Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keskustelua autoharrastuksen mielekkyydestä ja motivaatiosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10500
    • Saaressa

    #91
    En tiedä kyllä miten liittyy toisen kerhon päivitys urheiluautojen määrityksestä liittyy topicin aiheeseen. Siirrän keskustelun johonkin sopivampaan topiciin jos sellaisen keksin.

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15221
      • Ajamisen Iloa

      #92
      Originally posted by Reeperbahn View Post
      Kyllä itselle mielikuva tuosta tapahtumasta on se, että siellä on piha täynnä Ferrareita, Porscheja ym. bättre folk -kalustoa, joita ei juuri muuten edes liikenteessä näy. Ja sellaisia mieluusti kävisinkin ihastelemassa.
      Noita siellä on, ovat osa urheiluautokategoriaa.
      Näkyy noita kyllä liikenteessäkin päivittäin.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • Tokenator1000
        Bimmer Rookie
        • May 2018
        • 37
        • Nokia

        #93
        Originally posted by Remotion View Post
        Urheiluautoa kritisoivia yhdistää yksi piirre, eivät ole koskaan ajaneet sellaisella.
        Yleisiä urheiluauton ethoksia on se että auto on tehty vain ajamisen iloa varten, se on kaksipaikkainen tai 2+2 ja kaksiovinen. Koko tuote on alusta lähtien suunniteltu siihen että sillä on hauska ajaa, ei siihen että se olisi käytännöllinen ja että koko perhe mahtuu ja golfkärryt päälle.
        Se ei ole myöskään mikään variantti perheautosta päälleliimatuilla lisäkilkkeillä.

        Kannattaa sisäistää että urheiluauto on ihan olemassa oleva kategoria autoja. Sillä ei ole mitään tekoa tehokkuuden tai hintalapun kanssa.
        Kait se suurin mielipaha koko tapauksessa tulee siitä, että suurimmalla osalla autoharrastajistakaan ei ole tiedossa, että urheiluauto on ihan oma kategoriansa, jolla on oma määritelmänsä. Lisäksi ko. harrastajilla (minä mukaanlukien) urheiluauton määritelmä on paljon laajempi kuin tuon "virallisen" kategorian mukainen määritelmä.
        Current: E93 335iA M-sport N54
        Ex: 535DA E61 LCI M-sport, 325iA E90, 330D E46, 325iA E30, 316i E30

        Comment

        • BeamR
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 13363
          • Espoon takametsät

          #94
          Originally posted by Remotion View Post
          .
          Yleisiä urheiluauton ethoksia on se että auto on tehty vain ajamisen iloa varten, se on kaksipaikkainen tai 2+2 ja kaksiovinen. Koko tuote on alusta lähtien suunniteltu siihen että sillä on hauska ajaa, ei siihen että se olisi käytännöllinen ja että koko perhe mahtuu ja golfkärryt päälle.
          Se ei ole myöskään mikään variantti perheautosta päälleliimatuilla lisäkilkkeillä.
          .
          Tuolla skaalauksella mullakin on urheiluauto, vaikka itse miellän sen enemmänkin bulevardisportiksi :think
          F46 Gran Tourer -20
          Boxster 2.5 -97

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6166
            • Helsinki

            #95
            Eli e30:nen menee noihin kriteereihin
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • mikkod
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 5200
              • Stadi

              #96
              Originally posted by j-a View Post
              Jaa mitäs ois hakusessa?
              964 / 993 - tod.näk 964 - sen analogisuuden takia...mulla oli muutama vaatimus auton suhteen...katsotaan nyt aika tuo tullessaan...tässä on 3v aikaa etsiä se oikea
              Helkama S3000
              Myydään kutosen alustaosia
              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11074
                • Oulu

                #97
                Originally posted by MikeDry View Post
                Eli e30:nen menee noihin kriteereihin
                Nyt sää avasit tän pandoran lippaan

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • j-a
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 1522
                  • PohojosPohojammaa

                  #98
                  Originally posted by mikkod View Post
                  964 / 993 - tod.näk 964 - sen analogisuuden takia...mulla oli muutama vaatimus auton suhteen...katsotaan nyt aika tuo tullessaan...tässä on 3v aikaa etsiä se oikea
                  Oikein! Itsellä välillä silmä eksyy katteleen 997 cabrioita, vaan ovat turbona vielä sen verran hyvissä hinnoissa että sillä saisi 360 spiderinkin... Ja sitten tuleekin jo mieleen että ei kai sitä noin paljoo raski leluun laittaa. Vaikka olis ainokainenkin...
                  Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                  Ylimääräisenä tarjolla:

                  E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                  F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7516
                    • Jyväshyvä

                    #99
                    997.2 Turbo cäbi on kyllä sellainen haave mikä pitää joskus vielä toteuttaa...

                    Ei muuten missään muussa mallissa pysy hinnat niin hyvin kuin 911:ssa...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • ooopeee
                      BTCF Member
                      • Dec 2011
                      • 2108
                      • Kouvola

                      Just tossa harrasteella ajelin 100km lenkin, aurinko paistaa ja kesäloma, mikäs tässä. Mutta ei se mitään riemun kiljahduksia saa aikaiseksi. Tasasta tylsää pullamössöä vaikka reserviä on konehuoneessa. Pari viikkoa odotellut motia edes pestä
                      VW passat 1.9tdi 4motion
                      E36 "328" cabrio

                      Comment

                      • GameOver
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3026
                        • Sjundeå

                        Originally posted by Remotion View Post
                        Tässä on kuva M2:sesta. Jumalauta että on urheilullinen. No mutta onhan siinä turbo ja kuuluu moderneja pierusaundeja kun irrottaa kaasusta tai vaihtaa vaihdetta. Ja kun painaa sportnappulaa niin "moottorinääntä" tulee lisää vielä kaiuttimista. Ei M2 saa urheiluautoa kirveelläkään, se on ripeä perheauto.
                        Älä nyt. Mä laitoin muutama vuosi sitten lastenistuimen Nissan GT-R:n takapenkille ja kolmevuotiaan siihen istumaan.
                        -22 Lexus ES300h
                        -08 Subaru Impreza

                        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          -----
                          Last edited by Juppe; 28-10-2020, 16:26.

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            moti ja piti

                            1502 on urheilullinen auto. Ajo-ominaisuudet ovat hyvät ja kaarreajo sujuu mainiosti. BMW suorastaan houkuttelee ajamaan mutkaisella asvalttitiellä. Hallintalaitteet toimivat mallikkaasti. Ohjaus on kevyt ja tarkka.

                            Ohjauspyörä on melko iso ja jotkut BMW-kuljettajat ovat sen vaihtaneet pienempään.

                            Teho (uutena) 55 kW/75 DIN, huippunopeus (Saksassa) 161 km/h

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14335
                              • Oulu

                              Kiinnostus ei ole kyllä hiipunut. Vässykkä hommaa moinen, mutta välillä täytyy priorisoida ja olla perheenkin kanssa. Harmittaa lähinnä, ettei mitään varsinaista harrastuskohdetta ole, eikä oikee budjettia hommata moista, ainakaan toistaiseksi. Talo vie sitä budjettia toistaiseksi... Loputtomasti, eiku...

                              Paljon tulee ajettua muita merkkejä ja malleja päivittäin ja ei ole kyllä löytynyt kovin montaa muuta merkkiä mistä on kiinnostus herännyt. Kaksi (ehkä jopa kolme) on ja toista en ole edes vielä päässyt ajamaan.

                              Toiseen ei olekkaan sitten budjettia.

                              Originally posted by BeamR View Post
                              Myös G-mese olisi kova.
                              Geetä ajanut monta ja vasta ajoin G700. Kauheita on, vaikka mitenpäin hehkuttaa (viimesintä ei tarvinnu ees hehkuttaa).
                              Last edited by zener; 12-07-2020, 00:49.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • 928 GTS
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2006
                                • 1559
                                • Helsinki

                                Originally posted by mikkod View Post
                                964 / 993 - tod.näk 964 - sen analogisuuden takia...mulla oli muutama vaatimus auton suhteen...katsotaan nyt aika tuo tullessaan...tässä on 3v aikaa etsiä se oikea
                                Kaverilla on 964 C2 manuaalilla aina vaan ylimääräisenä tallilla joten ei tarvitse 3v odottaa. Tilalle olisi muutakin käyttöä.
                                -92 928 GTS
                                -98 550 Maranello

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎