuutam touhutonni taskussa ja vehkeet kun makselee kukkarosta ostohetkellä pois niin ei tule ostettua itselle liika kallista autoa minkö ylläpitämiseen ei ole varaa (noh ei tämäkään välttämättä toimi jos ostaa opel omega mv6 koneella siihen varmaan riittää kaikkien rahat kerta iskulla mutta korjaamiseen ei kyllä sitten enää kovin monen).
                Se tässä nykyään on hauskinta kun oletetaan että vielä yli 300 tkm ajetuissa 10v vanhoissa vehkeissä olis hirveästi takuuta vielä perääsä kun sen liikkeestä hakee ja sitten kun selviää että omaakin kukkaroa joutuu avata niin katastrofi on valmis
                F25 on nelivetonakin ilman adblue systeemiä , mikä tekee mallista erinomaisen vaihtoehdon hieman vanhempaa nelivetoa etsivälle.

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1968
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by melperri View Post
                  F25 on nelivetonakin ilman adblue systeemiä , mikä tekee mallista erinomaisen vaihtoehdon hieman vanhempaa nelivetoa etsivälle.
                  Aivan Joo siis en tarkentanut kun puhuin vain äffä korista, nimenomaan siis f1x koria tarkoitin muista en osaa sanoa miten niissä menee mut f1x lci xdrive on aina urea, takavedossa ei
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • Ju11i
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 1255
                    • Oulu

                    Originally posted by joko View Post
                    Aivan Joo siis en tarkentanut kun puhuin vain äffä korista, nimenomaan siis f1x koria tarkoitin muista en osaa sanoa miten niissä menee mut f1x lci xdrive on aina urea, takavedossa ei
                    Mulla F11 lci m550d, luonnollisesti nelikko eikä adblueta
                    G21 330e xDrive M-sport -23
                    E46 M3 -02

                    Comment

                    • joko
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1968
                      • Seinäjoki

                      Originally posted by Ju11i View Post
                      Mulla F11 lci m550d, luonnollisesti nelikko eikä adblueta
                      Selin vielä, empä huomioinut että m550d se taitaa myös puuttua vaikka olisikin facelift
                      F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                      W906 319 sprinter - 14

                      Comment

                      • melperri
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2011
                        • 254
                        • espoo

                        Originally posted by joko View Post
                        Selin vielä, empä huomioinut että m550d se taitaa myös puuttua vaikka olisikin facelift
                        Pari tuoretta myyntikokemusta :

                        F25 X3 30D 2016 , 147tkm. Myyntiaika nyt toukokuussa 20 tuntia.

                        VW Tiguan 2017 TDI samoilla kilsoilla tammikuussa myyntiaika 30 minuuttia.

                        E92 2007 30DA 225tkm myyntiaika 5 vrk.

                        Kaikkien hinnasta tingitty 1000€. Autot lähes kaikilla varusteilla.

                        Kokemukseni mukaan käytetty auto kannattaa ostaa mahdollisimman täysillä varusteilla. Hinta on n 10% kalliimpi kuin karvalakilla , mutta myyminen sitten eteenpäin on moninverroin helpompaa ja nopeampaa aikanaan. Itsestään selvää on myös , että auto pidetään siistinä ja puhtaana. Itse en lähde edes katsomaan autoa , jota ei ole vaivauduttu siistimään myydessä.

                        Viimeistä tonnia-kahta ei myöskään kannata jäädä odottelemaan , vaan 90% hinta on hyvä , jos kauppa on nopea.

                        Comment

                        • TFV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 3080
                          • Nurmijärvi

                          E70 x5 4.8

                          Mitähän tommosella vähän yli 200tkm ajetulla 08 vuoden yksilöllä olisi oikea pyyntihinta?
                          Varusteita piisaa, mm.hud takapenkin lämppärit, såorttinahat, saddle brown, alkup.lasien tummennukset,sapphire schwarz. Ym.
                          Tottakait hiffaan, ettei bensakrematorio ole parasta muytävää nyt.
                          On vaan hyvä yksilö ja ollut mulla 8v.
                          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                          Comment

                          • melperri
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2011
                            • 254
                            • espoo

                            Originally posted by TFV View Post
                            Mitähän tommosella vähän yli 200tkm ajetulla 08 vuoden yksilöllä olisi oikea pyyntihinta?
                            Varusteita piisaa, mm.hud takapenkin lämppärit, såorttinahat, saddle brown, alkup.lasien tummennukset,sapphire schwarz. Ym.
                            Tottakait hiffaan, ettei bensakrematorio ole parasta muytävää nyt.
                            On vaan hyvä yksilö ja ollut mulla 8v.
                            Kai tuossa voisi ensin haarukoida vastaavien dieselmallien pyyntihintoja noilla kilsoilla , ja katsoa löytyykö kiinnostusta. Tuollaisen varmaankin lopulta ostaa joku sellainen , joka nimenomaan haluaa tuon ison bensakoneen harrastemielessä. Hinta voi ehkä jäädä alle sen , mitä normimootorilla saisi , mutta kokeilemallahan tuo selviää.

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1968
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by melperri View Post
                              Pari tuoretta myyntikokemusta :

                              F25 X3 30D 2016 , 147tkm. Myyntiaika nyt toukokuussa 20 tuntia.

                              VW Tiguan 2017 TDI samoilla kilsoilla tammikuussa myyntiaika 30 minuuttia.

                              E92 2007 30DA 225tkm myyntiaika 5 vrk.

                              Kaikkien hinnasta tingitty 1000€. Autot lähes kaikilla varusteilla.

                              Kokemukseni mukaan käytetty auto kannattaa ostaa mahdollisimman täysillä varusteilla. Hinta on n 10% kalliimpi kuin karvalakilla , mutta myyminen sitten eteenpäin on moninverroin helpompaa ja nopeampaa aikanaan. Itsestään selvää on myös , että auto pidetään siistinä ja puhtaana. Itse en lähde edes katsomaan autoa , jota ei ole vaivauduttu siistimään myydessä.

                              Viimeistä tonnia-kahta ei myöskään kannata jäädä odottelemaan , vaan 90% hinta on hyvä , jos kauppa on nopea.
                              Juurikin noin. Ensimmäinen vakavasti otettava ostaja on tainnut aina viedä iteltäkin nuo autot eikö kauppa oo jööny mistään pikkusummista kiinni. Tyhmintä on päästää se suoralla kaupalla ostaja pihasta pois ilman autoa jonkun satasen riidan takia. Liikkeessä ymmärrän että kauppa voi jäädä pienestäkin kiinni kun sielä osa tilistä tehdään rahoituksen palkkioista ja vaihdokkien katteesta niin heillä ei useinkaan ole intressiä juuri tinkiä suoran kaupan osalta, varsinkaan jos maksaa ilman rahoitusta. Ja hyvin varusteltu siisti auto menee aina kun sen hinnoittelee oikein, bemarin tapauksessa joku perus karvalakkimallia niin ei välttämättä mene vanhemmiten edes hinnalla kaupaksi
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • Jasuuu
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2011
                                • 773
                                • Oulu

                                Mikähän tämän myymisessä mättää? Hintaakaan ei pitäisi ihan hirveästi olla liikaa, mutta kiinnostuneitakaan ei ole kuin autokaupat.:think

                                F31 LCI 335d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎