Bemarin myymisen sietämätön vaikeus VI

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• jr66
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Bemarin kohdalta tuo erottuvuus tarkoittaa käytännössä että sen auton on oltava m sport kohtuu ajomäärällä ja pyynti pitää olla silti siellä muutaman halvimman joukossa.
    Täytyy sanoa että ostaminen oli tälläkertaa helppoa. Fb bemarin kirppikselle ostoilmoitus, samana päivänä vai oliko seuravana päivänä yks tarjos varmaan vähän niinkuin huumorilla (pääsääntöisesti nuo ostoilmoitukset varsinkin 20ke ja ylöspäin luokassa on rahattomien haaveilua ja kirjeenvaihtoa). Hinta ja auto olivat minusta linjassaan, olin törkeä ja tingin myyjän pyynnistä kuitenkin 300euroa ja käteltiin sekä laitettiin muodollisuudet kuntoon verkkopankissa.
    Originally posted by joko View Post
    Ja varmaan sivuaa aihetta kun eilen myin moottoripyörän. Pyörä tuli minulle vaihdossa autoon. Meillä kun oli neljän auton loukku niin oli melkein pakko yksi hävittää. Suoraa kauppaa kalastin yli kuukauden mut puhelin oli ja pysyi hiljaa. Yksi soitto joka ei 30 lisäkuvan lähettämisen jälkeen johtanut mihinkään (olisiko kohteliasta vastata edes "kiitos lisäkuvista"). Sitten tarjottiin vaihdossa edullista kunnossa olevaa prätkää. Ajattelin että en varmasti vaihda mutta kysyin kuitenkin mikä oli tämän ostajan ajatus välirahasta. Vastasi minusta järkevän summan ja kaupat tehtiin. Pyörä oli minulla 8 päivää jona aikana kiillotin sen tip top ja vaihdoin pyörän mukana tulleet uudet öljyt ja filtterit. Eilen myin pyörän nettimoton kautta. Lopputulemana sain autosta 240eur vähemmän kun pyynti oli joten tuolla pienellä vaivalla pääsin melko lähelle pyyntihintaa. Ilman vaihdokin ottoa auto olisi varmaan edelleen pihassa. Pyörän hinnoittelin siten että pyynti oli halvimman j kalleimman pyynnin puolivälissä ja paikanpäällä laskin suoraa muutaman satasen jolloin kaupat tuli käytännössä heti. Sain kuitenkin 750euroa enemmän kuin mitä ajattelin auton "nettohinnaksi" minkä alle en mene. Sinänsä nettohinnan ajattelu myyjän osalta on turhaa koska ostaja sen hinnan määrittää varsinkin tässä taloustilanteessa
    Mitä ja minkä hintaisia nämä kulkupelit olivat ?

Leave a comment:

• joko
    replied
    Ja varmaan sivuaa aihetta kun eilen myin moottoripyörän. Pyörä tuli minulle vaihdossa autoon. Meillä kun oli neljän auton loukku niin oli melkein pakko yksi hävittää. Suoraa kauppaa kalastin yli kuukauden mut puhelin oli ja pysyi hiljaa. Yksi soitto joka ei 30 lisäkuvan lähettämisen jälkeen johtanut mihinkään (olisiko kohteliasta vastata edes "kiitos lisäkuvista"). Sitten tarjottiin vaihdossa edullista kunnossa olevaa prätkää. Ajattelin että en varmasti vaihda mutta kysyin kuitenkin mikä oli tämän ostajan ajatus välirahasta. Vastasi minusta järkevän summan ja kaupat tehtiin. Pyörä oli minulla 8 päivää jona aikana kiillotin sen tip top ja vaihdoin pyörän mukana tulleet uudet öljyt ja filtterit. Eilen myin pyörän nettimoton kautta. Lopputulemana sain autosta 240eur vähemmän kun pyynti oli joten tuolla pienellä vaivalla pääsin melko lähelle pyyntihintaa. Ilman vaihdokin ottoa auto olisi varmaan edelleen pihassa. Pyörän hinnoittelin siten että pyynti oli halvimman j kalleimman pyynnin puolivälissä ja paikanpäällä laskin suoraa muutaman satasen jolloin kaupat tuli käytännössä heti. Sain kuitenkin 750euroa enemmän kuin mitä ajattelin auton "nettohinnaksi" minkä alle en mene. Sinänsä nettohinnan ajattelu myyjän osalta on turhaa koska ostaja sen hinnan määrittää varsinkin tässä taloustilanteessa

Leave a comment:

• joko
    replied
    Originally posted by TON-III View Post
    Onhan tuo nettiauton ilmoituksen hinnoittelu aina kimuranttia, toisaalta jos oikeasti olet sitä mieltä että oma autosi on tip top ja erottuu muista kaupattavista edukseen niin eipä sitä kannata nöyristellä sen hinnan kanssa, voi kumminkin olla niin että linjoille osuu joku ketä ei ole sen viimeisen hinnan vaan hyväkuntoisen auton perään.

Olen tainut myydä vain yhden auton tuon portaalin kautta ja se oli aika tasan 10 v. sitten, kyseessä oli noin 10 v. vanha nipponi siistinä ja alle 100 tkm. ajettuna. Laitoin reippaasti hinnaksi kalleinta sivuavan hintapyynnin, sain soiton jo seuraavana päivänä ja sama kaveri tuli katsomaan sitä sitten sitä seuraavana. Yritti vähän tingata mutta en lähtenyt sille tielle, kaveri meni kokeilemaan nurkilla olevaa toista vaihtoehtoaan mutta soitti sitten perääni ja tuli hakemaan autonsa pois .

Ajat ovat muuttuneet ja tarjontakin senkun lisääntynyt mutta se voi silti käydä jotenkin noin, ehkä isoin juttu on se että erottuisi siitä muusta massasta ja parempi jos jollain muulla kuin (halvalla) hinnalla.
    Bemarin kohdalta tuo erottuvuus tarkoittaa käytännössä että sen auton on oltava m sport kohtuu ajomäärällä ja pyynti pitää olla silti siellä muutaman halvimman joukossa.
    Täytyy sanoa että ostaminen oli tälläkertaa helppoa. Fb bemarin kirppikselle ostoilmoitus, samana päivänä vai oliko seuravana päivänä yks tarjos varmaan vähän niinkuin huumorilla (pääsääntöisesti nuo ostoilmoitukset varsinkin 20ke ja ylöspäin luokassa on rahattomien haaveilua ja kirjeenvaihtoa). Hinta ja auto olivat minusta linjassaan, olin törkeä ja tingin myyjän pyynnistä kuitenkin 300euroa ja käteltiin sekä laitettiin muodollisuudet kuntoon verkkopankissa.

Leave a comment:

• TON-III
    replied
    Onhan tuo nettiauton ilmoituksen hinnoittelu aina kimuranttia, toisaalta jos oikeasti olet sitä mieltä että oma autosi on tip top ja erottuu muista kaupattavista edukseen niin eipä sitä kannata nöyristellä sen hinnan kanssa, voi kumminkin olla niin että linjoille osuu joku ketä ei ole sen viimeisen hinnan vaan hyväkuntoisen auton perään.

Olen tainut myydä vain yhden auton tuon portaalin kautta ja se oli aika tasan 10 v. sitten, kyseessä oli noin 10 v. vanha nipponi siistinä ja alle 100 tkm. ajettuna. Laitoin reippaasti hinnaksi kalleinta sivuavan hintapyynnin, sain soiton jo seuraavana päivänä ja sama kaveri tuli katsomaan sitä sitten sitä seuraavana. Yritti vähän tingata mutta en lähtenyt sille tielle, kaveri meni kokeilemaan nurkilla olevaa toista vaihtoehtoaan mutta soitti sitten perääni ja tuli hakemaan autonsa pois .

Ajat ovat muuttuneet ja tarjontakin senkun lisääntynyt mutta se voi silti käydä jotenkin noin, ehkä isoin juttu on se että erottuisi siitä muusta massasta ja parempi jos jollain muulla kuin (halvalla) hinnalla.

Leave a comment:

• Jussi
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Tuossa hinnoittelussahan on myös se perversio, että jos se on selvästi edullisempi kuin muut niin porukka voi myös alkaa miettimään että "mikäköhän siinä on rikki kun se on noin halvaksi hinnoiteltu".
    Joo. Meinasin tuosta mainita itsekin. Tarvisi jotenkin ilmoitukseen hintaa perustella. Että ruoste huomioitu hinnassa tms.

Tarjosin tota yhdelle kaverille 2000e vähän kuin kiitoksena kun avuksi ollut mutta sanoi heti, että liian halpa, että jotain vikaa

Leave a comment:

• ekkoo1
    replied
    Originally posted by Jussi View Post
    No nettiautossa alkaen n.3600e moiset. Tosin niissä ei nahkasisustaa kuten mulla. Niin mietin et jos laittais vaikka 2500e, ni menis heti.
    Tuossa hinnoittelussahan on myös se perversio, että jos se on selvästi edullisempi kuin muut niin porukka voi myös alkaa miettimään että "mikäköhän siinä on rikki kun se on noin halvaksi hinnoiteltu".

Leave a comment:

• Jussi
    replied
    No nettiautossa alkaen n.3600e moiset. Tosin niissä ei nahkasisustaa kuten mulla. Niin mietin et jos laittais vaikka 2500e, ni menis heti.

Leave a comment:

• joko
    replied
    Originally posted by Jussi View Post
    Mahtaakohan nelivedon saada helpommin kaupaksi? Olisi sellainen 2001-mallinen 325xi farkku ja haluisin siitä eroon. Mutta en jaksa laittaa myyntiin, jos tulee vaan tyhmiä kysymyksiä
    Varmaan vielä vaikeampaa. Jos myyt takaveto manuaalia niin se on karvalakki ja pitäis olla automaatti. Myyt neliveto automaattia niin saat kuulla kuinka laatikko ja jakolaatikko /perät räjähtää just. Lähtökohtaisesti en oikein ymmärrä ostajia jotka yrittävät tinkiä esim väärän vaihdelaatikon takia. Eikö olisi lähtökohtaisesti kaikille parempi että etsii sellaisen kun haluaa. Mut vielä kysymykseesi niin en jaksa uskoa että 19 vuotias 4.veto e46 lähtee mitenkään äkkiä pihasta, ainakaan jos vielä rahaa pitäisi saada

Leave a comment:

• Jussi
    replied
    Mahtaakohan nelivedon saada helpommin kaupaksi? Olisi sellainen 2001-mallinen 325xi farkku ja haluisin siitä eroon. Mutta en jaksa laittaa myyntiin, jos tulee vaan tyhmiä kysymyksiä

Leave a comment:

• joko
    replied
    Koitin kanssa myydä tuota meidän E91 nettiautossa. Mahtoikohan se sielä jonkun noin 6 viikkoa olla. Noin 1000 katselukertaa, 32 suosikkilistausta. Pyynti halvin aito m-sport kategoriassa alle 350tkm ajetut. Auto siisti ja hyvillä väreillä ja varusteilla. Muutama tekstari, pari vaihtoehdotusta joista ehkä johonkin olisi voinut tarttua - mutta kun lievästi näytin vihreää valoa niin katosivat kuin tuhka tuuleen.
    Muutamaan fb ryhmässä olevaan ostoilmoon tarjosin mutta lähinnä ne taisi olla ajokortittomia alaikäisiä. Oli luettu kaikki foorumit läpi ja sieltä tuli sellainen osalista että milloin tämä ja tämä osa on viimeksi vaihdettu. En kyllä näe mitään syytä miksi täydellisesti toimivia osia pitäisi alkaa etukäteen vaihtaa jos jossakin maailman kolkassa on joskus joltain ehkä kuulemma hajonnut.
    Mut pääsinpä tavallaan helpolla, jätetään se kakkosautoksi ja ajetaan toinen 100tkm lisää mitä sillä on jo meillä kelattu.

Ei noi paria tonnia kalliimmat autot vain tahdo liikkua yksityisten välillä mikäli eivät ole merkittävästi normaalia hintatasoa halvempia (jobbarit ostavat myyntiriviin ja työntävät rahoituksella niitä sitten eteenpäin)

Leave a comment:

• alonap-1
    replied
    Tämä halpojen bemareiden myyminen
    Nettiauton halvin tieliikennekelpoinen e46 touring ja hämmästyttää ettei vaihtari tarjonta bingossa ole kuin samanhintaluokan saksalaisvalmisteisia autoa, yleensä vienyt ranskalaiset 1 sijan määrältään ja japsit kakkosena:think
    https://www.nettiauto.com/bmw/318/11273415

Leave a comment:

• Krampus
    replied
    Originally posted by Ozzy #69# View Post
    Näinpä.

Itse myin E91:stä aikansa, ja lopulta vein vaihdossa liikkeeseen. Liike myi sen päivässä 2 tonnia kalliimmalla mitä itse siitä pyysin...
    Olen tätä itsekkin ihmetellyt. Ei kyse bemareista, mutta hyviä esimerkkejä.
    Vm. 2010 Volvo V50 oli melkein kaksi kuukautta myynnissä(yksi kysely tuli). Vaihdoin V70:seen ja tämä minun V50 oli päivän myynnissä liikkeessä. Samoin Vm. 2012 MB E250cdi oli liikkeessä kaksi päivää ja vm. 2010 MB C350cdi vähän reilun kuukauden. Saldo kyselyistä oli näiden kolmen auton kohdalla 4 kpl.
    Kaikki autot minulta lähtiessä oli todella hienossa kunnossa ja hinta oli kohdillaan nettiautossa. Oli aika härsekjä hintoja vielä, mitä noista laitettiin kun autoliike ne möi.
    Mutta taisaalta tämä on hyvin yksinkertaista. Ei saada omaa kotteroa mihinkään niin pakko on antaa se liikkeeseen ja ostaa sieltä jokin kalliimmalla, mitä yksityiseltä saisi. Kun seuraavan kerran tulee käyttikselle vaihto eteen niin kyselen liikkeistä suoraostoa ja ostan joltain yksityiseltä kulkineen :think
    V70 D5 awd meni 10min kun ilmoituksen laitoin. Sai ostaja reilu pari tonnia halvemmalla hienon auton, mitä vastaavista liikkeessä pyydettiin.

Leave a comment:

• Ozzy #69#
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Se on vaan yli 15t autoja hankala saada myydyksi yksityisenä. Harvalla on sen verran käteistä takataskussa, vaikka nykyään yksityisrahoituksiakin saa. Ja takavalotakuu karsii loputkin ostajat.
    Näinpä.

Itse myin E91:stä aikansa, ja lopulta vein vaihdossa liikkeeseen. Liike myi sen päivässä 2 tonnia kalliimmalla mitä itse siitä pyysin...

Leave a comment:

• VilleP
    replied
    Se on vaan yli 15t autoja hankala saada myydyksi yksityisenä. Harvalla on sen verran käteistä takataskussa, vaikka nykyään yksityisrahoituksiakin saa. Ja takavalotakuu karsii loputkin ostajat.

Leave a comment:

• JNIJNI
    replied
    Pari vuotta sitten myin E92:sta
    - oma pyynti 23900
    - Kamux maksoi 21500
    - Kamus laittoi hinnaksi 25900

Alle viikon oli myynnissä niillä

Leave a comment:

Working...
X