Jep jep.. On kohta kontis tulos ämeriikasta -68 charger 383 kone, 727 loota ja 8 3/4 perä.. Ei muutaku lattiamatto ja vanteet mettästää jostaki ja kiskasta maali päälle.. Talven aikana laitella kuntoon ja ens kesänä kruisailla
..kyllä fiilikset on ihan tapissa kun tolla päästelee, vähänkuin pikkupoikana mikroautolla. Meteli vaan on paljon kovempi kun noi putket loppuu ennenkuin ne varsinaisesti edes alkaa
..ja pollarit pidättää melkein joka kerta kun näkevät
Tossa vielä yks hyvä kaverin ottama kuva; Itse pahantekijä tankilla
mitä jää kuluineen tollasille 20" kromeille? miten kauan kestää lähetys sieltä tänne!?
Tuossa noin suunnilleen halvemmasta päästä 8.5"+10"/20":set ja siihen tietenkin valtion kakku ja kuljetus.
Omat tulee käytännössä lähes rahtikuluitta muiden konttituomisten mukana ja viitisen viikkoahan ne merta kyntää.
Tuommoista ´60 Thunderbirdiä on tullut pidettyä kunnossa. Purin auton maalaria varten muistaakseni ´02 tai ´03 ja nyt sain tänä vuonna vasta kesällä kasaan, hieman venähti... Jonnin verran tuli kesällä ajeltua säiden salliessa. Tekniikka ihan orkkis kuosissa, ainoastaan kaasarin putsailin ja kokosin uusilla osilla keväällä. Toinen pakosarja vuotaa niin vietävästi, että pitänee ottaa talvella pöydälle ja hitsata kasaan, sekä sisustassa ois pientä siistimistä.
Näistä entisistä.... Eli tuollaisen aidon -69 Boss:in menin ja myin vuonna -95 kun hinnat olivat alimmillaan. Nyt kun viimeisimmät jenkkien huutokauppahinnat näin, niin pikkuisen sylettää että olisiko pitänyt pitää pressun alla vielä reilu toistakymmentä vuotta....
Näistä entisistä.... Eli tuollaisen aidon -69 Boss:in menin ja myin vuonna -95 kun hinnat olivat alimmillaan. Nyt kun viimeisimmät jenkkien huutokauppahinnat näin, niin pikkuisen sylettää että olisiko pitänyt pitää pressun alla vielä reilu toistakymmentä vuotta....
Aijai, kuola valuu suupielistä.. Jos tollasen joskus oisin käsiini saanu niin en kyllä oisi raaskinnu luopua. Toi Boss on kyllä yks hienoimpia FoMoCo:n tuotteita, samoin ku Shelby GT500..
Ennen tätä BMW-hulluttelua oli päällänsä jatkuva jenkkiautokuume ja harvinaisin maahantuomani auto taisi olla tämä USA:n 200-vuotisjuhlamalli,joita hankintahetkellä saamieni tietojen perusteella oli jäljellä vuoona 1997 jotain 4 kpl ...! Auto piti kuitenkin myydä jo,kun se saapui Suomen satamaan.Auto oli sisältä mustaa salonkinahkaa ja päältä musta.Katto oli ruosteria.Pirssi lienee nykyisin Lincoln-keräilijällä Porvoon suunnalla?
Ford valmisti 200-vuotisjuhlan kunniaksi näitä mustia Silhouetteja 200kpl ja GM 200 valkoista Caddy'ä,mikä ei kuitenkaan juuri muista Caddeistä erottunut...
Nykyään on enää jenkeistä jäljellä vanhimman pojan Ford Mustang Mach I 1969,jonka 351 Windsor on halutuimpia Ford'in koneita...
Nyt Huru taala on niin halpa että Jenkkilästä taas KANNATTAA tuoda jokin "iltatähti" ihan itselleen....
Niinpä on/olisi,jos noita euroja olisi..!
Käypä tässä päivittäin mielessä viimeisin jenkkiostos (Nash 1948 coupe): - silloin oli yksi euro peräti 0,71 taalaa! Veti meinaan naaman mutkille,kun piti maksaa siitä romusta itsensä kipeäksi.Texas'in vehje kun oli,niin rahtikin oli muhkea - maakuljetus ei ole jenkeissä ilmaista.
Sitä vain ihmettelen tässä taalan halpuuden yhteydessä,että eikö Suomi aikoinaan rikastunut/ hyötynyt puukaupoissa,kun taala oli kallis kansainvälinen kauppavaluutta!? Nyt,kun se on maksimiajoiltaan romahtanut puoleen,niin eikö siinä oli tämä "ainoan oksamme",puuteollisuuden, romahtamisen todellinen syy? Pitäisi mennä kuin entisen Neuvostoliiton aikoihin bilateraaliseen vaihtokauppaan ja rahoitella sitten saadut USA-tuotteet täällä indeksin mukaan valuuttavajetta täyttämään...
...SORRY TÄMÄ OHARI...
-mutta kun tässä maassa niin harvoin kerrotaan rivimiehelle,mistä leikkaukset ja alasajot mahdollisesti~todellisesti johtuvat...
Onhan höpisty euron ottamisesta vahvana valuuttana kansainväliseksi kauppavaluutaksi ja sehän Suomenkin pelastaisi,ellei tässä EU-yhteisössä olisi kulissien takaista korruptiota - monet EU-maat myyvät markkinoilla kilpailevia tuotteita ja saavutettu etu vilahtaisi liikelahjuksiin...ja kauppaneuvottelumatkoihin yhä etäisempiin ja exoottisimpiin maihin,yhä vähemmän kaupan kanssa tekemisissä olevin,kooltaan paisuvin valtuuskunnin!Eikun hammastikkuja viemään vaikka Malediiveille - ja antamaan EU-tukea,jos kauppa ei kannata tai jos tikut lahoaa varastoihin...-kele!
Itse innostuin uudemmasta Mustangista ja Floridan palmujen alta tutun kautta löytyikin sitten hienokuntoinen -96 Gt 4.6 V8.
Samoilla linjoilla. Tosin ei oma. Appiukko tuossa jokin aika sitten hommasi AVK:lta Kanadasta tuodun -94 Mustang Convertible 5.0 GT manuaalin. Jollekin oli ilmeisesti käynyt ohraisesti ja lipsahtanu ojan puolelle. Nyt vielä kaipailis takaluukkua ja toista takalokasuojaa, kun peilailee jonkin verran vielä, eikä ihan järjetöntä pakkelikasaa viittis enää rakennella.
BTW: omasta mielestä ei mikään järin kaunis auto, mutta kiva cruisailla nätteinä kesäpäivinä
-22 Lexus ES300h
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment