Originally posted by VilleP
View Post
BMW Connected Drive, miten toimii?
Collapse
X
-
Mutta pitäisikös noiden appsien toimia ihan normaalisti ku iPhonen kytkee usb:lla autoon kiinni? 🤔
-
Potilaana F11 -12 saksantuonti jossa varustelistalla:
612 Bmw Assist
614 Internet Preparation
615 Extended Bmw Online Information
616 Bmw Online
633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf.
6AA Bmw Teleservice
6AB Control Teleservices
6NR Apps
Pitäisikö näillä varusteilla saada auto kommunikoimaan My BMW appin kanssa?
My bmw ilmoittaa että "Ajoneuvollesi tarvitaan lisätukea. Käänny BMW ConnectedDrive -asiakaspalvelun puoleen." kun yrittää vin-koodilla lisätä ajoneuvoa sinne.
iPhone 7 yhdistin usb:lla käsinojan alta autoon ja pari kertaa näkyviin tuli spotifyt ja deezerit ja muita sovelluksia. My BMW app kaatuu n. 5s kuluttua kun sen aukaisee kun puhelin on kytkettynä autoon...
Onko se vaan otettava yhteyttä tuonne asiakaspalveluun? Neuvokaa tietämätöntä 😁
Leave a comment:
-
Vastaan täysin mutu tuntumalta, mutta luulen että kysely tehdään BMW:n palvelimelle jonne auto on lähettänyt esim viimeisen sijainnin ja joitain muita statustietoja (kuten onko ikkunat kiinni). Toki jollain tavalla noiden välinen viestitys menee aika ajoin, koska esim sähkö- tai hybridiauton saa lämmittämään itsensä My BMW sovelluksen kautta painamalla ilmastointinappulaa. Joko auto käy välillä kysymässä BMW:n palvelimelta tilannetta tai sitten BMW:n palvelin lähettää jonkun push-viestin autoon.Originally posted by bmw77 View PostJos tekee kyselyn app:ssa (nykyään siis My BMW) auton sijainnista, niin herättääkö joku palvelu auton, ja se ite kertoo missä hän on? Vai tehdäänkö kysely vain jollekkin Bemarin palvelimelle, jolla on tiedossa auton viimeinen sijainti?
Ku olen jonkin verran innostunut kotiautomaatiosta, ja siinä on mahdollisuus nähdä kartalla auton sijainti, niin mietin että voisko sijaintia päivittää kotiautomaatioon vaikka tunnin välein? Vai onko sen jälkeen talven kylmillä auton ja webaston käyttö mahdotonta, kun auto on tunnin välein herännyt kertomaan kyselijöille sijaintiaan, ja akku on tyhjä :think
Tai ovien lukitus tieto? Kysytäänkö sitä autolta, vai onko tieto palvelimella? Sekinhän ois hauska saada näkymään lähes reaaliaikaisena...
Kotiautomaatiosta sen verran, että jossain välissä kokeilin Homeassistant-ratkaisun kautta BMW-tilin integrointia kotiin. Tuon kautta sai esim Applen Koti-sovellukseen näkyviin auton tiedot. Varmaan Androidilla ihan samalla tavalla ja jos ei muuten niin itse Homeassistant-sovelluksen kanssa. Jos tämä olisi jatkuvassa yhteydessä autoon niin akku olisi epäilemättä tyhjä alta aikayksikön. Integraatio toimi moitteetta, mutta en oikein keksinyt mitä hyötyä siitä olisi.
Leave a comment:
-
Ainakin omassani lukee: Päivitetty ajoneuvosta (aika), jossa on viimeisen pysähdyksen aikaleima.
Leave a comment:
-
Jos tekee kyselyn app:ssa (nykyään siis My BMW) auton sijainnista, niin herättääkö joku palvelu auton, ja se ite kertoo missä hän on? Vai tehdäänkö kysely vain jollekkin Bemarin palvelimelle, jolla on tiedossa auton viimeinen sijainti?
Ku olen jonkin verran innostunut kotiautomaatiosta, ja siinä on mahdollisuus nähdä kartalla auton sijainti, niin mietin että voisko sijaintia päivittää kotiautomaatioon vaikka tunnin välein? Vai onko sen jälkeen talven kylmillä auton ja webaston käyttö mahdotonta, kun auto on tunnin välein herännyt kertomaan kyselijöille sijaintiaan, ja akku on tyhjä :think
Tai ovien lukitus tieto? Kysytäänkö sitä autolta, vai onko tieto palvelimella? Sekinhän ois hauska saada näkymään lähes reaaliaikaisena...
Leave a comment:
-
Aloitetaan siitä, että olethan poistanut appiksen ja asentanut sen uudelleen?Originally posted by TinoTK View PostMuilla ollut ongelmia että My BMW appiin ei saa lisättyä autoa?
laitoin turvakoodit yms ja sen jälkeen jää vain ''lisää ajoneuvo'' ruutuun ja jos yrittää lisätä, niin valittaa että olen jo lisännyt sillä VINillä auton äppiin.
Nettisivulla näkyy normaalisti, mutta äpissä ei millään.
Leave a comment:
-
Muilla ollut ongelmia että My BMW appiin ei saa lisättyä autoa?
laitoin turvakoodit yms ja sen jälkeen jää vain ''lisää ajoneuvo'' ruutuun ja jos yrittää lisätä, niin valittaa että olen jo lisännyt sillä VINillä auton äppiin.
Nettisivulla näkyy normaalisti, mutta äpissä ei millään.
Leave a comment:
-
Ok. No eipä tuo kovin hyödyllinen ominaisuus sitten ole, ei tule piuhassa pidettyä.
Leave a comment:
-
BMW connected -appsissa range päivittyy kaapelilla, jos autossa BMW apps -varuste ja toimii jo E-sarjan CIC:sta lähtien.Originally posted by VilleP View PostLatasin my bmw äpin. Samat toiminnot on tässäkin, mutta range yms tieto ei näy edelleen?
My BMW -appissa se tulee verkon kautta, mutta ei toimi kuin G-sarjalaisissa.Last edited by skt; 17-03-2021, 20:09.
Leave a comment:
-
F1X:n NBT:hen saa ostettua RTTI:n. Mun kokemuksen mukaan toimii kohtuullisesti. Kahden kolarin ohi olen ajanut. Toinen oli korjattu jo pois, vaikka näkyi RTTI:ssa, toinen piti paikkansa. Tossa tarkemmin, miltä näyttää F-korisen NBT:ssa: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...7&postcount=46.Originally posted by Juh4 View PostG30 tuli jossain vaiheessa toimintaan jopa meillä Suomessa tuo RTTI, niinkuin esim siinä sun G30:ssä. F-sarjalaisissa ja alkupään uusikuomuisissa se ei vielä toiminut. Näin siis ilman sen kummempia koodajavelhoja.
Leave a comment:
-
G30 tuli jossain vaiheessa toimintaan jopa meillä Suomessa tuo RTTI, niinkuin esim siinä sun G30:ssä. F-sarjalaisissa ja alkupään uusikuomuisissa se ei vielä toiminut. Näin siis ilman sen kummempia koodajavelhoja.Originally posted by mikkod View PostAinakin mulla G30:ssä toimii oikein loistavasti toi RTTI :think
Leave a comment:
-
Latasin my bmw äpin. Samat toiminnot on tässäkin, mutta range yms tieto ei näy edelleen?
Leave a comment:
Leave a comment: