BMW Connected Drive, miten toimii?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• zakspeed
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    onkos muilla palvelut viime päiväinä toimineet, omaa G31:stä en saa enää reagoimaan mitenkään puhelimella...

Connected -softa poistettu ja asennettu uudestaan, ei auta. Autosta luettu vikakoodit, oli koodi liittyen rajotukseen ko. palvelujen suhteen mutta se kuittaantui pois, akku ladattu täyteen, eikä enää koodia tule,
    i-driven USb tikulla tehtävä päivityskin tehty tuorempiaan versioon ja se moduuli mikä noita ohjaa on resetoitu Istalla mutta ei niin ei.

Joutuuko tässä jo kohta marmorin puoleen kääyntymään?

Kaikki tarvittavat palvelut on aktiivisia ja voimassa connected drive -portaalissa...
    Tietämättä auton valmistusajankohtaa kuvatunlainen pidempi connected drive häiriö johtuu telematiikkaohjainlaitteen ohjelmistosta.

Koskee autoja joissa i-level vanhempi, kuin S18A-20-03-530 / S15A-20-03-548 / S15C-20-03-548

Vikakoodi: Functional limitation of ConnectedDrive Headunit tulee ConnectedDrive autossa aina, kun kytkettynä testeriin.

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied
    Mulla lienee ongelmia akun kanssa, pistin tänään display key:llä webaston päälle, hetken ajon jälkeen alkoi herjaamaan liki kaikkia avustimia (kaistavahdit, kuolleenkuljan jne). Kävin maanantaille varaamassa ajan marmorille, takuu onneksi vielä voimassa...

Leave a comment:

• poke
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tänään ainakin lähti webasto kahdesti päälle. Olen huomannut että jotain jumeja palvelussa on ollut viimeaikoina.

Maksaako muuten kukaan näistä palveluista mitään? Oma auto on 2014 ja pari vuotta tuota on tullut käyteltyä ja ainakaan vielä ei ole tarvinnut köyhtyä pennin jeniäkään.
    Webaston ohjaaminen toiminut kuten pitääkin. Laskua ei ole kuulunut. Mulla ollut reilun vuoden käytössä. Auto 2015 mallia.

Mietin, että onko näihin voinut ostaa uutena option, joka kattaa n. vuotta connectdrive palvelun?

Majorille ja muillekin vinkkinä:

Kun otin connectdrivea käyttöön ekaa kertaa, niin ohjautui saksan bmw:n porttaaliin. (auto ostettu sieltä käytettynä). Sitten sinne piti jotain tietoja muistaakseni syötellä, niin jatkossa yhdistyi suomen bmw-porttaaliin.
    Alkuun ei webaston ohjaus toiminut ja soitin siitä porttaalissa olevaan suomen helpdesk numeroon. Tekivät tiketin ja korjasivat vian. Siihen meni pari kk. Muutaman kerran pyysivät päivittämään connectdriven kautta ohjelmiston.

Leave a comment:

• fraatti
    replied
    Tänään ainakin lähti webasto kahdesti päälle. Olen huomannut että jotain jumeja palvelussa on ollut viimeaikoina.

Maksaako muuten kukaan näistä palveluista mitään? Oma auto on 2014 ja pari vuotta tuota on tullut käyteltyä ja ainakaan vielä ei ole tarvinnut köyhtyä pennin jeniäkään.

Leave a comment:

• Poppamies
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    onkos muilla palvelut viime päiväinä toimineet, omaa G31:stä en saa enää reagoimaan mitenkään puhelimella...

Connected -softa poistettu ja asennettu uudestaan, ei auta. Autosta luettu vikakoodit, oli koodi liittyen rajotukseen ko. palvelujen suhteen mutta se kuittaantui pois, akku ladattu täyteen, eikä enää koodia tule,
    i-driven USb tikulla tehtävä päivityskin tehty tuorempiaan versioon ja se moduuli mikä noita ohjaa on resetoitu Istalla mutta ei niin ei.

Kaikki tarvittavat palvelut on aktiivisia ja voimassa connected drive -portaalissa...
    Onko kokeiltu iOS ja Android laitteilla?

Leave a comment:

• Ceeray
    replied
    On pelannu ihan normisti.. siis webasto..

Leave a comment:

• MajorDrake
    replied

Leave a comment:

• Poppamies
    replied
    Originally posted by skt View Post
    https://www.bmw-connecteddrive.fi/ap...x.html#/portal

Tuolta ainakin ennen sai. Kantsii käyttää läppärillä. Sieltä saat tallennettua myös kuvia, joita voi widgetillä ottaa split screen -näyttöön näkyviin autoon.

Kantsii olla varovainen. Covid-aikaan on harvassa paikassa niin paljon ruuhkaa, että uutisia saa turvallisesti luettua. Pelkääjän paikalta voisi lukea, mutta kännykkä tai tabletti on aika paljon kätevämpi.
    No perkule, remote cockpit alta löytyi. Hemmetti mä olen huono näissä käyttöliittymissä.

Leave a comment:

• skt
    replied
    Originally posted by Poppamies View Post
    Tuli hankittua BMW Life palveluita eli joku connected paketti. Uutisia saisi näkymään jopa valituista lähteistä. Miten niitä saa netistä lisättyä, en todellakaan löydä?
    Tuosta itse idrivesta saa naputeltua esim iltalehti mutta melko hankalaa.

Tuolta ainakin ennen sai. Kantsii käyttää läppärillä. Sieltä saat tallennettua myös kuvia, joita voi widgetillä ottaa split screen -näyttöön näkyviin autoon.

Kantsii olla varovainen. Covid-aikaan on harvassa paikassa niin paljon ruuhkaa, että uutisia saa turvallisesti luettua. Pelkääjän paikalta voisi lukea, mutta kännykkä tai tabletti on aika paljon kätevämpi.

Leave a comment:

• Poppamies
    replied
    Tuli hankittua BMW Life palveluita eli joku connected paketti. Uutisia saisi näkymään jopa valituista lähteistä. Miten niitä saa netistä lisättyä, en todellakaan löydä?
    Tuosta itse idrivesta saa naputeltua esim iltalehti mutta melko hankalaa.
    Attached Files
    Last edited by Poppamies; 24-11-2020, 19:54.

Leave a comment:

• Vmatti
    replied
    Originally posted by poke View Post
    minä käytän pelkästään orggiswebaston ohjaamiseen.
    Sama juttu ja joskus lähettelen määränpään navigaattoriin valmiiksi.

Omassa toimii toi Locate Vehicle kyllä ihan hyvin.

Kyllä toi koko palvelu pitäisi tehdä ihan uudestaan ja laadulla. Ei vastaa premium tasoa.

Leave a comment:

• hopsu
    replied
    Originally posted by radiaani View Post
    Käänteinen ongelma, yleisellä tasolla: miten näiden Connected-palveluiden ym. toiminnan saisi luotettavasti estettyä? En oikein pidä ajatuksesta, että auto soittelisi tai olisi muuten yhteyksissä yhtään mihinkään omia aikojaan. Tähänkin saakka olen mainiosti pärjännyt ilman appeja ja aion pärjätä jatkossakin.

Ei tarvitse pelätä että auto omia aikojaan ottaa yhteyttä. Vain jos itse teet Connected driven kautta huoltokutsun. Nämä lähetetyt tiedot voit tarkistaa omalta Connected Drive tililtäsi kirjautumalla selaimella palveluun (ei appin kautta). Muutenkin tuntuu että ovat ottaneet tosissaan tietoturvan ja asiakkaan yksityisyyden kun tutustuin noihin ominaisuuksiin. Asetuksista pystyy estämään tuon sijaintitiedon hakemisen, jos niin haluaa.

Leave a comment:

• jano85
    replied
    Originally posted by poke View Post
    No siihen se oikeasti on hyödyllinen. Omasta puuttuu vaan koko webasto

Leave a comment:

• poke
    replied

Leave a comment:

• jano85
    replied
    On nämä kyllä naurettavia virityksiä. Kyselin bmw:n asiakaspalvelustakin ja kuulemma ei noin "vanhassa" toimi langattomasti. Itellä toki paikannus onnistuu vaikka ei sattuisi muistamaan mihin sen on sattunu jättänyt ihan pelkästään sovelluksesta mutta on se kumma ettei samalla voisi saada myös noita polttoianeita yms. tietoja liikkumaan ilmateitse. Tosin ei kovin tarpeellinen, mutta miksi vain kaapelilla...

Leave a comment:

Working...
X