BMW Connected Drive, miten toimii?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pyroz
    replied
    Originally posted by Kraftwerk View Post
    Onko kokemusta?

    My BMW tunnistaa VIN-koodin. Autoon tulee kuusinumeroinen turvakoodi, jonka syötän My BMW appiin, jonka jälkeen My BMW antaa puhelimisessa herjaa, että ota yhteyttä asiakaspalveluun tai yritä myöhemmin uudelleen.
    Tee niinkuin käsketään. Ota yhteyttä asiakaspalveluun. Sieltä ne painelee nappia ja homma toimii sen jälkeen.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    replied
    Onko kokemusta?

    My BMW tunnistaa VIN-koodin. Autoon tulee kuusinumeroinen turvakoodi, jonka syötän My BMW appiin, jonka jälkeen My BMW antaa puhelimisessa herjaa, että ota yhteyttä asiakaspalveluun tai yritä myöhemmin uudelleen.

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by AC* View Post
    Android auto langattomana edellyttää vähintään Androidin versiota 10, eli kai puhelin on päivitetty siihen?
    Käytätkö Spotifyä auton sovelluksella vai puhelimella? Se oma sovellus toimii ainakin hyvin.
    Voi toki olla puhelimesta kiinni varsinkin jos on vanhempi laite.

    Tuo Connedtec-Drive kauppa on kyllä parantunut, mutta aika heikko edelleen. Ja ihmetyttää että palvelua ei saa jatkaa ennen kuin hyvin lähellä loppumista. Luulisi myynnin parantuvan kun sais jatkaa vaikka 10v heti esim karttapäivityksiä.

    Tuo uusi app sen sijaan on toiminut paremmin kuin vanha ja komennot on menny läpi 99% varmuudella.
    Puhelin vaihtui OnePlus Nord 2 5G:hen, jossa on Android 11. Olo oli kuin sutenöörillä, paritus onnistui todella hienosti ja kaikki toimii Android Autoa myöten. Spotifytä käytettiin kummallakin, mutta sen yleinen käytettävyys iDriven kautta ei nyt ihan paras mahdollinen ole. Pääasia, että se muutama podcast alkaa tulemaan läpi.

    Päivittämällä parani!

    Leave a comment:


  • Samu81
    replied
    Originally posted by Samu81 View Post
    Eli ajattelin kysyä ensiksi täällä neuvoa, luettuani kokemuksia BMW Suomen "asiakaspalvelusta".

    Hankin käytetyt G12 -mallin bemarin. Se on tuotu Saksasta 2018 jonka jälkeen ollut täällä yhdellä henkilöllä. Huollettu Laakkosella ym.

    Tein tunnukset ja rekisteröidyin kaikkiin "MY BMW / BMW ID" -juttuihin ja auton VIN-meni noissa mukisematta läpi. Nyt kun yritän mennä BMW Suomen "kauppaan" niin herjaa tämmöistä:



    -Haluaisin hankkia autoon sitä "Connected" -aikaa jotta saisin auton oman WLAN-hotspotin sekä takatilojen (näytöt ym.) internetin toimimaan. Auton tiedot näkyvät BMW Suomen -sivujen kautta siellä "My BMW" -osiossa aivan normaalisti, "Remote Services" toimii ongelmitta, mutta digitaalisten palveluiden kauppa herjaa tuollaista. Samoin en pysty tallentamaan "Ensisijaista huoltopistettä".

    Kohtalotovereita, vinkkejä?
    Kirjoitin ongelmistani BMW Suomen aspaan aamulla 9.00 maissa, sieltä tuli alle 2h sisällä kattava sekä selkeä vastaus kuinka tuontiauton "kohdemaan vaihto" tehdään ja mitä he siihen tarvitsevat.

    Eli vastoin useita tänne kirjoiteltuja kokemuksia, ainakin minä sain käytännössä 5/5p -palvelua: Erittäin selkeää ja kattavaa, lisäksi todella nopeasti. Toki olin emailini liitteiksi laittanut lukuisia kuvia virheviesteistä (ym.), koska kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

    Leave a comment:


  • AC*
    replied
    Originally posted by Petteri75 View Post

    Nykyisessä G30 530e:n multimediajärjestelmä päivitettiin. Radion kun laittoi kiinni, niin se avasi aina ruudun uudestaan mikä ärsytti. Päivitys korjasi, nyt kun radion avaa, niin pimennettykin näyttö avautuu mikä kai on OK. Isompi ongelma on se, että nykypuhelin toimii BT:n kautta, mutta ei m i k ä ä n muu. Ei Spotify, ei Android Auto (joka tuli mukana) jne jne. Samoin BMW WiFi sotkee puhelinta koko ajan, yhteys löytyy mutta ei nettiin asti.

    Itse auto on siis toiminut ihan OK mutta tämä softapuoli.. huh. Puhelin päivittynee kohta, sen verran v-käyrä nousee jokaisella käyttökerralla, täytyy yrittää muistaa päivittää, jos tilanne parantui.
    Android auto langattomana edellyttää vähintään Androidin versiota 10, eli kai puhelin on päivitetty siihen?
    Käytätkö Spotifyä auton sovelluksella vai puhelimella? Se oma sovellus toimii ainakin hyvin.
    Voi toki olla puhelimesta kiinni varsinkin jos on vanhempi laite.

    Tuo Connedtec-Drive kauppa on kyllä parantunut, mutta aika heikko edelleen. Ja ihmetyttää että palvelua ei saa jatkaa ennen kuin hyvin lähellä loppumista. Luulisi myynnin parantuvan kun sais jatkaa vaikka 10v heti esim karttapäivityksiä.

    Tuo uusi app sen sijaan on toiminut paremmin kuin vanha ja komennot on menny läpi 99% varmuudella.

    Leave a comment:


  • awd-69
    replied
    Radiohiljaisuus rikottu BMW:n puolelta. Toki asiaan ei ole löytynyt ratkaisua, mutta lupasivat pitää yhteyttä, noh se ei juurikaan lämmitä...

    Leave a comment:


  • Samu81
    replied
    Connected Drive -palveluita Saksantuontiin

    Eli ajattelin kysyä ensiksi täällä neuvoa, luettuani kokemuksia BMW Suomen "asiakaspalvelusta".

    Hankin käytetyt G12 -mallin bemarin. Se on tuotu Saksasta 2018 jonka jälkeen ollut täällä yhdellä henkilöllä. Huollettu Laakkosella ym.

    Tein tunnukset ja rekisteröidyin kaikkiin "MY BMW / BMW ID" -juttuihin ja auton VIN-meni noissa mukisematta läpi. Nyt kun yritän mennä BMW Suomen "kauppaan" niin herjaa tämmöistä:



    -Haluaisin hankkia autoon sitä "Connected" -aikaa jotta saisin auton oman WLAN-hotspotin sekä takatilojen (näytöt ym.) internetin toimimaan. Auton tiedot näkyvät BMW Suomen -sivujen kautta siellä "My BMW" -osiossa aivan normaalisti, "Remote Services" toimii ongelmitta, mutta digitaalisten palveluiden kauppa herjaa tuollaista. Samoin en pysty tallentamaan "Ensisijaista huoltopistettä".

    Kohtalotovereita, vinkkejä?
    Last edited by Samu81; 18-01-2022, 15:25.

    Leave a comment:


  • awd-69
    replied
    Originally posted by j47532 View Post
    https://www.bmw.fi/fi/shop/ls/cp/connected-drive

    En tiedä onko täällä muut tuskailleet näiden bmw:n digipalveluiden kanssa, mutta on kohtuu hankalaksi tehty. Alla yksi episodi ostopalveluiden kanssa.


    Ostin 2020 Black friday connecteddrive tarjouksista karttapäivitykset vuodeksi autoon. Oma rastinsa oli jo selvittää kuinka kartat hommataan (download manager), ja kuinka lopulta kartat saadaan ajettua sopivalla tikulla autoon. Noh, tästä osiosta selvittiin ok.

    Päätin tarkistaa sitten vielä viime marraskuussa kun paketti oli vielä voimassa, että onko tuoreempaa karttaa saatavilla. Noh, download manager heitti useampana päivänä "service not available" eikä tarkastusta pystynyt tekemään.

    17.11. Laitoin asiasta postia [email protected] osoitteeseen, josta toki vastattiin samana päivänä: "Kiitos että toit huolenaiheesi tietoomme. Valitettavasti asiaa ei ole ratkaistu. - Otamme yhteyttä 5 työpäivän kuluessa. Yst. Terv. N.N."
    18.11. sain vastauksen: "plaaplaa - olemme havainneet teknisen ongelman kyseisessä palvelussa ja tekninen osastomme yrittää korjata vian mahdollisimman pian. Kun ongelma on ratkaistu, otamme sinuun yhteyttä."
    19.11. sain toisesta osoitteesta postin jossa kerrottiin (jo tiedossa ollut) karttapäivityksen aktivointikoodi(!) ja toivotettiin paljon terveisiä?! :think
    25.11. alkuperäinen N.N. laittoi viestin, että valitettavasti asiaani ei ole ratkaistu ja, että pidämme sinut ajantasalla ja otamme yhteyttä 5 työpäivän kuluessa.
    25.11. vuoden päivityspaketti umpeutui ja download manager tästä ilmoitti. (Tästä tuli seur. päivänä tieto spostissakin). Laitoin tästä [email protected] osoitteeseen vielä kysymyksen, että palvelu ei ole
    ollut käytettävissä aikana jolloin palvelu on ollut ostettuna ja että ko. ostos on nyt umpeutunut. Tähämpä ei sitten enää vastausta tullutkaan.
    2.12. Sainkin yllättäen automaattipostin, että palvelun voimassaolo päättyy tänään 2.12.(!) Laitoin asiasta kyselyä [email protected], että oliko paketin voimassaoloaikaa jatkettu, kun en mitään viestiä ollut asiasta erikseen saanut. Ja toki kun kävin kokeilemassa ilmoitti download manager että lataus ei ole enää mahdollista.


    Tähän loppui BMW Group Finlandin yhteydenpito. Erittäin vakuuttavaa. Ei selvitystä asiasta, ei pahoittelua, ei esim. lyhyttä jatkoaikaa päivityspakettiin. Laitoin vielä joulukuussa erikseen asiasta [email protected] osoitteeseen palautetta, että näinkö asioita Suomen BMW:llä hoidetaan. Arvannette varmaan, ei vastausta


    Mielenkiintoinen kokemus ko. automerkin toiminnasta täällä Suomen maalla.

    Toisenlainen asiakaskokemus ja mahdollisesti lisämyyntiä olisi voinut tuoda se, että minulle olisi esim. annettu tuo kuukauden lisäaika palveluun ja pahoiteltu toimimattomuutta.

    Kumpi olisi ollut yrityksen kannalta kannattavampaa?


    ps. yläpalkin valikosta "palvelut" -> "Digitaaliset pavelut". Kirjoitusvirheet kertoo ehkä riittävästi palvelun laadusta.

    Itselläni kävi täysin samoin. 3 kertaa palvelusta tuli viestiä asian suhteen. Vastaukset mitä sain, niin myötäilee sinun viestejä.
    Asia roikkuu edelleen, en ole siis saanut mitään selitystä missä nyt mennään.
    Todella surkea suoritus...pitäs vaan vielä jaksaa "räkyttää"
    Eikös tässä kohti voisi todeta, että palvelussa on selkeä virhe?

    Leave a comment:


  • Petteri75
    replied
    Originally posted by N54 View Post
    Oma kokemus BMW Suomen asiakaspalvelusta on myös jotakin vitsin ja huonon vitsin välimaastosta, kun selviteltiin uutena ostamani F30:n takuukorjauksia ja merkkihuollon välinpitämätöntä toimintaa. Kaipa se on organisaatio supistettu niin pieneksi (uusimman Bemaristin mukaan 18 henkilöä koko BMW Suomen organisaatiossa) ja sitten joku Ruotsissa majaansa pitävä onneton täti yrittää sieltä vastailla sen mukaan mitä ehtii/jaksaa/kiinnostaa.

    Storehan on ollut aika sekava ja alkeellinen, viimeksi kun kävin katsomassa niin nyt oli sentään yritetty saada niihin palvelupaketteihin jotain järkeä. Lisäksi viimeksi jättämääni kysymykseen Storen toimintaa liittyen vastattiin suht nopeassa ajassa.
    Ex F30 kävi ainakin 15 kertaa vajaan 5 vuoden aikana marmoripalatsissa. Siihen tehtiin..hetkinen..neljät takuukorjaukset ja näihin kaikkiin tuli melko nopeasti vastaukset aina tehtaalta. Jopa siihen, jossa koko vaihdelaatikko vaihdettiin takuuseen. Se mitä näin, niin kysymykset menivät aina englanniksi, joten ehkä sitten BMW Suomi ei sitten kaikesta vastannut?

    Nykyisessä G30 530e:n multimediajärjestelmä päivitettiin. Radion kun laittoi kiinni, niin se avasi aina ruudun uudestaan mikä ärsytti. Päivitys korjasi, nyt kun radion avaa, niin pimennettykin näyttö avautuu mikä kai on OK. Isompi ongelma on se, että nykypuhelin toimii BT:n kautta, mutta ei m i k ä ä n muu. Ei Spotify, ei Android Auto (joka tuli mukana) jne jne. Samoin BMW WiFi sotkee puhelinta koko ajan, yhteys löytyy mutta ei nettiin asti.

    Itse auto on siis toiminut ihan OK mutta tämä softapuoli.. huh. Puhelin päivittynee kohta, sen verran v-käyrä nousee jokaisella käyttökerralla, täytyy yrittää muistaa päivittää, jos tilanne parantui.

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Oma kokemus BMW Suomen asiakaspalvelusta on myös jotakin vitsin ja huonon vitsin välimaastosta, kun selviteltiin uutena ostamani F30:n takuukorjauksia ja merkkihuollon välinpitämätöntä toimintaa. Kaipa se on organisaatio supistettu niin pieneksi (uusimman Bemaristin mukaan 18 henkilöä koko BMW Suomen organisaatiossa) ja sitten joku Ruotsissa majaansa pitävä onneton täti yrittää sieltä vastailla sen mukaan mitä ehtii/jaksaa/kiinnostaa.

    Storehan on ollut aika sekava ja alkeellinen, viimeksi kun kävin katsomassa niin nyt oli sentään yritetty saada niihin palvelupaketteihin jotain järkeä. Lisäksi viimeksi jättämääni kysymykseen Storen toimintaa liittyen vastattiin suht nopeassa ajassa.

    Leave a comment:


  • Kräki
    replied
    Ei niitä varusteita saa käyttää,jos semmoisia löytyy..

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Nämä nykyiset oheispalvelut ym runsaaseen vakiovarusteluun kuuluvat hilavitkuttimet ovat jo niin pitkälle viety ja näitä kun hoitaa it insinöörit, autoinsinöörit, myynti-insinöörit ja nämähän eivät puhu kaikessa samalla aaltopituudella taikka edes ymmärrä toisiaan täysin oltiin tehtaalla tai jälleenmyyjiltä ja soppa valmis kun markkinointi sotkee sormensa peliin.

    Harmi vaan kun auto tehty alkujaan paikasta A kohteeseen B siirtymistä varten.

    Autoa kun tahdo ilman saada liikenteeseen ilman että spotify laitettu soimaan ja navigaattoriin laitettu matkaa sotkeva reittiohjeistus päälle ja penkin muistitoiminmot solmussa ja hybriditekniikka sytyttää vikavalon ennen kuin automaatti nykäisyt kakkosen silmään jne jne….
    Kas kun niillä pääsee silti paikasta A paikkaan B jos haluaa toimi mobiiliäppi tai ei. Toisin on E39 M5 kanssa kun vanokset leviää tallin lattialle ja vaimo on kaasutettu hengiltä sinisellä savulla ennenkuin on päässyt edes liikkeelle. Siinä voisi vaikka toivoa, että digivehkeet sitten toimisi että voi hälyttää apua
    Last edited by pyroz; 05-01-2022, 10:52.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Nämä nykyiset oheispalvelut ym runsaaseen vakiovarusteluun kuuluvat hilavitkuttimet ovat jo niin pitkälle viety ja näitä kun hoitaa it insinöörit, autoinsinöörit, myynti-insinöörit ja nämähän eivät puhu kaikessa samalla aaltopituudella taikka edes ymmärrä toisiaan täysin oltiin tehtaalla tai jälleenmyyjiltä ja soppa valmis kun markkinointi sotkee sormensa peliin.

    Harmi vaan kun auto tehty alkujaan paikasta A kohteeseen B siirtymistä varten.

    Autoa kun tahdo ilman saada liikenteeseen ilman että spotify laitettu soimaan ja navigaattoriin laitettu matkaa sotkeva reittiohjeistus päälle ja penkin muistitoiminmot solmussa ja hybriditekniikka sytyttää vikavalon ennen kuin automaatti nykäisyt kakkosen silmään jne jne….

    Leave a comment:


  • j47532
    replied


    En tiedä onko täällä muut tuskailleet näiden bmw:n digipalveluiden kanssa, mutta on kohtuu hankalaksi tehty. Alla yksi episodi ostopalveluiden kanssa.


    Ostin 2020 Black friday connecteddrive tarjouksista karttapäivitykset vuodeksi autoon. Oma rastinsa oli jo selvittää kuinka kartat hommataan (download manager), ja kuinka lopulta kartat saadaan ajettua sopivalla tikulla autoon. Noh, tästä osiosta selvittiin ok.

    Päätin tarkistaa sitten vielä viime marraskuussa kun paketti oli vielä voimassa, että onko tuoreempaa karttaa saatavilla. Noh, download manager heitti useampana päivänä "service not available" eikä tarkastusta pystynyt tekemään.

    17.11. Laitoin asiasta postia [email protected] osoitteeseen, josta toki vastattiin samana päivänä: "Kiitos että toit huolenaiheesi tietoomme. Valitettavasti asiaa ei ole ratkaistu. - Otamme yhteyttä 5 työpäivän kuluessa. Yst. Terv. N.N."
    18.11. sain vastauksen: "plaaplaa - olemme havainneet teknisen ongelman kyseisessä palvelussa ja tekninen osastomme yrittää korjata vian mahdollisimman pian. Kun ongelma on ratkaistu, otamme sinuun yhteyttä."
    19.11. sain toisesta osoitteesta postin jossa kerrottiin (jo tiedossa ollut) karttapäivityksen aktivointikoodi(!) ja toivotettiin paljon terveisiä?! :think
    25.11. alkuperäinen N.N. laittoi viestin, että valitettavasti asiaani ei ole ratkaistu ja, että pidämme sinut ajantasalla ja otamme yhteyttä 5 työpäivän kuluessa.
    25.11. vuoden päivityspaketti umpeutui ja download manager tästä ilmoitti. (Tästä tuli seur. päivänä tieto spostissakin). Laitoin tästä [email protected] osoitteeseen vielä kysymyksen, että palvelu ei ole
    ollut käytettävissä aikana jolloin palvelu on ollut ostettuna ja että ko. ostos on nyt umpeutunut. Tähämpä ei sitten enää vastausta tullutkaan.
    2.12. Sainkin yllättäen automaattipostin, että palvelun voimassaolo päättyy tänään 2.12.(!) Laitoin asiasta kyselyä [email protected], että oliko paketin voimassaoloaikaa jatkettu, kun en mitään viestiä ollut asiasta erikseen saanut. Ja toki kun kävin kokeilemassa ilmoitti download manager että lataus ei ole enää mahdollista.


    Tähän loppui BMW Group Finlandin yhteydenpito. Erittäin vakuuttavaa. Ei selvitystä asiasta, ei pahoittelua, ei esim. lyhyttä jatkoaikaa päivityspakettiin. Laitoin vielä joulukuussa erikseen asiasta [email protected] osoitteeseen palautetta, että näinkö asioita Suomen BMW:llä hoidetaan. Arvannette varmaan, ei vastausta


    Mielenkiintoinen kokemus ko. automerkin toiminnasta täällä Suomen maalla.

    Toisenlainen asiakaskokemus ja mahdollisesti lisämyyntiä olisi voinut tuoda se, että minulle olisi esim. annettu tuo kuukauden lisäaika palveluun ja pahoiteltu toimimattomuutta.

    Kumpi olisi ollut yrityksen kannalta kannattavampaa?


    ps. yläpalkin valikosta "palvelut" -> "Digitaaliset pavelut". Kirjoitusvirheet kertoo ehkä riittävästi palvelun laadusta.

    Leave a comment:


  • skt
    replied
    Originally posted by Janne123 View Post
    Mutta pitäisikös noiden appsien toimia ihan normaalisti ku iPhonen kytkee usb:lla autoon kiinni? 🤔
    Spotify, Laptimer voi toimia. Esim. My BMW:hen saatat saada kilsat ja rangen, mutta kalenteri ja navigaatio-appsia siinä ei enää ole. Samoin TuneIn:ssa ei ole enää appsia.

    Appsien käynnistyminen kestää välillä. Mulla on puhelimessa vielä vanhin Bmw-Connected app, jonka saa käynnistymään, kun kytkee puhelimen USB:hen apps päällä ennen kuin käynnistää auton.

    Leave a comment:

Working...
X