Bemarin myymisen sietämätön vaikeus VI

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jussi
    replied
    Täytyy kyllä myöntää, että ihmetyttää kyllä. Luulis tolla hinnalla joku karjuen hakevan �� tohon hintaan saa oikeen mitään.

Mutta hei fb:n jossain ryhmässä joku etti edullista e46:sta. Tarjosin omaani ja sanoin, että muuten jees, mutta ei halua nelikkoa.

Tossa linkki. Pitäisi toimia, jos oot ryhmässä. Sanoi, että selannut nettiauton, mutta taisi olla yli 3 viikkoa vanha ilmo tuo.

E. Tosin paikkakunta ei täsmää mutta tuskin sekään ylitsepääsemätön ongelma on, jos toimiva auto

https://www.nettiauto.com/bmw/325/11310946 jos jotain forumilaista tää mun peli kiinnostaa, niin siinä on kyllä reilusti myös tinkivaraa Ja tilaamani kahva tuli eilen liikkeeseen, eli on tällä viikolla paikallaankin jo.
    Last edited by Jussi; 05-05-2020, 06:31.

Leave a comment:

• alonap-1
    replied
    Originally posted by Jussi View Post
    Ollut jo kolmisen päivää eikä edes tyhmiä kysymyksiä tullut. Heitinköhän liian kovan hinnan alkuun vaikka halvin onkin tollanen.
    Ollut jo kolmisen viikkoa nettiauton halvin tieliikennekelpoinen e46 touring myytävänä. ainoa järkevin kysymys on ollut että vuotaako öljyä? loput on ollut järjettömiä vaihtotarjouksia.

Mutta jos joku soittaa ja alkaa tinkimään tuosta sun hyvästä autosta niin osoita sille tuo mun hieman heikompi auto ja kerro että tuohon rahasi riittävät?
    https://www.nettiauto.com/bmw/318/11273415

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Oliko tässä ZF:n vai GM:n automaatti..?
    GM:n laatikko (uudempi 390R-versio). Etenkin bensakoneen väännöillä en pitäisi sitä ainakaan itse millään tavalla epäluotettavampana kuin ZF:n rumpuvikaantuvat.

Leave a comment:

• Jussi
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post
    Pikkuviat korjaukseen ja tuoretta katsastusleimaa, niin yli 300tkm pelottaa hiukan vähemmän. Oliko tässä ZF:n vai GM:n automaatti..? E46 on muotoilultaan kyllä onnistunut, mutta ex 2000-330iA:n kohdalla on pakko todeta, että sen yleinen laatuvaikutelma oli kyllä ehkä omistuskokeilujen huonoimmasta päästä vaikka muuten olikin kiva ajella (hyvällä tiellä, min. 120km/h).

Kevätaurinko herättelee varmasti ja tässä hintaluokassa autot sentään vielä liikkuvat, nyt vain on ollut vappu välissä ja korona hermoissa.
    Tuoretta leimaa? Katsastettu maaliskuussa. Eikä tossa nyt oikeen kahvan lisäksi muuta. Jonka laitankin heti kunhan saapuu.

E. Itse asiassa en tiedä noista laatikoista. Mulla 2005 Chevrolet evanda, niin siinä sit taas ZF:n laatikko.
    Last edited by Jussi; 03-05-2020, 18:13.

Leave a comment:

• Petteri75
    replied
    Originally posted by Jussi View Post
    https://www.nettiauto.com/bmw/325/11310946

Ollut jo kolmisen päivää eikä edes tyhmiä kysymyksiä tullut. Heitinköhän liian kovan hinnan alkuun vaikka halvin onkin tollanen.
    Pikkuviat korjaukseen ja tuoretta katsastusleimaa, niin yli 300tkm pelottaa hiukan vähemmän. Oliko tässä ZF:n vai GM:n automaatti..? E46 on muotoilultaan kyllä onnistunut, mutta ex 2000-330iA:n kohdalla on pakko todeta, että sen yleinen laatuvaikutelma oli kyllä ehkä omistuskokeilujen huonoimmasta päästä vaikka muuten olikin kiva ajella (hyvällä tiellä, min. 120km/h).

Kevätaurinko herättelee varmasti ja tässä hintaluokassa autot sentään vielä liikkuvat, nyt vain on ollut vappu välissä ja korona hermoissa.

Leave a comment:

• Jussi
    replied
    https://www.nettiauto.com/bmw/325/11310946

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Originally posted by jori View Post
    On mulla tietysti tuuria ollut myös ja Helsinki kotipaikkana viimeiset 9 vuotta auttaneet varmasti myynnissä. Oma E63 645CiA meni suoraan silloiselle työkaverille että ei edes tarvinnut käyttää nettiautossa
    Juu varmasti auttaa jos myynnin kohde on lähellä pääomia.

Leave a comment:

• jori
    replied
    Originally posted by mikae34 View Post
    Taitaa olla vähän kaksiteräinen miekka. Jos on liian erikoinen niin silloinkin on ostajat harvassa. Ainakin oma edellinen e63 oli vaikean tuntuinen myydä ja meni ainoastaan reilulla hinnan alennuksella.
    On mulla tietysti tuuria ollut myös ja Helsinki kotipaikkana viimeiset 9 vuotta auttaneet varmasti myynnissä. Oma E63 645CiA meni suoraan silloiselle työkaverille että ei edes tarvinnut käyttää nettiautossa

Leave a comment:

• mikae34
    replied
    Totta tuo että eivät ole olleet mitään perusmalleja (paitsi F15 30d, ei varusteita juurikaan), ehkäpä se on syy että menneet kaupaksi...tiedä sitten. Ja tämä on syy etten aja jatkossakaan millään perusmallilla
    Taitaa olla vähän kaksiteräinen miekka. Jos on liian erikoinen niin silloinkin on ostajat harvassa. Ainakin oma edellinen e63 oli vaikean tuntuinen myydä ja meni ainoastaan reilulla hinnan alennuksella.

Leave a comment:

• |foder|
    replied
    Edellistä myydessä tuli huomattua nykyihmisen saamattomuus. Kerroin kaiken vian ja lähiaikoina vaihtoa vaativia osia, kuten jarrut. Silti kuviteltiin saavan hinnasta pois n. 30% ihan vaan koska ei ollut ostajalla rahaa enempää. Samalla odotettiin tinkauksen sisältävän myös auton kunnostamista priimaksi.
    Eli odotettiin saavan uusi auto pilkkahintaan.

En enempää lähde paljastamaan naurettavia tilanteita kyseisien ostajien osalta, ettei ostajat tunnista itseään täältä ja ala taas naurettava vääntö ihan kaikesta.

Olixvaan helpompi edellinen työntää liikkeeseen ja ajaa kotiin nykyisellä. Liikkeen setäkin oli ihmeissään ettei ollut mennyt jo kaupaksi sillä hinnalla mikä oli minulla pyynti.
    Kuitenkin laittoivat vaihdokkini myyntiin n.4ke kalliimmalla, eivät tietääkseni korjanneet mitään vikakohteita ja saivat myytyä alle viikossa.
    Eli liikkeestä ostettaessa ei niin väliä mutta yksityiseltä ostettaessa pitää saada priimaa.

Leave a comment:

• jori
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Saattaa olla sekin että myymäsi autot ovat olleet perusmassasta poikkeavia eli paremmin varusteltuja erikoismalleja. Hiljaista on yksityisen myydä järkevällä rahalla 3 vuotta vanhaa roskapöntön harmaata avensista yksityisenä. Itse olen ostanut e60 530da joskus aikoinaan yksityiseltä. Auto oli silloin 4 vuotta vanha ja jotain vähän yli 30ke se maksoi. Järkevä kauppa saatiin silloin aikaiseksi ja vanha e39 meni vaihdossa. Nykyisessä taloustilanteessa varmasti aika haastavaa myydä mitään autoja oli sitten liike tai yksityinen - kovat ajat monella edessä
    Totta tuo että eivät ole olleet mitään perusmalleja (paitsi F15 30d, ei varusteita juurikaan), ehkäpä se on syy että menneet kaupaksi...tiedä sitten. Ja tämä on syy etten aja jatkossakaan millään perusmallilla

Leave a comment:

• Mattix
    replied
    Paljon riippuu yksityisten välinen kauppa varusteista. Jos on ns. voll-malli, niin kyllä se menee. Hinta vaan pitää olla max. sama kuin liikkeistä myytävien halvimpien karvalakkien.

Jos kyseessä on ns. perusmalli ja yli 20k€ auto, tulee pyynnin olla vähintään 2k alle vastaavien liikkeiden hinnan tai joku iso huolto tehty aivan äskettäin.

Leave a comment:

• joko
    replied
    En tiedä sitten mikä super tuuri mulla ollut viimeiset 6 vuotta +20k€ autojen myynnissä 6kpl) yksityisenä yksityisille. Ja nykyisin rahoitetaan myös yksityisten välistä kauppaa https://www.rahoituskumppani.fi/ , tuon kautta tein viimeksi kaupat edellisestä F15 bemarista. Erittäin helppoa, sähköiset allekirjoitukset kaupan osapuolilta sekä auton katsatus A-katsastus asemalla niin että molemmat osapuolet paikalla ja jossa auto todetaan hyväksi.
    Ja tuo mitä sanoit että saa yksityiseltä isommalla todennäköisyydella ehjän auton pitää todellakin paikkansa! Kamux ym.jobbari liikkeissä aika paljon paskaa myynnissä joka viety sinne paniikissa kun huomattu joka kallis vika.
    Saattaa olla sekin että myymäsi autot ovat olleet perusmassasta poikkeavia eli paremmin varusteltuja erikoismalleja. Hiljaista on yksityisen myydä järkevällä rahalla 3 vuotta vanhaa roskapöntön harmaata avensista yksityisenä. Itse olen ostanut e60 530da joskus aikoinaan yksityiseltä. Auto oli silloin 4 vuotta vanha ja jotain vähän yli 30ke se maksoi. Järkevä kauppa saatiin silloin aikaiseksi ja vanha e39 meni vaihdossa. Nykyisessä taloustilanteessa varmasti aika haastavaa myydä mitään autoja oli sitten liike tai yksityinen - kovat ajat monella edessä

Leave a comment:

• Ju11i
    replied
    Suosittelen oikeasti käymään ostettavan kohteen huolella läpi, ennen nimen paperiin laittamista myös liikkeiden kanssa.
    Itse ostin nyt ensimmäistä kertaa auton suomesta liikkeestä ja käytiin auto huolella läpi nosturilla + vikakoodit lukien. Eli auto oli ns. yön yli koeajossa.

Hieman nikottelivat mutta pitkin hampain suostuivat kun olivat auton tänne kauempaa jo roudanneet.
    Havaitut viat luvattiin laittaa kuntoon kirjallisena ja n. 1000€ edestä autoa rempattiin liikkeen piikkiin ja nimi paperiin.
    Nyt autolla menty puoli vuotta ilman mitään ongelmia.
    Edit: Ja olisin kyllä kyseisen auton ostanut yksityiseltä, mutta kerkesi mennä liikkeeseen ennen kuin olin hereillä... vähän OT koko kirjoitus taas mutta menkööt.
    Last edited by Ju11i; 30-04-2020, 14:35.

Leave a comment:

• jori
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Eihän kuluttajien välillä auto yksinkertaisesti liiku, tarvitaan rahoitus eli liike väliin. Vaikka pankista saa rahaa ja yksityiseltä pääsis usein ostamaan kalliita autoja paljon halvemmalla kuin liikkeestä.
    Ihmiset on valmiita maksamaan muutaman tonnin siitä, että saa liikkeestä ostamisen "turvan" tai "takuun" joka on monessa tapauksessa aivan myyjäliikkeen omasta halusta kiinni, miten korvaavat mitäkin, laki vaatii loppupeleissä aika vähän.

Itse ostan mielelläni yksityiseltä, saa paljon isommalla todennäköisyydella ehjän auton.

Yleisin tapa "korjata" piilevä vika tuntuu olevan viedä auto liikkeeseen kokemattomien myyjien riesaksi.
    Mistäkö tiedän? Ko. Ilmiö elättää minua aika isolta osin...
    En tiedä sitten mikä super tuuri mulla ollut viimeiset 6 vuotta +20k€ autojen myynnissä 6kpl) yksityisenä yksityisille. Ja nykyisin rahoitetaan myös yksityisten välistä kauppaa https://www.rahoituskumppani.fi/ , tuon kautta tein viimeksi kaupat edellisestä F15 bemarista. Erittäin helppoa, sähköiset allekirjoitukset kaupan osapuolilta sekä auton katsatus A-katsastus asemalla niin että molemmat osapuolet paikalla ja jossa auto todetaan hyväksi.
    Ja tuo mitä sanoit että saa yksityiseltä isommalla todennäköisyydella ehjän auton pitää todellakin paikkansa! Kamux ym.jobbari liikkeissä aika paljon paskaa myynnissä joka viety sinne paniikissa kun huomattu joka kallis vika.

Leave a comment:

Working...
X