Asiahan on puhtaasti mielipidekysymys. Epäilisin m3:n olevan bannattu syystä, että se on liian yleinen verrattuna rx-8:aan. Loppuisi heidän aamupalat nopeasti kesken, jos kaikki m3:n omistajat tulisivat paikalle. Sinänsä outoa, että yleisyys vaikuttaa auton urheilullisuuteen. :think
Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
En ole ollut hirveän aktiivinen täällä foorumilla oikein juurikaan, mutta foorumin lukeminen kuuluu melkein päivittäisiin tekemisiin.
Itsellä on jotenkin kanssa tullut kyllästyminen tai aikaan saamattomuus eteen autoharrastamisen kanssa. Edelleen joka päivä katselen youtubesta monet tekniikka aiheiset ja autoihin liittyvät videot.
Paljon on ajatuksia että tämä tarvitsisi tehdä, mutta nykyään tuntuu se toteutuksen suorittaminen todella vaikealta
Itse oon ajatellut pääosin varmaan tullut juuri tuo mukavuudenhalu. Silti joka kesä kevät alkaa polttelu ottaa E28 ajoon. Mutta jäipä sitten tältäkin kesältä. Ollut kohta ilman ajoa 4vuotta, poislukien kaks kertaa vuodessa käyttelyä.
En osaa sanoa onko sitten kyllästyminen vai mikä kun ei vaan saa aikaiseksi. Ehkä se on kaiken summa viimeisen kolmen vuoden aikana poissa kotoa puolet vuodesta töiden vuoksi. ja sitä aikaisemmat neljä vuotta meni sitä 250-300 päivän väliin ulkomaan komennuksiin. Kolmen vuoden aikana talon ja pihan remontointi. Nyt pitäisi saada autotallikin vielä eristettyä, chevroletista pamahti lohkosta pala ja sen vuoksi siitä moottori irti. Tämän kanssa tein kyllä päätöksen, että teen sen moottorin vasta kun saan talliin työpöydät ynm faciliteetit kuntoon. En enää ikinä ala tekemään konetta lattialla kun kaikki kuitenkin hukassa työkaluista lähtien kun ei ole sijoituspaikkaa.
Nyt onneksi on saanut uutta kipinää tällä hetkellä harrikasta. Siinä on vähän samaa kipinää mikä nostanut mielenkiintoa touhuiluun. Siinä tuntee sentään että alla on kone kun ei ole mitenkään hienostunut. Nää oli niitä asioita miksi E28 tykkään.
Nykyinen käyttiskin vaatisi taas huolenpitoa, nivelien vaihtoa ynm mutta oon vaan huomannut että pitäisi se läppäri ottaa kainaloon ja alkaa muisteleen kaiken käyttöä kun kahteen vuoteen en ole käyttänyt. Läppärinkin laturin johtokin hukkunut remontin aikana. Ei tarvi olla iso ongelma niin sitä siirtää eteenpäin.
Se on aivan uskomaton asia omasta mielestä miksi muiden vehkeitä jaksaa tehdä vaikka kuinka paljon ja vaikka mitä mutta omiin vehkeisiin nykyään saa kerätä sitä motivaatiota ??
On varmaan liian paljon kaikkea kesken ettei saa otettua itseä niskasta kiinni
E28 528i -82 m30b34
E46 330CI
Chevrolet K3500 6.5TD
Sportscar Breakfast Club
Hei, todellakin tervetuloa urheiluautoilijat ja muut urheiluautoista positiivisesti kiinnostuneet SBC-kokoontumisiin.
Mutta luulisi urheiluautoista kiinnostuneiden ymmärtävän, mikä on urheiluauto ja mikä ei ole.
Tietenkään esim. yksikään 4-ovinen ei ole urheiluauto (paitsi poikkeuksena säännöstä likimain 4-ovinen Mazda RX-8...). Yksikään SUV tmv. ei ole urheiluauto, ei vaikka merkki olisi Porsche.
Mikään tuunaus ei tee ei-urheiluautosta urheiluautoa.
Ketään ei kiinnosta lapsellinen jankutus jostain coupe-perheauton tehosta tai suorituskyvystä eikä renkaan vingutus.
Jos jostain netistä sattuu löytämään jonkun esimerkkilistauksen urheiluautoista tai ei-urheiluautoista (esim. Fiat 500/600 tai BMW M3 tai pony-jenkit eivät ole urh.autoja), kannattaa opetella lukemaan ja sisäistämään lukemansa.
Jos joskus aikaisemmin muistelee nähneensä SBC-alueella jonkun ei-urheiluauton (hotelliasukkaan auto, henkilökunnan auto, kannattajajäsenfirman esittelyauto, ennen SBC-aloitusta paikalle aikaisin aamulla tullut, joku sivistymätön röyhkeästi kiellosta huolimatta paikalle ajanut häirikkö, tapahtuman lopulla liikenteenohjaajan paikaltapoistuttua tullut tai jopa liikenteenohjaajan inhimillinen virhe), ei se tarkoita automallin muuttuneen seuraaviin SBC-tapahtumiin urheiluautoksi.
Ei-urheiluautoilla voi hyvin tulla yleisöksi pysäköiden jollekin viereisistä kolmesta muusta pysäköintialueesta.
Suhtaudutaan jatkossakin positiivisesti ja ymmärtäväisesti, jotta näemme urheiluautokokoontumisia tulevaisuudessakin, kiitos.
Asiallista tekstiä ja oikeata asiaa. Tämä tapahtuma halutaan profiloida todellisille erikoisautoille. Pitkän välimatkan takia en noissa tapahtumissa ole koskaan viitsinyt lähteä käymään, mutta jos lähtisin niin en olisi sinne menossa katsomaan mitään SX2000000 Nissaneita tai ilma-alustaisia diisseli-Audeja, enkä myöskään Motorsport-Bemareita. Sellaisille on omat tapahtumat. Kyllä itselle mielikuva tuosta tapahtumasta on se, että siellä on piha täynnä Ferrareita, Porscheja ym. bättre folk -kalustoa, joita ei juuri muuten edes liikenteessä näy. Ja sellaisia mieluusti kävisinkin ihastelemassa.
Asiallista tekstiä ja oikeata asiaa. Tämä tapahtuma halutaan profiloida todellisille erikoisautoille. Pitkän välimatkan takia en noissa tapahtumissa ole koskaan viitsinyt lähteä käymään
Ei toi ole pitkä matka käydä Oulusta Z3 coupella
Niin ja se löytyy listalta
Asiallista tekstiä ja oikeata asiaa. Tämä tapahtuma halutaan profiloida todellisille erikoisautoille. Pitkän välimatkan takia en noissa tapahtumissa ole koskaan viitsinyt lähteä käymään, mutta jos lähtisin niin en olisi sinne menossa katsomaan mitään SX2000000 Nissaneita tai ilma-alustaisia diisseli-Audeja, enkä myöskään Motorsport-Bemareita. Sellaisille on omat tapahtumat. Kyllä itselle mielikuva tuosta tapahtumasta on se, että siellä on piha täynnä Ferrareita, Porscheja ym. bättre folk -kalustoa, joita ei juuri muuten edes liikenteessä näy. Ja sellaisia mieluusti kävisinkin ihastelemassa.
Tarkemmin luettuani, he tuntuvat käyttävän perinteistä urheiluautojen määritelmää eli iso painoarvo kaksiovisuudelle, kaksipaikkaisuudelle ja kori alunperin suunniteltu urheiluautoksi eikä vain tehomalli mallisarjan perusautosta.
Ainakaan hyväksyttyjen urheiluautojen listan mukaan eivät profiloidu pelkästään todellisten erikoisautojen miitiksi, koska listalla on mm. tuo nimenomainen Nissan 200SX, Audi TT, kaikki Z-mallin bemarit. Nuo kaikki ovat sellaisia, mitkä näkee kun ajaa kerran Tampereen läpi.
Pitäisi varmaan käydä joskus paikan päällä ihmettelemässä, onko siellä todellisuudessa piha täynnä Ferrareita ja Lamboja vai onko siellä välissä joku rapsakka 200SX.
BMW Z-sarjalaiset pyydettiin monesti tapahtuman historiassa edustetuksi merkiksi SBC:lle. Valitettavasti kun nimimerkki Aadolf joka tapahtuman alunperin loi luopui vetovastuusta ja antoi sen SccH:lle, on mailiin vastaaminen ollut verkkaista, ja syynä lienee todella vanha vetäjäporukka SccH:n nokilla. Ei vain riitä ruuti enää eikä innostus heillä, joka sitten näkyy tuosta kirjoituksestakin.
Viimetapahtumassa oli noin kymmenkunta zetaa. Myös 8 ja 6-sarjan BMW:t ovat GT:luokan edustajina olleet tervetulleita.
Annoin eilen itsekin tiedotuksen laadusta aika reilusti rapaa, mutta pointtihan tuossa on.
Ymmärrän helposti monen autoharrastajan turhautumisen ja olisi varmaan kiva että tuolla olisi oma alueensa niille nopeille perheautoille koska niin moni ajaa niillä. Itseäni ne ei kuitenkaan kiinnosta oikeastaan lainkaan, on ne sitten jotain camokuosisia RS7 viidellä päällekäisellä puskurin lisälipalla tai nopeita mersuja tai bemareita. Ongelmahan tapahtumassa oli viimeksi että siellä jäi monta urheilu-autoakin ulkopuolelle tilanpuutteen vuoksi, mm kaverin R8 käännytettiin veke ja sitten alueella oli pari autoa viemässä tilaa joilla ei ollut mitään tekoa urheiluautojen kanssa, mm Opel Astra ja joku vanha kuusimetrinen jenkkilotisko.
Urheiluautoa kritisoivia yhdistää yksi piirre, eivät ole koskaan ajaneet sellaisella.
Yleisiä urheiluauton ethoksia on se että auto on tehty vain ajamisen iloa varten, se on kaksipaikkainen tai 2+2 ja kaksiovinen. Koko tuote on alusta lähtien suunniteltu siihen että sillä on hauska ajaa, ei siihen että se olisi käytännöllinen ja että koko perhe mahtuu ja golfkärryt päälle.
Se ei ole myöskään mikään variantti perheautosta päälleliimatuilla lisäkilkkeillä.
Kannattaa sisäistää että urheiluauto on ihan olemassa oleva kategoria autoja. Sillä ei ole mitään tekoa tehokkuuden tai hintalapun kanssa.
Ainakaan hyväksyttyjen urheiluautojen listan mukaan eivät profiloidu pelkästään todellisten erikoisautojen miitiksi, koska listalla on mm. tuo nimenomainen Nissan 200SX, Audi TT, kaikki Z-mallin bemarit. Nuo kaikki ovat sellaisia, mitkä näkee kun ajaa kerran Tampereen läpi.
Sisäänpääsyperusteena voisi pitää markkinahinta min. 150 000e ja ovien lukumäärä max. 2 kpl, niin valkkaantuisi nämä räpättimet pois.
Tässä on kuva M2:sesta. Jumalauta että on urheilullinen. No mutta onhan siinä turbo ja kuuluu moderneja pierusaundeja kun irrottaa kaasusta tai vaihtaa vaihdetta. Ja kun painaa sportnappulaa niin "moottorinääntä" tulee lisää vielä kaiuttimista. Ei M2 saa urheiluautoa kirveelläkään, se on ripeä perheauto.
Tässä on kuva M2:sesta. Jumalauta että on urheilullinen. No mutta onhan siinä turbo ja kuuluu moderneja pierusaundeja kun irrottaa kaasusta tai vaihtaa vaihdetta. Ja kun painaa sportnappulaa niin "moottorinääntä" tulee lisää vielä kaiuttimista.
Sisäänpääsyperusteena voisi pitää markkinahinta min. 150 000e ja ovien lukumäärä max. 2 kpl, niin valkkaantuisi nämä räpättimet pois.
Vitosta saa varusteilla 150k€ helposti.
Minusta urheiluautoksi voisi luokitella myyntimäärien mukaan, suomessa 1kpl, jos yli on kansanauto. ei kyllä kiinnosta käydä katsomassa tässä miitissä tavallisia kaupan myyntituotteita.
Comment