Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foorumilla jenkkiauto harrastajia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peinooo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 93

    Foorumilla jenkkiauto harrastajia?

    On jonkin aikaa tehnyt mieli ostaa itselleni joku jenkki harrasteautoksi ja olen katsellut valiantteja ja dartteja.
    Paljonkohan tuollainen 318 V8 kone vie bensaa sataselle jos ajelee nätisti? Kaverilla oleva dartti automaatti vaihteisena 170 kutosella vie alle kympin sataselle kun malttaa ajella nätisti. Ei mielestäni paljon.
    Kertokaapa joitain hyviä muitakin jenkkejä kuin nuo valiantti ja dartti. Rahaa jattelin sijoittaa max. 2000e. Ja mieluiten 60-luvulta tai 70-luvun alkupuolelta.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9999
    • KVLA

    #2
    Entisenä "Mopar-miehenä" sanoisin,että unohda jenkit,jos bensankulutuksia mietit.Toiseksi tuolla parilla tontulla on hieman hankala isompia valintoja tehdä.Omasta mielestäni hyviä jenkkejä olisi paljonkin tuoltakin aikakaudelta,(vaikka oma mieltymys onkin 50-luvun loppuolen tuotteissa)mutta tuo pari kiloeuroa on aika vähän.
    Ei muuta kun nettiautosta haku päälle sekä Kepöä ja V8-magazinea selailemaan.Jospa onnistaisi.

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #3
      Meikällä ja taas iskenyt sit jonkinmoinen jenkkikuume (edellisen topikin ko. aiheesta löytää searchilla )... muttajoo, lähinnä tähän on myötävaikuttanut se että elukat lisääntyy taloudessa, 3kpl->5kpl \o/
      Ja ts. toi E30:n touringin kontti kun ei oo niitä tilavimpia mitä voi olla niin mieleen, jälleen kerran, iskostui kuva Jeep Cherokeestä joku '90-91, 4l v8, nahat + sähkölelut. Overdriven foorumilta en oikeastaan mitään hirveen pahaa sanottavaa noista löytänyt.
      Ei sillä että toi mun 626 Maserati '83 ois paska talvilintta mutta kyllä jotain muuta tulevaksi talveksi pitää kehitellä, Touringi jääkööt seisontaan talveksi.. jos vaikka sais iskettyä ton tbo:n jne kiinni .

      Joten, kellään foorumilaisella kokemuksia noista Jeep Cherokeista? Tiedetään, se on hirvee apinakiikku varmasti matalaan/jäykällä alustalla olevaan E30:een verrattuna mutta noin niin kun muuten? Pehmeät kyydit luulis löytyvän, millainen peli matka-ajossa, saati kaupunkipyörittelyssä? Mikään järin iso kun tuo ei varsinaisesti jenkiksi ole. Niin ja tulisi ns. talviautoksi/käyttöautoksi.
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • hengari
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 208
        • Jyväskylä

        #4
        Aika paha budjetti. Kulutuksista sen verran että kannattaa varautua kuitenkin 15-20 litran kulutukseen sekalaisessa ajossa. Onhan niitäkin jenkkiautoilijoita jotka vastaavat kulutusta kysyttäessä että "kyllä tää kymppiin menee matkassa" mutta se taitaa aika harvoin olla vanhojen autojen kohdalla totta.

        Pikkusen menee jenkkiautoilusta riemu jos pitää kutusta ajatella.

        Itellä on '65 fast back musse työn alla ja käyttiksenä 530d M-sport -02 perjantaista alkaen. Molemmissa omat puolensa.

        ...älä nyt kuitenkaan mitään tusina capricea osta vaikka budjetti onkin tiukka...
        Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

        Nyt:
        -E61 530dA M-sport 2006
        -Mustang fastback 1965

        Ex.
        -e39 530dA M-sport 2002
        -e91 320dA M-sport 2008

        Comment

        • oxidius
          Bimmer Rookie
          • Jul 2005
          • 61
          • e-suomi

          #5
          itte ostan talven aikana 78`camaron 5.7 koneella. mut ei 2000e saa ku capriceja. kannattaa sijoittaa lähemmäks 4000e ehkä enemmänkin

          Comment

          • rocroc
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 573
            • keminmaa

            #6
            Itsellä oli 7 vuotta -85 Camaro Z-28 kevyesti viritetyllä kaasari 350:llä. Bensaa meni matkassa n.12l ja kaupungissa n.16-20l. Tuskin bensankulutus nyt päällimmäinen huoli on jos jenkkiä mielii.

            Parilla tonnilla nyt ei varmaan kovin kummoisia saa, El caminohan voisi olla kanssa vaihtoehto, miinuksena ettei takapenkkiä ole.

            Comment

            • oxidius
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 61
              • e-suomi

              #7
              ei mulla ainakaan ekana tule mieleen et olisko se sopiva perhe auto. camino vois olla ihan mukava mutta muskelista pidän enemmän

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                #8
                Originally posted by muggo
                Joten, kellään foorumilaisella kokemuksia noista Jeep Cherokeista? Tiedetään, se on hirvee apinakiikku varmasti matalaan/jäykällä alustalla olevaan E30:een verrattuna mutta noin niin kun muuten? Pehmeät kyydit luulis löytyvän, millainen peli matka-ajossa, saati kaupunkipyörittelyssä? Mikään järin iso kun tuo ei varsinaisesti jenkiksi ole. Niin ja tulisi ns. talviautoksi/käyttöautoksi.
                Mulla on ollut tuollainen! Aivan loistava peli, jos sattuu olemaan vaan kunnossa ja hieman ulkonäköön panostettu eli vähintään kunnon järeät renkaat ja vanteet. Tietty hieman korotettuna vaan parempi..

                Ohjaus noissa on kunnolla tehostettu, joten rento ajaa kaupungissa. Matka-ajossa ei tietty niitä vakaimpia, mutta Suomen nopeuksissa aivan tyydyttävä. Saksan ajonopeuksilla hiukka alimittainen joka suhteessa.
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • JJL
                  Bimmer Rookie
                  • May 2003
                  • 134

                  #9
                  Heh, hyvä tietää etten olekkaan ainoa... Onko nyt jonkinlaista syyskuista jenkkiautoflunssaa liikkeellä, kuin näin monella tuntuisi sama aihe polttelevan?

                  Itse olen vähän zoomaillut 77-81 Dodge Aspenien suuntaan, tai sitten
                  vaihtoehtoisesti vähän uudemman mallista kuten 93-> Pontiac Firebirdiä..
                  Tosin joku 76-> Jeep Wagoneer vois olla kanssa ihan rempseä peli.
                  Festariromu: -90 316i.

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #10
                    Originally posted by Juhis
                    Mulla on ollut tuollainen! Aivan loistava peli, jos sattuu olemaan vaan kunnossa ja hieman ulkonäköön panostettu eli vähintään kunnon järeät renkaat ja vanteet. Tietty hieman korotettuna vaan parempi..

                    Ohjaus noissa on kunnolla tehostettu, joten rento ajaa kaupungissa. Matka-ajossa ei tietty niitä vakaimpia, mutta Suomen nopeuksissa aivan tyydyttävä. Saksan ajonopeuksilla hiukka alimittainen joka suhteessa.
                    Juhis, mitä tossa mobilea selasin niin nätin _näköisiä_ näyttäisi saavan alkaen 1,3ke ->
                    Lähinnä se että näyttää hyvältä, ei mitään korotettua , orkkisvanteet/samantyyliset, karjarauta, nahat, sähkölelut ja ilmastointi.

                    Saapa nähä jos joutuu vielä ennen talvea semmosen tilaan
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    • 9313juha
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 1272
                      • Ratissa vuodesta 1968

                      #11
                      Vaihdetaanpa avatarkin eilisen "oman merkin" Suomen mestaruuden kunniaksi. Tuo auto+kuski -yhdistelmä muuten uusi mestaruutensa ja ensimmäinen mestaruus tuli viime kaudella auton vasta valmistuttua.

                      Kuvasta siis selviää oman mielenkiinnon kohteen merkki ja malli. Oma kiesi on tosin paljon miedompi, neljä ovea, ja 17 vuotta ladossa seissyt. Mutta sitäkin täydempi henkilökohtaista historiaa ja muistoja.

                      Kuva lainattu: www.amccf.com
                      Last edited by 9313juha; 05-09-2005, 15:55.
                      "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                      Comment

                      • Tapsa.k
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2003
                        • 2676
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by muggo
                        Juhis, mitä tossa mobilea selasin niin nätin _näköisiä_ näyttäisi saavan alkaen 1,3ke ->
                        Lähinnä se että näyttää hyvältä, ei mitään korotettua , orkkisvanteet/samantyyliset, karjarauta, nahat, sähkölelut ja ilmastointi.

                        Saapa nähä jos joutuu vielä ennen talvea semmosen tilaan
                        Mitä nyt oon seurannu vierestä tutun taistelua tuollaisen cherokeen kanssa niin voisin jopa väittää että sellaista ei kannata haaveilla jos haluaa halvalla päästä, jotakin vakio vikoja mainitakseni perän stefat jotka vuotaa öljyt jarruihin, voimansiirto muutenkin toteutettu käkikello tekniikalla , Helmat pehmenee takaata uskomatonta vauhtia, useasti reikä pelkääjän puolella takapyöräkotelossa missä penkin kiinnitys ja tavaratilan lattia ruostuu maton alta, varsinkin jos ne metalliliuskat tavaratilassa ,ainut plussa tulee ettei ole chevymaisia sähkövikoja..mutta..sinä päätät
                        -Official member of BTCF-Sauna Team-

                        Comment

                        • MJF
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 57
                          • Oulainen

                          #13
                          Parilla tonnilla saattaa saada hyvänkin kutos-Valiantin tai Dartin. Kasikoneiset tahtoo maksaa vähän enemmän. Tuon hintaisissa ja ikäisissä autoissa kannattaa kyllä aina varautua tekemään jotain remonttia. Mahdollisimman ehjäpeltistä kannattaa hakea, tekniikan ja sähköjen kanssa pärjää helpommin.
                          Omat Valiantit on kuluttaneet vakio 170 koneella normaaliajossa 9-13 litraa/100km kesäkelillä, talvella enemmän. 318 vie maantiellä ~12 ja seka-ajossa 15+ litraa. Vain taivas on kattona Kulutusta ei kyllä tule seurattua juuri lainkaan. Näillä autoilla ajetaan kuitenkin, melkeen sama kuluttaako se 10 vai 20 litraa.

                          Comment

                          • mukko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 5965
                            • Uleåborg

                            #14
                            Originally posted by Jekku
                            Mitä nyt oon seurannu vierestä tutun taistelua tuollaisen cherokeen kanssa niin voisin jopa väittää että sellaista ei kannata haaveilla jos haluaa halvalla päästä, jotakin vakio vikoja mainitakseni perän stefat jotka vuotaa öljyt jarruihin, voimansiirto muutenkin toteutettu käkikello tekniikalla , Helmat pehmenee takaata uskomatonta vauhtia, useasti reikä pelkääjän puolella takapyöräkotelossa missä penkin kiinnitys ja tavaratilan lattia ruostuu maton alta, varsinkin jos ne metalliliuskat tavaratilassa ,ainut plussa tulee ettei ole chevymaisia sähkövikoja..mutta..sinä päätät

                            Hmm.. no noista viosta kyllä on luettu, että etupään nivelissä vikaa, jakolodjun/perän stefat vuotaa seulina, takapyöränkotelosta näkyy sisälle jos on päässy mätänemään jne.

                            Mutta mutta..
                            No toisena vaihtoehtona on joku 'caprice' diisselinä, tiedä sitten mitä sitä tulee hankittua. Cherokee ois vaan näppärän olonen pikkumaasturi tms.

                            Mutta kuten sanottua niin vielä on ihan ajatusvaiheessa, katsotaan nyt mihin päädytään.. jos hyviä ideoita heittää niin niitä saa heittää
                            (eli konttiin pitäisi mahtua 5 keskikokoista koiraa, takapenkkiä ei välttämättä tarvi olla, kulutus... no ei mitään järjettömiä, mielelään nelikko kun talvi/kakkoslintaksi tulee).

                            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                            Save the World, Fuck The Fuel Economy
                            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                            Comment

                            • jazma
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1115
                              • Oulu

                              #15
                              En jenkkiomistaja(vielä) mutta erittäin vahvasti jenkkihenkinen... Oon päättäny että joskus hankin sen 57 nomadin vaikka sillä hintaa onkin. Ei kauniimpaa autoa ole. Piste.
                              Arvata saattaa että 55-57 chevyt on lähellä sydäntä ja 58 myös.
                              Sanotaan useimmat muskelit 68-71 on myös "omistettavia" joskus.
                              Toisaalta myös bullitt replica olis hieno.
                              Mahtava
                              NAMI NAMI
                              Last edited by jazma; 05-09-2005, 17:14.
                              e30 318i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎