Suomessa ei tiettävästi ole onnistuttu varastamaan yhtään autoa murtamalla sen ajonestolaitetta.
"On mahdollista, että niin on tehty Suomessakin, mutta ainakaan emme ole saaneet yhtään autoa takaisin tekniseen tutkintaan", Risto Karhunen Vakuutusyhtiöiden keskusliitosta kertoo.
Vai niin... Eiköhän nuo jotka pöllivät autoja ohittamalla ajoneston ole sen verran ammattilaisia, ettei autoja yleensä takaisin saada
Ne niistä höpötyksistä, ettei ajonestoa voi ohittaa. Ihminen ne on nuokin laitteet tehnyt, joten eiköhän kaikki ole mahdollista.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Ne niistä höpötyksistä, ettei ajonestoa voi ohittaa. Ihminen ne on nuokin laitteet tehnyt, joten eiköhän kaikki ole mahdollista.
Juu, ja ei oo ku hetki aikaa ni joku vakuutusyhtiöiden edustaja sano et suomes ei oo varastettu ajamalla yhtää autoo jossa ajonestolaite, ja nyt jo poliisista sanotaa et se on mahdollista, eli uskon että niitä on jo viety ja poliisitki tietää sen, mutta ei vaa uskalla tunnustaa.
Suomessa ei tiettävästi ole onnistuttu varastamaan yhtään autoa murtamalla sen ajonestolaitetta.
"On mahdollista, että niin on tehty Suomessakin, mutta ainakaan emme ole saaneet yhtään autoa takaisin tekniseen tutkintaan", Risto Karhunen Vakuutusyhtiöiden keskusliitosta kertoo.
warmaan! noita varkauksia on ollu jo vaikka kuinka monta! vakuutusyhtiön kanta on ollut, että ajonestojärjestelmällä varustettuja varastettuja autoja ei korvata koska heille on vakuutettu, että sellaisen varastaminen on mahdotonta
täten vakuutusyhtiössä voidaan myös todeta ettei niitä ole yhtään varastettu nerokasta eikö totta
tosta on ollu karpossakin juttua
ja huvittaa eniten toi loppu...ne autot on jo kaukana ku niiden katoaminen huomataan! puhumattakaan, että ne löydettäisi ja saataisiin tutkimuksiin
Niin, ja Pietarissa ei edes saa X5:seen vakuutusta, koska se on liian helppo varastaa. Sieltä niitä lähtee koko ajan kadun varrelta. Jos saa vakuutuksen, niin se on sen X5:sen hintainen vuodessa. Eikä mikään 1987 Honda civic, vaan siellä on nyt ihan oikeasti Bmw X5:nen varastetuin auto.
Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo www.kxd.fi
Eikä mikään 1987 Honda civic, vaan siellä on nyt ihan oikeasti Bmw X5:nen varastetuin auto.
toisin kuin meillä suomessa kelpaavat vanhat riisit ja fiiatit..aika jännä ettei X5:sta ole pystytty sitten suojata yhtään paremmin..mutta lähteehän se auto ku auto jos joku tosissaan haluu.
Autovarkaat mursivat ajonestolaitteet ensi kertaa Suomessa.
BMW X6 on erittäin kallis katumaasturi.
Helsingin poliisin mukaan autovarkaiden on onnistunut murtaa ajonestolaitteet ensimmäisen kerran Suomessa.
Kolmen liettualaisen miehen epäillään varastaneen erittäin kalliin BMW X6:n viime viikon tiistain vastaisena yönä Espoosta ja toisen samanlaisen auton kaksi yötä myöhemmin Helsingistä.
Poliisi epäilee samojen miesten yrittäneen varastaa kolmannenkin BMW X6:n viime viikolla Espoossa, mutta rikos ei onnistunut.
Kahden yhä kateissa olevan auton yhteisarvo on lähes 300 000 euroa.
Helsingin käräjäoikeus on vanginnut kolme miestä epäiltyinä kahdesta törkeästä varkaudesta todennäköisin syin. Poliisi ei paljasta, miten he jäivät kiinni.
"Epäilemme, että rikoksiin on osallistunut muitakin tekijöitä", kertoo rikoskomisario Pertti Sovelius.
Poliisi löysi miesten hallusta teknisiä apuvälineitä, joilla heidän epäillään murtaneen autojen elektroniset ajonestolaitteet.
Rikoskomisario Sovelius ei paljasta sitäkään, millaisia laitteet ovat. Hän kuitenkin luonnehtii niitä erittäin korkeatasoisiksi.
"Tällaisia laitteita voi olla vain äärimmäisen ammattimaisella ja erikoistuneella porukalla", Sovelius sanoo.
Ajonestolaite on ollut Suomessa pakollinen uusissa autoissa vuodesta 1998 lähtien.
Poliisi tai vakuutusyhtiöt eivät ole kertaakaan aiemmin havainneet, että käynnistyksenesto olisi onnistuttu murtamaan Suomessa.
Sen sijaan muissa pohjoismaissa ja Baltian maissa ajonestolaitteita on onnistuttu murtamaan aikaisemminkin.
Esimerkiksi Viron poliisi takavarikoi viisi vuotta sitten laitteen, jolla pystyi ohittamaan uusien bemareiden käynnistykseneston.
Viron poliisi arvioi tuolloin laitteen arvoksi 10 000–15 000 euroa.
BMW:n lisäksi ainakin Volkswagenin ja Porschen käynnistyksenestot on onnistuttu murtamaan naapurimaissa, kertoo johtaja Risto Karhunen Finanssialan keskusliitosta.
Mielenkiintoinen juttu. Eiköhän todellisuus ole kuitenkin, että ensimmäistä kertaa vakuutusyhtiökin on suostunut myöntämään, että ajonestolla varustettu auto on onnistettu varastamaan ajamalla ilman auton omia avaimia. Vastaavia tapauksia on varmasti ollut aiemminkin, vakuutusyhtiö on vaan kieltäytynyt korvaamasta.. :think
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Olipa turhauttava lukea noita kommentteja tuolta hs:n palstalta.
-"yheksänkytluvulla merkkikorjaamon päällikkö soitti Eestiin ja sai koodin, jolla ajonesto ohitettiin"
-"oli sellanen latvialainen mekaanikko joka vaan istu autoon ja viidessä minuutissa oli ajonesto purettu"
-"pitää vaan laittaa uus ohjainpoksi ni sitten ei oo enää ajonestoa"
Just *piip* joo. Kuinkahan monet noista vtun uunoista ymmärtää alkeitakaan siitä miten tollanen järjestelmä oikeasti toimii.
Kiinnostais erittäin paljon tietää miten noi varkaudet on toteutettu. Sen verran arvokkaista kärryistä kyse, että kelmit on varmasti valmiita melkoiseen agenttitouhuun. Voiskohan jollain laitteella päästä väliin tohon avaimen ja auton väliseen signaaliin... Oikeat autosähkön tietäjät vois kommentoida näkemyksiään. Ite en niele tätä uutista ihan tällaisenaan, sen verta paljon marinoitunut tossa "ajonestoa ei. voi. ohittaa."-propagandassa.
Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden
Comment